Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера и препорука након редовне надзорне провјере - МХ ЕРС ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-297-7/10
Датум: 30.06.2010. 

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'' 8/08, 34/09 и 92/09), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02 i 50/10),  члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске – Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 6/10) и члана 60.став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 4/09), након извршене редовне надзорне провјере у предузећу МХ ЕРС ЗЕДП „Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 12. (дванаестој) редовној сједници одржаној 30.06.2010. године, донијела је

РЈЕШЕЊЕ

о предузимању мјера и препорука након обављене редовне надзорне провјере

I    НАЛАЖЕ СЕ предузећуМХ ЕРС ЗЕДП„Електро-Бијељина“ а.д. Бијељина, кориснику дозволезаобављање дјелатности дистрибуције електричне енергије, дозволе за обављање дјелатности снабдијевањaтарифних купаца електричном енергијом и дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издатих дозвола, по тачкама како слиједи:

а) Дозвола за дистрибуцију електричне енергије

Тачка 6.2. Придржавање одобрене тарифе

Објавити на интернет страници и огласној табли тарифне ставове за кориснике дистрибутивних система у Републици Српској, без одлагања.

Тачка 6.6. Квалитет снабдијевања

Предузимати све могуће техничко-организационе активности на побољшању квалитета снабдијевања, првенствено времена трајања и броја непланираних прекида у испоруци електричне енергије. Трајна активност.

Тачка 6.7. Технички и комерцијални губици електричне енергије

Наставити са активностима на смањењу дистрибутивних губитака на технички прихватљив ниво, трајна активност.

Тачка 6.10. Мјерење и очитавање утрошка електричне енергије на    примопредајним  мјестима

Анализирати остварење плана баждарења, те предузимати активности на побољшању процента верификације мјерних уређаја. 

Тачка 6.12. Прикључење на дистрибутивну мрежу

  • Информисати на прикладан начин потенцијалне нове крајње купце-инвеститоре о новим прописима у вези са прикључењем објеката, без одлагања.
  • Израдити електроенергетске сагласности за крајње купце који је немају и уградити одговарајуће главне осигураче – ограничаваче снаге, у складу са чланом 118. Општих услова.

Тачка 6.19. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције

  • У циљу испуњења обавеза прописаних условима дозвола, потребно је извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности производње електричне енергије, дјелатности дистрибуције електричне енергије и дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом и припремати рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима у складу са Одлуком о јединственом регулаторном контном плану и Међународним стандардом финансијског извјештавања (МСФИ 8), без одлагања.
  • Извршити функционално раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергијеод дјелатности производње електричне енергије, дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијоми носталих дјелатности, без одлагања.      
  • Анализирати вјероватноћу наплатеи са разумном прецизношћу процијенити износ ненаплативих потраживања поштујући критеријум старосне структуре потраживања,  што представља трајну активност.
  • Потраживања од купаца за испоручену и фактурисану електричну енергију одвојено евидентирати од потраживања за обрачунате камате у финансијском извјештају, без одлагања.
  •  

Тачка 6.20. Извјештавање РЕРС-а

Извјештавати у складу са Правилником о извјештавању РЕРС-а. 

Тачка 6.21. Примјена тарифне методологије

Вршити анализу оптерећења и потрошње по категоријама потрошње и групама купаца на ниском напону (израда профила оптерећења) и подносити РЕРС-у извјештај у складу са Правилником о тарифној методологији и тарифном поступку и Правилником о извјештавању, без одлагања.

Тачка 6.22. Забрана унакрсног субвенционисања

Извршити рачуноводствено раздвајање по дјелатностима као битан услов дозволе за контролу унакрсног субвенционисања, без одлагања. 

Тачка 6.23. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање

Предузеће је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност.

б) Дозвола за снабдијевање тарифних купаца електричном енергијом

Тачка 6.2 Квалитет снабдијевања

Предузети активности на побољшању израде и начину достављања рачуна, у циљу побољшања квалитета услуге.

в)  Дозволаза производњу електричне енергије

Тачка 6.25.Услови коришћења вода

Обновити поступак за издавање водопривредне дозволе за МХЕ "Тишча" у складу са  прописима из ове области и информацију о томе доставити РЕРС-у, без одлагања.

II   ПРЕПОРУЧУЈЕ СЕ кориснику дозволе отклањање високог нивоа привремених разлика које производе одложене пореске обавезе, у складу са МРС 12.

III      Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске. 


Образложење

Предузеће МХ ЕРС ЗЕДП„Електро-Бијељина“ а.д. Бијељина је корисник дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије, дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом и  дозволе за обављање дјелатности производњеелектричне енергије које су издате рјешењима Регулаторне комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комсија), број 01-451-5/07, 01-452-4/07 и 01-450-10/07 од 28.12.2007. године.

У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 60. став 1. Правилника о издавању дозвола, у наведеном предузећу је 27, 28. и 29. априлa 2010. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-297-2/10 од 16.04.2010. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, увидом у стање постројења и опреме, теузимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издатих дозвола.

Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара до 28.06.2010. године. Дана 28.06. и 29.06.2010. године корисникдозволе је доставио коментаре на предложенумјеру из извјештаја за тачку 6.12. Прикључак на дистрибутивну мрежу, којом је наложено да се нови крајњи купци-инвеститори на прикладан начин информишу о новим прописима у вези са прикључењем објеката, као и мјеру из тачке 6.19. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције, којом је наложено да се отклони висок ниво привремених разлика која производе одложене пореске обавезе, у складу са МРС 12. Коментар који се односи на брисање предложене мјере из тачке 6.12. није прихваћен, јер и поред упутства о начину, условима и процедури прикључења објеката крајњих купаца на електродистрибутивну мрежу, који се односи на процедуру прикључења, било би пожељно и у услужном центру и на интернет страници, па и на локалним медијима објавити на прикладан и разумљив начин информације у вези са Рјешењем о утврђивању накнаде за прикључење објеката крајњих купаца на дистрибутивну мрежу, тј. накнада, врсте и типова прикључка. Такође, није прихваћен приједлог корисника дозволе да се брише наведена мјера из тачке 6.19, с обзиром да је утврђено да висок ниво привремених разлика које производе одложене пореске обавезе може имати утицаја на структуру извора којима сефинансира регулативна основа, али је оцијењено да је наведену мјеру потребно дати у форми препоруке. Остали коментари корисника дозволе на тачке из извештаја за које нису предложене мјере и препоруке, односили су се углавном на прецизирање и допуну текста у извјештају.

На 12.редовној сједници одржаној 30.06.2010. године Регулаторна комисијаје анализирала Извјештај са редовне надзорне провјере и достављене коментаре, те донијела рјешење о предузимању мјера и препорука као у диспозитиву.

Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.

Правна поука: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 данаод дана пријема овог рјешења.

 

Предсједник
Миленко Чокорило