Skip to Content

Rješenje o preduzimanju mjera i preporuka nakon redovne nadzorne provjere - MH ERS ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-297-7/10
Datum: 30.06.2010. 

Na osnovu člana 23. alineja 1, a u vezi sa članom 24. Zakona o električnoj energiji (''Službeni glasnik Republike Srpske'' 8/08, 34/09 i 92/09), člana 190. stav 1. i 2. Zakona o opštem upravnom postupku (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 13/02 i 50/10),  člana 10. tačka 1. i člana 18. stav 1. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske – Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 6/10) i člana 60.stav 1.Pravilnika o izdavanju dozvola (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 4/09), nakon izvršene redovne nadzorne provjere u preduzeću MH ERS ZEDP „Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 12. (dvanaestoj) redovnoj sjednici održanoj 30.06.2010. godine, donijela je

 

RJEŠENJE

o preduzimanju mjera i preporuka nakon obavljene redovne nadzorne provjere

 

I    NALAŽE SE preduzeću MH ERS ZEDP „Elektro-Bijeljina“ a.d. Bijeljina, korisniku dozvole za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije, dozvole za obavljanje djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom i dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije, preduzimanje sljedećih mjera i aktivnosti u cilju ispunjenja uslova iz izdatih dozvola, po tačkama kako slijedi:

a) Dozvola za distribuciju električne energije

Tačka 6.2. Pridržavanje odobrene tarife

Objaviti na internet stranici i oglasnoj tabli tarifne stavove za korisnike distributivnih sistema u Republici Srpskoj, bez odlaganja.

Tačka 6.6. Kvalitet snabdijevanja

Preduzimati sve moguće tehničko-organizacione aktivnosti na poboljšanju kvaliteta snabdijevanja, prvenstveno vremena trajanja i broja neplaniranih prekida u isporuci električne energije. Trajna aktivnost. 

Tačka 6.7. Tehnički i komercijalni gubici električne energije

Nastaviti sa aktivnostima na smanjenju distributivnih gubitaka na tehnički prihvatljiv nivo, trajna aktivnost.

Tačka 6.10. Mjerenje i očitavanje utroška električne energije na    primopredajnim    mjestima

Analizirati ostvarenje plana baždarenja, te preduzimati aktivnosti na poboljšanju procenta verifikacije mjernih uređaja. 

Tačka 6.12. Priključenje na distributivnu mrežu

  • Informisati na prikladan način potencijalne nove krajnje kupce-investitore o novim propisima u vezi sa priključenjem objekata, bez odlaganja.
  • Izraditi elektroenergetske saglasnosti za krajnje kupce koji je nemaju i ugraditi odgovarajuće glavne osigurače – ograničavače snage, u skladu sa članom 118. Opštih uslova.

Tačka 6.19. Razdvajanje djelatnosti i računovodstvene evidencije

  • U cilju ispunjenja obaveza propisanih uslovima dozvola, potrebno je izvršiti računovodstveno razdvajanje djelatnosti proizvodnje električne energije, djelatnosti distribucije električne energije i djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom i pripremati računovodstvene izvještaje sa računovodstveno razdvojenim segmentima u skladu sa Odlukom o jedinstvenom regulatornom kontnom planu i Međunarodnim standardom finansijskog izvještavanja (MSFI 8), bez odlaganja.
  • Izvršiti funkcionalno razdvajanje djelatnosti distribucije električne energijeod djelatnosti proizvodnje električne energije, djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom i ostalih djelatnosti, bez odlaganja.      
  • Analizirati vjerovatnoću naplatei sa razumnom preciznošću procijeniti iznos nenaplativih potraživanja poštujući kriterijum starosne strukture potraživanja,  što predstavlja trajnu aktivnost.
  • Potraživanja od kupaca za isporučenu i fakturisanu električnu energiju odvojeno evidentirati od potraživanja za obračunate kamate u finansijskom izvještaju, bez odlaganja.
  •  

Tačka 6.20. Izvještavanje RERS-a

Izvještavati u skladu sa Pravilnikom o izvještavanju RERS-a. 

Tačka 6.21. Primjena tarifne metodologije

Vršiti analizu opterećenja i potrošnje po kategorijama potrošnje i grupama kupaca na niskom naponu (izrada profila opterećenja) i podnositi RERS-u izvještaj u skladu sa Pravilnikom o tarifnoj metodologiji i tarifnom postupku i Pravilnikom o izvještavanju, bez odlaganja. 

Tačka 6.22. Zabrana unakrsnog subvencionisanja

Izvršiti računovodstveno razdvajanje po djelatnostima kao bitan uslov dozvole za kontrolu unakrsnog subvencionisanja, bez odlaganja. 

Tačka 6.23. Finansijska stabilnost i finansijske garancije za poslovanje

Preduzeće je dužno da redovno analizira i ocjenjuje svoj finansijski položaj radi obezbjeđenja finansijske stabilnosti poslovanja, što predstavlja trajnu aktivnost.

b) Dozvola za snabdijevanje tarifnih kupaca električnom energijom

Tačka 6.2 Kvalitet snabdijevanja

Preduzeti aktivnosti na poboljšanju izrade i načinu dostavljanja računa, u cilju poboljšanja kvaliteta usluge.

v)  Dozvolaza proizvodnju električne energije

Tačka 6.25.Uslovi korišćenja voda

Obnoviti postupak za izdavanje vodoprivredne dozvole za MHE "Tišča" u skladu sa  propisima iz ove oblasti i informaciju o tome dostaviti RERS-u, bez odlaganja.

II   PREPORUČUJE SE korisniku dozvole otklanjanje visokog nivoa privremenih razlika koje proizvode odložene poreske obaveze, u skladu sa MRS 12.

III      Ovo rješenje je konačno i stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se na oglasnoj tabli i internet stranici Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske. 

Obrazloženje

Preduzeće MH ERS ZEDP„Elektro-Bijeljina“ a.d. Bijeljina je korisnik dozvole za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije, dozvole za obavljanje djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom i  dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije koje su izdate rješenjimaRegulatorne komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komsija), broj 01-451-5/07, 01-452-4/07 i 01-450-10/07 od 28.12.2007. godine.

U skladu sa članom 23. stav 1. Zakona o električnoj energiji i članom 60. stav 1.Pravilnika o izdavanju dozvola, u navedenom preduzeću je 27, 28. i 29. aprila 2010. godine obavljena redovna nadzorna provjera od strane članova tima za nadzornu provjeru koji je imenovan Rješenjem Regulatorne komisije broj 01-297-2/10 od 16.04.2010. godine. U toku sprovođenja nadzora, članovi tima za nadzornu provjeru su pregledom dokumentacije i njenim izuzimanjem, uvidom u stanje postrojenja i opreme, teuzimanjem izjava od odgovornih lica korisnika dozvole vršili provjeru usaglašenosti stvarnog stanja sa uslovima izdatih dozvola.

Utvrđeno stanje nakon sprovedene nadzorne provjere je konstatovano u Izvještaju sa redovne nadzorne provjere koji je dostavljen korisniku dozvole na davanje komentara do 28.06.2010. godine. Dana 28.06. i 29.06.2010. godine korisnikdozvole je dostavio komentare na predloženu mjeru iz izvještaja za tačku 6.12. Priključak na distributivnu mrežu, kojom je naloženo da se novi krajnji kupci-investitori na prikladan način informišu o novim propisima u vezi sa priključenjem objekata, kao i mjeru iz tačke 6.19. Razdvajanje djelatnosti i računovodstvene evidencije, kojom je naloženo da se otkloni visok nivo privremenih razlika koja proizvode odložene poreske obaveze, u skladu sa MRS 12. Komentar koji se odnosi na brisanje predložene mjereiz tačke6.12. nije prihvaćen, jer i pored uputstva o načinu, uslovima i proceduri priključenja objekata krajnjih kupaca na elektrodistributivnu mrežu, koji se odnosi na proceduru priključenja, bilo bi poželjno i u uslužnom centru i na internet stranici, pa i na lokalnim medijima objaviti na prikladan i razumljiv način informacije u vezi sa Rješenjem o utvrđivanju naknade za priključenje objekata krajnjih kupaca na distributivnu mrežu, tj. naknada, vrste i tipova priključka. Takođe, nije prihvaćen prijedlog korisnika dozvole da se briše navedena mjera iz tačke 6.19, s obziromda je utvrđeno da visok nivo privremenih razlika koje proizvode odložene poreske obaveze može imati uticaja na strukturu izvora kojima sefinansira regulativnaosnova, ali je ocijenjeno da je navedenu mjeru potrebno dati u formi preporuke. Ostali komentari korisnika dozvole na tačke iz izveštaja za koje nisu predložene mjere i preporuke, odnosili su se uglavnom na preciziranje i dopunu teksta u izvještaju.

Na 12.redovnoj sjednici održanoj30.06.2010. godine Regulatorna komisija je analizirala Izvještaj sa redovne nadzorne provjere i dostavljene komentare, te donijela rješenje o preduzimanju mjera i preporuka kao u dispozitivu.

Brojčane oznake navedene u dispozitivu ovog rješenja identične su brojčanim oznakama uslova izdatedozvole.

Pravna pouka: Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 danaod dana prijema ovog rješenja.

  

Predsjednik
Milenko Čokorilo