Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера након редовне надзорне провјере - МХ ЕРС ЗП "Рудник и Термоелектрана Угљевик" а.д. Угљевик

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање Број: 01-850-5/10

Датум:18.02.2010.

 

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'' 8/08, 34/09 и 92/09), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02), члана 10. став 1. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске – Пречишћен текст ("Службени гласник Републике Српске", број 6/10), члана 37. став 1. тачка 4. Пословника о раду Регулаторне комисије за електричну енергију Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 96/04) и члана 60. став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 4/09), након извршене редовне надзорне провјере у предузећу МХ ЕРС - Требиње  ЗП ''Рудник и Термоелектрана Угљевик“ а.д. Угљевик, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 3. (трећој) редовној сједници одржаној 18. фебруара 2010. године у Требињу, донијела је сљедеће:

 

Р Ј Е Ш Е Њ Е

о предузимању  мјера након обављене редовне надзорне провјере

 

I    НАЛАЖЕ СЕ предузећу МХ ЕРС - Требиње ЗП „Рудник и Термоелектрана Угљевик“ а.д. Угљевик, кориснику дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозвола, по тачкама како слиједи:

 

6.2. Придржавање одобрене цијене на прагу електране за снабдијевање тарифних купаца

1.    Корисник дозволе обавезан је да прикаже аналитичку евиденцију трошкова, уважавајући начело значаја врсте трошка, која одговара бруто билансу, а у складу са Јединственим регулаторним контним оквиром (ЈРКП), без одлагања.

2.    Потребно је да се трошкови везани за рекултивацију евидентирају и приказују јасно и недвосмислено, како у исказивању трошкова не би дошло до преклапања са трошковима који се односе на редовну дјелатност производње електричне енергије, без одлагања.

3.    Извршити нормативна испитивања и верификацију вриједности техничко - технолошких карактеристика термоелектране у сврху доказивања производних могућности, непосредно прије и после обављања реконструктивног захвата на котловском постројењу.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

 

6.3. Испуњавање техничких, оперативних и организационих услова за рад електране и осталих постројења

Доставити преглед и термин план провођења активности на реконструкцији и модренизацији котловског постројења термоелектране, као и активности на реконструкцији и модернизацији других постројења термоелектране који се планирају обавити, најдаље два мјесеца прије почетка извођења радова. 

           (мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

 

6.10. Ефикасност коришћења примарних извора енергије

Узорковање угља у сврху испитивања квалитета угља који служи као погонско гориво у термоелектрани обављати на адекватан начин, односно у складу са важећим прописима из ове области, без одлагања.

 

6.14.   Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције

1.    Рачуноводствене политике предузећа хармонизовати са Међународним стандардима извјештавања, без одлагања.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

2.    Водити рачуноводствене евиденције сталних средстава, по фер вриједности, тако да се може пратити стање и намјена сваког средства, по основу физичког оштећења или застарјелости појединачних средстава, смањења употребљивости средстава и других разлога, идентификовати средства која служе обављању лиценциране дјелатности, те уредно водити евиденцију коришћења лиценцираних средстава за споредне и остале дјелатности, као трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

3.    Корисник дозволе је дужан идентификовати износ ревалоризационе резерве за свако средство појединачно, те евидентирати реализацију ревалоризационих резерви у складу са МРС 16, без одлагања.

4.    Корисник дозволе је дужан да изврши обрачун трошкова рекултивације зависно од начина експлоатације, тј. да обрачуна трошак рекултивације онда када је обавеза њеног измирења неминовна у складу са МРС 37 и у складу са МРС 16, када корисник својим активностима изврши на земљишту промјене које представљају његово нарушавање, као трајну активност.

5.    Отклонити висок ниво привремених разлика које производе одложене пореске обавезе, у складу са МРС 12:

·         утврдити нето књиговодствену вриједност свих средстава,

·         утврдити пореску основицу за свако средство,

·         утврдити износ привремених разлика (позитивних и негативних), и  временских привремених разлика,

·         утврдити износ одложеног пореског средства и обавезе примјеном пореске стопе, без одлагања.

6.    У циљу испуњења обавеза прописаних условима дозволе, потребно је   извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности производње од осталих дјелатности, без одлагања.

7.    Припремати рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима дјелатности производње од осталих дјелатности, у складу са Правилником о рачуноводственим политикама МХ ЕРС Требиње (члан 78. - Сегменти пословања и члан 87. - Профитни центри), као трајну активност.

 

6.16. Забрана унакрсног субвенционисања

Извршити рачуноводствено раздвајање по дјелатностима као битан услов дозволе за контролу унакрсног субвенционисања, без одлагања.

 

6.17. Увођење и примјена система квалитета

Информисати РЕРС о активностима на увођењу, примјени и сертификацији система управљања по ISO стандардима, на полугодишњем нивоу.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

 

6.20. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање

Предузеће је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

 

6.24. Записници и рјешења надлежних инспекција

Водити јединствену евиденцију записника и рјешења надлежних инспекција на нивоу предузећа, те извјештаја корисника дозволе о извршеним радњама по рјешењима, као трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-174-4/07 од 20.07.2007. године).

 

6.26. Одобрење за употребу

Прибавити одобрења за употребу за све објекте, постројења и опрему за које су иста по прописима неопходна, без одлагања.

 

6.27. Уговор о концесији

Корисник дозволе дужан је доставити Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске овјерене фотокопије уговора о концесији, одмах по њиховом закључењу.

 

6.29. Заштита животне средине

У циљу испуњења услова из дозволе корисник дозволе дужан је предузети сљедеће активности:

1.    оспособити опрему за континуално мјерење емисија загађујућих материја у ваздух и вршити редовно извјештавање РЕРС-а,

2.    сваких шест мјесеци достављати РЕРС-у извјештај о реализацији планираних пројеката које корисник дозволе треба реализовати како би, у датим роковима, обављање своје дјелатности ускладио са прописима из области заштите животне средине.

 

6.31. Спорови и жалбе

Информисати РЕРС о свим  споровима у вези са обављањем дјелатности производње електричне енергије који се воде пред надлежним судовима и одлукама судова у тим споровима на полугодишњем нивоу, као трајну активност.  

 

6.33. Извјештавање РЕРС-а

Извјештавање РЕРС-а обављати према Правилнику о извјештавању "Службени гласник Републике Српске" бр. 61/07 и условима дозволе, као трајну активност.

 

II      Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.

 

 

О б р а з л о ж е њ е

 

 

МХ ЕРС - Требиње ЗПРудник и Термоелектрана Угљевик“ а.д. Угљевик је корисник дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, коју је издала Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), рјешењем број 01-444-14/07 од 24.12.2007. године.

 

У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 60. став 1. Правилника о издавању дозвола, код корисника дозволе је у периоду од 20. до 22. октобра 2009. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-850-2/09 од 08.10.2009. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су, прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе, вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издате дозволе.

 

Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року за давање коментара који је истекао 15.02.2010. године, корисник дозволе није доставио коментаре на наведени извјештај. На 3. редовној сједници одржаној 18. фебруара 2010. године, а након што је анализирала Извјештај са редовне надзорне провјере са приjедлогом мјера, Регулаторна комисија је донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву.

 

Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.

 

Правна поука:  

Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.

 

Предсједник
Миленко Чокорило