Rješenje o preduzimanju mjera nakon redovne nadzorne provjere - MH ERS ZP "Rudnik i Termoelektrana Ugljevik" a.d. Ugljevik
Datum:18.02.2010.
Na osnovu člana 23. alineja 1, a u vezi sa članom 24. Zakona o električnoj energiji (''Službeni glasnik Republike Srpske'' 8/08, 34/09 i 92/09), člana 190. stav 1. i 2. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 13/02), člana 10. stav 1. tačka 1. i člana 18. stav 1. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske – Prečišćen tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 6/10), člana 37. stav 1. tačka 4. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za električnu energiju Republike Srpske (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 96/04) i člana 60. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 4/09), nakon izvršene redovne nadzorne provjere u preduzeću MH ERS - Trebinje ZP ''Rudnik i Termoelektrana Ugljevik“ a.d. Ugljevik, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 3. (trećoj) redovnoj sjednici održanoj 18. februara 2010. godine u Trebinju, donijela je sljedeće:
R J E Š E NJ E
o preduzimanju mjera nakon obavljene redovne nadzorne provjere
I NALAŽE SE preduzeću MH ERS - Trebinje ZP „Rudnik i Termoelektrana Ugljevik“ a.d. Ugljevik, korisniku dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije, preduzimanje sljedećih mjera i aktivnosti u cilju ispunjenja uslova iz izdate dozvola, po tačkama kako slijedi:
6.2. Pridržavanje odobrene cijene na pragu elektrane za snabdijevanje tarifnih kupaca
1. Korisnik dozvole obavezan je da prikaže analitičku evidenciju troškova, uvažavajući načelo značaja vrste troška, koja odgovara bruto bilansu, a u skladu sa Jedinstvenim regulatornim kontnim okvirom (JRKP), bez odlaganja.
2. Potrebno je da se troškovi vezani za rekultivaciju evidentiraju i prikazuju jasno i nedvosmisleno, kako u iskazivanju troškova ne bi došlo do preklapanja sa troškovima koji se odnose na redovnu djelatnost proizvodnje električne energije, bez odlaganja.
3. Izvršiti normativna ispitivanja i verifikaciju vrijednosti tehničko - tehnoloških karakteristika termoelektrane u svrhu dokazivanja proizvodnih mogućnosti, neposredno prije i posle obavljanja rekonstruktivnog zahvata na kotlovskom postrojenju.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
6.3. Ispunjavanje tehničkih, operativnih i organizacionih uslova za rad elektrane i ostalih postrojenja
Dostaviti pregled i termin plan provođenja aktivnosti na rekonstrukciji i modrenizaciji kotlovskog postrojenja termoelektrane, kao i aktivnosti na rekonstrukciji i modernizaciji drugih postrojenja termoelektrane koji se planiraju obaviti, najdalje dva mjeseca prije početka izvođenja radova.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
6.10. Efikasnost korišćenja primarnih izvora energije
Uzorkovanje uglja u svrhu ispitivanja kvaliteta uglja koji služi kao pogonsko gorivo u termoelektrani obavljati na adekvatan način, odnosno u skladu sa važećim propisima iz ove oblasti, bez odlaganja.
6.14. Razdvajanje djelatnosti i računovodstvene evidencije
1. Računovodstvene politike preduzeća harmonizovati sa Međunarodnim standardima izvještavanja, bez odlaganja.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
2. Voditi računovodstvene evidencije stalnih sredstava, po fer vrijednosti, tako da se može pratiti stanje i namjena svakog sredstva, po osnovu fizičkog oštećenja ili zastarjelosti pojedinačnih sredstava, smanjenja upotrebljivosti sredstava i drugih razloga, identifikovati sredstva koja služe obavljanju licencirane djelatnosti, te uredno voditi evidenciju korišćenja licenciranih sredstava za sporedne i ostale djelatnosti, kao trajnu aktivnost.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
3. Korisnik dozvole je dužan identifikovati iznos revalorizacione rezerve za svako sredstvo pojedinačno, te evidentirati realizaciju revalorizacionih rezervi u skladu sa MRS 16, bez odlaganja.
4. Korisnik dozvole je dužan da izvrši obračun troškova rekultivacije zavisno od načina eksploatacije, tj. da obračuna trošak rekultivacije onda kada je obaveza njenog izmirenja neminovna u skladu sa MRS 37 i u skladu sa MRS 16, kada korisnik svojim aktivnostima izvrši na zemljištu promjene koje predstavljaju njegovo narušavanje, kao trajnu aktivnost.
5. Otkloniti visok nivo privremenih razlika koje proizvode odložene poreske obaveze, u skladu sa MRS 12:
· utvrditi neto knjigovodstvenu vrijednost svih sredstava,
· utvrditi poresku osnovicu za svako sredstvo,
· utvrditi iznos privremenih razlika (pozitivnih i negativnih), i vremenskih privremenih razlika,
· utvrditi iznos odloženog poreskog sredstva i obaveze primjenom poreske stope, bez odlaganja.
6. U cilju ispunjenja obaveza propisanih uslovima dozvole, potrebno je izvršiti računovodstveno razdvajanje djelatnosti proizvodnje od ostalih djelatnosti, bez odlaganja.
7. Pripremati računovodstvene izvještaje sa računovodstveno razdvojenim segmentima djelatnosti proizvodnje od ostalih djelatnosti, u skladu sa Pravilnikom o računovodstvenim politikama MH ERS Trebinje (član 78. - Segmenti poslovanja i član 87. - Profitni centri), kao trajnu aktivnost.
6.16. Zabrana unakrsnog subvencionisanja
Izvršiti računovodstveno razdvajanje po djelatnostima kao bitan uslov dozvole za kontrolu unakrsnog subvencionisanja, bez odlaganja.
6.17. Uvođenje i primjena sistema kvaliteta
Informisati RERS o aktivnostima na uvođenju, primjeni i sertifikaciji sistema upravljanja po ISO standardima, na polugodišnjem nivou.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
6.20. Finansijska stabilnost i finansijske garancije za poslovanje
Preduzeće je dužno da redovno analizira i ocjenjuje svoj finansijski položaj radi obezbjeđenja finansijske stabilnosti poslovanja, što predstavlja trajnu aktivnost.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
6.24. Zapisnici i rješenja nadležnih inspekcija
Voditi jedinstvenu evidenciju zapisnika i rješenja nadležnih inspekcija na nivou preduzeća, te izvještaja korisnika dozvole o izvršenim radnjama po rješenjima, kao trajnu aktivnost.
(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa prethodne nadzorne provjere broj R-01-174-4/07 od 20.07.2007. godine).
6.26. Odobrenje za upotrebu
Pribaviti odobrenja za upotrebu za sve objekte, postrojenja i opremu za koje su ista po propisima neophodna, bez odlaganja.
6.27. Ugovor o koncesiji
Korisnik dozvole dužan je dostaviti Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske ovjerene fotokopije ugovora o koncesiji, odmah po njihovom zaključenju.
6.29. Zaštita životne sredine
U cilju ispunjenja uslova iz dozvole korisnik dozvole dužan je preduzeti sljedeće aktivnosti:
1. osposobiti opremu za kontinualno mjerenje emisija zagađujućih materija u vazduh i vršiti redovno izvještavanje RERS-a,
2. svakih šest mjeseci dostavljati RERS-u izvještaj o realizaciji planiranih projekata koje korisnik dozvole treba realizovati kako bi, u datim rokovima, obavljanje svoje djelatnosti uskladio sa propisima iz oblasti zaštite životne sredine.
6.31. Sporovi i žalbe
Informisati RERS o svim sporovima u vezi sa obavljanjem djelatnosti proizvodnje električne energije koji se vode pred nadležnim sudovima i odlukama sudova u tim sporovima na polugodišnjem nivou, kao trajnu aktivnost.
6.33. Izvještavanje RERS-a
Izvještavanje RERS-a obavljati prema Pravilniku o izvještavanju "Službeni glasnik Republike Srpske" br. 61/07 i uslovima dozvole, kao trajnu aktivnost.
II Ovo rješenje je konačno i stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se na oglasnoj tabli i internet stranici Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske.
O b r a z l o ž e nj e
MH ERS - Trebinje ZP „Rudnik i Termoelektrana Ugljevik“ a.d. Ugljevik je korisnik dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije, koju je izdala Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija), rješenjem broj 01-444-14/07 od 24.12.2007. godine.
U skladu sa članom 23. stav 1. Zakona o električnoj energiji i članom 60. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola, kod korisnika dozvole je u periodu od 20. do 22. oktobra 2009. godine obavljena redovna nadzorna provjera od strane članova tima za nadzornu provjeru koji je imenovan Rješenjem Regulatorne komisije broj 01-850-2/09 od 08.10.2009. godine. U toku sprovođenja nadzora, članovi tima za nadzornu provjeru su, pregledom dokumentacije i njenim izuzimanjem, te uzimanjem izjava od odgovornih lica korisnika dozvole, vršili provjeru usaglašenosti stvarnog stanja sa uslovima izdate dozvole.
Utvrđeno stanje nakon sprovedene nadzorne provjere je konstatovano u Izvještaju sa redovne nadzorne provjere koji je dostavljen korisniku dozvole na davanje komentara. U ostavljenom roku za davanje komentara koji je istekao 15.02.2010. godine, korisnik dozvole nije dostavio komentare na navedeni izvještaj. Na 3. redovnoj sjednici održanoj 18. februara 2010. godine, a nakon što je analizirala Izvještaj sa redovne nadzorne provjere sa prijedlogom mjera, Regulatorna komisija je donijela rješenje o preduzimanju mjera kao u dispozitivu.
Brojčane oznake navedene u dispozitivu ovog rješenja identične su brojčanim oznakama uslova izdate dozvole.
Pravna pouka:
Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja.
Predsjednik
Milenko Čokorilo