Датум: 29.01.2010.
На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'' 8/08, 34/09 и 92/09), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02), члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 41/04, 67/07 и 113/07 и 109/09), члана 37. став 1. тачка 4. Пословника о раду Регулаторне комисије за елeктричну енергију Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 96/04) и члана 60. став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 4/09), након извршене редовне надзорне провјере у предузећу МХ ЕРС ЗП ''Електро Добој" а.д. Добој, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на другој редовној сједници одржаној 29.01.2010. године, донијела је
Р Ј Е Ш Е Њ Е
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере
I НАЛАЖЕ СЕ предузећу МХ ЕРС ЗП ''Електро Добој" а.д. Добој, кориснику дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издатих дозвола, по тачкама како слиједи:
Дозвола за дистрибуцију електричне енергије
1. Тачка 6.8. Безбједност дистрибутивних објеката и постројења
Мјере и препоруке: У циљу заштите животне средине, на прописан начин извршити уклањање пираленског уља и објеката пуњеним пираленским уљем и доставити Регулаторној комисији извјештај о извршењу ове активности.
2. Тачка 6.10. Мјерење и очитавање утрошка електричне енергије на примопредајним мјестима
Мјере и препоруке: У складу са одредбом члана 81. став 2. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом (Службени гласник Републике Српске број 85/08-у даљем тексту: Општи услови), обавезно очитавати сва бројила крајњих купаца у предвиђеном периоду приликом промјене тарифних ставова.
3. Тачка 6.12. Прикључење на дистрибутивну мрежу
Мјере и препоруке: Израдити и издати електроенергетске сагласности за крајње купце који не посједују електроенергетску сагласност и уградити одговарајуће главне осигураче – уређаје за ограничење снаге, у складу са чланом 118. Општих услова.
4. Тачка 6.19. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције
Мјере и препоруке:
· Рачуноводствене политике предузећа хармонизовати са Међународним стандардима извјештавања, без одлагања.
· Водити уредну старосну структуру потраживања, анализирати вјероватноћу наплате имајући у виду критеријуме за признавање оправданих трошкова у тарифном поступку из члана 15. и члана 71. Правилника о тарифној методологији и тарифном поступку и са разумном прецизношћу процијенити износ ненаплативих потраживања и на одговарајући начин објелоданити у својим финансијским извјештајима, што представља трајну активност.
· Водити рачуноводствене евиденције сталних средстава, по фер вриједности, тако да се може пратити стање и намјена сваког средства, идентификовати средства која служе обављању лиценциране дјелатности, те уредно водити евиденцију коришћења лиценцираних средстава за споредне и остале дјелатности, без одлагања.
· У циљу испуњења обавеза прописаних условима дозволе, потребно је извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, без одлагања.
· Извршити функционално раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије од дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, без одлагања.
· Припремати рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима дистрибуције и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом у складу са одредбом члана 78. и члана 87. Правилника о рачуноводственим политикама Мјешовитог Холдинга ''Електропривреда'' Републике Српске Требиње , трајна активност.
Ове мјере су наложене кориснику дозвола у овом или сличном облику и у претходне двије редовне надзорне провјере.
5. Тачка 6.21. Примјена тарифне методологије
Мјере и препоруке: Достављати редовно податке о анализи оптерећења и потрошње по категоријама потрошње и групама купаца (израда профила оптерећења) у карактеристичним периодима и подносити Регулаторној комисији извјештај у складу са Правилником о тарифној методологији и тарифном поступку и Правилником о извјештавању.
6. Тачка 6.22. Забрана унакрсног субвенционисања
Мјере и препоруке: Извршити рачуноводствено раздвајање по дјелатностима као битан услов дозволе за контролу унакрсног субвенционисања, у складу са роком извршења.
7. Тачка 6.23. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање
Мјере и препоруке: Предузеће је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност
Дозвола за снабдијевање тарифних купаца електричном енергијом
1. Тачка 6.4. Обрачун, фактурисање, обавјештавање и наплата
Мјере и препоруке: Извршити корекцију обрачуна и висине затезне камате свим крајњим купцима којима салдо дуга по основу обрачунате затезне камате превазилази салдо дуга по основу обрачунате утрошене електричне енергије, без одлагања, а убудуће при обрачуну камата не дозволити да салдо камата пређе главницу дуга,.
2. Тачка 6.6. Регулисање односа са учесницима на тржишту електричне енергије
Мјере и препоруке: Закључити уговоре о снабдијевању са постојећим крајњим купцима, у складу са обавезом прописаном чланом 73. Закона о електричној енергији и роком из Општих услова, без одлагања.
II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
Образложење
Предеузеће МХ ЕРС ЗП „Електро Добој“ а.д. Добој је корисник дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом које је издала Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија).
У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 60. став 1. Правилника о издавању дозвола, у наведеном предузећу је у приоду од 03.-05. новембра 2009. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-899-2/09 од 23.10.2009. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су, прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе, вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издатих дозвола.
Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на коментарисање. У остављеном року, корисник дозволе није доставио коментаре на наведени Извјештај. На другој редовној сједници одржаној 29. јануара 2010. године, а након што је анализирала Извјештај са редовне надзорне провјере, Регулаторна комисија је донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву.
Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.
Правна поука:
Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
Предсједник
Миленко Чокорило