Skip to Content

Закључак о одбацивању захтјева за издавање дозволе за изградњу вјетроелектрана - "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број:01-529-5/17/Р-73-62
Датум: 15.03.2018. 

На основу члана 208. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02, 87/07 и 50/10) и члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10), одлучујући о захтјевима за издавање дозволa за изградњу вјетроелектрана, привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске je, на 73. редовној сједници, одржаној 15.03.2018. године, у Требињу, донијела
 

З А К Љ У Ч А К

ОДБАЦУЈУ СЕ захтјеви за издавање дозволе за изградњу вјетроелектрана и то:
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Рупари" број 119/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-529-1/17,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Џинов До" број 121/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-530-1/17,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Кучајница" број 127/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-531-1/17,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Дубац" број 123/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-532-1/17 и
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Цвјетов кук" број 125/2017 од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-533-1/17
привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, као непотпуни.
 

О б р а з л о ж е њ е

Дана 07.12.2017. године, привредно друштво "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње (у даљем тексту: подносилац захтјева) је Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) поднијело слиједеће захтјеве за издавање дозволе за изградњу вјетроелектрана како слиједи:
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Рупари" број 119/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-529-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Џинов До" број 121/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-530-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Кучајница" број 127/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-531-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Дубац" број 123/2017, од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-532-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW и
- Захтјев за издавање дозволе за изградњу Вјетроелектране "Цвјетов кук" број 125/2017 од 07.12.2017. године, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-533-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW.
У овом случају је утврђено да су сви захтјеви поднесени од стране истог подносиоца, односно привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, те да се поднесени захтјеви заснивају на истом или сличном чињеничном стању и истом правном основу. На основу члана 51. став 1. и члана 67. став 1. Закона о електричној енергији, Регулаторна комисија је надлежна да одлучује о свих пет поднесених захтјева за изградњу вјетроелектрана. С обзиром на наведене околности, утврђено је да су се у цјелости испунили услови да се поднесени захтеви разматрају и рјешавају у једном поступку у смислу одредбе члана 115. Закона о општем управном поступку, те је, на 73. редовној сједници, одржаној 15.03.2018. године, донесен закључак број 01-529-4/17/Р-73-61 да се ови захтјеви ријеше у једном поступку.
Одредбом члана 37. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13) прописано је који се документи прилажу уз захтјев за издавање дозволе за изградњу, и то тачком ј. овога члана је прописано да се уз захтјев обавезно прилажу и локацијски услови, а тачком к. је прописано да се уз захтјев обавезно прилаже и уговор о концесији у складу са прописима о додјели концесије. 
Увидом у наведене захтјеве и приложену документацију, утврђено је да је подносилац захтјева приложио локацијске услове број 06/364-36/12 од 10.10.2012. године који се односе на изградњу вјетропарка Трусина инсталисане снаге 51 MW. Међутим, ови ликацијски услови нису се могли прихватити, будући да се односе на изградњу једног производног објекта инсталисане снаге од 51 MW, a не на изградњу пет појединачних објеката снаге 9,9 MW како је тражено у захтјевима. 
Подносилац је доставио и локацијске услове број 06/364-36-1/12 од 29.01.2016. године издате од стране Општине Невесиње, а који се односе на изградњу парка вјетроелектрана Трусина инсталисане санге 49,5 MW, а које ће се изградити у пет производних објеката од по 9,9 MW. Поред наведеног, Одјељење за просторно уређење, стамбене и комуналне послове Општине Невесиње је, између осталог, издало и грађевинску дозволу за изградњу вјетропарка Трусина, рјешењем број 06-360-3-1/13 од 27.10.2015. године и број 06-360-3-3/13 од 19.08.2016. године. Међутим, наведене грађевинске дозволе, су поништене по службеној дужности, по праву надзора од стране Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске, рјешењем број 15.03-362-267/17 од 13.02.2018. године, јер је поништена рјешења донио стварно ненадлежни орган, противно одредби члана 127. став 2, а у вези са одредбом члана 60. став 2. Закона о уређењу простора и грађењу ("Службени гласник Републике Српске", број 40/13). Имајући у виду да је Министарство за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске, стварно надлежни орган за издавање грађевинске дозволе за вјетропарк Трусина, то је на основу одредбе члана 60. став 2. Закона о уређењу простора и грађењу, ово министарство стварно надлежни орган и за издавање локацијских услова за вјертопарк Трусина. Из наведених разлога нису се могли прихвати, ни приложени локацијски услови број 06/364-36-1/12 од 29.01.2016. године, будући да су донесени од стране ненадлежног органа, што значи да подносилац захтјева није ни прибавио локацијске услове за вјетропарк Трусина, односно за пет производних објеката инсталисане снаге по 9,9 MW, за које је поднио пет захтјева за издавање дозволе за изградњу.
Такође, подносилац је доставио и Уговор о концесији за изградњу и коришћење парка вјетрењача на локацији Трусина, општина Невесиње од 19.10.2012. године, као и Анекс I од 04.09.2014. године, Анекс II од 17.12.2014. године и Анекс III од 07.11.2016. године. Увидом у Анекс III Уговора о концесији за изградњу и коришћење парка вјетрењача на локацији Трусина, општина Невесиње утврђено је да је дефинисан рок за изградњу, прикључење, укључујући и пробни рад и иситивање вјетропарка Трусина до 31.12.2017. године. Имајући у виду ову чињеницу, то подносилац захтјева у концесионим актима нема утврђене све елементе, који су неопходни за издавање дозволе за изградњу вјетропарка Трусина у смислу одредбе члана 37. тачка к. Правилника о издавању дозвола.
Имајући у виду наведени чињенични и правни основ, несумњиво је утврђено да подносилац уз захтјев није доставио сву потребну документацију, коју је био дужан доставити на основу одредбе члана 37. Правилника о издавању дозвола, односно није доставио локацијске услове и уговор о концесији у смислу тачке ј. и к. овог члана, због чега је захтјев подносиоца непотпун, те је захтјев требало одбацити, како је и одлучено у диспозитиву овога закључка.
Правна поука заснива се на одредби члана 25. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09) и одредбама члана 5. и 15. Закона о управним споровима ("Службени гласник Републике Српске", број 109/05 и 63/11).
Правна поука: Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог закључка.
 

Предсједник
Владислав Владичић