Zaključak o odbacivanju zahtjeva za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana - "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje
Broj: 01-529-5/17/R-73-62
Datum: 15.03.2018.
Na osnovu člana 208. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 13/02, 87/07 i 50/10) i člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10), odlučujući o zahtjevima za izdavanje dozvola za izgradnju vjetroelektrana, privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske je, na 73. redovnoj sjednici, održanoj 15.03.2018. godine, u Trebinju, donijela
Z A K LЈ U Č A K
ODBACUJU SE zahtjevi za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana i to:
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Rupari" broj 119/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-529-1/17,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Džinov Do" broj 121/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-530-1/17,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Kučajnica" broj 127/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-531-1/17,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Dubac" broj 123/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-532-1/17 i
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Cvjetov kuk" broj 125/2017 od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-533-1/17
privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, kao nepotpuni.
O b r a z l o ž e nj e
Dana 07.12.2017. godine, privredno društvo "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) je Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) podnijelo slijedeće zahtjeve za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana kako slijedi:
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Rupari" broj 119/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-529-1/17, instalisane snage 9,9 MW,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Džinov Do" broj 121/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-530-1/17, instalisane snage 9,9 MW,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Kučajnica" broj 127/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-531-1/17, instalisane snage 9,9 MW,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Dubac" broj 123/2017, od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-532-1/17, instalisane snage 9,9 MW i
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Cvjetov kuk" broj 125/2017 od 07.12.2017. godine, zaveden u Regulatornoj komisiji pod brojem 01-533-1/17, instalisane snage 9,9 MW.
U ovom slučaju je utvrđeno da su svi zahtjevi podneseni od strane istog podnosioca, odnosno privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, te da se podneseni zahtjevi zasnivaju na istom ili sličnom činjeničnom stanju i istom pravnom osnovu. Na osnovu člana 51. stav 1. i člana 67. stav 1. Zakona o električnoj energiji, Regulatorna komisija je nadležna da odlučuje o svih pet podnesenih zahtjeva za izgradnju vjetroelektrana. S obzirom na navedene okolnosti, utvrđeno je da su se u cjelosti ispunili uslovi da se podneseni zahtevi razmatraju i rješavaju u jednom postupku u smislu odredbe člana 115. Zakona o opštem upravnom postupku, te je, na 73. redovnoj sjednici, održanoj 15.03.2018. godine, donesen zaključak broj 01-529-4/17/R-73-61 da se ovi zahtjevi riješe u jednom postupku.
Odredbom člana 37. Pravilnika o izdavanju dozvola ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 39/10 i 65/13) propisano je koji se dokumenti prilažu uz zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju, i to tačkom j. ovoga člana je propisano da se uz zahtjev obavezno prilažu i lokacijski uslovi, a tačkom k. je propisano da se uz zahtjev obavezno prilaže i ugovor o koncesiji u skladu sa propisima o dodjeli koncesije.
Uvidom u navedene zahtjeve i priloženu dokumentaciju, utvrđeno je da je podnosilac zahtjeva priložio lokacijske uslove broj 06/364-36/12 od 10.10.2012. godine koji se odnose na izgradnju vjetroparka Trusina instalisane snage 51 MW. Međutim, ovi likacijski uslovi nisu se mogli prihvatiti, budući da se odnose na izgradnju jednog proizvodnog objekta instalisane snage od 51 MW, a ne na izgradnju pet pojedinačnih objekata snage 9,9 MW kako je traženo u zahtjevima.
Podnosilac je dostavio i lokacijske uslove broj 06/364-36-1/12 od 29.01.2016. godine izdate od strane Opštine Nevesinje, a koji se odnose na izgradnju parka vjetroelektrana Trusina instalisane sange 49,5 MW, a koje će se izgraditi u pet proizvodnih objekata od po 9,9 MW. Pored navedenog, Odjeljenje za prostorno uređenje, stambene i komunalne poslove Opštine Nevesinje je, između ostalog, izdalo i građevinsku dozvolu za izgradnju vjetroparka Trusina, rješenjem broj 06-360-3-1/13 od 27.10.2015. godine i broj 06-360-3-3/13 od 19.08.2016. godine. Međutim, navedene građevinske dozvole, su poništene po službenoj dužnosti, po pravu nadzora od strane Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske, rješenjem broj 15.03-362-267/17 od 13.02.2018. godine, jer je poništena rješenja donio stvarno nenadležni organ, protivno odredbi člana 127. stav 2, a u vezi sa odredbom člana 60. stav 2. Zakona o uređenju prostora i građenju ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 40/13). Imajući u vidu da je Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske, stvarno nadležni organ za izdavanje građevinske dozvole za vjetropark Trusina, to je na osnovu odredbe člana 60. stav 2. Zakona o uređenju prostora i građenju, ovo ministarstvo stvarno nadležni organ i za izdavanje lokacijskih uslova za vjertopark Trusina. Iz navedenih razloga nisu se mogli prihvati, ni priloženi lokacijski uslovi broj 06/364-36-1/12 od 29.01.2016. godine, budući da su doneseni od strane nenadležnog organa, što znači da podnosilac zahtjeva nije ni pribavio lokacijske uslove za vjetropark Trusina, odnosno za pet proizvodnih objekata instalisane snage po 9,9 MW, za koje je podnio pet zahtjeva za izdavanje dozvole za izgradnju.
Takođe, podnosilac je dostavio i Ugovor o koncesiji za izgradnju i korišćenje parka vjetrenjača na lokaciji Trusina, opština Nevesinje od 19.10.2012. godine, kao i Aneks I od 04.09.2014. godine, Aneks II od 17.12.2014. godine i Aneks III od 07.11.2016. godine. Uvidom u Aneks III Ugovora o koncesiji za izgradnju i korišćenje parka vjetrenjača na lokaciji Trusina, opština Nevesinje utvrđeno je da je definisan rok za izgradnju, priključenje, uključujući i probni rad i isitivanje vjetroparka Trusina do 31.12.2017. godine. Imajući u vidu ovu činjenicu, to podnosilac zahtjeva u koncesionim aktima nema utvrđene sve elemente, koji su neophodni za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroparka Trusina u smislu odredbe člana 37. tačka k. Pravilnika o izdavanju dozvola.
Imajući u vidu navedeni činjenični i pravni osnov, nesumnjivo je utvrđeno da podnosilac uz zahtjev nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju, koju je bio dužan dostaviti na osnovu odredbe člana 37. Pravilnika o izdavanju dozvola, odnosno nije dostavio lokacijske uslove i ugovor o koncesiji u smislu tačke j. i k. ovog člana, zbog čega je zahtjev podnosioca nepotpun, te je zahtjev trebalo odbaciti, kako je i odlučeno u dispozitivu ovoga zaključka.
Pravna pouka zasniva se na odredbi člana 25. Zakona o energetici ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 49/09) i odredbama člana 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 109/05 i 63/11).
Pravna pouka: Ovaj zaključak je konačan. Protiv ovog zaključka može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema ovog zaključka.
Predsjednik
Vladislav Vladičić