Закључак о одбацивању захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај производње - "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње
Број: 01-524-5/17/Р-73-64
Датум: 15.03.2018.
На основу одредбе члана 208. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10) и члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10), одлучујући о захтјевима за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије у вјетроелектранама, привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 73. редовној сједници, одржаној 15. марта 2018. године, у Требињу, донијела је
З А К Љ У Ч А К
ОДБАЦУЈУ СЕ захтјеви за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени и то:
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Рупари, број 133/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-524-1/17,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Џинов до, број 137/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-525-1/17,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Кучајница, број 135/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-526-1/17,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Дубац, број 131/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-527-1/17 и
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Цвјетов кук, број 129/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-528-1/17
привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, као непотпуни.
О б р а з л о ж е њ е
Дана 07.12.2017. године, привредно друштво "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње (у даљем тексту: подносилац захтјева) је Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), поднијело захтјеве за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени, како слиједи:
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Рупари, број 133/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-524-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Џинов до, број 137/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-525-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Кучајница, број 135/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-526-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Дубац, број 131/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-527-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW и
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију која ће се производити у Вјетроелектрани Цвјетов кук, број 129/2017, заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-528-1/17, инсталисане снаге 9,9 MW.
У овом случају је утврђено да су сви захтјеви поднесени од стране истог подносиоца, односно привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, те да се поднесени захтјеви заснивају на истом или сличном чињеничном стању и истом правном основу. На основу члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13, 108/13 и 79/15) и члана 31. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13, 88/14 и 43/16), Регулаторна комисија је надлежна да одлучује о свих пет поднесених захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај. С обзиром на наведене околности, утврђено је да су се у цјелости испунили услови да се поднесени захтеви разматрају и рјешавају у једном поступку у смислу одредбе члана 115. Закона о општем управном поступку, те је, на 73. редовној сједници, одржаној 15.03.2018. године, донесен закључак број 01-524-4/17/Р-73-63 од 15.03.2018. године да се ови захтјеви ријеше у једном поступку.
Одредбом члана 27. став 3. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији и одредбом члана 31. став 3. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији прописано је шта све треба да се достави уз захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај. Овим одредбама је прописано да је подносилац уз захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, између осталог, дужан доставити грађевинску дозволу за производно постројење, као и потврду о упису у регистар пројеката за производно постројење, доказ да је у току изградња производног постројења и студију економске оправданости за свако производно постројење. Подносилац је уз захтјев приложио рјешења број 06-360-3-1/13 од 27.10.2015. године и број 06-360-3-3/13 од 19.08.2016. године о грађевинској дозволи за вјетропарк Трусина, издате од стране Одјељења за просторно уређење, стамбене и комуналне послове, Општине Невесиње. Међутим, наведене грађевинске дозволе су поништене по службеној дужности, по праву надзора од стране Министарства за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске, рјешењем број 15.03-362-267/17 од 13.02.2018. године, јер је поништена рјешења донио стварно ненадлежни орган, противно одредби члана 127. став 2, а у вези са одредбом члана 60. став 2. Закона о уређењу простора и грађењу ("Службени гласник Републике Српске", број 40/13). С обзиром на ово, подносилац захтјева није прибавио грађевинску дозволу за вјертопарк Трусина, односно није прибавио грађевинске дозволе за производна постројења за које је поднио захтјеве за одобрење прелиминарног права на подстицај. Поред наведеног, подносилац захтјева није доставио ни студију економске оправданости, нити потврде о упису у регистар пројеката за свако производно постројење, што је било неопходно, имајући у виду да се захтјевима тражи остваривање прелиминарног права на подстицај за пет посебних производних објеката.
Имајући у виду наведени чињенични и правни основ, несумњиво је утврђено да подносилац уз захтјев није доставио сву потребну документацију коју је био дужан доставити на основу одредбе члана 27. став 3. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији и одредбом члана 31. став 3. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији, због чега је захтјев подносиоца непотпун, те је захтјев требало одбацити, како је и одлучено у диспозитиву овога закључка.
Правна поука заснива се на одредби члана 25. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09) и одредбама члана 5. и 15. Закона о управним споровима ("Службени гласник Републике Српске", број 109/05 и 63/11).
Правна поука: Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог закључка.
Предсједник
Владислав Владичић