Рјешење о одбијању захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај - "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње
Број: 01-244-6/17/Р-49-143
Датум: 8. јуна 2017. године
На основу члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13, 108/13 и 79/15), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став 1. тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 32. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13, 88/14 и 43/16) одлучујући о захтјевима за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије у вјетроелектранама, привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је, на 49. редовној сједници, одржаној 8. јуна 2017. године, у Требињу, донијела
Р Ј Е Ш Е Њ Е
1. ОДБИЈАЈУ СЕ захтјеви за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије и то:
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 37/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Рупари, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 31.067.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-244-1/17,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 31/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Џинов до, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 33.322.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-245-1/16,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 33/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Кучајница, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 29.494.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-246-1/16,
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 29/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Цвјетов кук, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 35.179.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-247-1/16 и
- Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 35/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Дубац, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 30.660.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-248-1/16,
привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, као неосновани.
2. Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
О б р а з л о ж е њ е
Дана 24. априла 2017. године, привредно друштво "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње (у даљем тексту: подносилац захтјева) је Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), поднијело сљедеће захтјеве за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије:
• Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 37/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Рупари, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 31.067.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-244-1/17,
• Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 31/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Џинов до, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 33.322.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-245-1/16,
• Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 33/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Кучајница, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 29.494.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-246-1/16,
• Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 29/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Цвјетов кук, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 35.179.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-247-1/16 и
• Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, број 35/2017, за електричну енергију која ће се производити у ВЕ Дубац, инсталисане снаге 9.900 kW и планиране годишње производње 30.660.000 kWh, протоколни број у Регулаторној комисији 01-248-1/16.
Након разматрања поднесених захтјева утврђено је да је уз захтјеве приложена документација на основу које се може даље поступати и одлучивати о основаности захтјева, те је о поднесеним захтјевима дана 1. јуна 2017. године обавијештен подносилац захтјева и издато обавјештење за јавност на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије.
У овом случају је утврђено да су сви захтјеви поднесени од стране истог посносиоца, односно привредног друштва "ЕОЛ ПРВИ" д.о.о. Невесиње, те да се поднесени захтјеви заснивају на истом или сличном чињеничном стању и истом правном основу. На основу одредбе 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) и члана 32. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању), Регулаторна комисија је надлежна да одлучује о свих пет поднесених захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије. С обзиром на наведене околности, утврђено је да су се у цјелости испунили услови да се поднесени захтеви разматрају и рјешавају у једном поступку у смислу одредбе члана 115. Закона о општем управном поступку, те је на 49. редовној сједници, одржаној 8. јуна 2017. године, донесен закључак, број 01-244-5/17/Р-49-142 да се ови захтјеви ријеше у једном поступку.
У складу са чланом 27. Закона произвођач електричне енергије из обновљивих извора или у ефикасној когенерацији може остварити прелиминарно право на подстицај обавезног откупа по гарантованој откупној цијени или право на премију у току изградње постројења ако испуњава услове из члана 21. став 1. тачка а) и б) и става 2. Закона. У складу са чланом 30. Правилникa о подстицању произвођач електричне енергије/инвеститор из обновљивих извора или у ефикасној когенерацији који у складу са одредбама правилника може остварити право на подстицај обавезног откупа по гарантованој откупној цијени или премији, може на свој захтјев, прије завршетка изградње производног постројења и прије прибављања Сертификата за то постројење, прибавити рјешење Регулаторне комисије о прелиминарном праву на подстицај ако испуњава прописане услове.
Правилником о подстицању и Правилником о издавању сертификата за производно постројење које производи електричну енергију из обновљивих извора енергије или у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 112/13 и 60/16) (у даљем тексту: Правилник о сертификату) дефинисан је појам производног постројења у сврху примjeнe oдрeдби ових прaвилникa како слиједи: ''"производно постројење" означава склоп опреме и инсталација који чине самосталан погон за претварање других облика енергије у електричну енергију или више таквих појединачних склопова који имају једно, заједничко мјесто примопредаје произведене електричне енергије. Приликом издавања сертификата Регулаторна комисија одлучује шта се подразумијева под појединачним производним постројењем узимајући у обзир и: уговор о концесији уколико је примјењиво, одобрење за грађење, документацију у вези са прикључењем, упис у регистар пројеката, одобрење за употребу, као и постизање сврсисходности издавања сертификата".
Поред документације која је достављена уз захтјеве за одобрење прелиминарног права на подстицај разматрана је и документација достављена уз захтјеве за издавање дозволе за изградњу и то: "Услови за прикључак корисника на преносу мрежу број 06-3/17" издати од "Електропријенос - Електропренос Босне и Херцеговине" а.д. Бања Лука и евидентирани под бројем 03-1531/17 од 2. марта 2017. године и "Уговор о прикључку број 01/2017" закључен између подносиоца захтјева и привредног друштва "Електропријенос - Електропренос Босне и Херцеговине" а.д. Бања Лука евидентиран под бројем 01-2906/2017 од 20. априла 2017. године.
Наведеним "Условима за прикључак корисника на преносу мрежу број 06-3/17" и "Уговором о прикључку број 01/2017", који је на основу ових услова закључен, дефинисано је прикључење објеката (ВЕ Џинов До, ВЕ Цвјетов Кук, ВЕ Рупари, ВЕ Дубац и ВЕ Кучајница) инсталисане снаге 5x9,9 MW на 110 kV преносну мрежу са једним прикључком на преносну мрежу, тј. једним мјестом примопредаје електричне енергије на 110 kV преносној мрежи (излаз 110 kV трансформатора 36,75/110 kV, 63 MVA), односно нису дефинисана појединачна мјеста прикључења на преносну мрежу као ни појединачна мјеста примопредаје електричне енергије за пет производних постројења за које подносилац захтијева прелиминарно право на подстицај. Такође, у пратећој документацији подносилац је доставио и једно Рјешење о одобрењу изградње број 06-360-3/13 од 30. августа 2013. године и измјену рјешења број 06-360-3-1/13 од 1. фебруара 2016. године, којим се привредном друштву ''ЕОЛ ПРВИ'' д.о.о. Невесиње одобрава изградња вјетропарка ''Трусина'' капацитета 49,5 MW (15 вјетротурбина по 3,3 MW), изграђених у пет производних постројења од по 9,9 MW и једну Студију економске оправданости изградње вјетропарка Трусина у Невесињу од 49,5 MW, изграђеног у пет производних постројења, Република Српска, БиХ, Бања Лука, март 2016. године.
На основу напријед наведеног, може се несумњиво закључити да се у овом случају не ради о пет производних постројења инсталисане снаге од по 9,9 MW, већ о једном производном постројењу инсталисане снаге од 49,5 MW, тако да у овом случају није било основа да се одобри прелиминарно право на подстицај за пет производних постројења инсталисане снаге од по 9,9 MW како је то захтијевао подносилац захтјева.
Имајући у виду утврђено чињенично стање, а посебно чињеницу да се у овом случају не ради о пет производних постројења, већ једном производном постројењу, захтјеви подносиоца су у цјелости неосновани, те је на основу одредби члана 27. Закона и члана 32. Правилникa о подстицању, одлучено као у тачки 1. диспозитива овог рјешења.
Тачка 2. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став 1. Закона о енергетици (Службени гласник Републике Српске, број 49/09), с обзиром на коначност, одредби члана 20. став 3. истог закона, те на одредби члана 20. став 2. алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став 2. Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).
Правна поука: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
Предсједник
Владислав Владичић