Број: 01-89-4/17/Р-46-121
Датум: 11.05.2017. године
На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Привредног друштва ''МАГРОС'' д.о.о. Прњавор, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ ''Електродистрибуција'' Прњавор, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 46. редовној сједници, одржаној 11. маја 2017. године, у Требињу, донијела јe
З А К Љ У Ч А К
Спор покренут захтјевом Привредног друштва ''МАГРОС'' д.о.о. Прњавор, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ ''Електродистрибуција'' Прњавор, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
О б р а з л о ж е њ е
Поднеском од 06.02.2017. године, насловљеним као: ''Оспоравање обрачуна неовлашћено потрошене електричне енергије'', привредно друштво ''МАГРОС'' д.о.о. Прњавор, (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуло је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ ''Електродистрибуција'' Прњавор (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије. Подносилац у захтјеву, између осталог, наводи да су радници противне стране, дана 29.12.2016. године, извршили контролни преглед мјерног мјеста ''Магрос самопослуга'' и записнички утврдили постојање неовлашћене потрошње. Након што је противна страна сачинила обрачун неовлашћене потрошње у износу од 27.615,32 КМ, подносилац захтјева наводи да је са противном страном, дана 03.01.2017. године, закључио споразум о измирењу дуга, при чему је извршио једнократну уплату износа од 3.000,00 КМ, а да се остатак дуга у износу од 24.615,32 КМ плати у десет рата. Након усмене жалбе на извршени обрачун неовлашћене потрошње у погледу погрешног утврђивања обрачунске снаге, противна страна је сачинила нови обрачун неовлашћене потрошње у износу од 18.069,83 КМ и након тога сачињен је нови споразум о измирењу дуга, према којем је предвиђено да се остататак дуга у износу од 15.069,83 КМ плати у десет рата. Подносилац захтјева наводи да је противна страна сачињавањем новог обрачуна уважила његов приговор у погледу утврђивања обрачунске снаге, али подносилац захтјева сматра да је у новом обрачуну противна страна требала умјесто двосмјенског, примијенити једносмјенски рад, који је коришћен и приликом сачињавања првог обрачуна неовлашћене потрошње, будући да је радно вријеме ове самопослуге мање од 16 часова дневно.
Регулаторна комисија је захтјев подносиоца доставила на одговор противној страни, ради изјашњења и достављања доказа којима располаже. Противна страна је доставила изјашњење број 1220/17 од 24.03.2017. године, које је у Регулаторној комисији примљено 28.03.2017. године и изјашњење РЈ ''Електродистрибуција'' Прњавор број 659-1/16 од 24.03.2017. године. У изјашњењу је, између осталог, наведено да се захтјев подносиоца односи на обрачун неовлашћене потрошње на мјерном мјесту 85016413 ''Магрос самопослуга'' у износу од 18.069,83 КМ. Мјерно мјесто ''Магрос самопослуга'' је регистровано 17.09.2007. године, а власништву је привредног друштва ''МАГРОС'' д.о.о. Прњавор. Мјерно мјесто је редовно очитавано, а рачуни за утрошену електричну енергију, који су достављани путем ''ПОШТА СРПСКЕ'', су уредно плаћани. Противна страна даље наводи да је, дана 29.12.2016. године, извршен контролни преглед мјерног мјеста подносиоца захтјева, када је утврђено постојање неовлашћене потрошње, што је констатовано записником број 001/023434. Неовлашћена потрошња електричне енергије је изведена на начин да је дио утрошене електричне енергије коришћен мимо бројила. Са главних осигурача 3x80 А је проводницима ''ПФ 25 mm2 Cu'' прикључена главна склопка, те је са те главне склопке кроз струјне мјерне трансформаторе, преносни однос 100/5, проводницима ''ПФ 16 mm2 Cu'' прикључена инсталација објекта. Међутим, са главне склопке је проводницима ''ПФ 6 mm2 Cu'' прикључена помоћна склопка са које је даље дио инсталације био прикључен мимо мјерења. Противна страна даље у изјашњењу појашњава начин обрачуна неовлашћене потрошње, односно начин који је утврђена обрчунска снага, док је период за обрачун неовлашћене потрошње годину дана. Подносилац захтјева је присустовао контроли мјерног мјеста и потписао записник о утврђивању неовлашћене потрошње, који му је уручен. Након усменог приговора подносиоца захтјева на извршени обрачун неовлашћене потрошње, уочено је грешка код утврђивања обрачунске снаге, а постојала је грешка и код утврђивања броја часова рада. С обзиром да је на улазним вратима објекта било истакнуто радно вријеме које је предвиђено за двосмјенски рад 7.30 – 21.00 часова, противна страна наводи да је у поновном обрачуну неовлашћене потрошње примијенила двосмјенски рад, а и подносилац захтјева је у свом приговору навео радно вријеме које одговара двосмјенском радном времену. Противна страна наводи да је са подносиоцем захтјева закључила споразум о измирењу дуга по основу обрачунате неовлашћене потрошње.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је, на основу одредбе члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби, на 46. редовној сједници, одржаној 11. маја 2017. године, у Требињу, одлучено као у диспозитиву овога закључка, односно да се одлука о захтјеву подносиоца донесе у скраћеном поступку.
Правна поука: На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писменој форми у року од 8 дана од дана пријема овог закључка.
Предсједник
Владислав Владичић