Skip to Content

Рјешење о продужењу трајања прелиминарног права на подстицај за производњу ел. енергије у производном постројењу - МХЕ "Медна"

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-535-29/14/Р-39-49 
Датум: 16. март 2017. године

На основу одредбe члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13, 108/13 и 79/15), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 33. став (4) Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13, 88/14 и 43/16), одлучујући по захтјеву подносиоца привредног друштва „Л.С.Б. ЕЛЕКТРАНЕ“ д.о.о. Бања Лука, за продужење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије коришћењем енергије водотока ријеке Сане као обновљививог извора енергије у производном постројењу Мaла хидроелектрана „Медна“, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је, на 39. редовној сједници, одржаној 16. марта 2017. године, у Требињу, донијела
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
 

о продужењу трајања прелиминарног права на подстицај за производњу електричне енергије у производном постројењу Мала хидроелектрана „Медна“
 

1. Усваја се захтјев привредног друштва „Л.С.Б. ЕЛЕКТРАНЕ“ д.о.о. Бања Лука, за продужење прелиминарног права на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију коју ће производити у производном постројењу Мала хидроелектрана „Медна“ номиналне активне снаге на прагу 4.900 kW, планиране годишње производње од 20.990.000 kWh , које се гради на подручју општина Рибник и Мркоњић Град, а као што је наведено у рјешењу о одбрењу грађења, број 15-361-418/09 од 22. октобра 2014. године које је издало Министарство за просторно уређење, грађевинарство и екологију Владе Републике Српске. 
2. Подносилац захтјева остварује прелиминарно право на подстицај за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 20.990.000 kWh у складу са Потврдом о енергији.
3. Прелиминарно право на подстицај из тачке 1. овог рјешења продужава се до 12. октобра 2017. године до када је подносилац дужан да почне са радом, односно да прибави употребну дозволу, а што је шест мјесеци након периода одређеног Рјешењем о прелиминарном праву на подстицај број 01-535-14/14/Р-103-41 и закључком о исправци рјешења, број 01-535-15/14/Р-105-70.
4. Подносилац захтјева дужан је да у року од 15 дана од дана пријема овог рјешења поднесе Оператору система подстицаја захтјев за усклађивање/закључивање предуговора о подстицању којим продужава период резервације количина у систему подстицаја и да прије потписивања предуговора о подстицању у складу са овим рјешењем уплати новчани депозит или достави банкарску гаранцију у висини од 2% од вриједности инвестиције, чиме резервише количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени у складу са овим рјешењем.
5. Право на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени може се остварити најкасније до 12. априла 2018. године, а након изградње производног постројења, прибављања рјешења о праву на подстицај, уз испуњење прописаних услова и закључења уговора о обавезном откупу са Оператором система подстицаја по цијени која је на снази у вријеме закључења уговора. 
6. Рјешење о прелиминарном праву на подстицај престаје да важи и подносилац губи резервацију количина у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени, уколико у периоду одређеном тачком 3. овога рјешења не започне са радом производног постројења или уколико у року прописаном у тачки 4. овога рјешења не поднесе захтјев Оператору система подстицања за закључење предуговора.
7. Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објављује се на огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 

О б р а з л о ж е њ е


Привредном друштву „Л.С.Б. ЕЛЕКТРАНЕ“ д.о.о. Бања Лука (у даљем тексту: подносилац захтјева) је рјешењем Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) одобрено прелиминарно право на подстицај производње електричне енергије у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију произведену коришћењем енергије водотока ријеке Сане као обновљивог извора у производном постројењу Мала хидроелектрана „Медна“. Наведеним Рјешењем о одобрењу прелиминарног права на подстицај, број 01-535-14/14/Р-103-41 од 12. марта 2015. године, као и Закључком о исправци рјешења број 01-535-15/14/Р-105-70 од 31. марта 2015. године, подносиоцу захтјева, одобрено је прелиминарно право на период од 25 мјесеци, односно до 12. априла 2017. године.
На основу члана 27. став (5) и (6) Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) и члана 30. став (2) Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасаној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању), подносилац захтјева је закључио предуговор о подстицању са Оператором система подстицаја и на тај начин је резервисао количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп.
Регулаторна комисија је, дана 16. новембра 2016. године, од подносиоца захтјева примила захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај до 31. децембра 2017. године. Дакле, овај захтјев је благовремено поднесен, односно поднесен је у периоду трајања прелиминарног права на подстицај утврђеног напријед наведеним рјешењем Регулаторне комисије, а у складу са одредбом члана 33. став 4. Правилника. Приликом подношења захтјева подносилац није доставио прописану документацију којом се потврђује испуњеност услова за продужење прелиминарног права на подстицај, због чега је, 22. новембра 2016. године, подносиоцу захтјева упућено обавјештење о некомплетности у коме је наведено да је у циљу комплетирања захтјева неопходно да достави доказе да је реализовано 50% планиране инвестиције за Малу хидроелектрану „Медна“ при чему, према документацији достављеној Регулаторној комисији у поступку прибављања рјешења о прелиминарном праву на подстицај, за наведено производно постројење вриједност инвестиције износи 19.917.480 ЕУР. Подносилац захтјева је, 21. децембра 2016. године, допунио захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај, када је достављена сљедећа документација:
1. Допис уз захтјев за продужење прелиминараног права на подстицај са набројаним документима који се налазе у прилогу и закључком да је досадашња вриједност инвестиције 23.025.510,6 КМ што чини више од 50% вриједности инвестије која је наведена у студији економске оправданости;
2. Преглед конта, ЛСБ Електране, д.о.о Бања Лука и дневник књижења;
3. Уговори са: Геопанонојом д.о.о. Бијељина и анекс, „ИГ“ д.о.о. Бања Лука, „АЦС Студио“ Бања Лука са Анексом 2 и 3; Анекс Уговора Кеслерд.о.о. Бања Лука, као и потврда о измјени уговора са Кеслером и потврда о измиреним обавезама према Кеслер-у; „Интеренерго“ са Анексом 2 и 3; Двигал д.о.о. Трзин; Банстрој д.о.о. Бановићи, и потврда Министарства индустрије о измјенама података о трајању концесије, рока и вриједности инвестиције;
4. Привремена картица извођача Ентеа до.о. Сарајево,
5. Конто картица са дате авансе од добављача S.E.A. Societa Elettromeccanic.
Имајући у виду да је одредбама члана 33. и 34. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији прописана могућност и рокови продужења, као и услови под којима се може продужити прелиминарно право на подстицај, указала се потреба да се изврши обилазак локације и сагледају проведене активности на изградњи Мале хидроелектране „Медна“, а у циљу утврђивања испуњености критеријума и услова за продужење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије у овом постројењу. Регулаторна комисија је, рјешењем, именовала тим за обилазак производног постројења у изградњи, који је, 26. јануара 2017. године, извршио обилазак градилишта и остварио увид у изведене радове на изградњи Мале хидроелектране „Медна“. Том приликом је утврђено да се одвијају грађевински радови, а што је записнички и констатовано. Од подносиоца захтјева затражено је да достави ажуриран преглед финансијске рализације пројекта, а на основу података, односно доказа из рачуноводствених евиденција, у циљу сагледавања испуњености услова за продужење прелиминарног права на подстицај. Подносилац захтјева је допунио свој захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај 14. фебруара 2017. године, као и 9. марта 2017. године када су достављени званични финансијски извјештаји, односно: копије финансијских извјештаја за 2016. годину и Напомене уз извјештај, бруто биланс на дан 31.12.2016. године и аналитичке картице средстава (опреме) у припреми на дан 31.12.2016. године на основу чега је видљиво да вриједност реализованих инвестиција превазилази 50% износа назначеног у студији економске оправданости. На основу напријед наведеног утврђено је да су испуњени услови за продужење прелиминарног права на подстицај у трајању од шест мјесеци, односно до 12. октобра 2017. године, а у складу са одредбом члана 33. став 4. Правилника о подстицању, те је одлучено као у тачки 1. и 3. диспозитива овога рјешења.
Оператор система подстицаја је 11. марта 2015. године Регулаторној комисији доставио Потврду за енергију за МХЕ „Медна“, број 1.1/04/1-30-27/15 на основу које је потврђено да ово производно постројење, с обзиром на вријеме подношења захтјева за прелиминарно право на подстицај и количине прописане Акционим планом, испуњава услов прописан чланом 21. Закона, те је одлучено као у тачки 2. диспозитива овог рјешења. 
Чланом 27. став (5) и (6) Закона, те чланом 30. став (2) и (7) Правилника о подстицању, прописано је да произвођач електричне енергије закључује предуговор о подстицању са Оператором система подстицаја и на тај начин резервише количине у систему подстицаја, те да је произвођач електричне енергије/инвеститор који добије рјешење о прелиминарном праву на подстицај дужан да у року од 15 дана од пријема рјешења поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицању. Прије потписивања предуговора о подстицању, произвођач електричне енергије у постројењу инсталисане снаге веће од 250 kW, у складу са чланом 27. став (6) Закона, дужан је да уплати новчани депозит или достави банкарску гаранцију у висини од 2% од вриједности инвестиције. Прије потписивања предуговора о подстицању, произвођач електричне енергије у постројењу инсталисане снаге веће од 250 kW, у складу са чланом 27. став (6) Закона, дужан је да уплати новчани депозит или достави банкарску гаранцију у висини од 2% од вриједности инвестиције. С обзиром на наведено, одлучено је као у тачки 4. диспозитива овог рјешења. 
Тачка 5. диспозитива овог рјешења заснива се на члану 33. став (5) Правилника о подстицању. При томе се прописани услови за стицање права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени или премији односе на прибављање сертификата за производно постројење, који издаје Регулаторна комисија, као и на остале услове за остварење права на подстицај прописане члановима 4. и 6. Правилника о подстицању у погледу обавезе уградње опреме која није претходно коришћена и на посједовање одговарајуће регистрације правног или физичког лица које производи електричну енергију. Подносиоцу захтјева се оставља могућност да у року од шест мјесеци након истека периода прелиминарног права на подстицај из тачке 3. овог рјешења, односно до 12. априла 2018., прибави рјешење о подстицају и закључи уговор о обавезном откупу са Оператором система подстицања. У противном, након истека овог рока губи право на количине резервисане овим рјешењем. 
Према члану 26. став (5) Закона, приликом закључивања уговора о обавезном откупу примјењују се цијене из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора и остаје непромијењена у периоду важења уговора, осим у случају већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра у Босни и Херцеговини.
Чланом 34. став (3) Правилника прописано је да уколико подносилац захтјева који стекне прелиминарно право на подстицај, а не почне са радом у року прописаним рјешењем о прелиминарном праву на подстицај, односно у периоду трајања прелиминарног права на подстицај, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај и губи резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја. Такође, чланом 34. став (2) Правилника прописано је да подносицу захтјева који стекне прелиминарно право на подстицај, а не поднесе захтјев за закључење, односно усклађивање предуговора о праву на подстицај са Оператором система подстицања, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву и губи резервацију количина електричне енергије у систему подстицања. На основу наведених одредби, одлучено је као у тачки 6. диспозитива овога рјешења.
Тачка 7. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, те на одредби члана 20. став (3) истог закона, одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање. 
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).

Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.


Предсједник

Владислав Владичић