Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - СПЗ ''Три чесме'', Зворник

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-464-5/16/Р-29-319
Датум: 27. октобра 2016. године

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Заједнице етажних власника СПЗ ''Три чесме'' из Зворника, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро - Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 29. редовној сједници, одржаној 27. октобра 2016. године, у Требињу, донијела је
 

З А К Љ У Ч А К
 

Спор покренут захтјевом Заједнице етажних власника СПЗ ''Три чесме'' из Зворника, против ЗЕДП "Електро - Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е
 

Поднеском од 23.08.2016. године, Заједница етажних власника СПЗ ''Три чесме'' из Зворника (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренула је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија. Поднесеним захтјевом се оспорава обрачун неовлашћено утрошене електричне енергије у износу од 2.094,32 КМ на мјерном мјесту идентификациони број 0038231700001020, које се налази у Зворнику, улица Горанска број 1. Поднесеним захтјевом се оспорава постојање неовлашћене потрошње на овом мјерном мјесту, након извршеног прикључења видео надзора у стамбеној згради ове заједнице. Подносилац у захтјеву, између осталог наводи, да је дана 09.05.2016. године закључио уговор о уградњи видео надзора у згради СПЗ ''Три чемсе'' са ЗН Сервисом из Ужица као извођачем радова, те да су радови, којим је инсталирано шест камера, окончани 10.05.2016. године. Подносилац захтјева наводи да је дана 20.05.2016. године обавјештен од противне стране да су три камере спојене на недозвољено мјесто, а након што је обавијестио извођача радова о овоме, извиођач је извршио спајање камера на друго одговарајуће мјесто.
На тражење Регулаторне комисије, противна страна је дана 13.10.2016. године доставила изјашњење и документацију у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је, између осталог наведено, да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац на мјерном мјесту идентификациони број 0038231700001020 које се налази у Зворнику у улици Горанска бр. 1. Подносилац захтјева је као крајњи купац евидентиран почев од 24.01.2006. године, а 16.10.2014. године изршена је замјена мјерног уређаја, чији жиг бажадрења има важност до 2024. године. Мјерно мјесто се налази у мјерно–разводном ормару, доступно је за очитање и редовно се очитава и редовно се испостављају рачуни за утрошену електричну енергију, које подносилац није оспоравао. Представник подносиоца је 01.07.2009. године закључио уговор о снабдијевању, а 14.05.2015. године издата је декларација о прикључку. Противна страна даље наводи да је дана 20.05.2016. године извршен контролни преглед мјерног мјеста када је утврђено да су на главне инсталационе осигураче снаге 3x35A, на дијелу иза осигурача, а прије мјерног уређаја спојена три кабла PP-Y 2x1,5 mm2 гдје је по једна жила из сваког кабла коришћена као фазни, док су друге жиле коришћене као нулти вод, а на крају описаних проводника су спојене ''ОГ'' утичнице, преко којих је електричлном енергијом напојена инсталација за видео надзор у згради. Оваквим начином извођења инсталације видео надзора је омогућено да се електрична енергија утрошена преко ових проводника не евидентира на постављеном мјерном уређају. Утврђено стање је записнички констатовано, при чему сачињене записнике, поред поступајућих радника противне стране, није потписао подносилац захтјева, јер није присуствовао контролном прегледу, али су му накандно ови записници уручени. Противна страна наводи да се у конкретном случају ради о неовлашћеној потрошњи из одредбе члана 89. став 1. тачка в) Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом – Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'', број 90/12) – у даљем тексту: Општи услови – потрошња без мјерних уређаја или мимо њих. Из сачињених записника неспорно је утврђено да је подносилац захтјева или неко друго лице које је имало могућност приступа дијелу прикључка извршило неовлашћено прикључење проводника преко којег су напојене инсталације видео надзора зграде, па овако утрошена електрична енергије није измјерена у складу са Општим условима, нити је обрачуанта и фактурисана подносиоцу кроз редовне рачуне за испоручену електричну енергију. Противна страна даље образлаже обрачун неовлашћене потрошње за период од годину дана у износу од 2.094,32 КМ, који је извршен дана 23.05.2016. године, примјеном одредби члана 90 – 92. Општих услова. Поступајући по приговору подносиоца на испостављени рачун за неовлашћену потрошњу од 31.05.2016. године у којем је подносилац захтјева потврдио да је извршено неовлашћено прикњучење видео надзора, али је оспорио висину обрачунате накнаде по основу неовлашћене потрошње, истом је достављен одговор по приговору дана 05.08.2016. године којим је у цјелости одбијен као неоснован његов приговор. Противна страна наводи да је, у складу са чланом 3. закљученог уговора о санбдијевању, власништво над мјерним слогом на страни дистрибутера, па је подносилац захтјева био у обавези да противној страни пријави сваку промјену у вези прикључка и мјерног мјеста, што је прописано одредбом члана 11. став 2. тачка е) Општих услова. Предузимањем радњи на дијелу прикључка, односно инсталације у власништву пртивне стране, без претходног обавјештења, представља пропуст овлашћеног представника подносиоца, који је имао обавезу да такву радњу пријави, тако да се није могао прихватити закључени уговор, као доказ о извођењу радова, којим су дефинисане обавезе између уговорних страна о уградњи видео надзора, али о томе није упозната противна страна. Противна страна наводи да је посљедња конрола мјерног мјеста вршена 2014. године приликом замјене бројила, због чега је примијењен период од годину дана за обрачун неовлашћене потрошње. У случају да је подносилац захтјева благовремено обавијестио противну страну о намјери уградње видео надзора, противна страна би имала обавезу да такво обавјештење евидентира и предузме одговарајуће радње на мејрном мјесту, па како подносилац није испоштовао ову процедуру, дужан је да сноси посљедице таквог пропуштања. Противна страна предлаже да Регулаторна комисија одбије као неоснован захтјев подносиоца.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на основу одредбе члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби, на 29. редовној сједници, одржаној 27. октобра 2016. године у Требињу, одлучено као у диспозитиву овога закључка, односно да се одлука о захтјеву подносиоца донесе у скраћеном поступку.

Правна поука:

На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од осам дана од дана пријема овог закључка.

 

Предсједник


Владислав Владичић