Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Томић Раденко, Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање
Број: 01-367-6/16/Р-23-266
Датум: 25.08.2016. године 


На основу члана 33. став 1. тачка д). Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10) у поступку рјешавања спора по захтјеву Томић Раденка из Бијељине, заступаног по пуномоћнику Радуловић Момиру, адвокату из Бијељине, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са обрачуном неовлаштене потрошње електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 23. редовној сједници, одржаној 25.08.2016. године, у Требињу, донијела је 
 
 
З А К Љ У Ч А К
 

Спор покренут захтјевом Томић Раденка из Бијељине, заступаног по пуномоћнику Радуловић Момиру, адвокату из Бијељине, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са обрачуном неовлаштене потрошње електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.

 
О б р а з л о ж е њ е
 
Дана 09.06.2016. године, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) примила је захтјев за рјешавање спора Томић Раденка из Бијељине (у даљем тексту: подносилац захтјева), заступаног по пуномоћнику Радуловић Момиру, адвокату из Бијељине, као и допуну овог поднеска од 02.07.2016. године, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина (у даљем тексту: противна страна) у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно у вези са обрачуном неовлаштене потрошње електричне енергије. У поднеску је приговорено на обрачун неовлаштене потрошње у износу од 7.470,25 КМ, који је противна страна извршила, јер је контролом исправности бројила утврдила његову неисправност. Наведено је и да је обустављен кривични поступак против подносиоца захтјева, јер je у овом поступку представник противне стране изјавио да нема грешке у мјерењу бројила и трагова дјеловања на унутрашњост бројила и да је таквом изјавом извршен отпис дуга, па наведено потраживање и не постоји. Такође, указано је и да подносилац захтјева није потписао записник о контроли бројила и да се доводи у сумњу сама контрола исправности бројила, те да се не може утврдити да ли је контролисано бројило било баждарено. С обзиром да сматра да је обрачун неовлаштене потрошње погрешан и незаконит, подносилац тражи да се прихвати његов захтјев и да се не задужује по основу неовлаштене потрошње.
Противна страна је, на захтјев Регулаторне комисије, доставила изјашњење о захтјеву подносиоца дана 11.07.2016. године, у коме је наведено да је подносилац захтјева у евиденцијама противне стране евидентиран као крајњи купац у категорији потрошње „домаћинство“, 1. тарифнма група, на мјерном мјесту број 0041019000023005, које се налази у објекту у улици Кулина Бана број 132, Град Бијељина. У изјашњењу је указано да се мјерно мјесто налази у унутрашњости објекта, те да је редовно очитавано и да су редовно испостављани рачуни за утрошену електричну енергију. Противна страна наводи да је 10.06.2008. године извршена замјена бројила на овом мјерном мјесту када је постављено бројило број 1220486, са роком важења жига баждарења до 2018. године, а којом приликом је извршена и провјера мјерног мјеста и инсталација. Даље се наводи да је дана 22.01.2016. године извршен контролни преглед мјерног мјеста подносица, када су овлаштена лица утврдила да су оштећене државне пломбе, и то да су двије пломбе видно оштећене, те да једна пломба недостаје на бројилу. Након тога је демонтирано бројило број 1220486, ради ванредне контроле исправности, а мјерно мјесто није искључено са електродистрибутивне мреже. Противна страна наводи да је дана 12.02.2016. године од стране овлаштеног контролора Републичког завода за стандардизацију и метрологију, извршена контрола бројила број 1220486, којом је утврђено да бројило не ради у дозвољеним границама грешке на већини испитних тачака, да бројчаник утрошену електричну енергију не региструје у дозвољеним границама грешке, те да је оштећен државни жиг на бројилу, а што је констатовано записником. Такође, наведено је да је крајњи купац присуствовао ванредној контроли и баждарењу бројила, те да иако није потписао записник то не утиче на доказну снагу записника који је сачињен од стране надлежне институције. Противна страна указује да је с обзиром на овако утврђено стање, закључено да се ради о неовлаштеној потрошњи из одредбе члана 89. став 1. тачка в) Општих услова за испоруку и снабдијевању електричном енергијом – Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'' број 90/12) – даљем тексту: Општи услови, па је примјеном Општих услова за овај вид неовлаштене потрошње сачињен обрачун неовлаштене потрошње у износу од 7.470,25 КМ, по ком основу је подносиоцу захтјева издата Пореска фактура број 9000042024 од 24.03.2016. године. Указано је и да је представник противне стране давајући изјаву у својству свједока у кривичном поступку против подносиоца захтјева погрешно навео да на бројилу нема оштећења, те да је у току поступак по новој кривичној пријави. У изјашњењу је истакнуто и да није извршен отпис наведеног потраживања по основу неовлаштене потрошње, јер се за то нису испунили услови који су утврђени прописима. Противна страна је указала да је дана 11.05.2016. године одбила као неоснован приговор подносиоца захтјева у вези са обрачунатом неовлаштеном потрошњом, те предлаже да и Регулаторна комисија након проведеног поступка, одбије наведени захтјев подносиоца у вези са неовлаштеном потрошњом као неоснован.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 23. редовној сједници одржаној 25.08.2016. године, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Правна поука: 

На овај закључак странке могу поднијети коментаре Регулаторној комисији и то у писаној форми и у року од осам дана од дана достављања.

 
 
Предсједник
 
Владислав Владичић