Skip to Content

Закључак о одбацивању захтјева за издавање дозволе за складиштење нафте и деривата нафте - "Г - Петрол" д.о.о. Сарајево

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-248-4 /16/Р-15-161
Датум: 11.05.2016. године


На основу одредби члана 208. став 1. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 17. став 3. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13), одлучујући о захтјеву привредног друштва "Г-Петрол" д.о.о. Сарајево за издавање дозволе за обављање дјелатности складиштења нафте и деривата нафте, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 15. редовној сједници одржаној 11. маја 2016. године у Требињу, донијела 
 

З А К Љ У Ч А К
 

ОДБАЦУЈЕ СЕ Захтјев привредног друштва "Г-Петрол" д.о.о. Сарајево за издавање дозволе за обављање дјелатности складиштења нафте и деривата нафте број 020-1229/16 oд 07.04.2016. године, јер подносилац захтјева, као правно лице, није регистровано на подручју Републике Српске.

 

О б р а з л о ж е њ е

Привредно друштво "Г-Петрол" д.о.о. Сарајево (у даљем тексту: подносилац захтјева), поднијело је Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), Захтјев за издавање дозволе за обављање дјелатности складиштења нафте и деривата нафте број 020-1229/16 oд 07.04.2016. године, који је у Регулаторној комисији запримљен дана 08.04.2016. године и заведен под бројем 01-248-1/16.
С обзиром на поднесени захтјев, потребно је имати у виду да је одредбом члана 11. став 1. и члана 12. став 1. Закон о нафти и дериватима нафте ("Службени гласник Републике Српске", број 36/09 и 102/12) прописано да за обављање дјелатности производње деривата нафте, транспорта нафте нафтоводима, транспорта деривата нафте продуктоводима и складиштења нафте и деривата нафте, енергетски субјект мора имати дозволу коју издаје Регулаторна комисија. Дакле, на основу ових одредби, као и одредбе члана 9. став 2. тачка г. Закона о нафти и дериватима нафте, Регулаторна комисија је надлежна да издаје дозволе за обављање наведених енергетских дјелатности у сектору нафте и деривата нафте. 
Одредбом члана 12. став 1. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске" бр.49/09) прописано је да енергетску дјелатност може обављати правно лице или предузетник који је организован у складу са законом и који посједује дозволу за обављање те дјелатности на подручју Републике Српске, ако овим законом није другачије прописано. На основу ове одредбе, правно лице или предузетник, мора ријешити свој правни субјективитет са сједиштем у Републици Српској, у складу са законима који важе на територији Републике Српске, да би могао захтијевати издавање дозволе за обављање енергетске дјелатности из области нафте и деривата нафте од Регулаторне комисије. Конкретно у овом случају, привредно друштво "Г-Петрол" д.о.о. Сарајево није регистровано као правно лице са сједиштем у Републици Српској у смислу одредби Закона о регистрацији пословних субјеката у Републици Српској ("Службени гласник Републике Српске" бр.67/13 и 15/16).
На основу одредби члана 15. – 26. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09), јасно произилази да је Регулаторна комисија основана као регулаторно тијело, које своје законом утврђене надлежности врши на територији Републике Српске. Одредбама члана 9. Закона о нафти и дериватима нафте, прописане су надлежности Регулаторне комисије у сектору нафте и деривата нафте, међу којима је и надлежност вршења надзора над енергетским субјектом који обавља енергетску дјелатност за коју је издата дозвола. С обзиром на ове одредбе, Регулаторна комисија не би била стварно надлежна, да према субјекту који има сједиште изван Републике Српске, врши надзор над радом у вези са обављањем енергетске дјелатности. 
Након разматрања захтјева и приложене документације, посебно увидом у рјешење Општинског суда у Сарајеву број 065-0-РегЗ-16-000920 од 09.02.2016. године, утврђено је да је подносилац захтјева привредно друштво које има сједиште у Сарајеву, улица Тешањска 24а, односно да је као правно лице регистровано код надлежног суда у Федерацији Босне и Херцеговине, те да нема сједиште на подручју Републике Српске. Увидом у приложену докуменатцију, такође је утврђено да подносилац захтјева има регистровану пословну јединицу на подручју Републике Српске, односно у Окружном привредном суду у Бијељини, под бројем 059-0-Рег-16-000113 од 03.03.2016.године.
Међутим, на основу одредбе члана 3. став 2. Закона о привредним друштвима ("Службени гласник Републике Српске", број 127/08, 58/09 и 100/11) пословна јединица нема својство правног лица, односно пословна јединица има мјесто пословања и заступника, а послове са трећим лицима обавља у име и за рачун привредног друштва, које у овом случају има сједиште на подручју, на коме Регулаторна комисија не врши своју законом утврђену надлежност.
Из наведених прописа јасно произилази да Регулаторна комисија своју мјесну надлежност врши на територији Републике Српске, односно нема мјесну надлежност на подручју Федерације Босне и Херцеговине, па енергетски субјект који захтијева издавање дозволе за обављање енергетске дјелатности у сектору нафте и деривата нафте на подручју Републике Српске, мора имати сједиште на подручју Републике Српске. Поред тога, Регулаторна комисија према субјекту у Федерацији Босне и Херцеговине објективно не може имати стварну належност, као што је вршење надзора над радом енергетског субјекта у вези са обављањем енергетске дјелатности. Према томе, Регулаторна комисија није надлежна, ни мјесно ни стварно, да издаје дозволу за обављање дјелатности складиштења нафте и деривата нафте привредном друштву које нема сједиште у Републици Српској. 
Имајући у виду наведени чињенични и правни основ, захтјев подносиоца је требало одбацити, како је и одлучено у диспозитиву овога закључка.

 

Предсједник

Владислав Владичић