Постављено у
Број: 01-374-16/15/Р-04-63
Датум: 18. фебруар 2016.
На основу члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13 и 108/13), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 32. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13 и 88/14), одлучујући по захтјеву подносиоца привредног друштва „Solar Energy Source“ д.о.о. Соколац, Примчићи, Соколац, за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије коришћењем неакумулисане енергије сунца као обновљивог извора енергије у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 4. редовној сједници, одржаној 18. фебруара 2016. године, у Требињу, донијела
Датум: 18. фебруар 2016.
На основу члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13 и 108/13), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 32. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13 и 88/14), одлучујући по захтјеву подносиоца привредног друштва „Solar Energy Source“ д.о.о. Соколац, Примчићи, Соколац, за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије коришћењем неакумулисане енергије сунца као обновљивог извора енергије у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 4. редовној сједници, одржаној 18. фебруара 2016. године, у Требињу, донијела
Р Ј Е Ш Е Њ Е
о одобрењу прелиминарног права на подстицај за производњу електричне енергије у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“
о одобрењу прелиминарног права на подстицај за производњу електричне енергије у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“
1. Подносиоцу захтјева, привредном друштву „Solar Energy Source“ д.о.о. Соколац, Примчићи, Соколац, одобрава се прелиминарно право на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију коју ће производити у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“, која се гради на земљишту означеном као к.п. број 3600 К.О. Сапна (по новом операту), односно као к.ч. број 1/3 и 1/5 и дијелу к.ч. 2/1, К.О. Бјелосављевићи, Примчићи, општина Соколац, номиналне активне снаге на прагу 249,57 kW, те планиране нето годишње производње електричне енергије 303.900 kWh.
2. Подносилац захтјева остварује прелиминарно право на подстицај из тачке 1. овога рјешења за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 303.900 kWh у складу са Потврдом за енергију број 1.1/04/1-85-12/16 од 19. јануара 2016. године на основу које подносилац захтјева има могућност да оствари прелиминарно право на подстицај у 2018. години.
3. Прелиминарно права на подстицај из тачке 1. овог рјешења одобрава се на период до 18. августа 2018. године, у коме је подносилац дужан да почне са радом, односно да прибави употребну дозволу за производно постројење.
4. Подносилац захтјева дужан је да у року од 15 дана од дана пријема овог рјешења поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицању, којим резервише количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени.
5. Право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени може се остварити најкасније до 18. фебруара 2019. године, а након изградње производног постројења, прибављања рјешења о праву на подстицај, уз испуњење прописаних услова, и закључења уговора о обавезном откупу са Оператором система подстицаја по цијени која је на снази у вријеме закључења уговора.
6. Уколико подносилац захтјева у периоду одређеном тачком 3. не започне са радом производног постројења или не закључи предуговор са Оператором система подстицаја у року прописаном у тачки 4. овог рјешења губи прелиминарно право на подстицај, тј. престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај.
7. Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске
2. Подносилац захтјева остварује прелиминарно право на подстицај из тачке 1. овога рјешења за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 303.900 kWh у складу са Потврдом за енергију број 1.1/04/1-85-12/16 од 19. јануара 2016. године на основу које подносилац захтјева има могућност да оствари прелиминарно право на подстицај у 2018. години.
3. Прелиминарно права на подстицај из тачке 1. овог рјешења одобрава се на период до 18. августа 2018. године, у коме је подносилац дужан да почне са радом, односно да прибави употребну дозволу за производно постројење.
4. Подносилац захтјева дужан је да у року од 15 дана од дана пријема овог рјешења поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицању, којим резервише количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени.
5. Право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени може се остварити најкасније до 18. фебруара 2019. године, а након изградње производног постројења, прибављања рјешења о праву на подстицај, уз испуњење прописаних услова, и закључења уговора о обавезном откупу са Оператором система подстицаја по цијени која је на снази у вријеме закључења уговора.
6. Уколико подносилац захтјева у периоду одређеном тачком 3. не започне са радом производног постројења или не закључи предуговор са Оператором система подстицаја у року прописаном у тачки 4. овог рјешења губи прелиминарно право на подстицај, тј. престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај.
7. Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске
О б р а з л о ж е њ е
Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је 26. јуна 2015. године запримила захтјев привредног друштва „Solar Energy Source“ д.о.о. Соколац (у даљем тексту: подносилац захтјева) за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије, у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени, коришћењем неакумулисане енергије сунца као обновљивог извора енергије у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“. Номинална активна снага постројења на прагу је 249,57 kW панели, 276 kW инвертори, а планирана нето годишња производња електричне енергије 312.190 kWh. Захтјев је у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) заведен дана 26.06.2015. године под бројем 01-374-1/15.
Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај није био комплетан, те је подносиоцу упућено обавјештење о некомплетности након кога је подносилац захтјева доставио потребну документацију и захтјев је комплетиран 17. јула 2015. године. Регулаторна комисија је у складу са чланом 21. став 6. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасаној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању) 21. јула 2015. године обавијестила подносиоца захтјева и јавност о пријему комплетног захтјева. Након комплетирања захтјева, подносилац је 31. јула 2015. године Регулаторној комисији доставио комплетиран измијењени захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за Соларну-фотонапонску електрану „Гласинац 3“. Измјена у односу на првобитни захтјев се односи на планирану годишњу производњу и она према измијењеном захтјеву износи 303.900 kWh. О наведеној измјени захтјева Регулаторна комисија је обавијестила јавност дана 3. августа 2015. године.
Регулаторна комисија је поступајући по захтјеву, у складу са чланом 39. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији, 3. августа 2015. године упутила захтјев МХ „Електропривреда Републике Српске“ Матичном предузећу, а.д. Требиње, као вршиоцу дужности Оператора система подстицаја, за издавање потврде за енергију којом треба да се потврди испуњеност услова из члана 21. Закона о обновљивим изворима и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) у погледу количинских ограничења енергије планиране за подстицање која се утврђују Акционим планом.
Оператор система подстицања је 20.08.2015. године Регулаторној комисији доставио потврду број 1.1/04/1-30-175/15 у којој је наведено да нема расположивих количина електричне енергије у сврху подстицања производње електричне енергије из фотонапонских соларних електрана.
Одредбом члана 27. став (2) Закона, прописано је да произвођач електричне енергије из обновљивих извора или у ефикасној когенерацији може остварити прелиминарно право на подстицај обавезног откупа по гарантованој откупној цијени или право на премију у току изградње постројења, ако испуњава услове из члана 21. став (1) тачка а) и б) и став (2) овог закона. На основу члана 21. став (1) тачка б) Закона, један од услова за одобрење права на подстицај је и да количине електричне енергије, односно инсталисани капацитети производних постројења не прелазе количине за подстицање дефинисане Акционим планом. Како је у потврди Oператора система подстицаја било наведено да нема расположивих количина електричне енергије у сврху подстицања производње електричне енергије, то се прелиминарно право на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију која ће се производити у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“ није могло остварити у смислу одредбе члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији. Међутим, у оваквим ситуацијама Oператор система подстицаја подносиоце захтјева којима је издата потврда да нема расположивих количина електричне енергије за подстицање води у посебној евиденцији, односно на листи чекања, за случај да се појаве расположиве количине електричне енергије за подстицање. На основу наведеног, Регулаторна комисија је донијела закључак о обустављању поступка за одобрење прелиминарног права за производно постројење Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“, број 01-374-14/15/Р-112-155 од 28. августа 2015. године.
Влада Републике Српске је 16. децембра 2015. године донијела Одлуку о усвајању измјена Акционог плана Републике Српске за кориштење обновљивих извора енергије број 04/1-012-2-2886/15 (Службени гласник Републике Српске, број 111/15 и 5/16), којом су измијењене количине електричне енергије за подстицање. Оператор система подстицаја је, у складу са наведеним измјенама Акционог плана, издао нову Потврду за енергију за Соларну-фотонапонску електрану „Гласинац 3“ број 1.1/04/1-85-12/16 од 19. јануара 2016. године на основу које подносилац захтјева има могућност да оствари прелиминарно право на подстицај у 2018. години.
С обзиром на достављену потврду од стране Оператора система подстицања и чињеницу да су се појавиле расположиве количине за подстицање, Регулаторна комисија је на 4. редовној сједници одржаној 18. фебруара 2016. године поново размотрила захтјев за одобрење прелиминарног права на подносиоца захтјева.
У складу са чланом 27. Закона и члановима 16. и 32. Правилникa о подстицању подносиоцу захтјева је одобренo прелиминарно право на подстицај за нето произведену електричну енергију у планираном нето годишњем износу 303.900 kWh, произведену у постројењу номиналне активне снаге на прагу 249,57 kW, колико је наведено и у обрасцу захтјева и Потврди за енергију, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
Члан 33. став (3) Правилника о подстицању прописује да се период трајања прелиминарног права на подстицај утврђује на основу планираног почетка рада производног постројења. Подносилац захтјева је у свом захтјеву навео да је планирани датум прикључења и пуштања у погон објекта 5. август 2018. године, односно 36 мјесеци од дана комплетирања захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај до планираног почетка рада. С обзиром на промјене које су настале у претходном периоду по питању расположивих количина за подстицање и претходно издати закључак о обустављању поступка, период трајања прелиминарног права на подстицај утврђен је до 18. августа 2018. године, до када је подносилац дужан да почне са радом, односно прибави употребну дозволу за производно постројење. Наведени период трајања прелиминарног права на подстицај одобрен је у складу са потврдом за енергију број 1.1/04/1-85-11/16 од 19. јануара 2016. године према којој подносилац захтјева може остварити прелиминарно право на подстицај у 2018. години, те је одлучено као у тачки 3. диспозитива овога рјешења.
Чланом 27. став (5) и (6) Закона, те чланом 30. став (2) Правилника о подстицању прописано је да произвођач електричне енергије закључује предуговор о праву на подстицај са Оператором система подстицања и на тај начин резервише количине у систему подстицаја, те да је произвођач електричне енергије/инвеститор који добије рјешење о прелиминарном праву на подстицај дужан да у року од 15 дана од дана пријема рјешења о прелиминарном праву на подстицај поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицају, те је одлучено као у тачки 4. диспозитива овог рјешења.
Оператор система подстицања приликом закључења уговора води рачуна о редослиједу издавања рјешења Регулаторне комисије о праву на подстицај и прелиминарном праву на подстицај, који је у сагласности са редослиједом издавања потврда за енергију, тј. редослиједом подношења комплетних захтјева за одобрење права на подстицај и прелиминарног права на подстицај.
Тачка 5. диспозитива овог рјешења заснива се на члану 33. став (5) Правилника о подстицању. При томе се прописани услови за стицање права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени или премији односе на прибављање сертификата за производно постројење, који издаје Регулаторна комисија, као и на остале услове за остварење права на подстицај прописане члановима 4. и 6. Правилника о подстицању у погледу обавезе уградње опреме која није претходно коришћена и на посједовање одговарајуће регистрације правног или физичког лица које производи електричну енергију. Подносиоцу захтјева се оставља могућност да у року 6 мјесеци након истека периода прелиминарног права на подстицај из тачке 3. овог рјешења, односно до 18. августа 2019. године, прибави рјешење о подстицају и закључи уговор о обавезном откупу са Оператором система подстицања. У противном, након истека овог рока губи право на количине резервисане овим рјешењем. Према члану 26. став (5) Закона приликом закључивања уговора о обавезном откупу примјењује се цијена из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора и остаје непромијењена у периоду важења уговора, осим у случају већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра у Босни и Херцеговини.
Чланом 34. став (3) Правилника о подстицању прописано је да уколико подносилац захтјева који стекне прелиминарно право на подстицај, а не почне са радом у року прописаном рјешењем о прелиминарном праву на подстицај, односно у периоду трајања прелиминарног права на подстицај, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај и губи резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја. Такође, чланом 34. став (2) Правилника о подстицању је прописано да произвођачу електричне енергије/инвеститору који стекне прелиминарно право на подстицај, а не поднесе захтјев за закључење предуговора у року од 15 дана од дана пријема рјешења о прелиминарном праву, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај. С обзиром на наведено одлучено је као у тачки 6. диспозитива овога рјешења.
Поред наведеног, одредбом члана 33. став (4) и (5) Правилника о подстицању је прописано да произвођач/инвеститор, који је остварио прелиминарно право на подстицај краћи од три године, може да поднесе захтјев за продужење периода трајања прелиминарног права на подстицај, најдуже за шест мјесеци у случају да је реализовано 50% планиране инвестиције из студије економске оправданости, с тим да укупан период трајања прелиминарног права на подстицај не може износити дуже од три године од дана издавања овог рјешења, те да се захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај подноси најкасније 30 дана прије истека периода прелиминарног права на подстицај који је утврђен рјешењем Регулаторне комисије.
Тачка 7. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, одредби члана 20. став (3) истог закона, те на одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).
Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај није био комплетан, те је подносиоцу упућено обавјештење о некомплетности након кога је подносилац захтјева доставио потребну документацију и захтјев је комплетиран 17. јула 2015. године. Регулаторна комисија је у складу са чланом 21. став 6. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасаној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању) 21. јула 2015. године обавијестила подносиоца захтјева и јавност о пријему комплетног захтјева. Након комплетирања захтјева, подносилац је 31. јула 2015. године Регулаторној комисији доставио комплетиран измијењени захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај за Соларну-фотонапонску електрану „Гласинац 3“. Измјена у односу на првобитни захтјев се односи на планирану годишњу производњу и она према измијењеном захтјеву износи 303.900 kWh. О наведеној измјени захтјева Регулаторна комисија је обавијестила јавност дана 3. августа 2015. године.
Регулаторна комисија је поступајући по захтјеву, у складу са чланом 39. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији, 3. августа 2015. године упутила захтјев МХ „Електропривреда Републике Српске“ Матичном предузећу, а.д. Требиње, као вршиоцу дужности Оператора система подстицаја, за издавање потврде за енергију којом треба да се потврди испуњеност услова из члана 21. Закона о обновљивим изворима и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) у погледу количинских ограничења енергије планиране за подстицање која се утврђују Акционим планом.
Оператор система подстицања је 20.08.2015. године Регулаторној комисији доставио потврду број 1.1/04/1-30-175/15 у којој је наведено да нема расположивих количина електричне енергије у сврху подстицања производње електричне енергије из фотонапонских соларних електрана.
Одредбом члана 27. став (2) Закона, прописано је да произвођач електричне енергије из обновљивих извора или у ефикасној когенерацији може остварити прелиминарно право на подстицај обавезног откупа по гарантованој откупној цијени или право на премију у току изградње постројења, ако испуњава услове из члана 21. став (1) тачка а) и б) и став (2) овог закона. На основу члана 21. став (1) тачка б) Закона, један од услова за одобрење права на подстицај је и да количине електричне енергије, односно инсталисани капацитети производних постројења не прелазе количине за подстицање дефинисане Акционим планом. Како је у потврди Oператора система подстицаја било наведено да нема расположивих количина електричне енергије у сврху подстицања производње електричне енергије, то се прелиминарно право на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију која ће се производити у производном постројењу Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“ није могло остварити у смислу одредбе члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији. Међутим, у оваквим ситуацијама Oператор система подстицаја подносиоце захтјева којима је издата потврда да нема расположивих количина електричне енергије за подстицање води у посебној евиденцији, односно на листи чекања, за случај да се појаве расположиве количине електричне енергије за подстицање. На основу наведеног, Регулаторна комисија је донијела закључак о обустављању поступка за одобрење прелиминарног права за производно постројење Соларна-фотонапонска електрана „Гласинац 3“, број 01-374-14/15/Р-112-155 од 28. августа 2015. године.
Влада Републике Српске је 16. децембра 2015. године донијела Одлуку о усвајању измјена Акционог плана Републике Српске за кориштење обновљивих извора енергије број 04/1-012-2-2886/15 (Службени гласник Републике Српске, број 111/15 и 5/16), којом су измијењене количине електричне енергије за подстицање. Оператор система подстицаја је, у складу са наведеним измјенама Акционог плана, издао нову Потврду за енергију за Соларну-фотонапонску електрану „Гласинац 3“ број 1.1/04/1-85-12/16 од 19. јануара 2016. године на основу које подносилац захтјева има могућност да оствари прелиминарно право на подстицај у 2018. години.
С обзиром на достављену потврду од стране Оператора система подстицања и чињеницу да су се појавиле расположиве количине за подстицање, Регулаторна комисија је на 4. редовној сједници одржаној 18. фебруара 2016. године поново размотрила захтјев за одобрење прелиминарног права на подносиоца захтјева.
У складу са чланом 27. Закона и члановима 16. и 32. Правилникa о подстицању подносиоцу захтјева је одобренo прелиминарно право на подстицај за нето произведену електричну енергију у планираном нето годишњем износу 303.900 kWh, произведену у постројењу номиналне активне снаге на прагу 249,57 kW, колико је наведено и у обрасцу захтјева и Потврди за енергију, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
Члан 33. став (3) Правилника о подстицању прописује да се период трајања прелиминарног права на подстицај утврђује на основу планираног почетка рада производног постројења. Подносилац захтјева је у свом захтјеву навео да је планирани датум прикључења и пуштања у погон објекта 5. август 2018. године, односно 36 мјесеци од дана комплетирања захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај до планираног почетка рада. С обзиром на промјене које су настале у претходном периоду по питању расположивих количина за подстицање и претходно издати закључак о обустављању поступка, период трајања прелиминарног права на подстицај утврђен је до 18. августа 2018. године, до када је подносилац дужан да почне са радом, односно прибави употребну дозволу за производно постројење. Наведени период трајања прелиминарног права на подстицај одобрен је у складу са потврдом за енергију број 1.1/04/1-85-11/16 од 19. јануара 2016. године према којој подносилац захтјева може остварити прелиминарно право на подстицај у 2018. години, те је одлучено као у тачки 3. диспозитива овога рјешења.
Чланом 27. став (5) и (6) Закона, те чланом 30. став (2) Правилника о подстицању прописано је да произвођач електричне енергије закључује предуговор о праву на подстицај са Оператором система подстицања и на тај начин резервише количине у систему подстицаја, те да је произвођач електричне енергије/инвеститор који добије рјешење о прелиминарном праву на подстицај дужан да у року од 15 дана од дана пријема рјешења о прелиминарном праву на подстицај поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицају, те је одлучено као у тачки 4. диспозитива овог рјешења.
Оператор система подстицања приликом закључења уговора води рачуна о редослиједу издавања рјешења Регулаторне комисије о праву на подстицај и прелиминарном праву на подстицај, који је у сагласности са редослиједом издавања потврда за енергију, тј. редослиједом подношења комплетних захтјева за одобрење права на подстицај и прелиминарног права на подстицај.
Тачка 5. диспозитива овог рјешења заснива се на члану 33. став (5) Правилника о подстицању. При томе се прописани услови за стицање права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени или премији односе на прибављање сертификата за производно постројење, који издаје Регулаторна комисија, као и на остале услове за остварење права на подстицај прописане члановима 4. и 6. Правилника о подстицању у погледу обавезе уградње опреме која није претходно коришћена и на посједовање одговарајуће регистрације правног или физичког лица које производи електричну енергију. Подносиоцу захтјева се оставља могућност да у року 6 мјесеци након истека периода прелиминарног права на подстицај из тачке 3. овог рјешења, односно до 18. августа 2019. године, прибави рјешење о подстицају и закључи уговор о обавезном откупу са Оператором система подстицања. У противном, након истека овог рока губи право на количине резервисане овим рјешењем. Према члану 26. став (5) Закона приликом закључивања уговора о обавезном откупу примјењује се цијена из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора и остаје непромијењена у периоду важења уговора, осим у случају већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра у Босни и Херцеговини.
Чланом 34. став (3) Правилника о подстицању прописано је да уколико подносилац захтјева који стекне прелиминарно право на подстицај, а не почне са радом у року прописаном рјешењем о прелиминарном праву на подстицај, односно у периоду трајања прелиминарног права на подстицај, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај и губи резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја. Такође, чланом 34. став (2) Правилника о подстицању је прописано да произвођачу електричне енергије/инвеститору који стекне прелиминарно право на подстицај, а не поднесе захтјев за закључење предуговора у року од 15 дана од дана пријема рјешења о прелиминарном праву, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај. С обзиром на наведено одлучено је као у тачки 6. диспозитива овога рјешења.
Поред наведеног, одредбом члана 33. став (4) и (5) Правилника о подстицању је прописано да произвођач/инвеститор, који је остварио прелиминарно право на подстицај краћи од три године, може да поднесе захтјев за продужење периода трајања прелиминарног права на подстицај, најдуже за шест мјесеци у случају да је реализовано 50% планиране инвестиције из студије економске оправданости, с тим да укупан период трајања прелиминарног права на подстицај не може износити дуже од три године од дана издавања овог рјешења, те да се захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај подноси најкасније 30 дана прије истека периода прелиминарног права на подстицај који је утврђен рјешењем Регулаторне комисије.
Тачка 7. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, одредби члана 20. став (3) истог закона, те на одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).
Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
Предсједник
Владислав Владичић
Владислав Владичић