Skip to Content

Закључак о обустављању поступка по захтјеву подносиоца привредног друштва "АЛУМИНА" д.о.о., Зворник

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање
Број: 01-532-15/15/Р-02-9
Датум: 22.01.2016. године 

На основу одредбе члана 208. и одредбе члана 119. став 2. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став 1. тачка д) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 14. став 2. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10 и 65/13) одлучујући о захтјеву привредног друштава "АЛУМИНА" Друштво са ограниченом одговорношћу за производњу, промет и услуге Зворник, за издавање дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 2. редовној сједници одржаној 22.01.2016. године у Требињу, донијела је

 
З А К Љ У Ч А К
 
 
1. ОБУСТАВЉА СЕ поступак за издавање дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије по захтјеву привредног друштава "АЛУМИНА" Друштво са ограниченом одговорношћу за производњу, промет и услуге Зворник број А3-291015/09 од 29.10.2015. године и број А3-151215/13 од 15.12.2015 године, због одустанка странке од захтјева.
2. Овај закључак је коначан и објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 
О б р а з л о ж е њ е
 
 
Привредно друштво "АЛУМИНА" Друштво са ограниченом одговорношћу за производњу, промет и услуге Зворник (у даљем тексту: подносилац захтјева), поднио је дана 02.11.2015. године Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), на прописаном обрасцу Захтјев за издавање дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, под бројем А3-291015/09 од 29.10.2015. године, а који је у Регулаторној комисији заведен под бројем 01-532-1/15.
У поступку обраде поднесеног захтјева, у погледу његове комплетности, утврђено је да поднесени захтјев садржи одређене недостатке, па је у складу са чланом 13. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске" број 39/10 и 65/13) - у даљем тексту: Правилник, од подносиоца захтјева затражено да отклони уочене недостатке и допуни захтјев. 
Подносилац је доставио допуњен захтјев у остављеном року под бројем А3-151215/13 од 15.12.2015 године, па је на основу одредбе члана 15. Правилника, Регулаторна комисија дана 16.12.2015. године обавијестила подносиоца о комплетности захтјева и истог дана објавила обавјештење за јавност на својој интернет страници, огласној табли и дневним новинама о поднесеном захтјеву, одредивши рок за достављање коментара јавности, те су дате информације о подношењу захтјева за стицање статуса умјешача. До истека рока остављеног у обавјештењу за јавност, односно до 22.12.2015. године, Регулаторној комисији нису достављени коментари на захтјев за издавање дозволе, нити захтјеви за стицање статуса умјешача. 
На основу одребе члана 17. Правилника, Регулаторна комисија је на 1. редовној сједници одржаној 23.12.2015. године, утврдила нацрт дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије и донијела закључак да се у поступку јавног разматрања нацрта ове дозволе одржи општа расправа у Зворнику, дана 12.01.2016. године, ради разматрања услова дозволе и прибављања коментара, како подносиоца, тако и јавности на нацрт дозволе. Закључком је, такође, одређено да се коментари у писаној форми на нацрт дозволе као и захтјеви за стицање статуса умјешача могу доставити до 13.01.2016. године. O одржавању опште расправе о нацрту дозволе и периоду за доставу коментара и захтјева за стицање статуса умјешача Регулаторна комисија је обавијестила подносиоца захтјева и објавила обавјештење за јавност у дневним новинама.
Општa расправa је одржана у заказано вријеме и истој су, поред представника Регулаторне комисије, присуствовали представници подносиоца захтјева и представник Општине Зворник. На општој расправи се разговарало о питању права коришћења средстава за обављање дјелатности производње електричне енергије, питању концесије, те су дате одређене информације око проведене реконструкције котлова и други технички подаци. При томе су представници подносиоца захтјева изложили становиште да су валидни закључени уговор о закупу објеката и опреме и његови анекси и прилози који су овјерени од стране нотара чиме су ријешени имовинско правни односи у вези са кориштењем средстава за обављање ове дјелатности, као и да у овом случају није потребно прибављање концесија у вези са обављањем дјелатности производње електричне енергије. 
Подносилац захтјева је благовремено доставио коментаре и у писаној форми актом под бројем А3-130116/41 од 13.01.2016. године, а који су се односили на услове дозволе Тачка 4.2. Период важења дозволе, Тачка 6.5.1. Право власништва или коришћења земљишта, постројења и објекта у сврху обављања дјелатности и Тачка 6.24 Концесије. Поднесени коментар који се односио на Тачку 4.2. је прихваћен у смислу корекције условног рока престанка важења дозволе, док се коментар да се брише Тачка 6.5.1. није могао прихватити јер је регулација имовинско правних односа око средстава једна од основних услова за обављање дјелатности и трајног је карактера. Коментар да се избрише Тачка 6.24 није се могао прихватити, те је подносилац захтјева обавезан да се обрати надлежном органу у вези са издавањем концесија и на тај начин ријеши питање да ли је потребно прибавити концесије у конкретном случају. 
Након одржане опште расправе, приједлог дозволе са извјештајем са опште расправе и ставовима по коментарима, достављен је подносиоцу захтјева и остављен му је рок до 21.01.2016. године за достављање коментара на ове акте. 
У остављеном року подносилац захтјева је у писаној форми актом број А3-200116/01 од 20.01.2016. године доставио коментаре на приједлог дозволе, у којима је потврдио своје становиште да из услова дозволе треба изоставити Тачку 6.24 која се односи на концесије и којом је дата обавеза подносиоцу захтјева да питање концесија ријеши у складу са прописима из ове области. Такође је у прелазним и завршним одредбама услова дозволе подносилац захтјева обавезан да по овом питању обавијести Регулаторну комисију у року од шест мјесеци, рачунајући од дана издавања ове дозволе. У овом акту подносилац се децидно изјаснио да уколико се овај коментар не прихвати и тачка 6.24. не изостави из услова дозволе, да у том случају повлачи захтјев за издавање ове дозволе, односно да одустаје од поднесеног захјтева. 
Регулаторна комисија је на 2. редовној сједници одржаној 22.01.2016. године у Требињу, разматрала захтјев о издавању ове дозволе, укључујући приједлог услова дозволе, извјештај са опште расправе, достављене коментаре и ставове по коментарима, коментаре на приједлог дозволе достављене актом број А3-200116/01 од 20.01.2016. године као и сву приложену документацију према прописаном обрасцу захтјева за издавање дозволе ОБ.04.01 и достављену другу документацију којом располаже Регулаторна комисија. Регулаторна комисија је закључила да се коментар подносиоца захтјева да из услова дозволе треба изоставити Тачку 6.24 која се односи на концесије није могао прихватити, јер се овим условом дозволе налаже подносиоцу захтјева да питање концесија у вези са обављањем дјелатности производње електричне енергије ријеши у складу са прописима. Имајући ово у виду акт подносиоца захтјева број А3-200116/01 од 20.01.2016. године је прихваћен као поднесак којим се подносилац захтјева изјанио у писаној форми да одустаје од захтјева у смислу одредбе члана 120. став 1. Закона о општем управном поступку.
На основу наведеног чињеничног стања, а на основу одредбе члана 208. и одредбе члана 119. став 2. Закона о општем управном поступку и члана 14. став 2. Правилника о издавању дозвола, одлучено је као у тачки 1. диспозитива овог закључка.
Тачка 2. диспозитива овог закључка заснива се на одредби члана 25. став 1. Закона о енергетици, с обзиром на коначност, те на одредби члана 5. тачка б) Пословника о раду Регулаторне комисије, с обзиром на објављивање. 
Имајући у виду чињеницу да је подносилац захтјева одустао од захтјева, на основу одредбе члана 14. став 3. Правилника, нема право на поврат једнократне регулаторне накнаде коју је уплатио приликом подношења захтјева на основу одредбе члана 10. став 3. овог правилника.
Правна поука се заснива на одредби члана 25. Закона о енергетици (''Службени гласник Републике Српске'', број 49/09), те члана 5. и 15. Закона о управним споровима (''Службени гласник Републике Српске'', број 109/05 и 63/11).
Правна поука: Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
 
 
Предсједник

Владислав Владичић