Skip to Content

Закључак о одбацивању захтјева за продужење прелиминарног права на подстицај - „Фотонапонска електрана 45 кW Водичево“ - Љиљак Александар, Нови Град

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-470-2/15/Р-114-187                                                                                                        

Датум: 15.10.2015.

На основу одредби члана 208. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02, 87/07 и 50/10) и члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10), одлучујући о Захтјеву за продужење прелиминарног права на подстицај Љиљак Александра из Новог Града, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 114. редовној сједници одржаној 15.10.2015. године, донијела 

З А К Љ У Ч А К

 

ОДБАЦУЈЕ СЕ Захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај Љиљак Александра из Новог Града од 11.09.2015. године. 

О б р а з л о ж е њ е

 

Дана 11.09.2015. године у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је запримљен Захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај за електричну енергију произведену у производном постројењу „Фотонапонска електрана 45 кW Водичево“, подносиоца Љиљак Александра из Новог Града, којим се тражи продужење прелиминарног права на подстицај утврђеног рјешењем Регулаторне комисије број. 01-462-9/13/Р-77-22 од 30.01.2014. године на период од 17 мјесеци, а које је рјешењем број 01-319-9/15/Р-111-140 од 16.07.2015. године продужено за додатних шест мјесеци почев од 30.06.2015. године, а на основу одредбе члана 33. став 4. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији – у даљем тексту: Правилник (Службени гласник Републике Српске, број 114/13 и 88/14).

Одредбом члана 33. став 4. Правилника је прописано да произувођач електричне енергије, односно инвеститор који је остварио прелиминарно право на подстицај за период краћи од три године, може да поднесе захтјев за продужење периода трајања прелиминарног прва на подстицај, најдуже шест мјесеци у случају да је реализовано 50% планиране инвестиције из студије економске оправданости, с тим да укупан период трајања прелиминарног права на подстицај не може износити дуже од три године од дана издавања првог рјешења.

У захтјеву је подносилац такође навео да је пропустио рок од 15 дана за закључење предуговора о подстицају са Оператором слистема подстицаја због преношења права на вођење послова предузећу "Ла вие" Новог Града, којим управља и обавља све послове Јелена Латиновић, а која је крајем наведеног рока, била у болици у Приједору, као мајка пратиља малољетног дјетета, те није могла да обавља послове услијед чега је пропуштен рок за закључење предуговора о праву на подстицај. Из наведених разлога подносилац захтјева је попустио да у року од 15 дана од дана пријема рјешења за продужење прелиминарног права на подстицај број 01-319-9/15/Р-111-140 од 16.07.2015. године, поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицању, којим продужава период резервације количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени. Међутим, одредбом члана 30. став 2. Правилника је прописано да је произвођач електричне енергије, односно инвеститор који је остварио прелиминарно право на подстицај, дужан да у року од 15 дана од дана пријема рјешења о прелиминарном праву на подстицај, поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицају. Одредбом члана 34. став 2. Правилника је прописано да произвођачу електричне енергије, односно инвеститору, који стекне прелиминарно право на подстицај, а не поднесе захтјев за закључење предуговора о подстицају, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај и тиме губи резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја. Дакле, у случају пропуштања овога рока, инвеститор губи прелиминарно право на подстицај по наведеној одредби Правилника – тј. "ипсо иуре", тако да о томе није било потребно посебно одлучивати.Такође је подносиоцу захтјева указано и у самом рјешењу у којим случајевима престаје важити прелиминарно право на подстицај, тако да су тачком 4. рјешења о продужењу прелиминарног права на подстицај утврђени разлози за престанак прелиминарног права на подстицај, међу којима је и пропуштање рока од 15 дана за подношење захтјева за закључивање предуговора о подстицају.

Поред наведеног, рок од 15 дана за подношење захтјева за закључивање предуговора о подстицају, није процесни рок у поступку пред Регулаторном комисијом, који би се могао продуживати на захтјев странке, већ је то рок који је одређен рјешењем, којим је поступак окончан. Дакле, рјешењем је утврђено да је корисник права дужан да предузме конкретну радњу, тј. поднесе захтјев Оператору система подстицаја за закључење предуговора о подстицају и то у року од 15 дана, а одредбом члана 34. став 2. Правилника су прописане посљедице у случају пропуштања овога рока.

Увидом у доставнице које се налазе у документацији Регулаторне комисије утврђено је да је решење о продужењу прелиминарног права на подстицај број 01-319-9/15/Р-111-140 од 16.07.2015. године, подносиоцу захтјева достављено дана 23.07.2015. године. С обзиром на ову чињеницу то значи, да је остављени рок од 15 дана за закључење предуговора о подстицају истекао дана 07.08.2015. године. Како се подносилац захтејва није благовремено обраћао Оператору система подстицаја, односно није у остављеном року од 15 дана поднио захтјев за закључење предуговора о подстицају, то је на основу члана 34. став 2. Правилника престало важити решење о продужењу прелиминарног права на подстицај број 01-319-9/15/Р-111-140 од 16.07.2015. године, чиме је подносилац захтјева изгубио резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја. С обзиром на наведени чињенични и правни основ, а посебно чињеницу да је подносилац захтјева изгубио резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја, Оператор система подстицаја је дана 01.09.2015. године издао нове потврде о расположивим количинама у систему подстицаја, на основу којих су ове количине додијељене другим инвеститорима, према мјесту које су заузели у систему подстицаја.

Имајући у виду чињеницу да је подносиоцу захтјева продужено прелиминарно право на подстицај рјешењем Регулаторне комисије број 01-319-9/15/Р-111-140 од 16.07.2015. године за додатних шест мјесеци и да се на основу одредбе члана 33. став 4. Правилника овај период више није могао продужавати, као и чињеницу да је услијед пропуштања рока од 15 дана за подношење захтјева за закључење предуговора о подстицају, престало важити решење о продужењу прелиминарног права на подстицај, чиме је подносилац захтјева изгубио и резервацију количина електричне енергије у систему подстицаја на основу члана 34. став 2. Правилника, то је поновни захтјев од 11.09.2015. године за продужење прелиминарног права на подстицај требало одбацити, како је одлучено у диспозитиву овога рјешења.

Правна поука заснива се на одредби члана 25. Закона о енергетици („Службени гласник Републике Српске“, број 49/09) и одредбама члана 5. и 15. Закона о управним споровима („Службени гласник Републике Српске“, број 109/05).
 


Правна поука: Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема закључка.

                                                       

 


                                                                                                             Предсједник

                                                                                                        Миленко Чокорило