Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Град Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-199-4/15/Р-113-175
Датум: 2. септембар 2015. 

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Града Бијељине, коју заступа градоначелник Мићо Мићић, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро - Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са одбијањем испоруке електричне енергије, односно оспоравањем трошкова искључења и поновног укључења јавне расвјете, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 113. редовној сједници одржаној 2. септембра 2015. године, у Требињу, донијела је
 

З А К Љ У Ч А К
 

Спор покренут захтјевом Града Бијељине, коју заступа градоначелник Мићо Мићић, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро - Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са одбијањем испоруке електричне енергије, односно оспоравањем трошкова искључења и поновног укључења јавне расвјете, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е
 

Поднеском од 12.03.2015. године, Град Бијељина, коју заступа градоначелник Мићо Мићић (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина (у даљем тексту: противна страна у вези са одбијањем испоруке електричне енергије, односно оспоравањем трошкова искључења и поновног укључења јавне расвјете. Подносилац у захтјеву, између осталог наводи, да је дана 14.10.2014. године примио опомену пред искључење коју је противна страна издала дана 13.10.2014. године, у којој је наведено да дуг за електричну енергију са рачуном за мјесец август 2014. године износи 353.665,40 КМ, те да уколико овај дуг не измири до 21.10.2014. године, да ће дана 22.10.2014. године услиједити искључење јавне расвјете у Граду Бијељини са електродистрибутивне мреже. Подносилац захтјева наводи да је дана 11.11.2014. године од противне стране примио фактуру број У-04101790 у износу од 15.958,80 КМ која се односила на трошкове искључења и поновног укључења јавне расвјете. Подносилац захтјева наводи да се обраћао приговором противној страни оспоравајући ову фактуру, али је његов приговор у цјелости одбијен као неоснован. Подносилац захтјева сматра да је противна страна учинила више пропуста у свом раду повриједивши одредбе Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом – пречишћени текст („Службени гласник Републике Српске“, број 90/12) – у даљем тексту: Општи услови, између осталог, у погледу недостављања обавјештења о искључењу, рока за искључење као и да му је било онемогућено подношења приговора на обавјештење о искључењу које није сачињено у складу са одредбом члана 98. Општих услова. Поред тога наводи да се примијењена услуга „трошкови искључења и поновног укључења крајњег купца због непоштовања уговора о снабдијевању – остала потрошња, шифра број 810036, у овом случају не може примијенити за обрачун, јер још увијек са противном страном није закључен уговор о снабдијевању, а без тог уговора се не може примјенити поменута шифра јер она претпоставаља постојање уговора о снабдијевању''. Подносилац захтјева од Регулаторне комисије тражи да се његов захтјев усвоји, јер сматра да није дужан платити пореску фактуру број 04101790 од 10.11.2014. године у износу од 15.958,80 КМ.

Регулаторна комисија је захтјев подносиоца доставила противној страни ради изјашњења. Противна страна је актом број 1949-2/15 од 18.05.2015. године, који је у Регулаторној комисији примљен 22.05.2015. године доставила изјашњење и документацију у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је између осталог наведено, да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац у категорији потрошње „Остала потрошња на ниском напону – јавна расвјета“ на 443 активна мјерна мјеста у 1. тарифној групи, па се утрошена електрична енергија на овим мјерним мјестима фактурише на једном рачуну, али са јасно раздвојеним рачунима и појединачним обрачунима, а сва мјерна мјеста су власништво подносиоца, односно јединице локалне самоуправе која има обавезу плаћања утрошене електричне енергије. Противна страна наводи да је у протеклом периоду уредно испоручивала електричну енергију за сва мjeрна мјеста јавне расвјете без обзира на чињеницу што подносилац захтјева није приступио нити је од противне стране захтијевао закључење уговора о снабдијевању, која обавеза је прописана чланом 11. став 2. тачка а) Општих услова. Имајући у виду значај уредног снабдијевања мјерних мјеста јавне расвјете, противна страна наводи да због непостојања уговора, ипак није приступила искључењу ових мјерних мјеста. Противна страна наводи да и поред уредног снабдијевања електричном енергијом мјерних мјеста јавне расвјете, подносилац захтјева није уредно измиривао рачуне за испоручену електричну енергију, па је дана 13.08.2014. године због дуга за утрошену електричну енергију који са стањем на дан 30.06.2014. године износио 296.133,50 КМ доставила опомену пред искључење подносиоцу захтјева уз остављање рока за измирење обавеза до 20.08.2014. године. Иако подносилац захтјева није измирио дуг, противна страна наводи да тада није приступила обустави испоруке електричне енергије, али је 13.10.2014. године подносиоцу захтјева доставила нову опомену пред искључење због дуга за утрошену електричну енергију који је са стањем на дан 31.08.2014. године износио 353.665,40 КМ, те је подносиоцу захтјева заказала искључење почев од 22.10.2014. године. Како подносилац захтјева није оспорио опомену нити је уплатио дуг, противна страна наводи да је дана 22.10.2014. године започела са искључењем мјерних мјеста јавне расправе због дуга који је тада износио 383.199,23 КМ, тако да су у периоду 22.10.-06.11. 2014. године са дистрибутивне мреже искључена укупно 374 мјерна мјеста јавне расвјете, а процедура поновног укључења је извршена у периоду 03.11. – 24.11.2014. године, када су укључена сва 374 мјерна мјеста. Након обуставе испоруке електричне енергије, противна страна наводи да је подносилац захтјева поднио приговор који се односио на правни основ за искључење уз оспоравање пореске фактуре од 10.11.2014. године у износу од 15.958,80 КМ, која је издата по основу искључења и поновног укључења за 341 мјерно мјесто јавне расправе. Поводом достављеног одговора на приговор од 10.12.2014. године, противна страна наводи да је подносилац захтјева 25.12.2014. године поново поднио приговор по претходно достављеном одговору на приговор због непоштовања члана 98. Општих услова, будући да обавјештење о искључењу није било сачињено у складу са чланом 98. Општих услова.

Подносиоцу захтјева је 09.02.2015. године достављен нови одговор на приговор у којем је подносиоцу захтјева указано да су сви трошкови укључења и искључења фактурисани према важећем цјеновнику и процедурама за искључење и укључење потрошача. Противна страна наводи да подносилац захтјева након укључења јавне расвјете и даље не врши плаћање испостављаних рачуна, тако да дуг подносиоца захтјева по основу утрошене електричне енергије за јавну расвјету на дан 30.04.2015. године износи 607.841,88 КМ. Противна страна предлаже да Регулаторна комисија одбије као неоснован захтјев подносиоца у вези са оспоравањем пореске фактуре број 04101790 од 10.11.2014. године у износу од 15.958,80 КМ која се односи на трошкове искључења и поновног укључења јавне расвјете.

Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на основу одредбе члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби, на 113. редовној сједници одржаној 2. септембар 2015. године, одлучено као у диспозитиву овога закључка, односно да се одлука о захтјеву подносиоца донесе у скраћеном поступку.

Правна поука:
На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од 8 дана од дана пријема овог закључка.

 

Предсједник

Миленко Чокорило