Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Хасановић Заим, Зворник

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-326-4/15/Р-113-174
Датум: 02.09.2015. 


На основу члана 33. став 1. тачка д). Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10) у поступку рјешавања спора по захтјеву Хасановић Заима из Зворника, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са обрачуном неовлаштене потрошње електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 113. редовној сједници, одржаној 02.09.2015. године, у Требињу, донијела је
 

ЗАКЉУЧАК
 

Спор покренут захтјевом Хасановић Заима из Зворника, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са обрачуном неовлаштене потрошње електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е
 

Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) примила је дана 01.06.2015. године захтјев за рјешавање спора Хасановић Заима из Зворника од 27.05.2015. године, (у даљем тексту: подносилац захтјева), против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина'' а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Зворник (у даљем тексту: противна страна) у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно у вези са оспоравањем обрачуна неовлаштене потрошње електричне енергије. Подносилац захтјева је навео да је на доствљени обрачун неовлаштене потрошње противној страни доставио приговор, на који му је противна страна дана 08.05.2015. године доставила одговор на приговор, којим је његов приговор одбијен као неоснован. У свом захтјеву подносилац захтјева је истакао да је приликом обрачуна неовлаштене потрошње дискриминисан у односу на друге крајње купце код којих је утврђена неовлаштена потрошња, којима су како је навео фактурисани мањи износи по том основу.
Регулаторна комисија је након разматрања захтјева подносиоца, исти доставила противној страни ради изјашњења, а које је противна страна доставила Регулаторној комисији дана 13.07.2015. године. У изјашњењу је наведено да је подносилац захтјева од 01.07.2002. године евидентиран као крајњи купац у категорији потрошње „домаћинство“ 1. тарифна група, на мјерном мјесту идентификациони број 0038532700044017, које се налази у мјесту Крижевићи, Општина Зворник. Противна страна је истакла да је мјерно мјесто подносиоца захтјева лоцирано са спољне стране објекта и да је редовно очитавано, а подносиоцу захтјева су редовно испостављани рачуни за утрошену електричну енергију. Даље се наводи, да је дана 15.04.2015. године на основу налога за рад број 56114, извршена контрола наведеног мјерног мјеста, када је утврђено да је на главне осигураче 3х63А, спојен кабал ПГП 2,5 mm2, који је преко аутоматских осигурача 3х20А, електричном енергијом напајао подрум стамбеног објекта, односно једну једну монофазну и једну трофазну утичницу. Утврђено стање на лицу мјеста је записнички констатовано и записник је поред овлаштених лица противне стране потписао и подносилац захтјева, који није имао примједби на рад контролног тима и утврђено стање. У изјашњењу је наведено, да мјерно мјесто након утврђивања неовлаштене потрошње није искључено са електродистрибутивне мреже, а бројило и осигурачи су пломбирани. Противна стана наводи да се у овом случају ради о неовлаштеној потрошњи електричне из члана 89. став 1 тачка в) Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске" број 90/12) - у даљем тексту: Општи услови, те да је подносиоцу захтјева извршен обрачун неовлаштене потрошње у износу од 2.818,36 КМ, за који му је достављен рачун број 9000014131 од 22.04.2015. године. Како је наведено, обрачун неовлаштене потрошње је извршен за период од годину дана, а на основу одредбе члана 90. став 3. Општих услова, обрачунска снага је утврђена на основу одредбе члана 91. став 2. тачка а) подтачка 2) Општих услова, односно као производ дозвољеног струјног оптерећења проводника преко кога је извршена неовлаштена потрошња и номиналног напона, док је укупна количина неовлаштено утрошене електричне енергије добијена као производ обрачунске снаге, броја дана у мјесецу и броја часова на основу одредби члана 92. став 2. тачка в) подтачка 1. и 2. Општих услова. Такође, на утврђену количину електричне енергије примјењене су цијене у складу са одредбом члана 92. став 2. тачка а) Општих услова, а обрачун је изврешна по тарифним ставовима за тарифну групу из категорије потрошње „домаћинство“ код којих се активна електрична енергија мјери једнотарифним бројило. Противна страна је указала и да је подносилац захтјева доставио приговор на обрачун неовлаштене потрошње, на који му је дана 08.05.2015. године достављен одговор на приговор, којим је приговор одбијен као неоснован. У изјашњењу је наведено и да су неосноване тврдње подносиоца захтјева да је приликом обрачуна неовлаштене потрошње дискриминисан у односу на друге крајње купце код којих је утврђена неовлаштена потрошња. Имајући у виду наведено, противна страна предлаже да Регулаторна комисија донесе рјешење којим се захтјев подносиоца у вези са обрачуном неовлаштене потрошње, одбије као неоснован.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 113. редовној сједници одржаној 02.09.2015. године, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Правна поука:
На овај закључак странке могу поднијети коментаре Регулаторној комисији и то у писаној форми и у року од осам дана од дана достављања.


Предсједник

Миленко Чокорило