Закључак о прекидању поступка издавања дозволе за обављање дјелатности производње ел. енергије - МХE "Иломска"
Број: 01-213-20/14/Р-101-17
Датум: 12.02.2015.
На основу одредби члана 132. став 1. и члана 208. став 1. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02 и 50/10), члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске – Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 6/10), члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10), и члана 13. став 4. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13), поводом захтјева привредног друштва "ЕЛИНГ МХЕ" д.о.о. Теслић за издавање дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије у Малој хидроелектрани "Иломска" на ријеци Иломској, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 101. редовној сједници одржаној 12. фебруара 2015. године у Требињу донијела је
З А К Љ У Ч А К
1. ПРЕКИДА СЕ поступaк издавања дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије у Малој хидроелектрани "Иломска" на ријеци Иломској инсталисане снаге 4,8 MW, до издавања еколошке дозволе и других аката дефинисаних Законом о заштити животне средине од стране надлежног органа.
2. Поступак издавања дозволе из тачке 1. овог закључка ће се наставити након што подносилац захтјева прибави потребну документацију из области заштите животне средине.
О б р а з л о ж е њ е
Привредно друштво "ЕЛИНГ МХЕ" д.о.о. Теслић (у даљем тексту: подносилац захтјева), поднио је дана 16.04.2014. године Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), на прописаном обрасцу Захтјев за издавање дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије у Малој хидроелектрани "Иломска" на ријеци Иломској инсталисане снаге 4,8 MW, под бројем 86/14 од 14.04.2014. године, а који је заведен у Регулаторној комисији под бројем 01-213-1/14.
У поступку издавања ове дозволе, а након комплетирања захтјева, утврђивања нацрта дозволе и одржавања опште јавне расправе дана 23.01.2015. године, чији је предмет био нацрт ове дозволе, утврђено је да подносилац захтјева не посједује еколошку дозволу за Малу хидроелектрану "Иломска" на ријеци Иломској инсталисане снаге 4,8 MW. Наиме, подносилац је у поступку доставио Рјешење број 06.2-370-4/10 од 06.08.2010. године донијето од Општине Кнежево, Одјељење за просторно уређење и стамбено комуналне послове о издавању еколошке дозволе привредном друштву Елинг инжињеринг д.о.о.Теслић, за Малу хидроелектрану "Иломска" инсталисане снаге 0,22 MW и Рјешење број 06.2-370-4-1/10 од 22.01.2014. године о измјенама и допунама еколошке дозволе, донијето од Општине Кнежево, Одјељење за просторно уређење и стамбено комуналне послове издата привредном друштву "ЕЛИНГ МХЕ" д.о.о. Теслић, за Малу хидроелектрану "Иломска" инсталисане снаге 4,8 MW. Међутим, на тражење Регулаторне комисије, Министарство за просторно уређење, грађевинарство и екологију је актом под бројем 15.04-052-382/15 од 26.01.2015. године обавијестило Регулаторну комисију да је у току редован поступак процјене утицаја на животну средину за ову електрану, покренут код овог министарства дана 19.01.2015. године од стране "ЕЛИНГ МХЕ" д.о.о. Теслић. Овај поступак је покренут након поништавања по праву надзора рјешења о измјени еколошке дозволе, издатог од Одјељења за просторно уређење и стамбено комуналне послове општине Кнежево, број 06.2-370-4-1/10 од 22.01.2014. године. Наведено рјешење је поништено из разлога што је било донешено од стране стварно ненадлежног органа. Имајући у виду ове околности, произилази да подносилац захтјева није прибавио неопходну документацију из области заштите животне средине за Малу хидроелектрану "Иломска" инсталисане снаге 4,8 MW.
Извјештај водитеља поступка са расправе, ставови по коментарима и информацијама које су достављене у дотадашњем току поступка, те препорука за даље поступање по захтјеву, достављени су подносиоцу захтјева на коментарисање. У остављеном року, дана 09.02.2015. године подносилац захтева је достави коментаре на наведене акте у којима је изразио неслагање са препоруком за прекид поступка до прибављања еколошке дозволе, те је предложио да се изда дозвола за обављање дјелатности производње електричне енергије на краћи период у коме ће се дати рок за прибављање еколошке дозволе.
Одредбом члана 29. став 1. тачка в) Правилника о издавању дозвола (у даљем тексту: Правилник) прописан је као један од критеријума за издавањe дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, да подносилац захтјева посједује еколошку дозволу и друге акте дефинисане законом о заштити животне средине. Имајући у виду чињеницу да за Малу хидроелектрану "Иломска" није издата еколошка дозвола за овај производни објекат инсталисане снаге 4,8 MW, и наведену одредбу Правилника, јасно је да у конкретном случају нису испуњени сви неопходни критеријуму за издавање дозволе. Због тога се нису могли прихватити коментари и приједлози подносиоца да се изда дозвола за обављање дјелатности производње електричне енергије на краћи период.
Одредбама члана 132. Закона о општем управном постукту и члана 13. став 4. Правилника прописано је да ако се у току поступка издавања дозволе појави претходно питање које чини самосталну правну цјелину без чијег рјешавања се не може одлучити о захтјеву за издавање дозволе, а за чије рјешавање је надлежан суд или други орган, Регулаторна комисија може сама расправити то питање или закључком прекинути поступак, док надлежни орган не ријеши то питање. С обзиром на чињеницу да је код надлежног органа покренут поступак за прибављање еколошке дозволе и других аката дефинисаним законом о заштити животне средине, а на основу одредбe члана 132. Закона о општем управном постукту и члана 13. став 4. Правилника испунили су се прописани услови да се овај поступак прекине до прибављања еколошке дозволе и других аката дефинисаних законом о заштити животне средине за Малу хидроелектрану "Иломска" инсталисане снаге 4,8 MW.
Имајући у виду наведени чињенични и правни основ, одлучено је као у диспозитуву овога закључка.
Правна поука се заснива на одредби члана 25. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09), те члану 5. и 15. Закона о управним споровима (''Службени гласник Републике Српске'', број 109/05 и 63/11).
Правна поука:
Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема закључка.
Предсједник
Миленко Чокорило