Skip to Content

Закључак о одбацивању Захтјева за издавање дозволе за производњу деривата нафте - "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-137-17/13/Р-90-251
Датум: 10.09.2014. 


На основу одредби члана 56. став 2. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске", број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 13. став 3. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13), одлучујући о Захтјеву за издавање дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте по захтјеву подносиоца "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 90. редовној сједници одржаној 10.09.2014. године, донијела

З А К Љ У Ч А К


ОДБАЦУЈЕ СЕ Захтјев за издавање дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте број 3027-08/10 од 11.08.2010. године, подносиоца "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука, због непотпуности.
 

О б р а з л о ж е њ е


Привредно друштво "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука (у даљем тексту: подносилац захтјева) је Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) поднијело захтјев за издавање дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте број 3027-08/10 од 11.08.2010. године.
Након прегледа поднесеног захтјева и приложене документације, утврђено је да је захтјев некомплетан, како би се по истом могло даље поступити, па је Регулаторна комисија од подносиоца захтјева затражила допуну захтјева актом број 01-576-2/10 од 21.09.2010. године.
У току овога поступка подносилац је захтјевом број 3987-10/10 од 26.10.2010. године затражио мировање поступка издавања дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте, наводећи разлоге да је у току измјена прописа којим се уређује класификација дјелатности, као и измјене Закона о нафти и дериватима нафте, а што је било од битног значаја за доношење одлуке о захтјеву за издавање дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте.
Имајући у виду да су разлози за прекид овог поступака били оправдани, Регулаторна комисија је на 18. редовној сједници одржаној 26. новембра 2010. године донијела закључак број 01-575-5/10, којим је усвојила захтјев за прекид овога поступка.
У међувремену је донесена Уредба о класификацији дјелатности Републике Српске (“Службени гласник Републике Српске”, број 119/10), Закон о измјенама и допунама Закона о нафти и дериватима нафте ("Службени гласник Републике Српске" број 102/12), Уредба о класификацији дјелатности Републике Српске (“Службени гласник Републике Српске”, број 9/13), Закон о класификацији дјелатности Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске" број 66/13) и Правилник о измјенама и допунама Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске" број 65/13).
Одредбама члана 10. став 1. тачка б, члана 12. став 3. и члана 13. став 1. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске" број 49/09) утврђене су дјелатности у области нафте и деривата нафте, међу којима је и дјелатност производње деривата нафте, те обавеза прибављања дозволе за обављање енергетске дјелатности, коју у оквиру законом утврђених надлежности издаје Регулаторна комисија. Одредбом члана 11. Закона о нафти и дериватима нафте ("Службени гласник Републике Српске" број 36/09 и 102/12) прописана је обавеза прибављања дозволе за обављање дјелатности у области нафте и деривата нафте, међу којима је и дозвола за производњу деривата нафте. У "Подручју Ц - Прерађивачка индустрија" Уредбе о класификацији дјелатности Републике Српске прописано је да се, поред осталог, прерађивачком индустријом сматра дјелатност наручиоца производње који просједује главне сировине као инпуте у производњи и који посједује коначни аутпут, али ту производњу обављају други. У разреду 19. – "Производња кокса и рафинисаних нафтних производа" став 3. ове уредбе прописано је да ова област покрива производњу карактеристичних производа за сопствене потребе (нпр. кокс, бутан, пропан, нафта, керозин, уља за ложење итд), као и услуге прераде (нпр. рафинисање за кориснике). Имајући у виду напријед наведено и одредбама члана 56. став 2. и члана 57. став 2. Правилника о издавању дозвола прописано је које услове и критеријуме је потребно да испуни подносилац захтјева за издавање дозволе за производњу деривата нафте, који обавља дјелатност производње деривата нафте као наручилац производње у смислу наведених одредби Уредбе о класификацији дјелатности РепубликеСрпске.
Привредно друштво "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука је дописом број 918-02/13 од 27.02.2013. године, обавијестило Регулаторну комисију да је извршило упис дјелатности у регистар код надлежног регистарског суда, Републичком заводу за статистику Републике Српске, Пореској управи Републике Српске и Управи за индиректно опорезивање БиХ, тако да је код надлежног суда уписана слиједећа основна дјелатност друштва: 19.20 - производња рафинисаних нафтних производа.
С обзиром на наведени чињенични и правни основ, односно да је подносилац захтјева дужан прибавити дозволу за обављање дјелатности производње деривата нафте, Регулаторна комисија је на 67. редовној сједници донијела Закључак, број 01-137-4/13/Р-67-140, дана 27.08.2013. године, да се наставља поступак издавања дозволе за обављање дјелатности производње деривата нафте, покренут захтјевом привредног друштва "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука, који је достављен подносиоцу захтјева.
У закључку је наведено да је неопходно да подносилац захтјева предузме активности на комлетирању захтјева и достави потребну документацију која се односи на важеће рјешење о упису у судски регистар са прилозима, уговоре закључене са произвођачем деривата нафте који посједује дозволу у складу са прописима у Републици Српској и другу документацију неопходну за издавање дозволе.
Привредно друштво "ОПТИМА Група" д.о.о. Бања Лука није поступило по Закључку Регулаторне комисије већ је доставила захтјев број 3988-09/13 од 18.09.2013. године, за стављање ван снаге одредби Правилника о издавању дозвола. Имајући у виду да подносилац захтјева није извршио комплетирање захтјева већ је доставио наведени захтјев којим примједбује на Правилник о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13), Регулаторна комисија је доставила Одговор број 01-445-2/13 од 25.12.2013. године, на овај захтјев подносиоца. У овом Одговору јасно је наглашено да не постоји правни основ за поступање по захтјеву подносиоца број 3988-09/13 за стављање ван снаге појединих одредби Правилника о издавању дозвола. Такође је у одговору указано, да је подносилац захтјев дужан да прибави дозволу за обављање дјелатности производње деривата нафте, имајући у виду наведене порописе, као и чињеницу да је ово привредно друштво регистровано у суду за обављање дјелатности производње деривата нафте, те је поново истакнуто да је неопходно да се комплетира захтјев и достави документација у складу са одредбама Правилника о издавању дозвола, без одлагања ( "Службени гласник Републике Српске", број 39/10 и 65/13).
Одредбом члана 10. Закона о енергетици прописане су енергетске дјелатности, између осталих у тачки б) производња деривата нафте, транспорт нафте нафтоводима и деривата нафте продуктоводима, транспорт нафте и деривата нафте другим облицима транспорта, складиштење нафте и деривата нафте, трговина нафтом и дериватима нафте. Такође је одредбом члана 3. и 11. Закона о нафти и дериватима нафте прописано да је енергетски субјекат обавезан да има дозволу за обављање сљедећих енергетских дјелатности, и то:
а) производња деривата нафте,
б) транспорт нафте нафтоводима,
в) транспорт деривата нафте продуктоводима и
г) складиштење нафте и деривата нафте.
Надаље, одредбама члана 12. Закона о енергетици прописано је да "произвођач нафтних деривата" има обавезу да обезбједи дозволу за обављање енергетске дјелатности на подручју Републике Српске од Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
Имајући у виду обавезе из наведених одредби, као и чињеницу да подносилац није извршио комплетирање захтјева у остављеном року од 30 дана, иако је упозорен на посљедице пропуштања, стекли су се прописани услови за доношење закључка којим се захтјев подносиоца одбацује као непотпун у смислу одредби члана 56. став 2. Закона о општем управном поступку и члана 13. став 3. Правилника о издавању дозвола. С обзиром на наведени чињенични и правни основ, одлучено је као у диспозитиву овога закључка.
Правна поука заснива се на одредби члана 25. Закона о енергетици („Службени гласник Републике Српске“, број 49/09) и одредбама члана 5. и 15. Закона о управним споровима („Службени гласник Републике Српске“, број 109/05).
Поука о правном лијеку:Овај закључак је коначан. Против овог закључка може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема закључка.


Предсједник
Миленко Чокорило