Skip to Content

Zaključak o odbacivanju Zahtjeva za izdavanje dozvole za proizvodnju derivata nafte - "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-137-17/13/R-90-251
Datum: 10.09.2014. 

Na osnovu odredbi člana 56. stav 2. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 13/02, 87/07 i 50/10), člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10) i člana 13. stav 3. Pravilnika o izdavanju dozvola ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 39/10 i 65/13), odlučujući o Zahtjevu za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte po zahtjevu podnosioca "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske je na 90. redovnoj sjednici održanoj 10.09.2014. godine, donijela

Z A K LJ U Č A K


ODBACUJE SE Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte broj 3027-08/10 od 11.08.2010. godine, podnosioca "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka, zbog nepotpunosti.
 

O b r a z l o ž e nj e


Privredno društvo "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) je Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) podnijelo zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte broj 3027-08/10 od 11.08.2010. godine.
Nakon pregleda podnesenog zahtjeva i priložene dokumentacije, utvrđeno je da je zahtjev nekompletan, kako bi se po istom moglo dalje postupiti, pa je Regulatorna komisija od podnosioca zahtjeva zatražila dopunu zahtjeva aktom broj 01-576-2/10 od 21.09.2010. godine.
U toku ovoga postupka podnosilac je zahtjevom broj 3987-10/10 od 26.10.2010. godine zatražio mirovanje postupka izdavanja dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte, navodeći razloge da je u toku izmjena propisa kojim se uređuje klasifikacija djelatnosti, kao i izmjene Zakona o nafti i derivatima nafte, a što je bilo od bitnog značaja za donošenje odluke o zahtjevu za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte.
Imajući u vidu da su razlozi za prekid ovog postupaka bili opravdani, Regulatorna komisija je na 18. redovnoj sjednici održanoj 26. novembra 2010. godine donijela zaključak broj 01-575-5/10, kojim je usvojila zahtjev za prekid ovoga postupka.
U međuvremenu je donesena Uredba o klasifikaciji djelatnosti Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 119/10), Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o nafti i derivatima nafte ("Službeni glasnik Republike Srpske" broj 102/12), Uredba o klasifikaciji djelatnosti Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 9/13), Zakon o klasifikaciji djelatnosti Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske" broj 66/13) i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o izdavanju dozvola ("Službeni glasnik Republike Srpske" broj 65/13).
Odredbama člana 10. stav 1. tačka b, člana 12. stav 3. i člana 13. stav 1. Zakona o energetici ("Službeni glasnik Republike Srpske" broj 49/09) utvrđene su djelatnosti u oblasti nafte i derivata nafte, među kojima je i djelatnost proizvodnje derivata nafte, te obaveza pribavljanja dozvole za obavljanje energetske djelatnosti, koju u okviru zakonom utvrđenih nadležnosti izdaje Regulatorna komisija. Odredbom člana 11. Zakona o nafti i derivatima nafte ("Službeni glasnik Republike Srpske" broj 36/09 i 102/12) propisana je obaveza pribavljanja dozvole za obavljanje djelatnosti u oblasti nafte i derivata nafte, među kojima je i dozvola za proizvodnju derivata nafte. U "Području C - Prerađivačka industrija" Uredbe o klasifikaciji djelatnosti Republike Srpske propisano je da se, pored ostalog, prerađivačkom industrijom smatra djelatnost naručioca proizvodnje koji prosjeduje glavne sirovine kao inpute u proizvodnji i koji posjeduje konačni autput, ali tu proizvodnju obavljaju drugi. U razredu 19. – "Proizvodnja koksa i rafinisanih naftnih proizvoda" stav 3. ove uredbe propisano je da ova oblast pokriva proizvodnju karakterističnih proizvoda za sopstvene potrebe (npr. koks, butan, propan, nafta, kerozin, ulja za loženje itd), kao i usluge prerade (npr. rafinisanje za korisnike). Imajući u vidu naprijed navedeno i odredbama člana 56. stav 2. i člana 57. stav 2. Pravilnika o izdavanju dozvola propisano je koje uslove i kriterijume je potrebno da ispuni podnosilac zahtjeva za izdavanje dozvole za proizvodnju derivata nafte, koji obavlja djelatnost proizvodnje derivata nafte kao naručilac proizvodnje u smislu navedenih odredbi Uredbe o klasifikaciji djelatnosti RepublikeSrpske.
Privredno društvo "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka je dopisom broj 918-02/13 od 27.02.2013. godine, obavijestilo Regulatornu komisiju da je izvršilo upis djelatnosti u registar kod nadležnog registarskog suda, Republičkom zavodu za statistiku Republike Srpske, Poreskoj upravi Republike Srpske i Upravi za indirektno oporezivanje BiH, tako da je kod nadležnog suda upisana slijedeća osnovna djelatnost društva: 19.20 - proizvodnja rafinisanih naftnih proizvoda.
S obzirom na navedeni činjenični i pravni osnov, odnosno da je podnosilac zahtjeva dužan pribaviti dozvolu za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte, Regulatorna komisija je na 67. redovnoj sjednici donijela Zaključak, broj 01-137-4/13/R-67-140, dana 27.08.2013. godine, da se nastavlja postupak izdavanja dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte, pokrenut zahtjevom privrednog društva "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka, koji je dostavljen podnosiocu zahtjeva.
U zaključku je navedeno da je neophodno da podnosilac zahtjeva preduzme aktivnosti na komletiranju zahtjeva i dostavi potrebnu dokumentaciju koja se odnosi na važeće rješenje o upisu u sudski registar sa prilozima, ugovore zaključene sa proizvođačem derivata nafte koji posjeduje dozvolu u skladu sa propisima u Republici Srpskoj i drugu dokumentaciju neophodnu za izdavanje dozvole.
Privredno društvo "OPTIMA Grupa" d.o.o. Banja Luka nije postupilo po Zaključku Regulatorne komisije već je dostavila zahtjev broj 3988-09/13 od 18.09.2013. godine, za stavljanje van snage odredbi Pravilnika o izdavanju dozvola. Imajući u vidu da podnosilac zahtjeva nije izvršio kompletiranje zahtjeva već je dostavio navedeni zahtjev kojim primjedbuje na Pravilnik o izdavanju dozvola ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 39/10 i 65/13), Regulatorna komisija je dostavila Odgovor broj 01-445-2/13 od 25.12.2013. godine, na ovaj zahtjev podnosioca. U ovom Odgovoru jasno je naglašeno da ne postoji pravni osnov za postupanje po zahtjevu podnosioca broj 3988-09/13 za stavljanje van snage pojedinih odredbi Pravilnika o izdavanju dozvola. Takođe je u odgovoru ukazano, da je podnosilac zahtjev dužan da pribavi dozvolu za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte, imajući u vidu navedene poropise, kao i činjenicu da je ovo privredno društvo registrovano u sudu za obavljanje djelatnosti proizvodnje derivata nafte, te je ponovo istaknuto da je neophodno da se kompletira zahtjev i dostavi dokumentacija u skladu sa odredbama Pravilnika o izdavanju dozvola, bez odlaganja ( "Službeni glasnik Republike Srpske", broj 39/10 i 65/13).
Odredbom člana 10. Zakona o energetici propisane su energetske djelatnosti, između ostalih u tački b) proizvodnja derivata nafte, transport nafte naftovodima i derivata nafte produktovodima, transport nafte i derivata nafte drugim oblicima transporta, skladištenje nafte i derivata nafte, trgovina naftom i derivatima nafte. Takođe je odredbom člana 3. i 11. Zakona o nafti i derivatima nafte propisano da je energetski subjekat obavezan da ima dozvolu za obavljanje sljedećih energetskih djelatnosti, i to:
a) proizvodnja derivata nafte,
b) transport nafte naftovodima,
v) transport derivata nafte produktovodima i
g) skladištenje nafte i derivata nafte.
Nadalje, odredbama člana 12. Zakona o energetici propisano je da "proizvođač naftnih derivata" ima obavezu da obezbjedi dozvolu za obavljanje energetske djelatnosti na području Republike Srpske od Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske.
Imajući u vidu obaveze iz navedenih odredbi, kao i činjenicu da podnosilac nije izvršio kompletiranje zahtjeva u ostavljenom roku od 30 dana, iako je upozoren na posljedice propuštanja, stekli su se propisani uslovi za donošenje zaključka kojim se zahtjev podnosioca odbacuje kao nepotpun u smislu odredbi člana 56. stav 2. Zakona o opštem upravnom postupku i člana 13. stav 3. Pravilnika o izdavanju dozvola. S obzirom na navedeni činjenični i pravni osnov, odlučeno je kao u dispozitivu ovoga zaključka.
Pravna pouka zasniva se na odredbi člana 25. Zakona o energetici („Službeni glasnik Republike Srpske“, broj 49/09) i odredbama člana 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima („Službeni glasnik Republike Srpske“, broj 109/05).
Pouka o pravnom lijeku:Ovaj zaključak je konačan. Protiv ovog zaključka može sepokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema zaključka.
 

Predsjednik
Milenko Čokorilo