Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера са редовне надзорнењ провјере у МХ "ЕРС" ЗП "РиТЕ Гацко" а.д. Гацко

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-579-6/13/P-83-130
Датум: 23.04.2014.

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', 8/08, 34/09, 92/09 и 01/11), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске – Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'', број 6/10), члана 33. став 1. тачка г. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 73. став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10 и 65/13), након извршене редовне надзорне провјере у Мјешовитом Холдингу "ЕРС", МП а.д. Требиње - ЗП "РиТЕ Гацко", а.д. Гацко, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 83. редовној сједници одржаној 23. априла 2014. године, донијела је
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере



I НАЛАЖЕ СЕ привредном друштву Мјешовити Холдинг "ЕРС", МП а.д. Требиње - ЗП "РиТЕ Гацко", а.д. Гацко, кориснику дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозвола, по тачкама како слиједи:

6.3. Безбједност рада постројења за производњу електричне енергије по здравље људи и функционисање опреме и инсталација

Наставити са провођењем активности у циљу постизања безбједности рада постројења по здравље људи и функционисање опреме и инсталација у складу са прописима, што представља трајну активност.
(мјера је поновљена, као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.5. Цијена електричне енергије произведене за снабдијевање купаца у систему обавезе јавне услуге

Направити интернет страницу и објавити цијене електричне енергије за снабдијевање тарифних купаца у Републици Српској.

6.11. Ефикасност коришћења примарних извора енергије

Вршити узорковање и испитивање квалитета угља који служи као погонско гориво у термоелектрани у складу са важећим прописима из ове области, без одлагања.
(мјера је поновљена, као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.15. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције

• Наставити са активностима на извјештавању по сегментима и припремити рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима Рудника и Термоелектране, у складу са Одлуком о јединственом регулаторном контном плану и Упуством о примјени јединственог регулаторног контног плана, као трајну активност.
• Извршити процјену фер вриједности земљишта у складу са Правилником о рачуноводственим политикама члан 15. став 2, став 3 (МРС 16, параграф 32.), без одлагања.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)
• Ревалоризациону резерву као концепт очувања капитала, сагласно параграфу 41. МРС 16, пренијети на нераспоређену добит текуће године, године у којој је резерва реализована:
o реализација цјелокупне ревалоризационе резерве за конкретно средство,
o реализација дијела ревалоризационе резерве за конкретно средство.
• Корисник дозволе дужан је да изврши обрачун трошкова рекултивације зависно од начина експлоатације, тј. да обрачуна трошак рекултивације онда када је обавеза њеног измирења неминовна у складу са МРС 37 Резервисања, потенцијалне обавезе и потенцијална имовина и у складу са МРС 16 Некретнине,постројења и опрема, као трајну активност.
(мјера је поновљена у сличном облику као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)
• Идентификовати врсте нематеријалних улагања са рачуноводственим обухватом, као и утврђивање критеријума за признавање тих средства, као и идентификовање рачуноводствених питања везаних за природне ресурсе и израчунавање њиховог исцрпљивања, у складу са МРС 38 Нематеријална имовина, параграф 54. и параграф 57., без одлагања.
• Извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности производње електричне енергије од осталих дјелатности како би се идентификовали припадајући трошкови од те дјелатности, без одлагања.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године

6.18. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање

Привредно друштво је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.22. Записници и рјешења надлежних инспекција

Водити јединствену евиденцију записника и рјешења надлежних инспекција на нивоу привредног друштва, те извјештаја корисника дозволе о извршеним радњама по рјешењима, као трајну активност.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.23. Услови коришћења вода

Прибавити водну дозволу за Термоелектрану "Гацко" и површински коп "Грачаница", без одлагања и копију дозволе доставити Регулаторној комисији.

6.24. Одобрење за употребу

Прибавити одобрења за употребу за све објекте, постројења и опрему за које су иста по прописима неопходна, без одлагања.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.25. Уговор о концесији

Корисник дозволе дужан је доставити Регулаторној комисији овјерене фотокопије Уговора о концесији, одмах по њиховом закључењу.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

6.31. Извјештавање Регулаторне комисије

Извјештавање Регулаторне комисије обављати према Правилнику о извјештавању и условима дозволе, као трајну активност.
(мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-615-5/09 од 12.10.2009. године)

II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 

О б р а з л о ж е њ е
 

Мјешовити Холдинг "ЕРС", МП а.д. Требиње - ЗП "РиТЕ Гацко", а.д. Гацко је корисник дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије која су издата рјешењем Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у тексту овога рјешења: Регулаторна комисија) број 01-535-12/11 од 22.12.2011. године.
На основу одредбе члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији и одредбе члана 73. став 1.

Правилника о издавању дозвола, код корисника дозволе је дана 09, 10. и 11. децембра 2013. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру, који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-579-2/13 од 25.11.2013. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, увидом у стање постројења и опреме, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозвола провјеравали да ли је корисник дозволе поступио у складу са мјерама које су наложене Рјешењем Регулаторне комисије, број: 01-615-5/09 од 12.10.2009. године, те су провјеравали усаглашеност стварног стања са условима издате дозволе.

Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року корисник дозволе није доставио коментаре на Извјештај са надзорне провјере.

На 83. редовној сједници одржаној 23.04.2014. године, а након што је размотен Извјештај са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера, Регулаторна комисија је донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву овога рјешења.
Бројчане ознаке тачака наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама тачака из услова издате дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије.

Правна поука се заснива на одредби члана 25. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09), те одредби члана 5. и 15. Закона о управним споровима (''Службени гласник Републике Српске'', број 109/05 и 63/11).

Правна поука:
Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило