Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Жељко Агић, Гламочани-Трн

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-416-10/13/Р-81-86
Датум: 27.03.2014.


На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Aгић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи, против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно корекцијом обрачуна утрошене елекртичне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 81. редовној сједници одржаној 27. марта 2013. године у Требињу, донијела je
 

З А К Љ У Ч А К

Спор покренут захтјевом Aгић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи, против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е

Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је дана 01.10.2013. године примила захтјев за рјешавање спора Агић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи (у даљем тексту: подносилац захтјева), против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електична енергија. Подносилац приговара на износ од 7.796,58 КМ назначен на књижној обавијести број 03-0513-301113060 која му је достављена у мају 2013. године, а односи се на дуг по основу утврђене неовлашћене потрошње на његовом мјерном мјесту. Подносилац наводи да је на његовом мјерном мјесту извршена замјена бројила од стране радника противне стране, да му је саопоштено да је разлог замјене неовлашћена потрошња, да није био присутан нити је обавјештен од противне стране када је спорно бројило скинуто, нити када је постављено ново бројило, да је новопопстављено бројило као контролно бројило поствљено на бетонском стубу ван његовог дворишта без његовог присуства, да податке о његовом стању никада није добио од противне стране, те напомиње да је метални ормар у којем се налазило спорно бројило пломбиран, тако да није, нити је могао да врши било какво дјеловање на бројило. Подносилац тврди под пуном материјалном и кривичном одговорношћу да није вршио никакво дјеловање на бројило и да није неопвлашћено трошио електричну енергију. Подносиалц предлаже да Регулаторна комисија донесе рјешење којим се усваја његов захтјев, затрим да противна страна у својим евиденцијама одвојено води дуг по основу неовлашћене потрошње од редовне потрошње коју није платио, док редовну потрошњу уредно плаћа, а да је у енегетској картици у континуитету приказивана приближна потрошња електричне енеегије прије и након замјене мјерног уређаја.

На тражење Регулаторне комисије, противне страна је доставила изјашњење у вези са захтјевом подносиоца и расположиву документацију. У изјашњењу је наведено да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац у категорији потрошње домаћинства наплатни број 301113060 (број бројила: 2465864) и категорији остале потрошње наплатни број 1003022 (број бројила: 71572), а да је предмет овог спора извшена корекција обрачуна због грешке у мјерењу због неисправног мејрног уређаја за мјерно мјесто наплатни број 301113060 домаћинство. Противна страна наводи да је пријава мјерног мјеста за категорију домаћинство извршена 25.10.2001. године, а за категорију остале потрошње 02.10.2001. године, те да се на једном електричном воду налазе оба прикључка. Главни вод крајњег купца у дужини од 20 метара пролази испод објекта купца што омета детаљну контролу мјерних мјеста, што је био разлог за постављање контролног бројила број 289700 дана 19.10.2012. године за оба мјерна мјеста на стуб испред објекта крајњег купца уз његово присуство и потпис на записнику. Мјерна мјеста подносиоца нису доступна за очитање јер се налазе унутар објекта, али су редовно очитавана и редовно су му достављани рачуни за електричну енергију. Контролно бројило је такође редовно очитавано, те је примјећена разлика у потрошеним kWh, па су из тог разлога сва три бројила (домаћинство, остала потрошња, контролно бројило) упућена на испитивање у Републички завод за стандардизацију и метрологију, тако да је 05.04.2013. године крајњи купац присуствовао замјени бројила и контроли и потписано записник. Противна страна наводи да је према достављеним налазима Републичког завода за стандардизацију и метрологију установљено да су на контролном бројилу број 289700 оштећни оловни жигови, да је бројило број 71572 остале потрошње исправно, док бројило број 2465864 за домаћинство није исправно, односно има исправан државни жиг али је испитивање тачности бројила показало празан ход на повишеном напону - напоном су спаљени намотаји три напонска електромагнета од којих су два (Р и Т) у прекиду. Након тога, противна страна наводи да је по утврђеном процнету неисправности извршила енергетско задужење, односно корекцију обрачуна за период од 30.11.2012. до замјене бројила 05.04.2013. године, односно од мјесеца постављања контролног бројила 19.10.2012. године, те да је вршена анализа енормно високе потрошње електричне енергије, али је она очекивана и у складу је са величином објекта крајњег купца.

На тражење Регулаторне комисије од 22.11.2013. године, противна страна је дана 18.12.2013. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да у њиховим евиденцијама не посједују електроенергетске сагласности и декларације о прикључењу за овог крајњег купца, те да нису закључени уговори о прикључењу, приступу и снабдијевању. Поред читачких листи за сва бројила, противна страна је доставила документацију коју посједује - омот предмета са печатом фирме о уплати трошкова за прикључак, сагласност, допринос, преглед, транспорт, режија, порез, пријава обрачунског бројила домаћинство, радни налог, захтјев за прикључење и записник техничке службе). Приликом редовног очитања овлашћени контролори су утврдили да се у дистрибутивном ормару налазе главни осигурачи јачине 100 А.

На поновљено тражење Регулаторне комисије од 10.02.2014. године, противна страна је дана 05.03.2014. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да је предмет овог спора корекција обрачуна због грешке у мјерењу, да је корекција обрачуна извршена у складу са чланом 79. Општих услова за период од 19.10.2012, тј. постављања контролног бројила, до 05.04.2013. године, тј. до контроле мјерног мјеста, те да подносилац захтјева одбија да потпише уговор о снабдијевању. Противна страна наводи да је, поступајући по захтјеву за додатно изјашњење, сачинила и доставила електорнергетску сагласност за оба мјерна мјеста подносиоца - домаћинство и остала потрошња. Даље је наведено да су овлашћени контролори дана 20.02.2014. године сачинили Записник о контроли мјерног мјеста према којем је прикључни вод за оба мјерна мјеста кабл ПП00 4x25 mm2. У МРО на долазу прикључног вода постоји склопка растављач са НВ осигурачима 100 А. Тип бројила у категорији остале потрошње је Т 22 Ц произвођача Искра, а у категорији домаћинства тип бројила 21 Ц произвођача Искра, а за наведена бројила не постоје панцер осигурачи или лимитатори, те су бројола напојена са склопке - растављача проводником П/Ф 16 mm 2. Уговор о снабдијевању до сада није закључен иако су више пута покушавали ступити у контакт са купцем, док нелогичан однос између утрошене електричне енергије у категорији домаћинства и остале потрошње произилази из чињенице да је потрошач вјероватно користио електричну енергију у спорном периоду за гријање, а да је сада не користи.

Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 81. редовној сједници одржаној 27. марта 2014. године у Требињу, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Поука о правном лијеку:
На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од oсам дана од дана пријема овог закључка.


Предсједник
Миленко Чокорило

Датум: 27.03. 2014.


На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Aгић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи, против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно корекцијом обрачуна утрошене елекртичне енергије,, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 81. редовној сједници одржаној 27. марта 2013. године у Требињу, донијела je


З А К Љ У Ч А К


Спор покренут захтјевом Aгић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи, против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно корекцијом обрачуна утрошене елекртичне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.


О б р а з л о ж е њ е


Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је дана 01.10.2013. године примила захтјев за рјешавање спора Агић Жељка из Гламочана - Трн, општина Лакташи (у даљем тексту: подносилац захтјева), против Мјешовитог холдинга "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција" Лакташи (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електична енергија. Подносилац приговара на износ од 7.796,58 КМ назначен на књижној обавијести број 03-0513-301113060 која му је достављена у мају 2013. године, а односи се на дуг по основу утврђене неовлашћене потрошње на његовом мјерном мјесту. Подносилац наводи да је на његовом мјерном мјесту извршена замјена бројила од стране радника противне стране, да му је саопоштено да је разлог замјене неовлашћена потрошња, да није био присутан нити је обавјештен од противне стране када је спорно бројило скинуто, нити када је постављено ново бројило, да је новопопстављено бројило као контролно бројило поствљено на бетонском стубу ван његовог дворишта без његовог присуства, да податке о његовом стању никада није добио од противне стране, те напомиње да је метални ормар у којем се налазило спорно бројило пломбиран, тако да није, нити је могао да врши било какво дјеловање на бројило. Подносилац тврди под пуном материјалном и кривичном одговорношћу да није вршио никакво дјеловање на бројило и да није неопвлашћено трошио електричну енергију. Подносиалц предлаже да Регулаторна комисија донесе рјешење којим се усваја његов захтјев, затрим да противна страна у својим евиденцијама одвојено води дуг по основу неовлашћене потрошње од редовне потрошње коју није платио, док редовну потрошњу уредно плаћа, а да је у енегетској картици у континуитету приказивана приближна потрошња електричне енеегије прије и након замјене мјерног уређаја.
На тражење Регулаторне комисије, противне страна је доставила изјашњење у вези са захтјевом подносиоца и расположиву документацију. У изјашњењу је наведено да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац у категорији потрошње домаћинства наплатни број 301113060 (број бројила: 2465864) и категорији остале потрошње наплатни број 1003022 (број бројила: 71572), а да је предмет овог спора извшена корекција обрачуна због грешке у мјерењу због неисправног мејрног уређаја за мјерно мјесто наплатни број 301113060 домаћинство. Противна страна наводи да је пријава мјерног мјеста за категорију домаћинство извршена 25.10.2001. године, а за категорију остале потрошње 02.10.2001. године, те да се на једном електричном воду налазе оба прикључка. Главни вод крајњег купца у дужини од 20 метара пролази испод објекта купца што омета детаљну контролу мјерних мјеста, што је био разлог за постављање контролног бројила број 289700 дана 19.10.2012. године за оба мјерна мјеста на стуб испред објекта крајњег купца уз његово присуство и потпис на записнику. Мјерна мјеста подносиоца нису доступна за очитање јер се налазе унутар објекта, али су редовно очитавана и редовно су му достављани рачуни за електричну енергију. Контролно бројило је такође редовно очитавано, те је примјећена разлика у потрошеним kWh, па су из тог разлога сва три бројила (домаћинство, остала потрошња, контролно бројило) упућена на испитивање у Републички завод за стандардизацију и метрологију, тако да је 05.04.2013. године крајњи купац присуствовао замјени бројила и контроли и потписано записник. Противна страна наводи да је према достављеним налазима Републичког завода за стандардизацију и метрологију установљено да су на контролном бројилу број 289700 оштећни оловни жигови, да је бројило број 71572 остале потрошње исправно, док бројило број 2465864 за домаћинство није исправно, односно има исправан државни жиг али је испитивање тачности бројила показало празан ход на повишеном напону - напоном су спаљени намотаји три напонска електромагнета од којих су два (Р и Т) у прекиду. Након тога, противна страна наводи да је по утврђеном процнету неисправности извршила енергетско задужење, односно корекцију обрачуна за период од 30.11.2012. до замјене бројила 05.04.2013. године, односно од мјесеца постављања контролног бројила 19.10.2012. године, те да је вршена анализа енормно високе потрошње електричне енергије, али је она очекивана и у складу је са величином објекта крајњег купца.
На тражење Регулаторне комисије од 22.11.2013. године, противна страна је дана 18.12.2013. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да у њиховим евиденцијама не посједују електроенергетске сагласности и декларације о прикључењу за овог крајњег купца, те да нису закључени уговори о прикључењу, приступу и снабдијевању. Поред читачких листи за сва бројила, противна страна је доставила документацију коју посједује - омот предмета са печатом фирме о уплати трошкова за прикључак, сагласност, допринос, преглед, транспорт, режија, порез, пријава обрачунског бројила домаћинство, радни налог, захтјев за прикључење и записник техничке службе). Приликом редовног очитања овлашћени контролори су утврдили да се у дистрибутивном ормару налазе главни осигурачи јачине 100 А.
На поновљено тражење Регулаторне комисије од 10.02.2014. године, противна страна је дана 05.03.2014. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да је предмет овог спора корекција обрачуна због грешке у мјерењу, да је корекција обрачуна извршена у складу са чланом 79. Општих услова за период од 19.10.2012, тј. постављања контролног бројила, до 05.04.2013. године, тј. до контроле мјерног мјеста, те да подносилац захтјева одбија да потпише уговор о снабдијевању. Противна страна наводи да је, поступајући по захтјеву за додатно изјашњење, сачинила и доставила електорнергетску сагласност за оба мјерна мјеста подносиоца - домаћинство и остала потрошња. Даље је наведено да су овлашћени контролори дана 20.02.2014. године сачинили Записник о контроли мјерног мјеста према којем је прикључни вод за оба мјерна мјеста кабл ПП00 4x25 mm2. У МРО на долазу прикључног вода постоји склопка растављач са НВ осигурачима 100 А. Тип бројила у категорији остале потрошње је Т 22 Ц произвођача Искра, а у категорији домаћинства тип бројила 21 Ц произвођача Искра, а за наведена бројила не постоје панцер осигурачи или лимитатори, те су бројола напојена са склопке - растављача проводником П/Ф 16 mm 2. Уговор о снабдијевању до сада није закључен иако су више пута покушавали ступити у контакт са купцем, док нелогичан однос између утрошене електричне енергије у категорији домаћинства и остале потрошње произилази из чињенице да је потрошач вјероватно користио електричну енергију у спорном периоду за гријање, а да је сада не користи.

Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 81. редовној сједници одржаној 27. марта 2014. године у Требињу, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Поука о правном лијеку:

На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од oсам дана од дана пријема овог закључка.


Предсједник

Миленко Чокорило