Skip to Content

Zaključak o rješavanju spora u skraćenom postupku - Željko Agić, Glamočani-Trn

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-416-10/13/R-81-86
Datum: 27.03.2014.


Na osnovu odredbi člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 59/10) i člana 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 70/10), u postupku rješavanja spora po zahtjevu Agić Željka iz Glamočana - Trn, opština Laktaši, protiv Mješovitog holdinga "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Laktaši, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno korekcijom obračuna utrošene elekrtične energije,, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 81. redovnoj sjednici održanoj 27. marta 2013. godine u Trebinju, donijela je
 

Z A K LJ U Č A K

Spor pokrenut zahtjevom Agić Željka iz Glamočana - Trn, opština Laktaši, protiv Mješovitog holdinga "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Laktaši, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno korekcijom obračuna utrošene elekrtične energije, rješavaće se u skraćenom postupku.
 

O b r a z l o ž e nj e

Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) je dana 01.10.2013. godine primila zahtjev za rješavanje spora Agić Željka iz Glamočana - Trn, opština Laktaši (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva), protiv Mješovitog holdinga "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Laktaši (u daljem tekstu: protivna strana), u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje elektična energija. Podnosilac prigovara na iznos od 7.796,58 KM naznačen na knjižnoj obavijesti broj 03-0513-301113060 koja mu je dostavljena u maju 2013. godine, a odnosi se na dug po osnovu utvrđene neovlašćene potrošnje na njegovom mjernom mjestu. Podnosilac navodi da je na njegovom mjernom mjestu izvršena zamjena brojila od strane radnika protivne strane, da mu je saopošteno da je razlog zamjene neovlašćena potrošnja, da nije bio prisutan niti je obavješten od protivne strane kada je sporno brojilo skinuto, niti kada je postavljeno novo brojilo, da je novopopstavljeno brojilo kao kontrolno brojilo postvljeno na betonskom stubu van njegovog dvorišta bez njegovog prisustva, da podatke o njegovom stanju nikada nije dobio od protivne strane, te napominje da je metalni ormar u kojem se nalazilo sporno brojilo plombiran, tako da nije, niti je mogao da vrši bilo kakvo djelovanje na brojilo. Podnosilac tvrdi pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću da nije vršio nikakvo djelovanje na brojilo i da nije neopvlašćeno trošio električnu energiju. Podnosialc predlaže da Regulatorna komisija donese rješenje kojim se usvaja njegov zahtjev, zatrim da protivna strana u svojim evidencijama odvojeno vodi dug po osnovu neovlašćene potrošnje od redovne potrošnje koju nije platio, dok redovnu potrošnju uredno plaća, a da je u enegetskoj kartici u kontinuitetu prikazivana približna potrošnja električne eneegije prije i nakon zamjene mjernog uređaja.
Na traženje Regulatorne komisije, protivne strana je dostavila izjašnjenje u vezi sa zahtjevom podnosioca i raspoloživu dokumentaciju. U izjašnjenju je navedeno da je podnosilac zahtjeva registrovan kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje domaćinstva naplatni broj 301113060 (broj brojila: 2465864) i kategoriji ostale potrošnje naplatni broj 1003022 (broj brojila: 71572), a da je predmet ovog spora izvšena korekcija obračuna zbog greške u mjerenju zbog neispravnog mejrnog uređaja za mjerno mjesto naplatni broj 301113060 domaćinstvo. Protivna strana navodi da je prijava mjernog mjesta za kategoriju domaćinstvo izvršena 25.10.2001. godine, a za kategoriju ostale potrošnje 02.10.2001. godine, te da se na jednom električnom vodu nalaze oba priključka. Glavni vod krajnjeg kupca u dužini od 20 metara prolazi ispod objekta kupca što ometa detaljnu kontrolu mjernih mjesta, što je bio razlog za postavljanje kontrolnog brojila broj 289700 dana 19.10.2012. godine za oba mjerna mjesta na stub ispred objekta krajnjeg kupca uz njegovo prisustvo i potpis na zapisniku. Mjerna mjesta podnosioca nisu dostupna za očitanje jer se nalaze unutar objekta, ali su redovno očitavana i redovno su mu dostavljani računi za električnu energiju. Kontrolno brojilo je takođe redovno očitavano, te je primjećena razlika u potrošenim kWh, pa su iz tog razloga sva tri brojila (domaćinstvo, ostala potrošnja, kontrolno brojilo) upućena na ispitivanje u Republički zavod za standardizaciju i metrologiju, tako da je 05.04.2013. godine krajnji kupac prisustvovao zamjeni brojila i kontroli i potpisano zapisnik. Protivna strana navodi da je prema dostavljenim nalazima Republičkog zavoda za standardizaciju i metrologiju ustanovljeno da su na kontrolnom brojilu broj 289700 oštećni olovni žigovi, da je brojilo broj 71572 ostale potrošnje ispravno, dok brojilo broj 2465864 za domaćinstvo nije ispravno, odnosno ima ispravan državni žig ali je ispitivanje tačnosti brojila pokazalo prazan hod na povišenom naponu - naponom su spaljeni namotaji tri naponska elektromagneta od kojih su dva (R i T) u prekidu. Nakon toga, protivna strana navodi da je po utvrđenom procnetu neispravnosti izvršila energetsko zaduženje, odnosno korekciju obračuna za period od 30.11.2012. do zamjene brojila 05.04.2013. godine, odnosno od mjeseca postavljanja kontrolnog brojila 19.10.2012. godine, te da je vršena analiza enormno visoke potrošnje električne energije, ali je ona očekivana i u skladu je sa veličinom objekta krajnjeg kupca.
Na traženje Regulatorne komisije od 22.11.2013. godine, protivna strana je dana 18.12.2013. godine dostavila dodatno izjašnjenje u kojem je navela da u njihovim evidencijama ne posjeduju elektroenergetske saglasnosti i deklaracije o priključenju za ovog krajnjeg kupca, te da nisu zaključeni ugovori o priključenju, pristupu i snabdijevanju. Pored čitačkih listi za sva brojila, protivna strana je dostavila dokumentaciju koju posjeduje - omot predmeta sa pečatom firme o uplati troškova za priključak, saglasnost, doprinos, pregled, transport, režija, porez, prijava obračunskog brojila domaćinstvo, radni nalog, zahtjev za priključenje i zapisnik tehničke službe). Prilikom redovnog očitanja ovlašćeni kontrolori su utvrdili da se u distributivnom ormaru nalaze glavni osigurači jačine 100 A.
Na ponovljeno traženje Regulatorne komisije od 10.02.2014. godine, protivna strana je dana 05.03.2014. godine dostavila dodatno izjašnjenje u kojem je navela da je predmet ovog spora korekcija obračuna zbog greške u mjerenju, da je korekcija obračuna izvršena u skladu sa članom 79. Opštih uslova za period od 19.10.2012, tj. postavljanja kontrolnog brojila, do 05.04.2013. godine, tj. do kontrole mjernog mjesta, te da podnosilac zahtjeva odbija da potpiše ugovor o snabdijevanju. Protivna strana navodi da je, postupajući po zahtjevu za dodatno izjašnjenje, sačinila i dostavila elektornergetsku saglasnost za oba mjerna mjesta podnosioca - domaćinstvo i ostala potrošnja. Dalje je navedeno da su ovlašćeni kontrolori dana 20.02.2014. godine sačinili Zapisnik o kontroli mjernog mjesta prema kojem je priključni vod za oba mjerna mjesta kabl PP00 4x25 mm2. U MRO na dolazu priključnog voda postoji sklopka rastavljač sa NV osiguračima 100 A. Tip brojila u kategoriji ostale potrošnje je T 22 C proizvođača Iskra, a u kategoriji domaćinstva tip brojila 21 C proizvođača Iskra, a za navedena brojila ne postoje pancer osigurači ili limitatori, te su brojola napojena sa sklopke - rastavljača provodnikom P/F 16 mm 2. Ugovor o snabdijevanju do sada nije zaključen iako su više puta pokušavali stupiti u kontakt sa kupcem, dok nelogičan odnos između utrošene električne energije u kategoriji domaćinstva i ostale potrošnje proizilazi iz činjenice da je potrošač vjerovatno koristio električnu energiju u spornom periodu za grijanje, a da je sada ne koristi.

Regulatorna komisija je ocijenila da su stranke pribavile dovoljno dokaza na osnovu kojih se može pravilno i potpuno utvrditi činjenično stanje i donijeti pravedna odluka bez posebnog saslušanja stranaka na formalnoj raspravi i dodatnog izvođenja dokaza, pa je na 81. redovnoj sjednici održanoj 27. marta 2014. godine u Trebinju, donijela zaključak o rješavanju ovog spora u skraćenom postupku, a sve u skladu sa članom 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi.

Pouka o pravnom lijeku:
Na ovaj zaključak, stranke mogu Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske podnijeti komentare u pisanoj formi u roku od osam dana od dana prijema ovog zaključka.
 

Predsjednik
Milenko Čokorilo