Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Романа Макић, Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број:01-561-4/13/Р-79-59
Датум: 26. 02. 2014.


На основу члана 33. став 1. тачка д) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10) у поступку рјешавања спора по захтјеву Макић Романе из Бијељине, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ "Електродистрибуција" Бијељина, у вези са тарифама по којима се енергија испоручује, односно у вези са обрачуном неовлашћене потрошње електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 79. редовној сједници, одржаној 26.02.2014. године, донијела је
 

ЗАКЉУЧАК

Спор покренут захтјевом Макић Романе из Бијељине, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ "Електродистрибуција" Бијељина, у вези са тарифама по којима се енергија испоручује, односно у вези са обрачуном неовлашћене потрошње електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е

Захтјевом од 13.11.2013. године, који је у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) примљен 14.11.2013. године, Макић Романа из Бијељине, (у даљем тексту: подносилац захтјева) покренула је поступак рјешавања спора против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ "Електродистрибуција" Бијељина (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се енергија испоручује, односно у вези са оспоравањем обрачуна неовлашћене потрошње електричне енергије. Подносилац захтјева оспорава одговор по приговору, у вези са обрачуном неовлаштено утрошене електричне енергије у њеном објекту јер су дистрибутивне пломбе на мјерном уређају биле исправне, а да утврђена неисправност државних пломби није узрокована њеним дјеловањем. Подносилац даље наводи да је дана 24.09.2013. године извршена обустава испоруке електричне енергије због сумње у неовлаштено трошење електричне енргије, а мјерни уређај број 1790041 упућен на контролу исправности. Контролом исправности предметног бројила, које је баждарено 1992. године, у овлаштеној баждарници утврђено је да има грешку од 3% а да на бројчанику није било трагова дјеловања на исти. Због напријед наведеног подносилац сматра да га је противна страна неосновано задужила за обрачун неовлаштено утрошене електричне енергије на овом мјерном мјесту.
Регулаторна комисија је захтјев подносиоца доставила противној страни ради изјашњење о истом и достављања расположиве документације која је значајна за одлучивање о овом захтјеву. У изјашњењу противне стране, које је Регулаторној комисији достављено дана 17.01.2014. године је, између осталог наведено, да је подносилац захтјева, као крајњи купац у евиденцијима противне стране евидентиран у категорији потрошње домаћинство дана 31.03.1997. године. Подносилац је са противном страном закључио Уговор о снабдијевању број 2660/09-12-880 од 12.04.2012. године, којом приликом је, према изјави подносиоца мјерно мјесто прешло у власништво дистрибутера. Приликом предаје мјерног мјеста у власништво дистрибутера није обављен преглед мјерног уређаја и прикључка од стране дистрибутера, већ је све прихваћено у стању у каквом је био у моменту предаје. Радници противне стране су дана 24.09.2013. године извршили контролу овог мјерног мјеста којом приликом је записнички констатовано да су на мјерном уређају број: 1790041, типа Т22ЦД, произвођача Искра оштећене двије државне пломбе (покидана жица), а да треће пломбе уопште нема на бројилу. Поред тога је утврђено да у унутрашњости бројила постоје трагови оштећења, док је преостали дио инсталације исправан. Након тога извршено је демонтирање наведеног мјерног уређаја ради његове ванредне контроле и баждарења, те је пломбирано пломбом број 46. Том приликом сачињен је записник број:004937 о контролном прегледу мјерног мјеста и Записник број: 0077 о утврђивању неовлашћене потрошње које је подносилац уредно потписао. Због постојања основа сумње у вршење недозвољених радњи на мјерном уређају исти је упућен на ванредну контролу исправности. Наведеном контролом, која је обављена у Одјељењу баждарнице противне стране, утврђено је да контролисани мјерни уређај региструје умањену пропуштену енергију за 3%. Приликом отварања бројила је констатовано да недостаје један шараф који причвршћује натписну плочицу, те да је према траговима на поклопцу бројила и на натписној плочици евидентно да је испитивано бројило више пута отварано, али да нема видљивих оштећења на бројилу. Након обављене контроле мјерно мјесто подносиоца је искључено са дистрибутивне мреже на кровном носачу у складу са одредбом члана 97. став 1. тачка з) Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом - Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 90/12 - у даљем тескту: Општи услови). Противна страна даље наводи да је утврђено чињенично стање представљало основ за обрачун неовлаштено утрошене електричне енергије број: 11875/13, који је сачињен дана 27.09.2013. године у складу са одредбама Општих услова на износ од 6.978,26 КМ. Дана 04.10.2013. године подносилац захтјева је поднио приговор на наведени обрачун оспоравајући и основ за обрачун неовлашћене потрошње јер се не сматра одговорним за утврђено чињенично стање, те да је прикључење нерегистрованог бројила искључиво грешка трећих лица, односно поступајућег радника противне стране приликом првог прикључења мјерног мјеста подносиоца на дистрибутивну мрежу.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука и без посебног саслушања странака и додатног прикупљања и извођења доказа, те је на 79. редовној сједници одржаној 26. фебруара 2014. године, донијела закључак да се у овом спору донесе одлука у скраћеном поступку. На истој редовној сједници, Регулаторна комисија је утврдила и нацрт рјешења у овом поступку. Закључак и нацрт рјешења су достављени странкама, те је остављена могућност да странке у року од осам дана доставе коменатаре на наведене акте. На интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије објављено је обавјештење за јавност о рјешавању спора у скраћеном поступку, са могућношћу подношења коментара.

Правна поука:
На овај закључак странке могу поднијети коментаре Регулаторној комисији и то у писаној форми и у року од осам дана од дана достављања.
 

Предсједник
Миленко Чокорило