Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера након извршене редовне надзорне провјере - ''Електро–Херцеговина'' а.д. Требиње

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање Број: 01-187-4/07

Датум: 20.07.2007.

 

На основу члана 23. алинеја 1. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', број: 66/02, 29/03 и 86/03 и 111/04), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02),  члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за електричну енергију Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 41/04), члана 37. став 1. тачка 1. Пословника о раду Регулаторне комисије за електричну енергију Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 96/04) и члана 37. Правилника за издавање дозвола и сагласности (''Службени гласник Републике Српске'', број 52/05), након анализе поднесеног Извјештаја са редовне надзорне провјере у предузећу ''Електро–Херцеговина'' а.д. Требиње, обављене у периоду од 23.04. до 24.04.2007. године, Регулаторна комисија за електричну енергију Републике Српске на 10. (десетој) редовној сједници одржаној 20.07.2007. године, донијела је

 

 

РЈЕШЕЊЕ

о предузимању  мјера након обављене редовне надзорне провјере

 

1.            НАЛАЖЕ СЕ предузећу ''Електро–Херцеговина'' а.д. Требиње, кориснику почетне  дозволе  за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и  почетне дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом предузимање сљедећих мјера, у складу са условима издате почетне дозволе по тачкама како слиједи:

 

а)        Почетна дозвола за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије

 

Тачка 6.6. Сигурност, континуитет испоруке и квалитет испоручене   електричне енергије

Вршити евиденцију индикатора комерцијалног квалитета на нивоу  цијелог предузећа и квартално извјештавати РЕЕРС, у складу са условима почетне дозволе за дистрибуцију електричне енергије и Општим условима за испоруку и снабдијевање електричном  енергијом, што представља трајну активност[1].

 (мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.7. Број прикључака

Завршити у свакој радној јединици активност на алоцирању  крајњих    купаца по  напојним трaфостаницама и нисконапонским изводима, до истека периода важења почетне дозволе.

 (мјера је поновљена у сличном облику, као у рјешењу са        претходне надзорне  провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.8. Технички и комерцијални губици електричне енергије

1)    Пратити спровођење оперативног плана за смањење губитака и  израђивати јединствене извјештаје о планираним и оствареним активностима на нивоу предузећа, што представља трајну активност.

2)    Вршити праћење и анализу дистрибутивних губитака по  трансформаторским подручјима X/0.4 kV, што представља трајну активност. (мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.11. Мјерење електричне енергије

Завршити пресјек стања у погледу исправности мјерних уређаја, обезбиједити њихово исправно функционисање и приступити исправном подешењу уклопних сатова у складу са дужином трајања већих и мањих дневних тарифних ставова и пломбирати исправно подешене уклопне сатове, без одлагања.

     

Тачка 6.16. Записници и рјешења надлежних инспекција

Водити јединствену евиденцију записника и рјешења надлежних инспекција на нивоу предузећа, те извјештаја о извршеним радњама по рјешењима, што представља трајну активност.

   

Тачка 6.17. Евиденција погонских догађаја

1)     Приступити обради прекида у испоруци електричне енергије у складу са методологијом из Општих услова, без одлагања.

2)     Достављати РЕЕРС-у извјештај о показатељима континуитета испоруке за цијело предузеће, што представљња трајну активност.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.18. Увођење система квалитета

Израдити и доставити РЕЕРС-у план и програм увођења система квалитета по стандарду ИСО 9001 и ИСО 14001 у свој пословни систем,  до истека периода важења почетне дозволе.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.21. Функционално и рачуноводствено раздвајање

1)    У циљу испуњења обавеза прописаних условима почетне дозволе, потребно је извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, без одлагања.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

2)    Извршити припреме и спровести функционално раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије од  дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, до истека периода важења почетне дозволе.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

3)    Припремити рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима дистрибуције и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом у складу са МРС 14 и Одлуком о примјени јединственог регулаторног контног оквира ("Службени гласник Републике Српске", бр. 17/07 од 15.03. 2007.), што представља трајну активност.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са  претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.22. Рачуноводствене евиденције

1)    Потребно је ускладити рачуноводствене политике предузећа са Међународним стандардима извјештавања и обезбиједити досљедну примјену Међународних рачуноводствених стандарда и фер презентацију финансијског положаја предузећа, без одлагања.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

2)    Корисник дозволе је дужан водити уредну старосну структуру потраживања, анализирати вјероватноћу наплате и са разумном прецизношћу процијенити износ ненаплативих потраживања и на одговарајући начин објелоданити у својим финансијским извјештајима, што представља трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику, као у рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

3)   Водити рачуноводствене евиденције сталних средстава тако да се може пратити стање и намјена сваког средства, идентификовати средства која служе обављању лиценциране дјелатности, те уредно водити евиденцију кориштења лиценцираних средстава за споредне и остале дјелатности, без одлагања.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

4)    Корисник дозволе је дужан ускладити своје евиденције са рачуноводственим стандардима и идентификовати износ ревалоризационе резерве за свако  средство, те евидентирати реализацију ревалоризационих резерви, без одлагања.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.23. Извјештавње РЕЕРС-а

Достављати редовне кварталне извјештаје о губицима електричне енергије у дистрибутивној мрежи, што представљња трајну активност.

            

Тачка 6.24. Примјена тарифа и тарифне методологије

Отпочети активности на анализи оптерећења и потрошње по категоријама потрошње и групама купаца, вршити мјерења вршног оптерећења, времена потрошње и времена коришћења електричне енергије у карактеристичним периодима и подносити РЕЕРС-у извјештај у складу са Правилником о тарифној методологији и тарифном поступку, што представља трајну активност.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.26. Финансијске стабилност и гаранције за пословање

Предузеће је дужно да анализира и оцијени свој финансијски положај и да  пружи објективну слику за стабилност пословања, без одлагања.

 

Тачка 6.35. Формирање услужног центра

Објавити тарифне ставове за испоручену електричну енергију неквалификованим (тарифним) купцима у Републици Српској и цјеновник  трошкова обезбјеђења услова за прикључење на огласној табли услужног центра, те предузети активности на пуној функционалности услужног центра. Водити збирну евиденцију о броју и врсти приговора и жалби на нивоу предузећа, без одлагања.

 

б)       Почетна дозвола за  обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом

 

Тачка 6.4. Обрачун, фактурисање и наплата

1)     Политику исправке вриједности и отписа ненаплативих потраживања проводити досљедно у складу са усвојеном рачуноводственом политиком и међународним рачуноводственим стандардима и предузимати дозвољене мјере у циљу наплате својих потраживања, што представља трајну активност.

(мјера је поновљена, као у рјешењу са претходне надзорне    провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

2)  Електричну енергију коју преузимају са мреже за властиту потрошњу    предузећа ЈП "Рудник и Термоелектрана Гацко" а.д. Гацко и ЈП "Хидроелектране на Требишњици" а.д. Требиње третирати као електричну енергију за снабдијевање крајњег купца, без одлагања.

 

Тачка 6.12. Извјештавање РЕЕРС-а

Благовремено извјештавати РЕЕРС, у складу са обавезама прописаним условима   почетне дозволе, што представља трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику,  као у рјешењу са претходне надзорне провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године)

 

Тачка 6.13. Примјена тарифа

Стање салда вјеродостојно приказивати на рачуну за утрошену   електричну енергију, без одлагања.

 

Тачка 6.21. Ванредни услови

Израдити план рада у ванредним условима и у условима опште несташице електричне енергије у складу са одредбама Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом и Законом о електричној енергији,  без одлагања.

 

II  О извршеним радњама по предложеним мјерама и препорукама потребно је извјештавати РЕЕРС у року од седам дана по истеку назначеног рока за поједине радње.

За мјере и препоруке у којима је рок извршења трајна активност, почетак извршења сматра се седми дан од дана достављања Извјештаја о надзорној провјери, а извјештавање о извршењу радњи достављати квартално РЕЕРС-у.

 

III Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на  огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за електричну енергију Републике Српске.

 

 

Образложење

 

Регулаторна комисија за електричну енергију Републике Српске (у даљем тексту: РЕЕРС) је на 25. редовној сједници одржаној 27.12.2005. године донијела Рјешење број 01-1060-8/05 о издавању почетне дозволе за обављење дјелатности дистрибуције електричне енергије, као и Рјешење број 01-1061-6/05 о издавању почетне дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, ''Електро - Херцеговини'' а.д. Требиње (у даљем тексту: корисник дозволе), са роком важења до 27.12.2007. године.

 

У складу са чланом 23. алинеја 1. Закона о електричној енергији и чланом 37. став 3.  Правилника о издавању дозвола и сагласности, у наведеном предузећу је  у периоду од 23.04. до 24.04.2007. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем РЕЕРС-а,  број 01-187-1/07 од 12.04.2007. године. Циљ ове надзорне провјере је првенствено био утврђивање степена испуњености мјера и препорука наложених рјешењем са претходно обављене редовне надзорне провјере број 01-171-11/06 од 16.10.2006. године, али су по потреби провјеравани и остали услови из издатих почетних дозвола. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, увидом у стање постројења и опреме, као и узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издатих дозвола. Пресјек стања и постојање утврђених неправилности коришћења дозвола су констатовани у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року корисник дозволе није доставио коментаре на извјештај са редовне надзорне провјере. РЕЕРС је на 10. редовној сједници одржаној 20.07.2007. године анализирао Извјештај са редовне надзорне провјере, те је донио одлуку као у диспозитиву овога рјешења.

Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издатих почетних дозвола.

 

Дана 27.12.2007. године кориснику дозволе истичу почетне дозволе за обављање електроенергетске дјелатности. Имајући ово у виду,  РЕЕРС је донио Одлуку о плану подношења и обраде захтјева за издавање дозвола за обављање електроенергетских дјелатности број Р-5-170-43/07 од 12-04.2007. године, којом је  одређено да је „Електро-Херцеговина“ а.д. Требиње  дужна да поднесе комплетан захтјев за издавање дозволе за обављање електроенергетске дјелатности до 19.09.2007. године. Од степена испуњености наложених мјера и активности, односно испуњености услова из издате почетне дозвола, зависиће дефинисање услова нове дозволе, као и периода на који се издаје нова дозвола.

 

 

Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу, у року од 30 дана, од дана достављања рјешења.

 

 

Предсједник

Миленко Чокорило



[1] Активност извршавати заједно са мјером у тачци  6.17. Евиденција погонских догађаја