Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Mиркић Митар, Човић Поље

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-390-6/13/R-75-260
Датум: 26.12.2013.

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву подносиоца Mиркић Митра из Човић Поља, Ул. Палих бораца бр. 16, општина Доњи Жабар, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 75. редовној сједници, одржаној 26. децембра 2013. године у Требињу, донијела je
 

З А К Љ У Ч А К

Спор покренут захтјевoм Mиркић Митра из Човић Поља, Ул. Палих бораца бр. 16, општина Доњи Жабар, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е

Захтјевом, који је у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), примљен 07.10.2013. године, Митар Миркић из Човић Поља, Ул. Палих бораца бр. 16, општина Доњи Жабар (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно поводом извршене корекције обрачуна утрошене електричне енергије. Подносилац у захтјеву, између осталог наводи, да је поводом поднесеног приговора, од Одјељења за приговоре и жалбе крајњих купаца противне стране добио одговор којим се одбија као неоснован његов приговор у погледу основа за корекцију обрачуна утрошене електричне енергије, док се усваја приговор у дијелу који се односи на период који је обухваћен корекцијом обрачуна. Иако је његов приговор дјелимично прихваћен, подносилац и даље сматра да није одговоран за недостатак једне државне пломбе на мјерном уређају, не прихвата извршену корекцију обрачуна, не сматра се одговорним за неисправност мјерног уређаја, те да не треба да сноси трошкове ванредног баждарења. Од Регулаторне комисије тражи да се ослободи у цјелости потраживања противне стране од 2.775,22 КМ као и свих трошкова који су настали ванредном контролом, као и трошкова поступка.
На тражење Регулаторне комисије од 31.10.2013. године, противна страна је дана 13.12.2013. године доставила изјашњење и документацију у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је, између осталог наведено, да је подносилац захтјева регистрован у својству крајњег купца на мјерном мјесту ИД број 0041929700026000 које се налази у насељеном мјесту Човић Поље, општина Доњи Жабар, те да је мјерно мјесто доступно за очитање и редовно се очитава. Због сумње у исправност мјерног уређаја број 180586 произвођача "ЕНЕЛ", односно повећану потрошњу електричне енергије, подносиалц захтјева је дана 24.03.2010. године поднио захтјев за ванредну контролу исправности овог мјерног уређаја, па су радници противне стране истог дана изашли на лице мјеста и извршили замјену овог мјерног уређаја и постављање мјерног уређаја број 8161861 произвођача "ИСКРА" са стањем на бројчанику: ВТ 56912 и МТ 89261, што је записнички констатовано. Скинути мјерни уређај број 180586 је упућен у Одјељење баждарнице ради његове ванредне контроле и баждарења. Ванредном контролом која је извршена 03.04.2010. године, утврђено је да контролисани мјерни уређај задовољава прописане услове, да ради у границама дозвољене грешке на свим испитним тачкама, док је на провјери бројачког протокола утврђено да бројчаник утрошену енергију региструје у дозвољеним границама грешке на обје тарифе. Противна страна наводи да на основу утврђене исправности овог мјерног уређаја није имала основа да врши корекцију обрачуна. Од стране радника противне стране од 05.04.2013. године записнички је утврђено да на мјерном уређају недостају двије државне пломбе, те је истог дана извршена замјена мјерног уређаја број 8161861 ради његове ванредне контроле и провјере исправности, а на мјерно мјесто је постављен мјерни уређај број 11541 произвођача "ЕНЕЛ" са стањем на бројчанику ВТ: 028947 и МТ: 024817, што је записнички констатовано. Скинути мјерни уређај број 8161861 је упућен у одјељеље баждарнице ради његове ванредне контроле и баждарења која је обављена 28.05.2013. године. Ванредном контролом је утврђено да овај мјерни уређај не задовољава прописане услове, да не ради у границама дозвољене грешке на свим испитним тачкама, док је на провјери бројачког протокола утврђено да бројчаник утрошену енергију не региструје у дозвољеним границама грешке на обје тарифе. Утврђено је да испитивано бројило не региструје 50% пропуштене енергије на обје тарифе, да недостаје једна државна пломба, те је упућено у сервис, а о спроведеним мјерама и радњама подносилац је обавјештен актом противне стране од 31.07.2013. године. Након тога, противна страна наводи да је с обзиром на резултате контроле, приступила корекцији обрачуна примјеном члана члана 79. став 2. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом ("Службени гласник Републике Српске", број 90/12) - у даљем тексту: Општи услови, методом прорачуна, који се у овом случају могао примијенити, јер бројило не региструје 50 % пропуштене енергије, на начин да је подносилац захтјева задужен за додатних 50 % енергије која је утрошена, а није регистрована, за период од двије године уназад у складу са чланом 79. став 7. тачка а) Општих услова, те је подносилац задужен за износ од 2.775,22 КМ. Противна страна даље наводи да им се подносилац захтјева обратио 05.09.2013. године са приговором на резултате ванредне контроле бројила. Одговором на приговор од 19.09.2013. године, противна страна је одбила као неоснован приговор подносиоца у дијелу који се односи на основ за извршену корекцију, док је усвојен у дијелу који се односи на период за који је требало извршити корекцију, а који разлози су подносиоцу наведени у образложењу одговора на приговор. На крају, противна страна наводи да подносилац захтјева погрешно сматра да је корекција обрачуна извршена због недостатка једне државне пломбе на бројилу, а не због неисправности.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на основу одредбе члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби, на 75. редовној сједници одржаној 26. децембра 2013. године, одлучено као у диспозитиву овога закључка, односно да се одлука о захтјеву подносиоца донесе у скраћеном поступку.
Правна поука:
На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од 8 дана од дана пријема овог закључка.

Предсједник
Миленко Чокорило