Skip to Content

Zaključak o rješavanju spora u skraćenom postupku - Mitar Mirkić, Čović Polje

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-390-6/13/R-75-260
Datum: 26.12.2013.

Na osnovu odredbi člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 59/10) i člana 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 70/10), u postupku rješavanja spora po zahtjevu podnosioca Mirkić Mitra iz Čović Polja, Ul. Palih boraca br. 16, opština Donji Žabar, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bijeljina, u vezi sa tarifama po kojima se električna energija isporučuje, odnosno korekcijom obračuna utrošene električne energije, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 75. redovnoj sjednici, održanoj 26. decembra 2013. godine u Trebinju, donijela je
 

Z A K LJ U Č A K

Spor pokrenut zahtjevom Mirkić Mitra iz Čović Polja, Ul. Palih boraca br. 16, opština Donji Žabar, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bijeljina, u vezi sa tarifama po kojima se električna energija isporučuje, odnosno korekcijom obračuna utrošene električne energije, rješavaće se u skraćenom postupku.
 

O b r a z l o ž e nj e

Zahtjevom, koji je u Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija), primljen 07.10.2013. godine, Mitar Mirkić iz Čović Polja, Ul. Palih boraca br. 16, opština Donji Žabar (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva), pokrenuo je postupak rješavanja spora protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bijeljina (u daljem tekstu: protivna strana), u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno povodom izvršene korekcije obračuna utrošene električne energije. Podnosilac u zahtjevu, između ostalog navodi, da je povodom podnesenog prigovora, od Odjeljenja za prigovore i žalbe krajnjih kupaca protivne strane dobio odgovor kojim se odbija kao neosnovan njegov prigovor u pogledu osnova za korekciju obračuna utrošene električne energije, dok se usvaja prigovor u dijelu koji se odnosi na period koji je obuhvaćen korekcijom obračuna. Iako je njegov prigovor djelimično prihvaćen, podnosilac i dalje smatra da nije odgovoran za nedostatak jedne državne plombe na mjernom uređaju, ne prihvata izvršenu korekciju obračuna, ne smatra se odgovornim za neispravnost mjernog uređaja, te da ne treba da snosi troškove vanrednog baždarenja. Od Regulatorne komisije traži da se oslobodi u cjelosti potraživanja protivne strane od 2.775,22 KM kao i svih troškova koji su nastali vanrednom kontrolom, kao i troškova postupka.
Na traženje Regulatorne komisije od 31.10.2013. godine, protivna strana je dana 13.12.2013. godine dostavila izjašnjenje i dokumentaciju u vezi sa zahtjevom podnosioca. U izjašnjenju je, između ostalog navedeno, da je podnosilac zahtjeva registrovan u svojstvu krajnjeg kupca na mjernom mjestu ID broj 0041929700026000 koje se nalazi u naseljenom mjestu Čović Polje, opština Donji Žabar, te da je mjerno mjesto dostupno za očitanje i redovno se očitava. Zbog sumnje u ispravnost mjernog uređaja broj 180586 proizvođača "ENEL", odnosno povećanu potrošnju električne energije, podnosialc zahtjeva je dana 24.03.2010. godine podnio zahtjev za vanrednu kontrolu ispravnosti ovog mjernog uređaja, pa su radnici protivne strane istog dana izašli na lice mjesta i izvršili zamjenu ovog mjernog uređaja i postavljanje mjernog uređaja broj 8161861 proizvođača "ISKRA" sa stanjem na brojčaniku: VT 56912 i MT 89261, što je zapisnički konstatovano. Skinuti mjerni uređaj broj 180586 je upućen u Odjeljenje baždarnice radi njegove vanredne kontrole i baždarenja. Vanrednom kontrolom koja je izvršena 03.04.2010. godine, utvrđeno je da kontrolisani mjerni uređaj zadovoljava propisane uslove, da radi u granicama dozvoljene greške na svim ispitnim tačkama, dok je na provjeri brojačkog protokola utvrđeno da brojčanik utrošenu energiju registruje u dozvoljenim granicama greške na obje tarife. Protivna strana navodi da na osnovu utvrđene ispravnosti ovog mjernog uređaja nije imala osnova da vrši korekciju obračuna. Od strane radnika protivne strane od 05.04.2013. godine zapisnički je utvrđeno da na mjernom uređaju nedostaju dvije državne plombe, te je istog dana izvršena zamjena mjernog uređaja broj 8161861 radi njegove vanredne kontrole i provjere ispravnosti, a na mjerno mjesto je postavljen mjerni uređaj broj 11541 proizvođača "ENEL" sa stanjem na brojčaniku VT: 028947 i MT: 024817, što je zapisnički konstatovano. Skinuti mjerni uređaj broj 8161861 je upućen u odjeljelje baždarnice radi njegove vanredne kontrole i baždarenja koja je obavljena 28.05.2013. godine. Vanrednom kontrolom je utvrđeno da ovaj mjerni uređaj ne zadovoljava propisane uslove, da ne radi u granicama dozvoljene greške na svim ispitnim tačkama, dok je na provjeri brojačkog protokola utvrđeno da brojčanik utrošenu energiju ne registruje u dozvoljenim granicama greške na obje tarife. Utvrđeno je da ispitivano brojilo ne registruje 50% propuštene energije na obje tarife, da nedostaje jedna državna plomba, te je upućeno u servis, a o sprovedenim mjerama i radnjama podnosilac je obavješten aktom protivne strane od 31.07.2013. godine. Nakon toga, protivna strana navodi da je s obzirom na rezultate kontrole, pristupila korekciji obračuna primjenom člana člana 79. stav 2. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 90/12) - u daljem tekstu: Opšti uslovi, metodom proračuna, koji se u ovom slučaju mogao primijeniti, jer brojilo ne registruje 50 % propuštene energije, na način da je podnosilac zahtjeva zadužen za dodatnih 50 % energije koja je utrošena, a nije registrovana, za period od dvije godine unazad u skladu sa članom 79. stav 7. tačka a) Opštih uslova, te je podnosilac zadužen za iznos od 2.775,22 KM. Protivna strana dalje navodi da im se podnosilac zahtjeva obratio 05.09.2013. godine sa prigovorom na rezultate vanredne kontrole brojila. Odgovorom na prigovor od 19.09.2013. godine, protivna strana je odbila kao neosnovan prigovor podnosioca u dijelu koji se odnosi na osnov za izvršenu korekciju, dok je usvojen u dijelu koji se odnosi na period za koji je trebalo izvršiti korekciju, a koji razlozi su podnosiocu navedeni u obrazloženju odgovora na prigovor. Na kraju, protivna strana navodi da podnosilac zahtjeva pogrešno smatra da je korekcija obračuna izvršena zbog nedostatka jedne državne plombe na brojilu, a ne zbog neispravnosti.
Regulatorna komisija je ocijenila da su stranke pribavile dovoljno dokaza na osnovu kojih se može pravilno i potpuno utvrditi činjenično stanje i donijeti pravedna odluka bez posebnog saslušanja stranaka na formalnoj raspravi i dodatnog izvođenja dokaza, pa je na osnovu odredbe člana 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi, na 75. redovnoj sjednici održanoj 26. decembra 2013. godine, odlučeno kao u dispozitivu ovoga zaključka, odnosno da se odluka o zahtjevu podnosioca donese u skraćenom postupku.
Pravna pouka:
Na ovaj zaključak, stranke mogu Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske podnijeti komentare u pisanoj formi u roku od 8 dana od dana prijema ovog zaključka.

Predsjednik
Milenko Čokorilo