Skip to Content

Закључак о рјешавњу спора у скраћеном поступку - Горан Ћускић, Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-386-4/13/Р-70-195
Датум:17.10.2013.

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Ћускић Горана из Горњег Црњелова, град Бијељина, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 70. редовној сједници одржаној 17.10.2013. године у Требињу, донијела je
 

З А К Љ У Ч А К

Спор покренут по захтјеву Ћускић Горана из Горњег Црњелова, град Бијељина, против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина, у вези са тарифама по којима се електрична енергија испоручује, односно оспоравањем обрачуна неовлашћено утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.
 

О б р а з л о ж е њ е

Захтјевом од 01.08.2013. године, који је у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), примљен 06.08.2013. године, Ћускић Горан из Горњег Црњелова, град Бијељина (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора против МХ "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ ''Електродистрибуција'' Бијељина (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија. Поднесеним захтјевом се оспорава основ за обрачун невлашћене потрошње електричне енергије у износу од 2.195,11 КМ, коју је противна страна установила на његовом мјерном мјесту.
На тражење Регулаторне комисије од 26.08.2013. године, противна страна је 26.09.2013. године доставила изјашњење и расположиву документацију у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је, између осталог наведено, да је подносилац захтјева регистрован у њиховим евиденцијама на мјерном мјесту: 0041053900039000 у Горњем Црњелову - Бурум, град Бијељина, почевши од 31.03.1997. године, да се мјерни уређај налази на спољном зиду помоћног објекта, да је доступан за очитање, те да је у претходном периоду редовно очитаван, да су редовно испоставаљани рачуни, те да подносилац нема већих дуговања по основу утрошене електричне енергије. Дана 04.01.2013. године због изражене сумње подносиоца у исправност мјерног уређаја број 7688134, на мјерном мјесту је извршена замјена овог мјерног уређаја ради ванредне контроле и баждарења и постављање мјерног уређаја број 174946. По обављеној ванредној контроли која је извршена 23.01.2013. године, утврђено је да мјерни уређај не задовољава прописане услове, да ради у границама дозвољене грешке на неколико испитних тачака, док је нa провјери бројачког протокола установљено да бројчаник утрошену енергију не региструје у границама дозвољене грешке на обје тарифе, тј. да је неисправан релеј за промјену тарифе, па je приликом испитивања дио пропуштене енергије на нижој тарифи регистровао на бројчанику више тарифе. Иако је након обављене ванредне контроле постојао правни основ за приступање корекцији обрачуна због грешке у мјерењу из члана 79. став 2. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом – Пречишћени текст („Службени гласник Републике Српске“, број 90/12) - у даљем тексту: Општи услови, противна страна наводи да се истој није приступило из разлога што је крајњи купац већ био регистрован у 1. тарифну групу категорије "Домаћинства", те није било разлога за приступање корекцији обрачуна примјеном члана 79. став 6. тачка а) Општих услова. Даље је наведено да су чланови контролног тима 14.05.2013. године извршили преглед мјерног мјеста подносиоца када је откривено постојање неовлашћене потрошње на начин да је подносилац самовољно скинуо дистрибутивну пломбу са мјерног уређаја и помјерио сва три мјерна моста, тако да мјерни уређај није регистровао утрошену електричну енергију, што је записнички констатовано, а записник је потписала његова снаха Сузана Ћускић. Након тога, подносиоцу захтјева је извршена обустава испоруке електричне енергије, а након обраћања подносиоца за довођење мјерног мјеста у технички исправно стање и поновно укључење на НН мрежу, укључење је извршено 16.05.2013. године. Противна страна даље наводи да је на основу записнички утврђеног чињеничног стања приступила обрачуну неовлашћене потрошње у износу од 2.195,11 КМ, а приликом одређивања периода за који је потребно извршити обрачун, као датум почетка неовлашћене потрошње узет је 04.01.2013. године када је извршено постављање мјерног уређаја број 174946. Поновном контролом мјерног мјеста која је извршена 27.06.2013. године је записнички констатован попречни пресјек главног вода до мјерног уређаја кабал 4x10 mm2, док номинална струја главних инсталационих осигурача није утврђена, јер радницима дистрибутера није омогућен, односно дозвољен приступ таванском простору гдје се налазе ти осигурачи, те да на мјерном мјесту нема видљивих недостатака. Подносилац захтјева је приговором од 31.05.2013. године оспорио пореску фактуру, а одјељење за рјешавање приговора и жалби крајњих купаца је 02.07.2013. године одбило као неоснован приговор подносиоца.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 70. редовној сједници одржаној 17.10.2013. године у Требињу, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Поука о правном лијеку:

На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од 8 дана од дана пријема овог закључка.
 

Предсједник
Миленко Чокорило