Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - Мирослав Ђукић, Лакташи

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-575-6/12/Р-59-40
Датум: 13.03.2013. године

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву Ђукић Мирослава из Трна, општина Лакташи против МХ ЕРС ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија,Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 59. редовној сједници, одржаној 13. марта 2013. године у Требињу, донијела je

 

З А К Љ У Ч А К

Спор покренут захтјевом Ђукић Мирослава из Трна, општина Лакташи, против МХ ЕРС ЗП "Електрокрајина"а.д. Бања Лука РЈ "Електродистрибуција" Лакташи, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, рјешаваће се у скраћеном поступку.

 

О б р а з л о ж е њ е

Захтјевом од 12.12.2012. године, Ђукић Мирослав из Трна, општина Лакташи, (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), против МХ ЕРС ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција“ Лакташи (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија. Подносилац у захтјеву, између осталог наводи, да је противна страна дана 17.10.2012. године извршила замјену мјерног уређаја, те оспорава налаз Републичког завода за стандардизацију којим је утврђена неисправност скинутог мјерног уређаја. Од Регулаторне комисије тражи да стави ван снаге обрачун обрачун накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију коју је извршила противна страна, а за коју се не сматра одговорним.

На тражење Регулаторне комисије од 26.12.2012. године, противна страна је дана 25.01.2013.године доставила изјашњење и документацију у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је,између осталог наведено, да је 17.01.2012. године са подносиоцем захтјева закључен уговор о репрограму дуга када је подносилац потписао и уговор о снабдијевању електричном енергијом, изјаву о предаји изграђеног прикључка у власништво дистрибутера, те му је издата електроенергетска сагласност. Салдо дуга на дан 31.12.2012. године износи 16.245,70 КМ, од тога је енергија 15.566,99 КМ и камате 678,71 КМ, док од овог износа неовлашћена потрошња износи 11.052,58 КМ. Противна страна даље наводи да је дана 17.10.2012. године приликом редовне контроле мјерног мјеста констатована сумњива државна пломба и фотографисано затечено стање. Након тога, мјерни уређај број 210482 је скинут и дана 19.10.2012. године достављен Републичком заводу за стандардизацију и метрологију, који је својим налазом  од 01.11.2012. године утврдио да је оловни жиг на мјерном уређају оштећен (отваран) и да мјерни уређај није исправан (грешка у мјерењу  -67%). Противна страна је навела да је обрачун неовлашћене потрошње извршен је по два основа: први основ је ''у складу са Општим условима за испоруку и снабдијевање електричном енергијом - Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 90/12) - у даљем тексту: Општи услови, и то члан 91. став 3. од 120 часова, а други основ је период од посљедње контроле мјерног мјеста, па до момента откривања неовлашћене потрошње, умањен за износ обрачунатих kWh''. Записник о посљедњој контроли мјерног мјеста прије установљавања неовлашћене потрошње је сачињен 07.10.2011. године, а мјерно мјесто се налази на фасади објекта подносиоца захтјева. Приликом контроле мјерног мјеста и замјене мјерног уређаја био је присутан члан домаћинства који је одбио да потпише записник. На крају, противна страна наводи да је подносиоцу захтјева обустава испоруке електричне енергије извршена 26.12.2012. године, а приликом контроле мјерног мјеста од 04.01.2013. године установљено је да је подносилац извршио самовољно прикључење. На тражење Регулаторне комисије од 04.02.2013. године, противна страна је дана 04.03.2013. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да је ''струја главног инсталационог осигурача током периода неовлашћене потрошње била заштићена, тј. пломбиран панцер'', те да је прикључак предат у власништво противне стране и да се нисконапонски ормар  налази на бочном зиду куће и доступан је и подносиоцу захтјева. У додатном изјашњењу противна страна је посебно истакла чињеницу да је у извјештају Републичког завода за стандардизацију и метрологију утврђено да је оловни жиг отваран и да је број жига 21 на мјерном уређају постављеном 2004. године, те да је рок важења жига 10 година, што значи да је постављени жиг требао бити број 14, а не број 21.

Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 59.редовној сједници одржаној 13.03.2013.годинеу Требињу, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Поука о правном лијеку:

На овај закључак,странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од пет дана од дана пријема овог закључка.

Предсједник
Миленко Чокорило