Skip to Content

Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - "C&A KOMERC" д.о.о.

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: Р-51-504-113/12
Датум: 07.11.2012.

На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву прeдузећа "C&A KOMERC" д.о.о. производња тјестенине Добој - погон Бања Лука, против МХ ЕРС ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ "Електродистрибуција“ Бања Лука, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 51. редовној сједници одржаној 07.11.2012. године у Требињу, донијела je

 

ЗАКЉУЧАК

Спор покренут захтјевом предузећа "C&A KOMERC" д.о.о. производња тјестенине Добој - погон Бања Лука, против МХ ЕРС ЗП "Електрокрајина" а.д. Бања Лука, РЈ"Електродистрибуција“ Бања Лука, у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије, рјешаваће се у скраћеном поступку.

 

О б р а з л о ж е њ е

Захтјевом од 03.05.2012. године"C&A KOMERC" д.о.о. производња тјестенине Добој - погон Бања Лука(у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), противМХ ЕРС ЗП „Електрокрајина“ а.д. Бања Лука, РЈ „Електродистрибуција“ Бања Лука (у даљем тексту: противна страна), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија, односно у вези са извршеном корекцијом обрачуна утрошене електричне енергије на мјерном мјесту ЕД број 02185120, наплатни број 1009029 у улици Ненада Костића 149 у Бања Луци. Подносилац наводи да је са противном страном закључио уговор о заједничком улагању 01.11.2004. године у вези изградње трафостанице Туњице 5, а након пуштања трафостанице добио употребну дозволу за објекат. Наводи да је у 2008. години закључио уговор у вези са електричном енергијом и записник да је трафостаница њихово власништво, док далековод припада граду Бања Луци. Након потписивања уговора о одржавању трафостанице из 2011. године, подносилац оспорава корекцију обрачуна која је извршена 05.01.2012. године.

Регулаторна комисијаје захтјев подносиоца са прилозима доставила на одговор противној страни, ради изјашњења, односно достављања доказа којима располаже. Противна страна је дана 13.08.2012. године доставила изјашњење у којем је навела да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац на мјерном мјесту у улици Ненада Костића бр. 149 у Бања Луци и са њим је закључен уговор о снабдијевању, да је мјерно мјесто доступно за очитање, редовно се очитава и уредно достављају рачуни. Противна страна наводи да, након што је утврђено да је подносилац захтјева сврстан у погрешну тарифну групу, примјеном члана 89. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом - у даљем тексту: Општи услови ("Службени гласник Републике Српске", број 85/08, 79/10 и 67/12) извршена корекција обрачуна о којој је подносилац обавијештен у писаној форми. На тражење Регулаторне комисије, противна страна је дана 28.09.2012. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да је подносилац захтјева приликом закључења уговора о снабдијевању електричном енергијом био разврстан у категорију потрошње и тарифну групу 10 kV, а сада је разврстан u категорију потрошње и тарифну групу TГ-1 (остала потрошња 0,4  kV ), те да се мјесто мјерења и мјесто преузимања налазе на различитим странама енергетског трансформатора. Противна страна даље наводи да је 23.11.2011. године на терену сачињен записник о извршеном прегледу над исправношћу мјерних слогова код подносиоца захтјева, на којем је констатовано да са СТС Туњице 5 излазе два излаза мреже, а са исте СТС се напаја подносилац захтјева, па је на основу овог записника и захтјева из управе предузећа, у складу са чланом 89 став 4. до 7. Општих услова, извршена корекција обрачуна утрошене електричне енергије јер је купац био свстран у категорију потрошње и тарифну групу 10 kV.Корекција се односи на промјену категорије потрошње и тарифне групе 10 kV у тарифну групу ТГ-1 (остала потрошња 0,4 kV) за период од 30.11.2009 до 30.11.2011. године, тј. двије године ретроактивно од дана отклањања грешеке у обрачуну.На тражење Регулаторне комисије од 05.10.2012. године, противна страна је дана 23.10.2012. године доставила додатно изјашњење у којем је навела да је СТС Туњице укњижена на картицу основних средстава од 20.12.2004. године, те да је регистрација мјерног мјеста подносиоца урађена према документаији из које се види да је мјерење на 0,4 kV напону. Даље је наведено да се у електронској бази података код крајњих куапца који се разврставају у категорију потрошње "потрошња на ниском напону од 1 kV до 35 kV"аутоматски се у бази података у члану 3. Уговора о снабдијевању евидентира 10 kVкао напонски ниво мјерења. Подносилац поднеска приликом закључивања уговора о снабдијевању био је разврстан у категорију потрошње "потрошња на ниском напону од 1 kV до 35 kV", што је због софтверског рјешења проузроковало да се на уговору о снабдијевању аутоматски евидентира податак  10 kVза напонски ниво мјерења а не 0,4 kV. Противна страна наводи да ће подносиоцу поднеска биће понуђено закључење новог уговора о снабдијевању са подацима о категорији потрошње ТГ-1 (остала потрошња на 0,4 kV) са тачним податком о напонском нивоу мјерења 0,4 kV. На крају, противна страна наводи да се преко НН излаза напајају и други купци у непосредној близини, те да они одржавају  СТС Туњице 5, што потврђују документацијом у прилогу.

Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на 51.редовној сједници одржаној 07.11.2012.годинеу Требињу, донијела закључак о рјешавању овог спора у скраћеном поступку, а све у складу са чланом 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби.

Поука о правном лијеку:

На овај закључак,странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске Требиње поднијети коментаре у писаној форми у року од пет дана од дана пријема овог закључка.

Предсједник
Миленко Чокорило