Skip to Content

Рјешење о одузимању дозволе: "ЛТС" д.о.о. Бања Лука

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-550-4/11
Датум: 03.11.2011.

На основу одредби члана 23. став 1. алинеја 5. Закона о електричној енергији ("Службени гласник Републике Српске" број 8/08, 34/09, 92/09 и 1/11), члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 6/10), члана 33. став 1. тачка г. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10), члана 68. став 1. и члана 70. став 1. у вези са чланом 21. став 1. Правилника о издавању дозвола ("Службени гласник Републике Српске" број 39/10), у поступку одузимања дозволе, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 34. редовној сједници одржаној 03.11.2011. године, донијела је

РЈЕШЕЊЕ
о одузимању Дозволе за oбављање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији БиХ

1.    Кориснику дозволе "ЛТС" д.о.о. Бања Лука одузима се Дозволa за oбављање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине и укида се Рјешење Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске број 01-1019-10/10од 25.03.2010. године којим је издата дозвола.

2.    Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објавиће сеу "Службеном гласнику Републике Српске", на огласној табли и интернетстраници Регулаторне комисије.

 

Образложење

"ЛТС" д.о.о. Бања Лука је корисник дозволе за обављење дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине(у даљем тексту: корисник дозволе) на основу Рјешења Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) број 01-1019-10/10, од 25.03.2010.године и које је  објављено у Службеном гласнику Републике Српске", број 29/10.

Одредбама члана 68. став 3. Правилника о издавању дозвола (у даљем тексту: Правилник), прописани су случајеви када се кориснику дозволе може одузети дозвола. Међу овим разлозима су и разлози из тачке а. "ако корисник не поштује услове и рокове прописане дозволом", тачке г. "ако корисник дозволе не пружа Регулаторној комисији захтјеване информације и податке у периоду важења дозволе неопходне за обављање послова из надлежности Регулаторне комисије" и тачке з. "ако корисник дозволе не плаћа уредно регулаторну накнаду".

На основу одредби члана 23. став 1. алинеја 5. Закона о електричној енергији (у даљем тексту: Закон) и члана 68. став 1. и 2. Правилника, а имајући у виду наведене разлоге за одузимање дозволе из члана 68. став 3. Правилника, Регулаторна комисија је на 32. редовној сједници одржаној 28.09.2011. године, донијела Закључак о покретању поступка одузимања дозволе за обављање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине, предузећу "ЛТС" д.о.о. Бања Лука број Р-32-521-111/11, који је објављен у "Службеном гласнику Републике Српске", број 105/11 од 24.10.2011. године, огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије. Закључком је утврђено да корисник дозволе и заинтересована лица могу доставити Регулаторној комисији коментаре у вези са покретањем поступка одузимања дозволе у року од осам дана од дана објављивања закључка у "Службеном гласнику Републике Српске". У остављеном року није било поднесених коментара нити од корисника дозволе нити од заинтересованих лица.

Вршењем законом прописаних надлежности, Регулаторна комисија је установила да корисник дозволе у периоду важењаове дозволе није извршавао обавезу достављања података и информација Регулаторној комисији, прописану одредбом члана 31. став 2. и 107. став 1. Закона, нити је поштовао услове издате дозволе, а посебно услове дозволе из тачке 6.1. - "Придржавање закона и прописа", тачке 6.9 - "Финансијске обавезе корисника дозволе", тачке 6.10. - "Извјештавање Регулаторне комисије", тачке 6.13. - "Забрана напуштања или измјена обављања дјелатности", тачке 6.14. -"Радни простор" и тачке 6.17. "Регулаторна накнада".

Корисник дозволе није обављао дјелатност за коју му је издата дозвола, нити је према извјештајима Независног оператора системау Босни и Херцеговини који су достављани Регулаторној комисији, имао трансакцијау вези са обављањемдјелатности за коју је издата дозвола. Увидом у евиденцију Регулаторне комисије утврђено је да корисник дозволе од момента издавања дозволе, није достављао извјештаје у вези са обављањем дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине, чиме је извршио повреду одредбечлана 13. Правилника о извјештавању ("Службени гласник Републике Српске", број 70/10).

Регулатoрна комисија је представнику корисника дозволе у складу са чланом 68. став 4. Правилника, упутила опомене у писаној форми, због неиспуњавања напријед наведених обавеза прописаних законом и условима дозволе, на адресу коју је корисник дозволе навео у захтјеву за издавање дозволе. Регулаторна комисија је од стране овлашћеног достављача обавијештена да достављање није извршено. Корисник дозволе није обавијестио Регулаторну комисију о промјени или напуштању адресе, коју је пријавио као сједиште предузећа, као ни промјену броја телефона.

Имајући у виду да су се стекли услови за одузимање дозволе за обављење дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине, прописани одредбом члана 68. став 3. тачка а, б, г. и з. Правилника, Регулаторна комисија је на основу одредбе члана 23. став 1. алинеја 5. Закона и одредбе члана 68. став 1. и 2. Правилника, одлучила као у диспозитиву овог рјешења.

С обзиром да је Регулаторна комисија у овом случају располагала са довољно података на основу којих се могло утврдити чињенично стање и без посебног саслушања корисника дозволе и извођења других доказа и да у поступку одузимања дозволе није било поднесених коментара, овај поступак је спроведен без одржавања јавне расправе у складу са одредбом члана 70. став 2. Правилника.

Поука о правном лијеку заснива се на одредби члана 25. став 2. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09) и одредбама члана 5. и 15. Закона о управним споровима ("Службени гласник Републике Српске", број 109/05и 63/11).

Правна поука: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.

Предсједник
Миленко Чокорило