Skip to Content

Рјешење са редовне надзорне провјере - Матично предузеће а.д. Требиње ЗП "ЕЛЕКТРОКРАЈИНА" а.д. Бања Лука

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-245-6/11
Датум: 08.07.2011.

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', 8/08, 34/09, 92/09 и 01/11),  члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02),  члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 6/10), члана 33. став 1. тачка г. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 73.став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10), након извршене редовне надзорне провјере у МХ ЕРС - Матично предузеће а.д. Требиње ЗП "ЕЛЕКТРОКРАЈИНА" а.д. Бања Лука, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 28. (двадесетосмој) редовној сједници одржаној 08.07.2011. године, донијела је

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере

НАЛАЖЕ СЕ предузећу МХ ЕРС - Матично предузеће а.д. Требиње ЗП "ЕЛЕКТРОКРАЈИНА" а.д. Бања Лука, кориснику дозволеза обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозволе, по тачкама како слиједи:

а) Дозвола за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије

  1. Тачка 6.2. Придржавање одобрене тарифе

Мјере и препоруке:

  • Створити услове за досљедну и ефикасну примјену Рјешења о утврђивању накнаде за прикључење објеката крајњих купаца на дистрибутвину мрежу, без одлагања.
  • Објавити и учинити доступним информације и документацију у вези поступка прикључења (Рјешење, упутство о начину, условима и процедури прикључења објеката крајњих купаца на електродитрибутивну мрежу) и тарифне ставове за кориснике дистрибутивних система у Републици Српској, без одлагања.

2. Тачка 6.6. Квалитет снабдијевања

Мјере и препоруке:

  • Доставити Регулаторној комисији списак трафоподручја са лошим напонским приликама у року од 30 дана;
  • Планирати реконструкцију и санацију трафоподручја са лошим напонским приликама по приоритететима, трајна активност.
  • Извјештавати о комерцијалном квалитету услуге дистрибуције електричне енергије и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом на прописаним обрасцима за извјештавање, без одлагања.

3. Тачка 6.7. Технички и комерцијални губици електричне енергије

Мјере и препоруке:

  • У складу са расположивим средствима, енергетским билансом Републике Српске, оперативним и финансијским планом дјеловања интензивирати активности на смањењу дистрибутивних губитака електричне енергије, имајући у виду њихов утицај на ликвидност предузећа и сигурност снабдијевања корисника мреже, трајна активност.
  • Доставити оперативни план за смањење дистрибутивних губитака за текућу годину и редовно извјештавати о конкретним корацима реализације плана активности и постигнутим ефектима на тромјесечном нивоу.

4. Тачка 6.8. Безбједност дистрибутивних постројења и објеката

Мјере и препоруке:

  • Доставити податке о трафостаницама које нису у власништву дистрибутера, а преко којих се напаја више крајњих купаца (број, инсталисану снагу, годину изградње и прикључења на дистрибутивну мрежу, број прикључених објеката крајњих купацана те трафостанице). Рок извршења: 30 дана.
  • Регулисати основ за коришћење ових трафостаница као дијела дистрибутивне мреже и начин њиховог одржавања, трајна активност.

5. Тачка 6.10. Мјерење и очитавање утрошка електричне енергије на примопредајним мјестима

Мјере и препоруке:

  • Уредно и ажурно очитавати мјерне уређаје, интензивирати контролу мјерних мјеста крајњих купаца, баждарење и замјену мјерних уређаја, трајна активност.
  • Сагледати стање и динамику измјештања, те измјештати мјерна мјеста лоцирана унутар индивидуалних стамбених објеката, на начин да се испоштују рокови из Општих услова, без одлагања.
  • Доставити годишњи и трогодишњи план замјене постојећих и уградње нових мјерних уређаја, без одлагања.

6. Тачка 6.12. Прикључење на дистрибутивну мрежу

Мјере и препоруке:

  • Израдити електроенергетске сагласности за крајње купце и уградити одговарајуће главне осигураче – ограничаваче снаге, у складу са чланом 118. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом ("Службени гласник Републике Српске", 85/08 и 79/10), трајна активност.
  • Обезбиједити досљедну примјену законских и подзаконских прописа о прикључењу објеката крајњих купаца на дистрибутивну мрежу, без одлагања.

7. Тачка 6.19. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције

Мјере и препоруке:

  • Извршити функционално и рачуноводствено раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије од дјелатности снабдијевања купаца електричном енергијом, без одлагања.
  • Наставити са активностима на извјештавању по сегментима и припремати рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима дистрибуције и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом у потпуности у складу са Одлуком о јединственом регулаторном контном плану и Упуству о примјени јединственог регулаторног контног плана, трајна активност.
  • Водити уредну старосну структуру потраживања, анализирати вјероватноћу наплате имајући у виду критеријуме за признавање оправданих трошкова у тарифном поступку из члана 15. и члана 71. Правилника о тарифној методологији и тарифном поступку, са разумном прецизношћу процијенити износ ненаплативих потраживања и на одговарајући начин објелоданити у својим финансијским извјештајима,  што представља трајну активност.

8. Тачка 6.20. Извјештавање РЕРС-а

Мјере и препоруке: Редовно попуњавати и достављати Регулаторној комисији све прописане обрасце и осталу документацију у складу са одредбама Правилника о извјештавању, трајна активност.

9. Тачка 6.22. Забрана унакрсног субвенционисања

Мјере и препоруке: Извршити рачуноводствено раздвајање по дјелатностима као битан услов за контролу унакрсног субвенционисања, без одлагања.

10. Тачка 6.23. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање

         Мјере и препоруке:

  • Предузеће је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, трајнаактивност.
  • Предузеће је дужно да у року од два мјесеца достави Регулаторној комисији план активности за побољшање финансијског положаја предузећа.

11. Тачка 6.31. Рад услужног центра

Мјере и препоруке: Објавити прописе из свог оквира рада на интернет страници предузећа, без одлагања.

б) Дозволе за обављање дјелатности снабдијевањатарифних купаца електричном енергијом

  1. Тачка 6.4. Обрачун, фактурисање, обавјештавање и наплата

Мјере и препоруке:

  • У потпуности остварити примјену одредби Закона о висини стопе затезне камате и кориговати салдо камата до висине салда дуга по основу утрошене електричне енергије, без одлагања.
  • Извршити евиденцију броја крајњих купаца којима није обрачунавана накнада за снагу у складу са прописима, урадити корекцију и придржавати се одредби Општих услова, члан 103. тачка б) у вези накнаде за обрачунску снагу за вријеме обуставе испоруке електричне енергије, без одлагања.

(мјере су поновљене као у рјешењу са претходне надзорне провјере број Р-01-509-4/09 од 01.07.2009. године)

2. Тачка 6.11. Извјештавање РЕРС-а

Достављати у прописаној форми и у предвиђеном року захтијеване обрасце Правилника о извјештавању РЕРС-а.

II  Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.

О б р а з л о ж е њ е

Предузеће МХ ЕРС - Матично предузеће а.д. Требиње ЗП "ЕЛЕКТРОКРАЈИНА" а.д. Бања Лукаје корисник дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергијеи дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, које су издате рјешењем Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), број 01-466-10/07 од 24.12.2007. године и број 01-467-5/07 од 24.12.2007. године.

У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 73. став 1. Правилника о издавању дозвола, у наведеном предузећу је дана 19, 20. и 21. априла 2011. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број: 01-245-2/11 од 07.04.2011. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издатедозволе.

Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року, који је истекао дана 17.06.2011. године, корисник дозволе није доставио коментаре у писаној форми на Извјештај са редовне надзорне провјере.

Након разматрања Извјештаја са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера Регулаторна комисија је на 28. редовној сједници одржаној 08.07. 2011. године, донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву овог рјешења.

Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.

Поука о правном лијеку:  Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.

Предсједник
Миленко Чокорило