Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера са редовне надзорне провјере - МХ ЕРС ЗП "ХЕ на Дрини" а.д. Вишеград

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-101-6/11
Датум: 26.04.2011.

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', број 8/08, 34/09, 92/09и 1/11), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02 и 50/10), члана 33. став  1. тачка г. и члана 46. став 4. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 73.став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10), након извршене редовне надзорне провјере у МХ "ЕРС" а.д. Требиње "Хидроелектране наДрини" а.д. Вишеград, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 25. редовној сједници одржаној 26.04.2011. године у Требињу, донијела је

 

РЈЕШЕЊЕ

о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере

I   НАЛАЖЕ СЕ МХ "ЕРС" а.д. Требиње "Хидроелектране на Дрини" а.д. Вишеград, кориснику дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозволe, по тачкама како слиједи:

6.16. Забрана унакрсног субвенционисања

Спровести рачуноводствено раздвајање по сегментима као битан услов дозволе за контролу унакрсног субвенционисања, без одлагања.

(мјера је поновљена усличном облику као у рјешењу са предходне надзорне провјере број   Р-01-258-8/07 од 28.09.2007. године).

6.19.Регулисање односа са учесницима на тржишту електричне енергије

Предузети активности ради регулисања међусобних односа у области помоћних услуга у складу са прописима, без одлагања.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-258-8/07 од 28.09.2007. године)

6.21.Фактурисање и наплата произведене електричне енергије

Корисник дозволе је обавезан у финансијским извештајима исказати сваки вид прихода који је остварен ангажовањем лиценцираних средстава и које покрива одговарајући уговор, без одлагања.

6.25.Услови коришћења вода и усклађивање рада електрана на сливу

Достављати преглед активности корисника дозволе које су проведене и/или се проводе у вези са усклађивањем рада електрана на сливу, те навести евентуалне проблеме који постоје по овом питању, на годишњем нивоу, као трајну активност.

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-258-8/07 од 28.09.2007. године)

6.30. Заштита животне средине

Извјештавати РЕРС о активностима спровођења мјера и поступака дефинисаних еколошком дозволом на кварталном нивоу.

6.32.Спорови и жалбе

Информисати РЕРС о свим  споровима у вези са обављањем дјелатности производње електричне енергије који се воде пред надлежним судовима и одлукама судова у тим споровима на полугодишњем нивоу, као трајну активност.  

(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са  претходне надзорне провјере број Р-01-258-8/07 од 28.09.2007. године)

II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.

Образложење

МХ "ЕРС" а.д. Требиње"Хидроелектране наДрини" а.д. Вишеградје корисник дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, коју је рјешењем број 01-395-11/07 од 24.12.2007. године издала Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија).

У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 73. став 1.Правилника о издавању дозвола, код корисника дозволејеу периоду од 02. до 03.03.2011. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број01-101-2/11 од 15.02.2011. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су, прегледом документације и њеним изузимањем, увидом у стање постројења и опреме, теузимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе,вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издате дозволе.

Након спроведене надзорне провјере утврђено стање је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је дана 18.04.2011. године достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року корисник дозволе је доставио коментаре на наведени извјештај и мјере предложене утачкама6.2, 6.14, 6.16, 6.20, 6.21 и 6.25. Коментар корисника дозволе у вези сатачком 6.2. Придржавање одобрене цијене на прагу електране за снабдијевање тарифних купаца односио се само на преформулацију текста из извјештаја. У вези са мјером из тачке 6.14. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције, корисник дозволе је у коментарима навео, да у поступку ревизије од стране независног ревизора није скренута пажња на неправилан обрачун одложених пореских обавеза, те сматра да су правилно утврђени сви параметри на основу којих се израчунавају одложене пореске обавезе и пореска средства. Имајући у виду овај коментар корисника дозволе, мјера из наведене тачке је брисана. У овом случају у пореске сврхе примјењивала се линеарна метода обрачуна амортизације, тако да се привремене разлике не поништавају у будућим периодима, односно оне повећавају одложену пореску обавезу. Према МРС 12 у пореске сврхе примјењује се дегресивна метода обрачуна амортизације, тако да се привремене разлике у току амортизацијског периода поништавају и своде на нулу. Што се тиче коментара корисника дозволе којим је тражена преформулација предложене мјере из тачке 6.16. Забрана унакрсног субвенционисања, у којем је наведено да предузеће послује као један сегмент са једном регулисаном дјелатношћу и не остварује приходе од нелиценцираних средстава, те да се не могу посматрати као посебан сегмент, исти није прихваћен, с обзиром да су према МРС 40 нелиценцирана средства насеља "Вилина Влас", Спортска дворана Вишеград инвестиционе некретнине, а расходи нерегулисаних дјелатности покривају се из прихода производне дјелатности, јер предузеће не остварује приходе од нерегулисаних дјелатности. Приходи и расходи од обављања нерегулисаних дјелатности треба да буду идентификовани, како се не би извршила алокација припадајућих трошкова на регулисану дјелатност. Tакође, прихваћен је и коментар корисника дозволе на предложену мјеру из тачке 6.20. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање,у којем је наведено да су у годишњим и кварталним извјештајима о пословању заступљене анализе и презентовани показатељи на основу којих се може оцијенити финансијски положај предузећа, те је мјера из ове тачке брисана. Није прихваћен коментар корисника дозволе на преформилацију предложене мјере из тачке 6.21. Фактурисање и наплата произведене електричне енергије, који се односио на исказивање прихода у финансијским извјештајима, имајући у виду да је корисник дозволе обавезан да у финансијским извјештајима искаже сваки вид прихода који је остварен ангажовањем лиценцираних средстава које покрива одговарајући уговор. С обзиром да је корисник дозволе у прилогу коментара на извјештај са редовне надзорне провјере доставио и Рјешење Агенције за воде обласног ријечног слива Саве, Минстарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, број 01/3-BА.1-3412-5/10 од 25.03.2011. године, којим му је издата водна дозволе, брисана је једна од мјера из тачке 6.25. Услови кориштења вода и усклађивање рада електрана у сливу.

На 25. редовној сједници одржаној 26.04.2011. године, а након што је анализирала Извјештај са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера, као и коментаре корисника дозволе и став стручних служби Регулаторне комисије по тим коментарима, Регулаторна комисија је донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву.

Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.

Правна поука:  

Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.

 

Предсједник

Миленко Чокорило