Skip to Content

Rješenje o preduzimanje mjera nakon redovne nadzorne provjere - MH ERS ZP "HE na Drini" a.d. Višegrad

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-101-6/11
Datum: 26.04.2011.

Na osnovu člana 23. alineja 1, a u vezi sa članom 24. Zakona o električnoj energiji (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 8/08, 34/09, 92/09 i 1/11), člana 190. stav 1. i 2. Zakona o opštem upravnom postupku (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 13/02 i 50/10), člana 33. stav  1. tačka g. i člana 46. stav 4. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10) i člana 73. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 39/10), nakon izvršene redovne nadzorne provjere u MH "ERS" a.d. Trebinje "Hidroelektrane na Drini" a.d. Višegrad, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 25. redovnoj sjednici održanoj 26.04.2011. godine u Trebinju, donijela je

RJEŠENJE

o preduzimanju mjera nakon obavljene redovne nadzorne provjere

I  NALAŽE SE MH "ERS" a.d. Trebinje "Hidroelektrane na Drini" a.d. Višegrad, korisniku dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije, preduzimanje sljedećih mjera i aktivnosti u cilju ispunjenja uslova iz izdate dozvole, po tačkama kako slijedi:

6.16. Zabrana unakrsnog subvencionisanja

Sprovesti računovodstveno razdvajanje po segmentima kao bitan uslov dozvole za kontrolu unakrsnog subvencionisanja, bez odlaganja.

(mjera je ponovljena usličnom obliku kao u rješenju sa predhodne nadzorne provjere broj   R-01-258-8/07 od 28.09.2007. godine).

6.19. Regulisanje odnosa sa učesnicima na tržištu električne energije

Preduzeti aktivnosti radi regulisanja međusobnih odnosa u oblasti pomoćnih usluga u skladu sa propisima, bez odlaganja.

(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa  prethodne nadzorne provjere broj R-01-258-8/07 od 28.09.2007. godine)

6.21. Fakturisanje i naplata proizvedene električne energije

Korisnik dozvole je obavezan u finansijskim izveštajima iskazati svaki vid prihoda koji je ostvaren angažovanjem licenciranih sredstava i koje pokriva odgovarajući ugovor, bez odlaganja.

 

6.25. Uslovi korišćenja voda i usklađivanje rada elektrana na slivu

Dostavljati pregled aktivnosti korisnika dozvole koje su provedene i/ili se provode u vezi sa usklađivanjem rada elektrana na slivu, te navesti eventualne probleme koji postoje po ovom pitanju, na godišnjem nivou, kao trajnu aktivnost.

(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa  prethodne nadzorne provjere broj R-01-258-8/07 od 28.09.2007. godine)

6.30. Zaštita životne sredine

Izvještavati RERS o aktivnostima sprovođenja mjera i postupaka definisanih ekološkom dozvolom na kvartalnom nivou.

6.32.Sporovi i žalbe

Informisati RERS o svim  sporovima u vezi sa obavljanjem djelatnosti proizvodnje električne energije koji se vode pred nadležnim sudovima i odlukama sudova u tim sporovima na polugodišnjem nivou, kao trajnu aktivnost.  

(mjera je ponovljena u sličnom obliku, u odnosu na rješenje sa  prethodne nadzorne provjere broj R-01-258-8/07 od 28.09.2007. godine)

II Ovo rješenje je konačno i stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se na oglasnoj tabli i internet stranici Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske.

O b r a z l o ž e nj e

MH "ERS" a.d. Trebinje "Hidroelektrane na Drini" a.d. Višegradje korisnik dozvole za obavljanje djelatnosti proizvodnje električne energije,koju je rješenjem broj 01-395-11/07 od 24.12.2007. godine izdala Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija).

U skladu sa članom 23. stav 1. Zakona o električnoj energiji i članom 73. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola, kod korisnika dozvole je u periodu od 02. do 03.03.2011. godine obavljena redovna nadzorna provjera od strane članova tima za nadzornu provjeru koji je imenovan Rješenjem Regulatorne komisije broj 01-101-2/11 od 15.02.2011. godine. U toku sprovođenja nadzora, članovi tima za nadzornu provjeru su, pregledom dokumentacije i njenim izuzimanjem, uvidom u stanje postrojenja i opreme, te uzimanjem izjava od odgovornih lica korisnika dozvole, vršili provjeru usaglašenosti stvarnog stanja sa uslovima izdate dozvole.

Nakon sprovedene nadzorne provjere utvrđeno stanje je konstatovano u Izvještaju sa redovne nadzorne provjere koji je dana 18.04.2011. godine dostavljen korisniku dozvole na davanje komentara. U ostavljenom roku korisnik dozvole je dostavio komentare na navedeni izvještaj i mjere predložene u tačkama 6.2, 6.14, 6.16, 6.20, 6.21 i 6.25. Komentar korisnika dozvole u vezi sa tačkom 6.2. Pridržavanje odobrene cijene na pragu elektrane za snabdijevanje tarifnih kupaca odnosio se samo na preformulaciju teksta iz izvještaja. U vezi sa mjerom iz tačke 6.14. Razdvajanje djelatnosti i računovodstvene evidencije, korisnik dozvole je u komentarima naveo, da u postupku revizije od strane nezavisnog revizora nije skrenuta pažnja na nepravilan obračun odloženih poreskih obaveza, te smatra da su pravilno utvrđeni svi parametri na osnovu kojih se izračunavaju odložene poreske obaveze i poreska sredstva. Imajući u vidu ovaj komentar korisnika dozvole, mjera iz navedene tačke je brisana. U ovom slučaju u poreske svrhe primjenjivala se linearna metoda obračuna amortizacije, tako da se privremene razlike ne poništavaju u budućim periodima, odnosno one povećavaju odloženu poresku obavezu. Prema MRS 12 u poreske svrhe primjenjuje se degresivna metoda obračuna amortizacije, tako da se privremene razlike u toku amortizacijskog perioda poništavaju i svode na nulu. Što se tiče komentara korisnika dozvole kojim je tražena preformulacija predložene mjere iz tačke 6.16. Zabrana unakrsnog subvencionisanja, u kojem je navedeno da preduzeće posluje kao jedan segment sa jednom regulisanom djelatnošću i ne ostvaruje prihode od nelicenciranih sredstava, te da se ne mogu posmatrati kao poseban segment, isti nije prihvaćen, s obzirom da su prema MRS 40 nelicencirana sredstva naselja "Vilina Vlas", Sportska dvorana Višegrad investicione nekretnine, a rashodi neregulisanih djelatnosti pokrivaju se iz prihoda proizvodne djelatnosti, jer preduzeće ne ostvaruje prihode od neregulisanih djelatnosti. Prihodi i rashodi od obavljanja neregulisanih djelatnosti treba da budu identifikovani, kako se ne bi izvršila alokacija pripadajućih troškova na regulisanu djelatnost. Takođe, prihvaćen je i komentar korisnika dozvole na predloženu mjeru iz tačke 6.20. Finansijska stabilnost i finansijske garancije za poslovanje, u kojem je navedeno da su u godišnjim i kvartalnim izvještajima o poslovanju zastupljene analize i prezentovani pokazatelji na osnovu kojih se može ocijeniti finansijski položaj preduzeća, te je mjera iz ove tačke brisana. Nije prihvaćen komentar korisnika dozvole na preformilaciju predložene mjere iz tačke 6.21. Fakturisanje i naplata proizvedene električne energije, koji se odnosio na iskazivanje prihoda u finansijskim izvještajima, imajući u vidu da je korisnik dozvole obavezan da u finansijskim izvještajima iskaže svaki vid prihoda koji je ostvaren angažovanjem licenciranih sredstava koje pokriva odgovarajući ugovor. S obzirom da je korisnik dozvole u prilogu komentara na izvještaj sa redovne nadzorne provjere dostavio i Rješenje Agencije za vode oblasnog riječnog sliva Save, Minstarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, broj 01/3-BA.1-3412-5/10 od 25.03.2011. godine, kojim mu je izdata vodna dozvole, brisana je jedna od mjera iz tačke 6.25. Uslovi korištenja voda i usklađivanje rada elektrana u slivu.

Na 25. redovnoj sjednici održanoj 26.04.2011. godine, a nakon što je analizirala Izvještaj sa redovne nadzorne provjere sa prijedlogom mjera, kao i komentare korisnika dozvole i stav stručnih službi Regulatorne komisije po tim komentarima, Regulatorna komisija je donijela rješenje o preduzimanju mjera kao u dispozitivu.

Brojčane oznake navedene u dispozitivu ovog rješenja identične su brojčanim oznakama uslova izdate dozvole.

Pravna pouka:  

Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja.

 

Predsjednik

Milenko Čokorilo