Рјешење о предузимању мјера након редовне надзорне провјере - МХ ЕРС ЗП "Хидроелектране на Требишњици" а.д. Требиње
Број: 01-345-4/10
Датум: 22.10.2010.
На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'' 8/08, 34/09и 92/09), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02 и 50/10), члана 33. став 1. тачка г. и члана 46. став 4. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 73.став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10), након извршене редовне надзорне провјере у МХ ЕРС ЗП "Хидроелектране на Требишњици" а.д. Требиње, Регулаторна комисија за енергетикуРепублике Српске на 17(седамнаестој) редовној сједници одржаној 22.10.2010. године у Требињу, донијела је
РЈЕШЕЊЕ
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере
I НАЛАЖЕ СЕ МХ ЕРС ЗП "Хидроелектране на Требишњици" а.д. Требиње, кориснику дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозволe, по тачкама како слиједи:
6.11. Мјерење
Доставити преглед мјерних мјеста примопредаје електричне енергије у ХЕ Требиње 2 са карактеристикама мјерних уређаја, одмах послије извршених активности на усклађивању њихових карактеристика са прописима из ове области, односно најдаље до 31.05.2011. године.
(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
6.14. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције
- Корисник дозволе треба да обезбиједи посебну евиденцију прихода и расхода од лиценциране дјелатностиу односу на приходе и расходе осталих дјелатности, а у циљу регулаторног извјештавања и за потребе тарифног поступка. Приходи од осталих дјелатности, било да се ради о приходима оствареним коришћењем лиценцираних средстава за пружање услуга трећим лицима, било коришћењем нелиценцираних средстава треба да буду идентификовани ради њиховог сучељавања са трошковима и правилне алокације припадајућих трошкова на лиценцирану дјелатност, што представља трајну активност.
(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
2. Отклонити висок ниво привремених разлика којe производе одложенa пореска средства, у складу са МРС 12, без одлагања.
6.16. Забрана унакрсног субвенционисања
Корисник дозволе треба да обезбиједи посебну евиденцију прихода и расхода од лиценциране дјелатностиу односу на приходе и расходе осталих дјелатности, како би се онемогућило унакрсно субвенционисање између лиценциране и осталих дјелатности.
(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
6.17.Увођење и примјена система квалитета
Извршити сертификацију уведених система управљања и о томе доставити доказе РЕРС-у до 31.05.2011. године.
6.24. Записници и рјешења надлежних инспекција
Водити јединствену евиденцију записника и рјешења надлежних инспекција на нивоу предузећа, те извјештаја корисника дозволе о извршеним радњама по рјешењима, као трајну активност која се мора отпочети без одлагања.
(мјера је поновљена у сличном облику, у односу на рјешење са претходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године)
6.25. Услови коришћења вода и усклађивање рада електрана на сливу
1. На нивоу предузећа израдити преглед свих потребних водоправних аката, укључујући водоправне акте који су важећи, акте које треба прибавити и оне које треба преиспитати у складу са прописима из ове области, без одлагања.
(мјера је поновљена, као у рјешењу са предходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
2. Покренути поступак прибављања, односно преиспитивања водоправних аката на начин и у роковима дефинисаним прописима, а према прегледу из тачке 1. овог услова.
(мјера је поновљена као у рјешењу са предходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
3. Достављати информације о активностима на регулисању односа са ПХЕ Чапљина у вези са испуштањем воде на профилу бране "Горица" и расподјели произведене електричне енергије узроковане тим испуштањем, као и регулисању односа са ХЕ Дубровником (ХЕП-ом) у вези са расподјелом произведене електричне енергије, на годишњем нивоу, као трајну активност.
(мјера је поновљена, као у рјешењу са предходне надзорне провјере број Р-01-188-6/07 од 23.08.2007. године).
6.30. Заштита животне средине
У року од мјесец дана након израде финалне верзије документа, доставити РЕРС-у извoд из ''Пројеката управљања акумулацијама и хидроелектранама на Требишњици'' који се односи на одређивање еколошки прихватљивог протока.
6.32.Спорови и жалбе
Информисати РЕРС о свим споровима у вези са обављањем дјелатности производње електричне енергије који се воде пред надлежним судовима и одлукама судова у тим споровима на полугодишњем нивоу, као трајну активност.
6.34. Извјештавање РЕРС-а
Извјештавање РЕРС-а обављати према Правилнику о извјештавању "Службени гласник Републике Српске" бр. 70/10 и условима дозволе, као трајну активност.
II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
Образложење
МХ ЕРС ЗП "Хидроелектране на Требишњици" а.д. Требињеје корисник дозволе за обављање дјелатности производње електричне енергије,којује рјешењем број 01-468-11/07 од 24.12.2007. године издала Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија).
У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 73. став 1.Правилника о издавању дозвола, код корисника дозволе је у периоду од 19. до 21. маја 2010. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број01-345-2/10 од 04.05.2010. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су,прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе, вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издате дозволе.
Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року за давање коментара који је истекао 15.10. 2010. године, корисник дозволе није доставио коментаре на наведени извјештај. На 17 (седамнаестој) редовној сједници одржаној 22.10.2010. године, а након што је анализирала Извјештај са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера, Регулаторна комисија је донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву.
Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.
Правна поука:
Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
Предсједник
Миленко Чокорило