Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере - "ЕРС" МП а.д. Требиње

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-60-9/15/Р-111-128
Датум:16.07.2015. 

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', 8/08, 34/09, 92/09 и 01/11), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'', број 6/10), члана 33. став 1. тачка г. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 73. став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10 и 65/13), након извршене редовне надзорне провјере у привредном друштву Мјешовити Холдинг ''Електропривреда Републике Српске'' – Матично предузеће а.д. Требиње, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 111. редовној сједници одржаној 16.07.2015. године, донијела је
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере

 

I НАЛАЖЕ СЕ привредном друштву Мјешовити Холдинг ''Електропривреда Републике Српске'' – Матично предузеће а.д. Требиње, кориснику дозволе за обављање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издате дозволе, по тачкама како слиједи:

Тачка 6.2. Односи са учесницима на тржишту електричне енергије
Израдити обрасце захтјева за закључење, продужење и раскид уговора о снабдијевању, у складу са издатом дозволом за обављање дјелатности.
(Мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године.)

Тачка 6.7. Финансијске обавезе корисника дозволе
Привредно друштво је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај и предузима потребне мјере ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност.
(Мјера је поновљена као у Рјешењу са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године.)

Тачка 6.8. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције
1. Извршити рачуноводствено раздвајање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом од других дјелатности по сегменту, у складу са условима дозволе, без одлагања.
(Мјера је поновљена у сличном облику као у Рјешењу са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године.)

2. Привредно друштво је дужно водити уредну старосну структуру потраживања, анализирати вјероватноћу наплате и на одговарајући начин објелоданити у својим финансијским извјештајима, трајна активност.
(Мјера је поновљена у истом облику као у Рјешењу са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године.)

3. Отклонити висок ниво кумулативних обавеза према лиценцираним производним предузећима, на дан 31.12.2014. године, узимајући у обзир ниво потраживања од купаца (дистрибутивна предузећа и остали купци), без одлагања.
(Мјера је поновљена у истом облику као у Рјешењу са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године.)

4. Објелоданити накнаде кључном руководећем особљу у финансијским извјештајима у складу са МРС 24 - Извјештавање о повезаним странама.


II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 

О б р а з л о ж е њ е
 

Привредно друштво Мјешовити Холдинг ''Електропривреда Републике Српске'' – Матично предузеће а.д. Требиње је корисник дозволе за обављање дјелатности трговине и снабдијевања електричном енергијом на територији Босне и Херцеговине, издате рјешењем Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), број 01-522-9/11 од 22.12.2011. године.
У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 73. став 1. Правилника о издавању дозвола, у наведеном привредном друштву је дана 17. и 18. фебруара 2015. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-60-2/15 од 06.02.2015. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издате дозволе.
Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року, који је истекао дана 06.07.2015. године, корисник дозволе је доставио коментар у писаној форми да поједини подаци који су приказани у табелама 3, 15. и 17. Извјештаја са редовне надзорне провјере, нису добро исказани. До разлике у исказивању података је дошло због тога што корисник дозволе није испунио мјере прописане Рјешењем са претходне надзорне провјере, број 01-484-8/12 од 14.12.2012. године, које се односе на тачку 6.8. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције.
Након разматрања Извјештаја са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера, као и достављених коментара корисника дозволе, Регулаторна комисија је на 111. редовној сједници одржаној 16.07.2015. године донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву овог рјешења.
Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.
Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило