Закључак о рјешавању спора у скраћеном поступку - ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње и ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње
Број: 01-582-8/14/Р-106-84
Датум: 23.05.2015.
На основу одредби члана 33. став 1. тачка д. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби (''Службени гласник Републике Српске'', број 70/10), у поступку рјешавања спора по захтјеву ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње и ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње, Никшићки пут бб, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње, РЈ ''Електродистрибуција'' Требиње, у вези са корекцијом обрачуна обрачунске снаге, односно тарифама по којима се испоручује електрична енергија, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске, на 106. редовној сједници одржаној 23. априла 2015. године, у Требињу, донијела је
З А К Љ У Ч А К
Спор покренут захтјевом ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње и ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње, Никшићки пут бб, против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње, РЈ ''Електродистрибуција'' Требиње, у вези са корекцијом обрачуна обрачунске снаге, односно тарифама по којима се испоручује електрична енергија, рјешаваће се у скраћеном поступку.
О б р а з л о ж е њ е
Поднеском од 25.12.2014. године, насловљеним као: ''Захтјев за изјашњење Регулатора'', ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње и ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње (у даљем тексту: подносилац захтјева), покренуо је поступак рјешавања спора против Мјешовитог холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње - ЗП "Електро - Херцеговина" а.д. Требиње, РЈ ''Електродистрибуција'' Требиње (у даљем тескту: противна страна), код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), у вези са тарифама по којима се испоручује електрична енергија. Поднесеним захтјевом се оспорава примјена члана 8. уговора о снабдијевању електричном енергијом који је подносилац закључио са противном страном, а у погледу начина очитања и фактурисања обрачунске снаге за мјесеце март, мај и јуни 2014. године. Од Регулаторне комисије тражи да сагледа основаност примједби у погледу поштовања закљученог уговора о снабдијевању, како не би био принуђен да заштиту својих права тражи пред надлежним судом.
На тражење Регулаторне комисије, противна страна је дана 26.02.2015. године доставила изјашњење у вези са захтјевом подносиоца. У изјашњењу је наведено да су за мјесеце мај и јуни 2014. године уписани износи обрачунске снаге из записника о очитању који је потписан како од стране представника дистрибутера – снабдјевача, тако и представника подносиоца захтјева. На тај начин је овим купцима, тј. подносиоцу захтјева фактурисана измјерена обрачунска снага као највеће петнаестоминутно оптерећење у мјесецу мају и јуну 2014. године и то на мјерном мјесту ''Индустрија алата ТС-4'' за ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње и мјерном мјесту ''СЛ Таково'' ДОО у трафостаници ''ТС-6'' за ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње. Дистрибутер – снабдјевач наводи да су се у августу 2014. године оба купца ''SWISSLION'' д.о.о. прехрамбена индустрија Требиње и ''SWISSLION Индустрија алата'' а.д. Требиње обратили са захтјевом за корекцију обрачуна позивајући се на одредбу члана 8. уговора о снабдијевању. Одредбом члана 8. уговора о снабдијевању, како наводи противна страна, уговорeне су одређене погодности у погледу резервног напајања преко друге мјерне гарнитуре, односно мјерног мјеста, тако да се износи енергије и снаге за тај обрачунски период добију употребом контролне мјерне гарнитуре у ТС-7. Очитања на мјерним гарнитурама за мај и јуни 2014. године није било могуће поредити са очитањем у мјесецу у августу 2014. године, те нису могли удовољити захтјеву подносиоца. Противна страна је навела да нема потребу за измјеном члана 8. уговора о снабдијевању, већ ће својим купцима препоручити уградњу нових мјерних гарнитура на њиховим мјерним мјестима и понудити нови уговор о снабдијевању.
На тражење Регулаторне комисије, противна страна је дана 01.04.2015. године доставила додатно изјашњење и расположиву документацију. У додатном изјашњењу је наведено да противна страна приликом обрачуна није могла примјенити члан 8. уговора о снабдијевању, јер нису успјели постићи договор са подносиоцем захтјева. Наиме, поводом приговора, подносиоцу је достављен одговор у којем је наведено да је противна страна спремна испоштовати члан 8. уговора о снабдијевању јер је овај члан предвиђен као форма типског уговора о снабдијевању којег потписују сви купци електричне енергије у Републици Српској. Тај члан је проистекао из одредбе члана 79. став 4. Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом – Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'', број 90/12) – у даљем тексту: Општи услови којим је прописано ''Ако постоји контролно мјерење, могу се договором узети подаци са тог мјерног слога''. Противна страна наводи да тај договор требају постићи противна страна и подносилац захтјева.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног извођења доказа, па је на основу одредбе члана 72. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби, на 106. редовној сједници одржаној 23. априла 2015. године, одлучено као у диспозитиву овога закључка, односно да се одлука о захтјеву подносиоца донесе у скраћеном поступку.
Правна поука:
На овај закључак, странке могу Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске поднијети коментаре у писаној форми у року од 8 дана од дана пријема овог закључка.
Предсједник
Миленко Чокорило