Skip to Content

Рјешење о одобравању права на подстицај за производњу електричне енергије у производном постројењу МХЕ "Отеша Б-О-2"

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-273-5/14/Р-85-163
Датум: 05. јун 2014.


На основу одредбe члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13 и 108/13), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 23. Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13), одлучујући о захтјеву подносиоца “Отеша мале електране“ д.о.о. Фоча, за одобрење права на подстицај производње електричне енергије коришћењем енергије водотока ријеке Отеше, као обновљивог извора енергије, у производном постројењу Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2", Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 85. редовној сједници, одржаној 5. јуна 2014. године у Требињу, донијела

 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о одобравању права на подстицај за производњу електричне енергије из обновљивих извора у производном постројењу Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2"


1. Подносиоцу захтјева, “Отеша мале електране“ д.о.о. Фоча, одобрава се право на подстицај производње електричне енергије из обновљивих извора енергије у производном постројењу Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2" у виду обавезног откупа по гарантованој откупној цијени.
2. Подносилац захтјева на основу овог рјешења стиче право да закључи уговор са Оператором система подстицаја о остваривању права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за нето произведену електричну енергију у планираном нето годишњем износу од 4.509.000 kWh у производном постројењу чија инсталисана снага износи 992 kW.
3. Право на подстицај из тачке 2. овог рјешења даје се на период од петнаест (15) година, а почетак остваривања права на подстицај утврђује се у уговору који се закључује са Оператором система подстицаја.
4. Приликом закључења уговора о откупу електричне енергије по гарантованој откупној цијени са Оператором система подстицаја примјењују се цијене за хидроелектране инсталисане снаге до укључиво 1 МW утврђене Одлуком о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора.
5. Обрачун електричне енергије коју подносилац захтјева испоручује у електроенергетску мрежу и за коју има право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени врши се на основу очитања на мјерном мјесту са карактеристикама мјерних уређаја како je наведено у Сертификату за производно постројење, Декларацији о мјерном мјесту и како је означенo на једнополној шеми. Мјерење и регистрација електричне енергије испоручене у електроенергетску мрежу врши се индиректном мјерном гарнитуром коју чине мјерни уређај произвођача Iskraemeco, тип MT831, серијског броја: 35779669, називног напона 3x58/100 V и називне струје 5(6)А, при чему се активна електрична енергија мјери са класом тачности 1, реактивна електрична енергија са класом тачности 2 и вршно оптерећење са класом тачности 1, струјни мјерни трансформатор 75-150/5/5 А/А – класе тачности 0,2 и напонски мјерни трансформатор 35000/√3/100/√3/100/3 V/V – класе тачности 0,5.
6. Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се у Службеном гласнику Републике Српске, те на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 

О б р а з л о ж е њ е

Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је дана 28. маjа 2014. године запримила Захтјев за одобрење права на подстицај у виду обавезног откупа по гарантованој откупној цијени привредног друштва "Отеша мале електране" д.о.о. Фоча (у даљем тексту: подносилац захтјева) за производњу електричне енергије у производном постројењу Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2", инсталисане снаге 992 kW и планиранe нето годишњe производњe електричне енергије 4.509.000 kWh. Захтјев је у Регулаторној комисији заведен под редним бројем 01-273/14.
Регулаторна комисија је у складу са чланом 21. став (6) Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасаној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању) 2. јуна 2014. године обавијестила подносиоца захтјева и јавност о пријему комплетног захтјева.
Подносилац захтјева је остварио прелиминарно право на подстицај у Малој хидроелектрани "Отеша Б-О-2" рјешењем Регулаторне комисије број 01-626-10/13/Р-77-37 од 30. јануара 2014. године и закључио предуговор са Оператором система подстицаја 31. марта 2014. године, чиме је подносилац резервисао количине електричне енергије у систему подстицаја.
Предходно је Оператор система подстицаја 30. јануара 2014. године издао потврду за енергију за производно постројење Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2", број 1.1/04/1-26-29/14 на основу које је потврђено да ово производно постројење, с обзиром на вријеме подношења захтјева за прелиминарно право на подстицај и количине прописане Уредбом, испуњава услов прописан чланом 21. Закона.
Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 84. редовној сједници одржаној 21. маја 2014. године, донијела Рјешење о издавању Сертификата за производно постројење Мала хидроелектрана "Отеша Б-О-2", број 01-134-04-1/Spp-18/14 (у даљем тексту: Сертификат) којим се потврђује да производи електричну енергију користећи обновљиви извор енергије, а што је један од услова за одобрење права на подстицај.
У складу са одредбама чланова 6, 14. и 23. Правилника о подстицању размотрен је захтјев и утврђено је да подносилац захтјева испуњава све критеријуме и услове у погледу извора енергије, снаге постројења, планиране годишње производње и количина које су Уредбом планиране за подстицање, те је подносиоцу захтјева одобрено право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за нето произведену електричну енергију која се испоручује у мрежу у планираном нето годишњем износу 4.509.000 kWh, а како је наведено у захтјеву, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
Приликом утврђивања трајања права на подстицај, тачкa 3. диспозитива овог решења, Регулаторна комисија је поступила у складу са чланом 20. став (1) Правилника о подстицању који се односи на нова производна постројења по коме се право на обавезан откуп електричне енергије по гарантованој откупној цијени остварује на период од петнаест (15) година од дана почетка остваривања права на подстицај.
На основу члана 5, 21. и 26. Закона и члана 26. и 29. Правилника о подстицању производно постројење подносиоца захтјева се сврстава у хидроелектране инсталисане снаге до укључиво 1 МW, те се приликом закључења уговора о обавезном откупу по гарантованој откупној цијени са Оператором система подстицаја примјењује цијена из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључења уговора за ту врсту производног постројења.
Гарантована откупна цијена се не мијења у периоду важења уговора, осим у случају доношења посебне одлуке због већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра, те је одлучено као у тачки 4. диспозитива овог рјешења.
Тачкa 5. диспозитива овог рјешења заснива се на Сертификату, Декларацији о мјерном мјесту и једнополној шеми овог постројења.
Тачка 6. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, те на одредби члана 20. став (3) истог Закона, одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).

Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило