Skip to Content

Рјешење о одобрењу права на подстицај за производњу електричне енергије из обновљивих извора у СЕ "Солар 1"

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-564-5/13/Р-77-18
Датум: 30. јануар 2014.

На основу одредбe члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13 и 108/13), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 18. став (2) Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 128/11 и 53/12), одлучујући о захтјеву подносиоца Програмирање – енергетика “Titanium Power“ д.о.о. Козарска Дубица за одобрење права на подстицај производње електричне енергије коришћењем обновљивих извора енергије у производном постројењу Соларна електрана Солар 1, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 77. редовној сједници, одржаној 30. јануара 2014. године у Требињу, донијела

 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о одобравању права на подстицај за производњу електричне енергије из обновљивих извора у производном постројењу Соларна електрана Солар 1
 

1. Подносиоцу захтјева предузећу Програмирање - енергетика “Titanium power“ д.о.о. Козарска Дубица одобрава се право на подстицај производње електричне енергије из обновљивих извора енергије у Соларној електрани Солар 1 у виду обавезног откупа по гарантованој откупној цијени.
2. Подносилац захтјева на основу овог рјешења стиче право да закључи уговор са Оператором система подстицаја о остваривању права на обавезан откуп по гарантованој откупној за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 55.000 kWh.
3. Право на подстицај из тачке 2. овог рјешења даје се на период од петнаест (15) година, а почетак остваривања права на подстицај утврђује се у уговору који се закључује са Оператором система подстицаја.
4. Приликом закључења уговора о откупу електричне енергије по гарантованој откупној цијени са Оператором система подстицаја примјењују се цијена за соларне електране, изграђене на објектима, инсталисане снаге до укључиво 50 kW утврђене Одлуком о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора.
5. Обрачун електричне енергије коју подносилац захтјева испоручује у електроенергетску мрежу и за коју има право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени врши се на основу очитања на мјерном мјесту смјештеном у БТС Млини са карактеристикама мјерних уређаја како je наведено у Сертификату за производно постројење, Декларацији о мјерном мјесту и како је означенo на једнополној шеми. Мјерење и регистрација електричне енергије испоручене у електроенергетску мрежу врши се на мјерном уређају произвођача Микроелектроника а.д. Бања Лука, типа МЕТ Е34N, серијског броја: 10284557, називног напона 3 x 230/400 и називне струје 10-80 А, при чему се активна електрична енергија мјери са класом тачности 1, реактивна електрична енергија са класом тачности 2 и вршно оптерећење са класом тачности 1.
6. Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења. Диспозитив овог рјешења објављује се у Службеном гласнику Републике Српске, а рјешење са образложењем објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.
 

О б р а з л о ж е њ е

Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) је дана 18. новембра 2013. године запримила комплетан Захтјев за одобрење права на подстицај у виду обавезног откупа по гарантованој откупној цијени предузећа Програмирање – енергетика "Titanium power" д.о.о. Козарска Дубица (у даљем тексту: подносилац захтјева) за производњу електричне енергије у Соларној електрани Солар 1, инсталисане снаге: фотонапонски модули 49,92 kWp, инвертори 49 kW и планирану нето годишњу производњу електричне енергије од 55.000 kWh. Захтјев је у Регулаторној комисији заведен под редним бројем 01-564/13. Регулаторна комисија је у складу са чланом 17. став (5) Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасаној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању) 22. новембра 2013. године обавијестила подносиоца захтјева и јавност о пријему комплетног захтјева.
Захтјев за одобрење права на подстицај односи се на одобрење права на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију произведену у Соларној електрани Солар 1.
Такође, 25. септембра 2013. године у Регулаторној комисији је за исто производно постројење запримљен комплетан Захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај, заведен под редним бројем 01-465/13, о чему је Регулаторна комисија обавјестила подносиоца захтјева и јавност 30. септембра 2013. године.
Регулаторна комисија је поступајући по захтјеву, у складу са чланом 34. Правилника о подстицању, 30. септембра 2013. године упутила захтјев за издавање потврда за енергију МХ "Електропривреда Републике Српске" Матичном предузећу, а.д. Требиње, као вршиоцу дужности Оператора система подстицаја, којим треба да се потврди испуњеност услова члана 21. Закона о обновљивим изворима и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) у погледу количинских ограничења енергије планиране за подстицање која се утврђују Акционим планом. Захтјев је упућен према редослиједу подношења комплетног захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај. МХ "Електропривреда Републике Српске" Матично предузеће, а.д. Требиње је Регулаторној комисији доставио одговор 18. октобра 2013. године, који се односи на све захтјеве за издавање потврде за енергију поднијете послије 25. септембра 2013. године, у коме се наводи да је ступањем на снагу Закона престала да важи Уредба Владе Републике Српске о производњи и потрошњи енергије из обновљивих извора и когенерације (Службени гласник Републике Српске, број 28/11 и 39/11), те да више нема овлашћења да обавља послове Оператора система подстицаја, а тиме ни за издавање потврда о енергији, као појединачног акта. О свему наведеном Регулаторна комисија је обавијестила Министарство индустрије, енергетике и рударства, као и подносица захтјева.
Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 71. редовној сједници одржаној 31. октобра 2013. године, донијела Рјешење о издавању Сертификата за производно постројење Мала соларна електрана Фратело 1, број 01-425-04-1/Spp-9/13 (у даљем тексту: Сертификат) којим се потврђује да производи електричну енергију користећи обновљиви извор енергије, а што је један од услова за одобрење права на подстицај.
Након што је 18. децембра 2013. године ступио на снагу Закон о измјенама и допуни закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 108/13), a 29. јануара 2014. године Уредба о производњи и потрошњи енергије из обновљивих извора и когенарације (Службени гласник Републике Српске, број 2/14) (у даљем тексту: Уредба) стекли су се услови за рјешавање захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај број 01-465/13 који је достављен комплетан 25. септембра 2013. године, као и захтјева за одобрење права на подстицај број 01-564/13 који је комплетиран 18. новембра 2013. године. Међутим, како су се истовремено стекли услови за одлучивање о Захтјеву за одобрење прелиминарног права на подстицај и Захтјеву за одобрење права на подстицај, то је престала потреба да се одлучује о Захтјеву за одобрење прелиминарног права на подстицај, будући да је рјешењем о одобравању права на подстицај коначно одлучено о праву на подстицај. На основу датума комплетирања захтјева за прелиминарно право на подстицај одређен је временски редослијед резервисања количина енергије за подстицање прописаних Уредбом, на основу којих се стиче право на подстицај.
Оператор система подстицаја је 30. јануара 2014. године издао потврду за енергију за производно постројење Соларна електрана Солар 1, број 1.1/04/1-26-12/14 на основу које је потврђено да ово производно постројење, с обзиром на вријеме подношења захтјева за прелиминарно право на подстицај и количине прописане Уредбом, испуњава услов прописан чланом 21. Закона.
У складу са одредбама чланова 6, 10, 11. и 18. Правилника о подстицању размотрен је захтјев и утврђено је да подносилац захтјева испуњава све критеријуме и услове у погледу извора енергије, снаге постројења, планиране годишње производње и количина које су Уредбом планиране за подстицање, те је подносиоцу захтјева одобрено право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за нето произведену електричну енергију која се испоручује у мрежу у планираном годишњем износу од 55.000 kWh, а како је наведено у захтјеву, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
Приликом утврђивања трајања права на подстицај, које је утврђено у тачки 3. диспозитива овог решења Регулаторна комисија је поступила у складу са чланом 20. став (1) Правилника о подстицању који се односи на нова производна постројења (постројења која су са радом почела након 1. јануара 2012. године) по коме се право на обавезан откуп електричне енергије по гарантованој откупној цијени остварује на период од петнаест (15) година од дана почетка остваривања права на подстицај.
На основу члана 5, 21. и 26. Закона и члана 21. и 26. Правилника о подстицању производно постројење подносиоца захтјева се сврстава у соларне електране изграђене на објекту, инсталисане снаге до укључиво 50 kW, те се приликом закључења уговора о обавезном откупу по гарантованој откупној цијени са Оператором система подстицаја примјењује цијена из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључења уговора за ту врсту производног постројења, при чему се гарантована откупна цијена не мијења у периоду важења уговора, осим у случају већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра, те је одлучено као у тачки 4. диспозитива овог рјешења.
Тачка 5. диспозитива овог рјешења заснива се на Сертификату, Декларацији о мјерном мјесту и једнополној шеми овог постројења.
Тачка 6. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, те на одредби члана 20. став (3) истог Закона, одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).

Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило