Skip to Content

Рјешење о одобрењу прелиминарног права на подстицај за производњу електричне енергије у "Малој соларној електрани Солар 3"

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-467-7/13/Р-77-20
Датум: 30. јануар 2014.

На основу одредбe члана 27. Закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 39/13 и 108/13), члана 190. Закона о општем управном поступку (Службени гласник Републике Српске, број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 33. став (1) тачка г) Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (Службени гласник Републике Српске, број 59/10) и члана 18. став (2) Правилникa о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 128/11 и 53/12), одлучујући о захтјеву подносиоца Програмирање – енергетика “Titanium Power“ д.о.о. Козарска Дубица за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије коришћењем обновљивих извора енергије у производном постројењу "Мала соларна електрана Солар 3", Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске је на 77. редовној сједници, одржаној 30. јануара 2014. године у Требињу, донијела
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о одобрењу прелиминарног права на подстицај за производњу електричне енергије у производном постројењу "Мала соларна електрана Солар 3"
 

1. Подносиоцу захтјева Програмирање – енергетика “Titanium Power“ д.о.о. Козарска Дубица одобрава се прелиминарно право на подстицај у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени за електричну енергију коју ће производити у производном постројењу "Мала соларна електрана Солар 3" инсталисане снаге 49,8 kW које је у изградњи.
2. Подносилац захтјева остварује прелиминарно право на подстицај за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 55.000 kWh у складу са потврдом о енергији.
3. Прелиминарно право на подстицај из тачке 1. овог рјешења се даје на период од 8 мјесеци од дана доношења овог рјешења, у коме је подносилац захтјева дужан да почне са радом, односно прибави употребну дозволу за производно постројење
4. Подносилац захтјева дужан је да у року од 15 дана од дана пријема овог рјешења поднесе Оператору система подстицаја захтјев за закључивање предуговора о подстицању, којим резервише количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени на период који не може бити дужи од 14 мјесеци од дана доношења овог рјешења..
5. Право на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени може се остварити најкасније у року од 14 мјесеци од дана доношења овог рјешења, а након изградње производног постројења, прибављања рјешења о праву на подстицај уз испуњење прописаних услова и закључења уговора о обавезном откупу са Оператором система подстицаја, по цијени која је на снази у вријеме закључења уговора.
6. Уколико подносилац захтјева у периоду одређеном тачком 3. не започне са радом производног постројења или не закључи предуговор са Оператором система подстицаја у року прописаном у тачки 4. овог рјешења губи прелиминарно право на подстицај, тј. престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај.
7. Уколико подносилац захтјева не прибави Сертификат за производно постројење у року прописаном тачком 3. овог рјешења може поднијети захтјев Регулаторној комисији за продужење прелиминарног права на подстицај за најдуже годину дана, под условом да приложи доказ да је поднио комплетан захтјев за издавање одобрења за употребу.
8. Ово рјешење је коначно, ступа на снагу даном доношења и објављује се на интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.

О б р а з л о ж е њ е

Дана 25. септембра 2013. године привредно друштво Програмирање – енергетика “Titanium Power“ д.о.о. Козарска Дубица (у даљем тексту: подносилац захтјева) поднијело је захтјев за одобрење прелиминарног права на подстицај производње електричне енергије, у виду права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени, коришћењем обновљивих извора енергије у производном постројењу "Мала соларна електрана Солар 3", који је у Регулаторној комисији за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија) заведен под бројем 01-466-1/13.
Захтјев за прелиминарно право на подстицај је допуњен 26. септембра 2013. године када је Захтјев за прелиминарно право на подстицај комплетиран, о чему је Регулаторна комисија обавијестила подносиоца захтјева и јавност 30. септембра 2013. године.
Регулаторна комисија је поступајући по захтјеву, у складу са чланом 34. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Правилник о подстицању), 30. септембра 2013. године упутила захтјев за издавање потврда за енергију МХ "Електропривреда Републике Српске" Матичном предузећу, а.д. Требиње, као вршиоцу дужности Оператора система подстицаја, којим треба да се потврди испуњеност услова члана 21. Закона о обновљивим изворима и ефикасној когенерацији (у даљем тексту: Закон) у погледу количинских ограничења енергије планиране за подстицање која се утврђују Акционим планом. Захтјев је упућен према редослиједу подношења комплетног захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај. МХ "Електропривреда Републике Српске" Матично предузеће, а.д. Требиње је 18. октобра 2013. године Регулаторној комисији доставио одговор, који се односи на све захтјеве за издавање потврде за енергију поднијете послије 25. септембра 2013. године, у коме се наводи да је ступањем на снагу Закона престала да важи Уредба Владе Републике Српске о производњи и потрошњи енергије из обновљивих извора и когенерације (Службени гласник Републике Српске, број 28/11 и 39/11), те да више нема овлашћења да обавља послове Оператора система подстицаја, а тиме ни за издавање потврда о енергији, као појединачног акта. О свему наведеном Регулаторна комисија је обавијестила Министарство индустрије, енергетике и рударства, као и подносица захтјева.
Након што је 18. децембра 2013. године године ступио на снагу Закон о измјенама и допуни закона о обновљивим изворима енергије и ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 108/13), а 29. јануара 2014. Уредба о производњи и потрошњи енергије из обновљивих извора и когенарације (Службени гласник Републике Српске, број 2/14) (у даљем тексту: Уредба) стекли су се услови за рјешавање захтјева за одобрење прелиминарног права на подстицај.
Оператор система подстицаја је 30. јануара 2014. године издао потврду за енергију за производно постројење "Мала соларна електрана Солар 3", број 1.1/04/1-26-21/14 на основу које је потврђено да ово производно постројење, с обзиром на вријеме подношења захтјева за прелиминарно право на подстицај и количине прописане Уредбом, испуњава услов прописан чланом 21. Закона.
У складу са чланом 27. Закона и чланом 24. Правилникa о подстицању подносиоцу захтјева је одобренo прелиминарно право на подстицај за нето произведену електричну енергију у планираном годишњем износу од 55.000 kWh како је наведено у Захтјеву, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
Тачком 3. диспозитива овог рјешења утврђено је да је трајање прелиминарног права на подстицај 8 мјесеци с обзиром на члан 25. став (2) Правилника о подстицању који прописује да се период трајања прелиминарног права на подстицај утврђује на основу планираног почетка рада производног постројења, а узимајући у обзир и период у коме није било могуће поступати по захтјеву због напријед наведених разлога. Наиме, подносилац захтјева је у свом захтјеву као почетак рада производног постројења навео 15. март 2014. године те се подносиоцу одобрава 8 мјесеци за довршетак изградње производног постројења и прибављање потребне документације.
На основу члана 27. став (5) Закона и на основу члана 25. став (4) Правилника о подстицању, произвођач електричне енергије закључује предуговор о подстицању са Оператором система подстицаја и на тај начин резервише количине у систему подстицаја ради остварења права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени, те се подносилац захтјева у тачки 4. диспозитива овог рјешења обавезује на подношење захтјева Оператору система подстицаја, у року од 15 дана од дана пријема овог рјешења, ради закључења уговора. При томе, подносиоцу захтјева се даје право да задржи резервисане количине најдуже шест мјесеци након почетка рада, односно прибављања употребне дозволе, тј. укупно 14 мјесеци од дана доношења овог рјешења. Оператор система подстицаја приликом закључења уговора води рачуна о редослиједу издавања рјешења Регулаторне комисије о праву на подстицај и прелиминарном праву на подстицај, који је у сагласности са редослиједом издавања потврда за енергију, тј. редослиједом подношења комплетних захтјева за одобрење права на подстицај и прелиминарног права на подстицај.
Тачка 5. диспозитива овог рјешења заснива се на члану 25. став (5) Правилника о подстицању. При томе се прописани услови за стицање права на обавезан откуп по гарантованој откупној цијени или премију односе на прибављање сертификата за производно постројење, који издаје Регулаторна комисија, као и на остале услове за остварење права на подстицај прописане члановима 4. и 6. Правилника о подстицању производње електричне енергије из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији (Службени гласник Републике Српске, број 114/13) у погледу обавезе уградње опреме која није претходно коришћена и на посједовање одговарајуће регистрације правног или физичког лица које производи електричну енергију. Подносиоцу захтјева се даје право да у року од 14 мјесеци од дана доношења овог рјешења, прибави рјешење о подстицају и закључи уговор о обавезном откупу са Оператором система подстицаја, у противном, након истека овог рока губи право на количине резервисане овим рјешењем. Према члану 26. став (5) Закона приликом закључивања уговора о обавезној откупној цијени примјењују се цијене из Одлуке о висини гарантованих откупних цијена и премија за електричну енергију произведену из обновљивих извора и у ефикасној когенерацији која је на снази у вријеме закључивања уговора и остаје непромијењена у периоду важења уговора, осим у случају већих промјена курса конвертибилне марке у односу на курс евра у Босни и Херцеговини.
Тачка 6. диспозитива овог рјешења заснива се на члану 25. став (6) Правилника о подстицању и тачки 4. овог рјешења, којима је прописано да уколико произвођач не почне са радом у складу са периодом трајања прелиминарног права на подстицај одређеним у тачки 3. овог рјешења, престаје да важи рјешење о прелиминарном праву на подстицај, као и да је произвођач дужан да закључи предуговор са Оператором система подстицаја.
Чланом 25. став (3) Правилника о подстицању је прописано да ако произвођач који прибави рјешење о прелиминарном праву на подстицај у прописаном року не прибави Сертификат за производно постројење, може поднијети захтјев за продужење прелиминарног права на подстицај за најдуже годину дана, под условом да приложи доказ да је поднио комплетан захтјев за издавање одобрења за употребу, на основу чега је одлучено као у тачки 7. диспозитива овог рјешења.
Тачка 8. диспозитива овог рјешења заснива се на одредби члана 25. став (1) Закона о енергетици, с обзиром на коначност, те на одредби члана 20. став (3) истог закона, одредби члана 20. став (2) алинеја 5. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (Службени гласник Републике Српске, број 6/10), с обзиром на објављивање.
Поука о правном лијеку се заснива на одредби члана 25. став (2) Закона о енергетици и члана 5. и 15. Закона о управним споровима (Службени гласник Републике Српске, број 109/05 и 63/11).

Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема овог рјешења.

Предсједник
Миленко Чокорило