Skip to Content

Zaključak o rješavanju spora u skraćenom postupku - Gavrić Jezdimir, Bratunac

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-258-6/17/R-55-213  
Datum: 25.08.2017. godine


Na osnovu odredbi člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 59/10) i člana 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 70/10), u postupku rješavanja spora po zahtjevu Gavrić Jezdimira iz Bratunca, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bratunac, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa osporavanjem obračuna neovlašćene potrošnje električne energije, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske, na 55. redovnoj sjednici, održanoj 25.08.2017. godine, u Trebinju, donijela je
 

Z A K Lj U Č A K


Spor pokrenut zahtjevom Gavrić Jezdimira iz Bratunca, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bratunac, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa osporavanjem obračuna neovlašćene potrošnje električne energije, rješavaće se u skraćenom postupku.
 

 

O b r a z l o ž e nj e

 

Podnescima od 26.04.2017 i 29.05.2017. godine, Gavrić Jezdimir iz Bratunca (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) pokrenuo je postupak rješavanja spora kod Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bratunac (u daljem tekstu: protivna strana), u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa obračunom neovlašćene potrošnje električne energije. Zahtjevom se osporava obračun neovlašćeno utrošene električne energije u iznosu od 1.182,23 KM, na mjernom mjestu u mjestu Splašnica br. 130, opština Bratunac. Podnosilac zahtjeva, između ostalog, navodi da mu je, dana 16.03.2017. godine, dostavljen obračun neovlašćene potrošnje i račun na iznos od 1.882,23 KM, da je ova obaveza utvrđena na osnovu pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava, zatim da su zapisnici sačinjeni bez njegovog prisustva i svjedoka, te da je tačno utvrđena potrošnja na brojilu od 12 kWh, za period od 2013. godine do dana sačinjavanja zapisnika o kontrolnom pregledu. Podnosilac navodi da je obračun izvršen za kuću na selu u kojoj niko ne živi 25 godina, od smrti njegovih roditelja, a obračun neovlašćene potrošnje mnogo je veći od ukupne potrošnje električne energije na trafou mjernog mjesta u MZ Spalšnica koju koristi veliki broj domaćinstava. Podnosilac dalje navodi da je u zapisnicima samo konstatovano da je krajnji kupac skinuo plombe sa brojila i izvršio samouključenje, međutim, podnosilac navodi da pravog isključenja sa distributivne mreže i plombiranja brojila nije ni bilo, već samo ''administrativno isključenje'', te da zapisnik o plombiranju i isključenju nikada nije dobio niti potpisao iako je proteklo pet godina od podnošenja zahtjeva za isključenje. Jedina i stvarna potrošnja koju podnosilac priznaje je potrošnja od 12 kWh koju je potrošio namjerno, uključenjem grijalice u utičnicu, sa namjerom da ponovo aktivira brojilo zato što ističe rok od pet godina od dana podnošenja zahtjeva za isključenje. Podnosilac zahtjeva od Regulatorne komisije traži da poništi, odnosno stavi van snage obračun neovlašćene potrošnje, te da naloži protivnoj strani da ispostavi novu fakturu sa stvarno utrošenom električnom energijom od 12 kWh.
Na traženje Regulatorne komisije, protivna strana je, dana 04.08.2017. godine, dostavila izjašnjenje o zahtjevu podnosioca i raspoloživu dokumentaciju. U izjašnjenju protivne strane je, između ostalog, navedeno da je podnosilac zahtjeva registrovan kao krajnji kupac na dva mjerna mjesta na području koje distributivno pokriva RJ ''Elektrodistribucija'' Bratunac. Za mjerno mjesto ID broj 0042019800029033 koje se nalazi u Splašnici, opština Bratunac, podnosilac zahtjeva je, dana 09.04.2013. godine, podnio protivnoj strani zahtjev za odjavu i istog dana izvršio uplatu duga od 45,00 KM. Postupajući po ovom zahtjevu, radnici protivne strane su izašli na lice mjesta dana 11.04.2017. godine i izvršili isključenje objekta podnosioca, o čemu je sačinjen zapisnik, koji je pored radnika protvine strane, potpisalo i lice koje je prisustvovalo ovoj radnji. Nakon toga, dana 22.02.2017. godine, članovi kontrolnog tima su vršeći kontrolu mjernih mjesta na području Splašnice, izvršili i kontrolni pregled mjernog mjesta podnosioca zahtjeva ID broj 0042019800029033 kada je ustanovljeno postojanje neovlašćene potrošnje. Tom prilikom je utvrđeno da je na ovom mjernom mjestu, koje je sa distributivne mreže isključeno dana 11.04.2013. godine, odnosno na brojilu broj 6799928, prosječena distributivna plomba, nakon čega je izvršeno samouključenje na distributivnu mrežu, čime je počinjena neovlašćena potrošnja iz člana 89. stav 1. tačka a) Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom – prečišćeni tekst (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 90/12) u daljem tekstu: Opšti uslovi. Mjerno mjesto podnosioca je, nakon obavljene kontrole, ponovo isključeno sa elektrodistributivne mreže, dok su sve radnje prilikom obavljenog kontrolnog pregleda konstatovane zapisnički od strane članova kontrolnog tima, pri čemu je na predmetne zapisnike stavljena napomena da krajnji kupac nije bio prisutan kontrolnom pregledu. Protivna strana u izjašnjenju detaljno pojašnjava način na koji je, primjenom odredbi 89.-92. Opštih uslova, izvršila obračun naknade za neovlašćeno utrošenu električnu energiju, u ukupnom iznosu od 1.882,23 KM, na koji je i glasio račun broj 9000072890 od 13.03.2017. godine, koji je podnosiocu zahtjeva uručen 16.03.2017. godine. Nakon toga, podnosilac zahtjeva je osporio obračun neovlašćene potrošnje putem prigovora od 22.03.2017. godine, po kojem je postupalo Odjeljenje za prigovore i žalbe krajnjih kupaca, koje je nakon razmatranja navoda iz prigovora, dana 28.03.2017. godine sačinilo odgovor po prigovoru, kojim se prigovor odbija kao neosnovan. Pored toga, protivna strana navodi da podnosilac zahtjeva neosnovano tvrdi da su skidanje plombi mogli da urade i radnici koji su vršili kontrolu, jer isti nemaju interesa za takve radnje. Podnosilac zahtjeva je imao mogućnost da ove sumnje izrazi i pred nadležnim državnim organima, policiji i tužilaštvu, pa s obzirom da to nije učinio, njegove tvrdnje predstavljaju pokušaj izbjegavnja odgovornosti o neovlašćenom skidanju plombe. Tvrdnje podnosioca da je izvršeno ''administrativno isključenje'' su u cjelosti neutemeljene, jer se isključenje mjernog mjesta vrši na način da se brojilo isključi sa mreže, te plombira distributivnom plombom, što je način da se onemogući dalje korišćenje električne energije bez odobrenja protivne strane. S druge strane, čak i da su ovi navodi tačni, podnosilac zahtjeva je imao obavezu da sve uočene nedostatke prijavi protivnoj starani i da zahtjeva njihovo otklanjanje, pa s obzirom da se imenovani nije obraćao protivnoj strani, njegovi navodi su neosnovani. Na kraju izjašnjenja, protivna strana predlaže da Regulatorna komisija donese rješenje kojim se odbija zahtjev podnosioca u vezi sa osporavanjem obračuna neovlašćene potrošnje, kao neosnovan.
Regulatorna komisija je, nakon što je razmotrila sve prikupljene dokaze u ovom postupku, ocijenila da je pribavljeno dovoljno dokaza na osnovu kojih se može utvrditi potpuno i pravilno činjenično stanje i donijeti pravedna odluka i bez posebnog saslušanja stranaka i dodatnog prikupljanja i izvođenja dokaza, pa je, na osnovu odredbe člana 72. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi, na 55. redovnoj sjednici, održanoj 25.08.2017. godine, u Trebinju, odlučeno kao u dispozitivu ovoga zaključka, odnosno da se odluka o zahtjevu podnosioca donese u skraćenom postupku. 


Pravna pouka: Na ovaj zaključak, stranke mogu Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske podnijeti komentare u pismenoj formi u roku od osam dana od dana prijema ovog zaključka.

 

Predsjednik


Vladislav Vladičić