Skip to Content

Rješenje o rješavanju spora: ''ORAO'' A.D. za proizvodnju i remont Bijeljina

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-637-9/16/R-38-37  
Datum: 01.03.2017. godine 


Na osnovu odredbi člana 28. stav 1. alineja 4. Zakona o električnoj energiji ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 8/08, 34/09, 92/09 i 1/11), člana 10. stav 1. tačka 9. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 6/10), člana 33. stav 1. tačka g. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10) i člana 74. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 70/10), u skraćenom postupku rješavanja spora po zahtjevu privrednog društva ''ORAO'' A.D. za proizvodnju i remont Bijeljina, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa korekcijom obračuna električne energije, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske, na 38. redovnoj sjednici, održanoj 01.03.2017. godine, u Trebinju, donijela je

 

R J E Š E NЈ E
 

1. ODBIJA SE zahtjev privrednog društva ''ORAO'' A.D. za proizvodnju i remont Bijeljina od 05.12.2016. godine kojim osporava korekciju obračuna električne energije u iznosu od 54.526,52 KM, za mjerno mjesto broj 0041119302300007, koje se nalazi u objektu podnosioca zahtjeva, u ulici Šabačkih đaka broj bb, u Bijeljini, kao neosnovan.
2. Svaka stranka snosi svoje troškove koje je imala u ovom postupku.

 

O b r a z l o ž e nj e
 

Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) primila je dana 15.12.2016. godine zahtjev za rješavanje spora privrednog društva ''ORAO'' A.D. za proizvodnju i remont Bijeljina (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) od 05.12.2016. godine, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina" a.d. Bijeljina (u daljem tekstu: protivna strana), u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa korekcijom obračuna električne energije. Podnosilac zahtjeva je prigovorio na korekciju obračuna električne energije u iznosu od 54.526,52 KM, koju je protivna strana izvršila nakon što je kontrolom njegovog mjernog mjesta utvrdila kvar na brojilu. U zahtjevu je navedeno, da je protivna strana utvrdila postojanje kvara 23.02.2016. godine, te da je dana 25.03.2016. godine otklonila kvar, za koji je utvrdila da je nastao 27.04.2015. godine. Dalje je navedeno i da protivna strana nije nikog obavijestila o otklanjanju kvara na brojilu. Podnosilac zahtjeva ističe da on nije odgovoran za nastali kvar, te da je distributer, u skladu sa odredbama Zakona o električnoj energiji i odredbama Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 90/12) - u daljem tekstu: Opšti uslovi, dužan da održava, verifikuje i redovno pregleda mjerne uređaje, te da nije ispoštovao navedene propisane obaveze, odnosno nije redovno održavao i pregledao mjerne uređaje i blagovremeno otklanjao kvarove na istim. S obzirom da se ne slaže sa izvršenom korekcijom obračuna utrošene električne energije iz navedenih razloga, podnosilac zahtjeva traži da se ponište izdati računi po osnovu sačinjene korekcije obračuna električne energije, zbog čega je podnio zahtjev za rješavanje spora pred Regulatornom komisijom.
Dana 24.01.2017. godine Regulatorna komisija je primila izjašnjenje protivne strane o zahtjevu podnosioca, u kome je navedeno da je podnosilac zahtjeva registrovan kao krajnji kupac električne energije na mjernom mjestu broj 004111930230007, koje se nalazi u Bijeljini, na adresi Šabačkih đaka broj 21, za koje je podnosilac zahtjeva zaključio ugovor o snabdijevanju dana 13.01.2015. godine. Dalje se navodi, da se podnosilac zahtjeva snabdijeva električnom energijom na 10 kV naponskom nivou i da raspolaže sa maksimalno odobrenom angažovanom snagom od 966 kW. Takođe, navedeno je da se isporučena električna energija mjeri preko mjernog uređaja broj 01374740, koji je postavljen 07.11.2013. godine i preko koga se mjeri aktivna i reaktivna energija o čemu se izdaje zbirni račun. Mjerno mjesto se nalazi u trafostanici koja je u vlasništvu podnosioca zahtjeva i isto se daljinski očitava i redovno se dostavljaju računi za isporučenu električnu energiju. Protivna strana navodi da je prilikom redovnog kontrolnog pregleda mjernog mjesta podnosioca zahtjeva dana 23.02.2016. godine utvrđeno i zapisnički konstatovano, da na brojilu ''nisu prisutna sva tri napona'' i da je mjerenje neispravno, te da je potrebno utvrditi uzrok kvara. Takođe, ukazano je da je, dana 25.03.2016. godine, kontrolom navedenog mjernog mjesta utvrđeno da postoji kvar na osiguraču naponskog mjernog transformatora, te da je istog dana kvar otklonjen. Istaknuto je i da je navedenim kontrolama mjernog mjesta i utvrđivanju stanja na licu mjesta prisustvovao i radnik podnosioca zahtjeva, koji je potpisao sačinjene zapisnika i na koje nije imao primjedbi. U izjašnjenju protivna strana ukazuje, da je imajući u vidu utvrđene nepravilnosti u mjerenju električne energije, na osnovu odredbe člana 79. stav 2. Opštih uslova, izvršena korekcija obračuna električne energije metodom proračuna, tako što je za period korekcije, podnosiocu zahtjeva dofakturisano 33% električne energije koja nije izmjerena, odnosno na već izmjerene količine energije, dodato je još 50% aktivne i reaktivne energije i 50% preuzete snage. Kako protivna strana navodi, na osnovu odredbe člana 79. stav 7) tačka a) Opštih uslova, izvršena je korekcija obračuna za period od 10 mjeseci i 28 dana, jer je uvidom u podatke iz baze daljinskog očitanja utvrđeno, da je kvar nastao 27.04.2015. godine. Korekcija obračuna je izvršena u iznosu od 54.526,52 KM, o čemu su podnosiocu zatjeva izdati računi dana 31.03.2016. godine. Protivna strana navodi i da joj se podnosilac zahtjeva, zbog izvršene korekcije obračuna, obraćao prigovorom više puta, ali su njegovi prigovori odbijeni kao neosnovani. Takođe, protivna strana je istakla da se ne mogu prihvatiti navodi podnosica, da nije postupala u skladu sa propisima, jer je redovno održavao i kontrolisao mjerno mjesto i jer su sve nepravilnosti utvrđene u prisustvu radnika podnosioca zahtjeva, koji je, bez primjedbi, potpisao sačinjene zapisnike o kontrolama mjernog mjesta. Ukazano je i na evidentan pad izmjerene električne energije u periodu koji je uzet za korekciju obračuna, a što je, takođe, bilo poznato i podnosiocu zahtjeva. Pored navedenog, protivna strana je ukazala da podnosilac zahtjeva nije zahtijevao vanrednu kontrolu brojila, te da na predmetnom mjernom mjestu nije izvršena obustava isporuke električne energije. Imajući u vidu navode iz svog izjašnjenja i dostavljenu dokumentaciju, protivna strana predlaže da Regulatorna komisija zahtjev podnosioca u vezi sa osporavanjem korekcije obračuna utrošene električne energije u iznosu od 54.526,52 KM, odbije kao neosnovan.
Regulatorna komisija je ocijenila da su stranke pribavile dovoljno dokaza na osnovu kojih se može pravilno i potpuno utvrditi činjenično stanje i donijeti pravedna odluka i bez posebnog saslušanja stranaka i dodatnog prikupljanja i izvođenja dokaza, te je, na 36. redovnoj sjednici, održanoj 02.02.2017. godine, donijela zaključak da se u ovom sporu donese odluka u skraćenom postupku. Na istoj redovnoj sjednici, Regulatorna komisija je utvrdila i nacrt rješenja u ovom postupku. Zaključak i nacrt rješenja su dostavljeni strankama, te je ostavljena mogućnost da stranke u roku od osam dana od dana prijema dostave komentare na navedene akte. Na internet stranici i oglasnoj tabli Regulatorne komisije objavljeno je obavještenje za javnost o rješavanju spora u skraćenom postupku, sa mogućnošću podnošenja komentara. U ostavljenom roku podnosilac zahtjeva je dostavio komentare na nacrt rješenje u kojima je naveo da ostaje kod navoda koje je iznio u svom zahtjevu. Podnosilac ističe i da nije njegova obaveza da provjerava ispravnost brojila, te da Opštim uslovima nije propisana vanredna kontrola mjernog mjesta. Pored toga, podnosilac smatra da je potrebno utvrditi i ko je odgovoran za neispravno mjerenje električne energije.
U postupku rješavanja ovog spora razmotreni su sljedeći dokumenti: Zahtjev za rješavanje spora broj 040/4-48/16 od 05.12.2016. godine, Odgovor po zahtjevu broj 3671-5/16 od 16.01.2016. godine, Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16541/13 od 01.11.2013. godine, Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16784/2016 od 23.02.2016. godine, Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16813/16 od 25.03.2016. godine, Ugovor o snabdijevanju broj 042/40-22/15 od 04.03.2015. godine (broj distributera 265/15 od 13.01.2015.godine), Korekcija zbog greške u mjerenju broj 2363 od 28.03.2016. godine, Račun broj 11-91/03 od 31.03.2016. godine, Račun broj 12-91/03 od 31.03.2016. godine, Račun broj 13-91/03 od 31.03.2016. godine, Povrat računa br.11-91/03, 12-91/03 i 16-91/03 broj 040/4-16/16 od 27.04.2016. godine, Obavještenje o isključenju broj 4974 od 20.06.2016. godine, Prigovor na obavještenje o isključenje broj 040/4-25/16 od 29.06.2016.godine, Odgovor broj 5727 od 12.07.2016. godine, Prigovor broj 040/4-33/16 od 19.07.2016. godine, Odgovor po prigovoru broj 3671-3/16 od 09.11.2016. godine, Dopis dostava odgovora broj 3671-4/16 od 09.11.2016. godine, Akt ''Dostava podataka'' broj 4/17-1 od 05.01.2017. godine, Finansijsku karticu naplatni broj 41025840 i Energetsku karticu broj 0041119302300007.
Nakon razmatranja zahtjeva podnosioca, izjašnjenja protivne strane i uvida u priloženu dokumentaciju stranaka, utvrđene su sljedeće činjenice: 
• Podnosilac zahtjeva je u evidencijama protivne strane registrovan kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''potrošnja na naponskom nivou od 1kV do 35 kV'', na mjernom mjestu broj 0041119302300007, koje se nalazi u ulici Šabačkih đaka broj bb, u Bijeljini;
• Mjerno mjesto broj 0041119302300007 je smješteno u trafostanici koja je u vlasništvu podnosioca zahtjeva i za isto je podnosilac zahtjeva sa protivnom stranom zaključio Ugovor o snabdijevanju broj 042/40-22/15 od 04.03.2016. godine (broj distributera 265/15 od 13.01.2015.godine);
• Na mjernom mjestu broj 0041119302300007, postavljeni su naponski mjerni transformatori prenosnog odnosa 10000/100 V/V i strujni mjerni transformatori prenosnog odnosa 100/5 A/A i brojilo broj 01374740 preko koga se očitava aktivna i reaktivna energija i obračunska snaga, a dana 01.11.2013. godine na ovom mjernom mjestu je izvršena ugradnja GPRS modema radi daljinskog očitanja, o čemu je sačinjen Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16541/13 od 01.11.2013. godine;
• Mjerenje električne energije je indirektno, sa obračunskom konstantom mjerenja ''2000''.
• Dana 23.02.2016. godine izvršena je redovna kontrola mjernog mjesta podnosioca zahtjeva, kada je utvrđeno da na brojilu ''nisu prisutna sva tri napona'', da je mjerenje neispravno i da je potrebno utvrditi uzrok kvara, o čemu je sačinjen Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16784/2016 od 23.02.2016. godine;
• Dana 25.03.2016. godine izvršena je kontrola mjernog mjesta podnosioca zahtjeva kada je nakon izvršenih provjera konstatovan kvar na jednom osiguraču naponskog mjernog transformatora i izvršeno otklanjanje tog kvara i utvrđeno da postoji greška u mjerenju od 50% u odnosu na izmjerene količine energije, kao i da je potrebno izvršiti korekciju obračuna, a što je konstatovano Zapisnikom o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16813/16 od 25.03.2016. godine;
• Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16784/2016 od 23.02.2016. godine i Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16813/16 od 25.03.2016. godine je, pored ovlaštenih lica protivne strane, potpisao i radnik podnosioca zahtjeva koji je prisustvovao navedenim kontrolama;
• U periodu koji je uzet za korekciju obračuna utrošene električne energije na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva, mjerena je znatno manja količina električne energije u odnosu na prethodni period, a, takođe, i u odnosu na period nakon otklanjanja kvara na mjernom mjestu;
• Protivna strana je dana 28.03.2016. godine sačinila korekciju obračuna utrošene električne enegrije na mjernom mjestu broj 0041119302300007, za period od 10 mjeseci i 28 dana od dana otklanjanja kvara na mjernom mjestu i podnosiocu zahtjeva po tom osnovu dana 31.03.2016. godine izdala račune broj 11-91/03, broj 12-91/03 i broj 13-91/03, na ukupan iznos od 54.526,52 KM;
• Korekcija obračuna utrošene električne energije je izvršena na način da je podnosiocu zahtjeva metodom proračuna, za period korekcije obračuna, naknadno dofakturisano 33% električne energije koja nije izmjerena, odnosno na već izmjerene količine energije, dodato je još 50% aktivne i reaktivne energije i 50% preuzete snage;
• Podnosilac zahtjeva je u više navrata izrazio neslaganje sa dugom i protivnoj strani je vratio fakturisane račune po osnovu izvršene korekcije obračuna utrošene električne enegrije;
• Na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva broj 0041119302300007 se uredno vrši isporuka električne energije;
• Na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva je redovno očitavana registrovana potrošnja električne enerije i redovno su ispostavljani računi za isporučenu električnu energiju;
• Podnosilac zahtjeva nije tražio od protivne strane vanredna kontrolu mjernog mjesta radi provjere ispravnosti mjerenja;
• Na prigovor podnosioca zahtjeva, protivna strana je podnosiocu dostavila Odgovor po prigovoru broj 3671-3/16 od 09.11.2016.godine u kojem mu je ukazano na neosnovanost prigovora i na mogućnost obraćanja Regulatornoj komisiji.
Iz dostavljene dokumentacije je utvrđeno da je podnosilac zahtjeva evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''potrošnja na naponskom nivou od 1kV do 35 kV'', na mjernom mjestu broj 0041119302300007, koje se nalazi u trafostanici u vlasništvu podnosioca u ulici Šabačkih đaka broj bb, u Bijeljini. Ovo mjerno mjesto je redovno daljinski očitavano i podnosiocu zahtjeva su redovno ispostavljani računi za isporučenu električnu energiju. Utvrđeno je i da je protivna strana, vršeći redovnu kontrolu ovog mjernog mjesta, dana 23.02.2016. godine, utvrdila da na brojilu ''nisu prisutna sva tri napona'', da je mjerenje neispravno i da je potrebno utvrditi uzrok kvara. Takođe, dana 25.03.2016. godine, izvršena je ponovna kontrola mjernog mjesta podnosioca zahtjeva, kada je, nakon izvršenih provjera, konstatovan kvar na osiguraču jedne grane naponskog mjernog transformatora i izvršeno otklanjanje tog kvara, te je utvrđeno da postoji greška u mjerenju u iznosu od 50% u odnosu na izmjerene količine električne energije i snage, odnosno 33% u odnosu na isporučene količine električne energije i snage, kao i da je potrebno izvršiti korekciju obračuna električne energije. Nepravilnosti u mjerenju električne energije, koje su utvrđene na licu mjesta, ovlaštena lica protivne strane su konstatovala Zapisnikom o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16784/2016 od 23.02.2016. godine i Zapisnikom o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 16813/16 od 25.03.2016. godine, koje je, pored ovlaštenih lica protivne strane, potpisao i radnik podnosioca zahtjeva koji je prisustvovao navedenim kontrolama i na iste nije imao primjedbi. Prema tome, redovnom kontrolom mjernog mjesta podnosioca zahtjeva utvrđeno je da postoji greška u mjerenju električne energije, odnosno da se ne mjeri 33% isporučene električne energije i snage na ovom mjernom mjestu, zbog kvara na osiguraču jedne grane naponskog mjernog transformatora. 
U ovom slučaju se nije radilo o izmjenama na mjernom slogu u smislu odredbe člana 77. stav 2. Opštih uslova, već o redovnoj kontroli mjernog mjesta, pa i nije postojala obaveza u smislu navedene odredbe Opštih uslova, tj. obaveza prethodnog obavještavanja krajnjeg kupca o kontroli mjernog mjesta. Što se tiče navoda podnosioca zahtjeva da nije obaviješten o smetnjama i oštećenjima na mjernom mjestu u smislu odredbe člana 78. stav 5. Opštih uslova, isti se ne mogu prihvatiti, s obzirom da je kontrolama mjernog mjesta podnosioca zahtjeva, kada su i utvrđene nepravilnosti u mjerenju električne energije, prisustvovao i zaposleni protivne strane, koji je potpisao zapisnike koji su sačinjeni tom prilikom, čime se može smatrati da je bio upoznat sa utvrđenim stanjem na mjernom mjestu, u smislu navedene odredbe Opštih uslova. Takođe, potrebno je ukazati da je odredbom člana 11. Opštih uslova, propisana obaveza i krajnjeg kupca da o svim nepravilnostima i uočenim promjenama na priključnim i mjernim uređajima obaviještava distributera. Tako je odredbom člana 76. Opštih uslova propisana mogućnost da krajnji kupac može zahtijevati vanredno baždarenje ugrađenih mjernih uređaja, a da je distributer dužan izvršiti baždarenje u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva. Dakle, i krajnji kupac i distributer imaju obavezu da preduzmu odgovarajuće radnje za slučaj uočavanja bilo kakvih promjena ili sumnji u ispravnost na mjernom mjestu. 
Takođe, neosnovani su komentari podnosioca da odredbe Opštih uslova ne propisuju mogućnost vršenja vanredne kontrole brojila. Naime, odredbama člana 75. stav 1, tačka a. i d. Opštih uslova je propisana mogućnost redovne kontrole mjernih uređaja i baždarenje uređaja u redovnim intervalima, a odredbama člana 75. stav 1. tačka v. i đ. Opštih uslova je upravo propisana mogućnost vanredne kontrole mjernog uređaja i vanrednog baždarenja u slučaju bilo kakvih sumnji u ispravnost. Dakle, ovdje je bitna suština ovlaštenja da se vrši pregled i baždarenje mjernih uređaja u propisanim situacijama, a ne puki naziv "redovna ili vanredna kontrola i baždarenje", jer takvi nazivi imaju eventualno praktični i operativni značaj, a nikako pravni zanačaj koji dovodi u pitanje ovlaštenje distributera da preduzima te radnje. 
Imajući u vidu stanje na mjernom mjestu koje su zapisnički konstatovali ovlašteni radnici protivne strane, odnosno naprijed navedene činjenice, protivna strana je imala osnov da izvrši korekciju obračuna utrošene električne energije, a imajući u vidu odredbe člana 79. stav 2. Opštih uslova, kojom je propisano da ukoliko se baždarenjem utvrdi da je mjerni uređaj imao grešku dva puta veću od klase tačnosti ili zbog kvara izvjesno vrijeme nije mjerio električnu energiju i snagu, odnosno da je mjerenje električne energije bilo djelimično isporučena električna energija, odnosno snaga se utvrđuje proračunom, ako je moguće, ili procjenom. Kako je utvrđeno da je mjerenje električne energije u ovom slučaju bilo djelimično, te da je prilikom korekcije obračuna moguće primijeniti metodu proračuna, protivna strana je izvršila korekciju obračuna utrošene električne energije na mjernom mjestu broj 0041119302300007 u iznosu od 54.526,52 KM, na način da je podnosiocu zahtjeva, metodom proračuna, za period korekcije obračuna, naknadno dofakturisano 33% električne energije koja nije izmjerena, odnosno na već izmjerene količine energije dodato je još 50% aktivne i reaktivne energije i 50% preuzete snage. O izvršenoj korekciji obračuna električne energije podnosiocu zahtjeva su, dana 31.03.2016. godine, izdata tri računa na ukupan iznos od 54.526,52 KM.
Kao period za obračun utrošene električne energije, uzet je period od 27.04.2015. godine kada je analizom utrošene električne energije na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva utvrđeno, da je nastao kvar i mjerenje je bilo djelimično, pa do 25.03.2016. godine kada je otklonjen kvar i mjerno mjesto dovedeno u ispravno stanje, a na osnovu odredbe člana 79. stav 7. tačka a) Opštih uslova, kojim je propisano da se kao period za korekciju obračuna zbog greške u mjerenju uzima period od dana otklanjanja do dana nastanka greške u mjerenju, a najduže dvije godine. Dakle, u ovom slučaju je pravilno utvrđen period korekcije od 10 mjeseci i 28 dana, a imajući u vidu zatečeno stanje na mjernom mjestu i analizu potrošnje na osnovu energetske kartice, nisu primijenjeni duži rokovi za korekciju obračuna iz odredbe člana 79. stav 7. Opštih uslova. Takođe, potrebno je ukazati i da je u periodu koji je uzet za korekciju obračuna utrošene električne enegrije, na ovom mjernom mjestu, mjerena je znatno manja količina električne energije u odnosu na prethodni period, kao i period nakon otklanjanja kvara na mjernom mjestu, što dodatno ukazuje na nepravilnosti u mjerenju električne energije u periodu koji je uzet za korekciju obračuna električne energije.
Podnosilac zahtjeva osporava sačinjenu korekciju obračuna električne energije, ističući da on nije mogao uticati na neispravnost u mjerenju električne energije, niti je on odgovoran za te neispravnosti. Međutim, korekcija obračuna električne energije zbog greške u mjerenju, kako to propisuje član 79. stav 2. Opštih uslova, se, između ostalog, vrši i kada se utvrdi da je električna energija djelimično mjerena, a što je utvrđeno na osnovu priloženih dokaza, tako da za korekciju obračuna nije odlučna okolnost na koji način je prouzrokovana greška u mjerenju. Zbog toga se i ne mogu prihvatiti komentari podnosioca na nacrt rješenja, u vezi sa odgovornosti za grešku u mjerenju električne energije, jer je za korekciju obračuna električne energije prvenstveno bitno, da podnosiocu zahtjeva zbog greške u mjerenju nije registrovana i fakturisana sva isporučena električna energija i snaga. Dakle, korekcija obračuna električne energije se uvijek vrši kada za to postoje razlozi propisani odredbom člana 79. Opštih uslova, a u ovom slučaju to je djelimično mjerenje električne energije zbog utvrđenog kvara, a ova činjenica nije sporna ni među samim strankama. Na ovaj način podnosilac zahtjeva izvršenom korekcijom nije oštećen, s obzirom da mu je korekcijom obračuna, naknadno dofakturisana samo preuzeta, a neizmjerena električna energija i snaga. Što se tiče ukazivanja podnosioca zahtjeva na zakonske i podzakonske propise, na osnovu kojih je protivna strana dužna da redovno održava, vrši zamjenu i verifikuje mjerne uređaje, s tim u vezi potrebno je istaći, da su nepravilnosti u mjerenju električne energije na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva upravo i utvrđene redovnom kontrolom mjernog mjesta od strane ovlaštenih radnika protivne strane, te da je nakon toga otklonjen kvar koji je prouzrokovao nepotpuno mjerenje električne energije na ovom mjernom mjestu i isto je dovedeno u ispravno stanje.
Imajući u vidu naprijed navedeno činjenično stanje, te da je u postupku utvrđeno da je električna energija na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva djelimično mjerena, zbog neispravnosti u mjerenju električne energije koje su utvrđene neposredno kontrolom na licu mjesta, kao i navedeni pravni osnov, odlučeno je kao u tački 1. dispozitiva ovog rješenja.
Kako se ovaj spor rješava u skraćenom postupku i kako su troškovi postupka bili neznatni, te kako nijedna stranka u postupku nije podnijela zahtjev za naknadu troškova, Regulatorna komisija je, tačkom 2. dispozitiva ovog rješenja, odlučila da svaka stranka snosi svoje troškove, koje je eventualno imala u ovom postupku, a na osnovu člana 27. stav 2. Zakona o električnoj energiji. 
Pravna pouka se zasniva na odredbi člana 25. Zakona o energetici ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 49/09), te članu 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 109/05 i 63/11).

Pravna pouka:
Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja.
 

Predsjednik

Vladislav Vladičić