Skip to Content

Rješenje: Stojanović Draško, Prijedor

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-584-9/15/R-07-85
Datum: 22.03.2016. 


Na osnovu odredbi člana 28. stav 1. alineja 4. Zakona o električnoj energiji ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 8/08, 34/09, 92/09 i 1/11), člana 10. stav 1. tačka 9. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 6/10), člana 33. stav 1. tačka g. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10) i člana 74. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 70/10), u skraćenom postupku rješavanja spora po zahtjevu Stojanović Draška iz Prijedora, protiv Mješovitog holdinga "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Prijedor u vezi sa tarifama po kojima se električna energija isporučuje, odnosno korekcijom obračuna električne energije, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 7. redovnoj sjednici, održanoj 22.03.2016. godine, u Trebinju, donijela je
 

RJEŠENЈE
 

1. ODBIJA SE zahtjev Stojanović Draška iz Prijedora od 10.12.2015. godine kojim osporava osnov za korekciju obračuna električne energije za mjerno mjesto ED broj 85026768, koje se nalazi u ulici Kralja Petra I Oslobodioca broj 84 u Prijedoru, kao neosnovan.
2. NALAŽE SE Mješovitom holdingu "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Prijedor da umjesto korekcije obračuna utrošene električne enegrije od 31.10.2015. godine sačini novu korekciju obračuna utrošene električne energije za mjerno mjesto ED broj 85026768, za period od 12 mjeseci unazad od dana otklanjanja greške u mjerenju.
3. Svaka stranka snosi svoje troškove koje je imala u ovom postupku.
 

O b r a z l o ž e nj e
 

Zahtjevom od 10.12.2015. godine Stojanović Draško iz Prijedora (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) je pokrenuo postupak za rješavanje spora pred Regulatornom komisijom za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) protiv Mješovitog holdinga "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZP "Elektrokrajina" a.d. Banja Luka, RJ "Elektrodistribucija" Prijedor (u daljem tekstu: protivna strana) u vezi tarifama po kojima se električna energija isporučuje, odnosno korekcijom obračuna utrošene električne energije. Podnosilac zahtjeva je prigovorio na izvršenu korekciju obračuna utrošene električne enegrije za njegovo mjerno mjesto koje se nalazi u poslovnom prostoru u ulici Kralja Petra I Oslobodioca broj 84 u Prijedoru, a koju mu je protivna strana fakturisala u novembru 2015. godine, jer je nakon vanredne kontrole brojila koje je zamijenjeno dana 12.09.2015. godine, Republički zavod za standardizaciju i metrologiju utvrdio da brojilo ima grešku u mjerenju. U svom podnesku podnosilac je istakao i da nije prisustvovao zamjeni brojila. Podnosilac zahtjeva dalje navodi da redovno plaća isporučenu električnu energiju, da je u objektu bilo više kontrola distributera, da je objekat male površine sa malim brojem potrošača, da se brojilo nalazi unutar objekta, da je brojilo dostupno za očitanje, te da prilikom zamjene brojila nisu konstatovane neovlaštene radnje na mjernom mjestu. Takođe, podnosilac zahtjeva ističe da je smanjena potrošnja električne energije registrovana samo u poslednjih pet mjeseci, a da mu je korekcija obračuna izvršena za mnogo duži period. S obzirom da se ne slaže sa izvršenom korekcijom obračuna utrošene električne energije, te da je zbog duga za električnu energiju u iznosu od 3.708,91 KM, protivna strana dostavila obavještenje o isključenju električne energije, podnosilac se obratio Regulatornoj komisiji sa zahtjevom za rješavanje spora sa protivnom stranom.
Dana 21.01.2016. godine protivna strana je Regulatornoj komisiji dostavila izjašnjenje o zahtjevu podnosioca u kome je navedeno da je podnosilac zahtjeva od 04.06.2008. godine evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''ostala potrošnja na niskom naponu'', na mjernom mjestu ED broj 85026768, koje se nalazi u ulici Kralja Petra I Oslobodioca broj 84 u Prijedoru. Protivna strana je navela da je 12.09.2015. godine izvršila kontrolu ovog mjernog mjesta, kada je izvršena i zamjena brojila broj 48120, a takođe je ukazano da je prethodna kontrola mjernog mjesta bila 13.11.2012. godine. O kontroli mjernog mjesta od 12.09.2015. godine, kako protivna strana navodi, obaviješten je i podnosilac zahtjeva, ali je on telefonom obavijestio distributera da neće prisustvovati kontroli i tražio je da mu se dostavi kopija zapisnika o izvršenoj kontroli, što je i učinjeno. Zamijenjeno brojilo broj 48120 je nakon zamjene dostavljeno Republičkom zavodu za standardizaciju i metrologiju, koji je nakon obavljene kontrole, utvrdio da brojilo ima grešku u mjerenju od 66%, odnosno da je mjerena samo jedna trećina utrošene električne enegrije. Protivna strana navodi da je nakon utvrđivanja greške u mjerenju, izvršena korekcija obračuna utrošene električne energije za period od dvije godine od dana otklanjanja greške u mjerenju, na način da je za ovaj period krajnji kupac zadužen za 2/3 neizmjerene električne energije. Takođe, istaknuto je da podnosilac zahtjeva nije obavijestio distributera o neispravnosti mjernog uređaja. U izjašnjenju se navodi i da je podnosiocu zahtjeva dostavljeno obavještenje o isključenju električne enegrije, zbog neplaćanja duga za električnu energiju u iznosu od 3.708,91 KM, ali da isključenje nije izvršeno, jer je podnosilac podnio Regulatornoj komisiji zahtjev za rješavanje spora i izmirio tekuće obaveze po osnovu isporučene električne energije. Dalje je navedeno da se mjerno mjesto podnosioca nalazi unutar objekta, da nije uvijek bilo dostupno za očitanje, zbog čega će se izvršiti izmještanje mjernog mjesta. Uz izjašnjenje protivne strane dostavljene su i energetske kartice krajnjih kupaca za sličnim karakteristikama, radi upoređivanja njihove potrošnje električne enegrije sa potrošnjom u objektu podnosioca zahtjeva. 
Regulatorna komisija je ocijenila da su stranke pribavile dovoljno dokaza na osnovu kojih se može pravilno i potpuno utvrditi činjenično stanje i donijeti pravedna odluka bez posebnog saslušanja stranaka na formalnoj raspravi i dodatnog prikupljanja i izvođenja dokaza, te je na 4. redovnoj sjednici održanoj 18.02.2016. godine, donijela zaključak da se u ovom sporu donese odluka u skraćenom postupku. Na istoj redovnoj sjednici Regulatorna komisija je utvrdila i nacrt rješenja u ovom postupku. Zaključak o rješavanju ovog spora u skraćenom postupku i nacrt rješenja su dostavljeni strankama i ostavljen im je rok od osam dana za dostavljanje komentara na ove akte. U ostavljenom roku podnosilac zahtjeva je dostavio komentare na nacrt rješenja u kojima su ponovljeni navodi koji su već izneseni u samom zahtjevu podnosioca i isti nisu uticali na drugačije rješenje ovog spora u odnosu na utvrđeni nacrt rješenja. U komentarima je podnosilac zahtjeva naveo da ne osporava da se vrši korekcija obračuna, ali ističe da se nije mogla primjeniti metoda proračuna električne energije i da je trebalo uzeti u obzir i potrošnju električne energije nakon zamjene brojila. Takođe, u komentarima se navodi i da podnosilac nije prethodno obaviješten o kontroli mjernog mjesta i zamjeni brojila koje su vršene isti dan. Pored toga, podnosilac zahtjeva je u komentarima naveo da mu je protivna strana, i pored toga što je u toku postupak pred Regulatornom komisijom, dostavila obavještenje o isključenju, što smatra vidom pritiska. Uz komentare je priložen i Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj 2423/2013 od 22.01.2013.godine. Iako komentari podnosioca zahtjeva nisu potpisani, komentari sa prilozima su razmotreni, te su data potrebna obrazloženja radi preciznosti i jasnoće samog rješenja.
Relevantne činjenice na osnovu kojih je Regulatorna komisija donijela odluku, utvrđene su uvidom u dokumentaciju koju su dostavile stranke u postupku i to: Zahtjev za pokretanje postupka za rješavanje spora i Prigovor na obavještenje o isključenju od 10.12.2015. godine, Izjašnjenje protivne strane broj 6476 od 18.01.2015. godine i broj 4-333/16-PŽ od 13.01.2016. godine, Ugovor o kupoprodaji poslovnog prostora od 14.12.2007. godine, Prijavu potrošača električne energije broj od 04.06.2008. godine, Zapisnik o ispravnosti el. instalacije vanjskog priključka i unutrašnjeg priključka i mjernog mjesta garniture od 04.06.2008. godine, Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj TM 1/12 od 13.11.2012. godine, Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj 2323/2013 od 24.01.2013. godine, Nalog za rad broj 1015561 –kontrola mjernog mjesta od 12.09.2015. godine, Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta od 12.09.2015. godine, Nalog za rad broj 1015931 - zamjena brojila od 14.09.2015. godine, Izvještaj o vanrednom pregledu mjerila broj 05.3/11/393-25-500/15 od 01.10.2015. godine, Nalog za zaduženje utrošene električne energije broj 10698/15 od 29.10.2015. godine, Izvod otvorenih stavki na dan 31.10.2015. godine, Račun za električnu energiju za oktobar broj 09-1015-99870315, Knjižnu obavijest broj 09-1015-99870315 od 04.11.2015. godine, Prigovor na račun za utrošak električne energije broj 09-1015-99870315, Obavještenje broj 4-11289/15-PŽ od 13.11.2015. godine, Prigovor na korekciju utrošene električne enegrije od 25.11.2015. godine, Odgovor na dopis broj 17428/15-PŽ od 24.11.2015. godine, Obavještenje o isključenju broj 459410 od 03.12.2015. godine, Obavještenje o isključenju broj 476663 od 03.02.2016. godine, Zahtjev za izdavanje dokumentacije potrošača od 07.12.2015. godine, Karticu potrošača broj 99870315, Energetsku karticu ED broj 85026768 (naplatni broj 99870315) i račune za električnu energiju za period septembar 2015. – januar 2016. godine za mjerno mjesto ED broj 85026768 (naplatni broj 99870315) . 
Nakon razmatranja zahtjeva podnosioca, izjašnjenja protivne strane i uvida u priloženu dokumentaciju stranaka, utvrđene su sljedeće činjenice: 
• Podnosilac zahtjeva je od 04.06.2008. godine evidentiran u poslovnim evidencijama protivne strane kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''ostala potrošnja na niskom naponu'', na mjernom mjestu ED broj 85026768, koje se nalazi u ulici Kralja Petra I Oslobodioca broj 84 u Prijedoru;
• Dana 12.09.2015. godine izvršena je kontrola mjernog mjesta podnosioca zahtjeva, o čemu je sačinjen Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta od 12.09.2015. godine;
• Na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva ED broj 85026768 u periodu april-septembar 2015. godine, evidentirana je višestruko manja potrošnja električne energije od uobičajene potrošnje na ovom mjernom mjestu, a što je utvrđeno iz energetske kartice ED broj 85026768;
• Protivna strana je prije kontrole mjernog mjesta ED broj 85026768 od 12.09.2015. godine, vršila kontrolu ovog mjernog mjesta dana 13.11.2012. godine, kada je utvrđeno da je „mjerno mjesto uredno“, o čemu je sačinjen Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj TM 1/12 od 13.11.2012. godine, kao i dana 24.01.2013. godine kada je Zapisnikom o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj 2423/2013, konstatovano da je mjerno mjesto nedostupno za detaljnu kontrolu;
• Protivna strana je dana 12.09.2015. godine izvršila zamjenu brojila broj 48120 i umjesto njega postavila brojilo broj 191033, a što je konstatovano Zapisnikom o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta od 12.09.2015. godine i u Nalogu za rad broj 1015931 od 12.09.2015. godine;
• Dana 29.09.2015. godine Republički zavod za standardizaciju i metrologiju je izvršio kontrolu ispravnosti brojila broj 48120, kada je utvrđeno da brojilo ima grešku u mjerenju od 66% i da nema mjerenja na dvije faze, odnosno da je ''varistor T faze odlemljen, a S faze je nagorio, da je otpornik na R i S fazi u prekidu'', a što je konstatovano Izvještajem o vanrednoj kontroli mjerila broj 05.3/11/393-25-500/15 od 01.10.2015. godine;
• Potrošnja električne energije koja je izmjerena nakon zamjene brojila broj 48120 na novopostavljenom brojilu broj 191033, veća je od potrošnje električne energije koja je registrovana u istim mjesecima prethodne godine;
• O izvršenoj kontroli brojila broja 48120, protivna strana je podnosiocu dostavila Obavještenje broj 4-11289/15-PŽ od 13.11.2015. godine, a u prilogu ovog akta dostavljen je Izvještaj o vanrednoj kontroli mjerila broj 05.3/11/393-25-500/15 od 01.10.2015. godine;
• Protivna strana je 31.10.2015. godine izvršila korekciju obračuna električne energije za mjerno mjesto ED broj 85026768, za period od dvije godine od dana otklanjanja greške u mjerenju na način da je podnosioca zahtjeva zadužila za dodatnih 20.636 kWh odnosno još 2/3 električne energije, s obzirom da je u periodu korekcije obračuna na brojilu izmjereno ukupno 10.318 kWh;
• Korekcija obračuna utrošene električne energije je fakturisana uz račun za oktobar 2015. godine, zajedno sa tekućom potrošnjom električne energije u oktobru 2015. godine od 901 kWh i to u ukupnom iznosu od 3.918,91 KM, a što je utvrđeno uvidom u karticu potrošača broj 99870315 i Račun za električnu energiju za oktobar 2015. godine broj 09-1015-99870315;
• Podnosilac zahtjeva je protivnoj strani dostavio prigovor na korekciju obračuna električne energije, na koji mu je protivna strana dostavila Odgovor na dopis broj 17428/15-PŽ od 24.11.2015. godine, kojim mu je ukazala na osnovanost izvršene korekciju i na mogućnost podnošenja zahtjeva za rješavanje spora pred Regulatornom komisijom;
• Protivna strana je podnosiocu zahtjeva dostavila Obavještenje o isključenju broj 459410 od 03.12.2015. godine, zbog duga za električnu enegriju u iznosu od 3.708,91 KM, ali isključenje električne energije nije izvršeno, jer je podnosilac zahtjeva izvršio uplatu duga po osnovu tekuće potrošnje električne energije i podnio zahtjev za rješavanje spora pred Regulatornom komisijom;
• Podnosilac zahtjeva nije izvršio plaćanje iznosa koji mu je fakturisan po osnovu korekcije obračuna električne energije.
Nakon što je razmotrena sva dostavljena dokumentacija, utvrđene su relevantne činjenice na osnovu kojih je bilo moguće donijeti odluku u ovom postupku. Iz dostavljene dokumentacije je utvrđeno, da je podnosilac zahtjeva od 04.06.2008. godine evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''ostala potrošnja na niskom naponu'', na mjernom mjestu ED broj 85026768, koje se nalazi u ulici Kralja Petra I Oslobodioca broj 84 u Prijedoru. Dana 12.09.2015. godine, zbog sumnje u ispravnost mjerenja električne energije na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva izvršena je kontrola mjernog mjesta, o čemu je sačinjen Zapisnik o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta od 12.09.2015. godine. Takođe, utvrđeno je da je prije ove kontrole mjernog mjesta, izvršena kontrola dana 13.11.2012. godine, kada je utvrđeno da je ''mjerno mjesto uredno'', a što je i zapisnički konstatovano, kao i 24.01.2013. godine kada je Zapisnikom o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta broj 2423/2013, konstatovano da je mjerno mjesto nedostupno za detaljniju kontrolu. Dana 12.09.2015. godine protivna strana je izvršila zamjenu brojila broj 48120 i umjesto njega postavila brojilo broj 191033, a što je konstatovano Zapisnikom o pregledu električne instalacije, priključnog i glavnog voda i mjernog mjesta od 12.09.2015. godine i u Nalogu za rad broj 1015931 od 12.09.2015. godine. Nakon izvršene zamjene brojila zapisnik o izvršenoj kontroli i zamjeni brojila je dostavljen podnosiocu zahtjeva, što je on i potvrdio u svom zahtjevu. Što se tiče navoda podnosioca da nije bio obaviješten o kontroli mjernog mjesta i zamjeni brojila, potrebno je ukazati da je protivna strana u ovom slučaju postupila po odredbi člana 77. stav 4. Opštih uslova, kojom je propisano da ukoliko krajnji kupac ne prisustvuje kontroli mjernog mjernog mjesta i izmjenama na mjernom slogu koje distrbuter preduzima radi održavanja, distributer je dužan krajnjem kupcu dostaviti zapisnik o izvršenim izmjenama, što je on u ovom slučaju i uradio. Takođe, utvrđeno je i da je podnosilac zahtjeva putem telefona informisan u vezi sa zamjenom brojila. Pored toga, kontroli mjernog mjesta i zamjeni brojila koje se nalazilo u unutrašnjosti objekta su prisustvovali i zaposleni protivne strane, kako je to u svom zahtjevu naveo i podnosilac zahtjeva. 
Nakon što je zamijenjeno brojilo broj 48120 isto je dostavljeno Republičkom zavodu za standardizaciju i metrologiju, radi kontrole ispravnosti. Kontrolom navedenog brojila koju je Republički zavod za standardizaciju i metrologiju, kao ovlaštena institucija izvršio dana 29.09.2015. godine, utvrđeno je da brojilo broj 48120 nije ispravno i da ima grešku u mjerenju od 66%, odnosno da nema mjerenja na R i S fazi. Izvještajem o vanrednom pregledu brojila broj 05.3/11/393-25-500/15 od 01.10.2015. godine, koji je sačinjen nakon kontrole brojila broj 48120, konstatovano je i da je odlemljen varistor T faze, a da je od S faze nagorio, kao i da je otpornik na R i S fazi u prekidu. O zamjeni brojila, kao i rezultatima baždarenja brojila broj 48120, protivna strana je u pisanoj formi obavijestila podnosioca zahtjeva. Pored toga, nakon zamjene brojila broj 48120, na novopostavljenom brojilu broj 191033 je evidentirana višestruko veća potrošnja električne energije u odnosu na prethodne mjesece, što pored rezultata vanredne kontrole brojila, dodatno ukazuje da na mjernom mjestu podnosioca nije pravilno mjerena isporučena električna energija. Potrebno je ukazati i da je potrošnja električne energije koja je izmjerena nakon zamjene brojila broj 48120, odnosno na novopostavljenom brojilu broj 191033, veća i od potrošnje električne energije koja je registrovana u istim mjesecima prethodne godine. Zbog toga, se ne može prihvatiti navod podnosioca zahtjeva da se prilikom korekcije obračuna električne energije morala uzeti procjena električne energije iz perioda nakon zamjene brojila. S tim u vezi, potrebno je istaći da je potrošnja električne energije promjenljiva kategorija, na koju prvenstveno utiče sam krajnji kupac, pa se podaci o potrošnji električne energije ne mogu uzeti sami za sebe kao nesumnjiv dokaz o grešci u mjerenju i datumu nastanka te greške i moraju se posmatrati zajedno sa svim ostalim činjenicama. Takođe, nerelavantan je i komentar podnosioca da u objektu nema potrošača koji mogu potrošiti toliku količinu električne enegriju, pošto i na tu okolnost podnosilac zahtjeva može uticati. U ovom slučaju je relevantno da je kontrola ispravnosti brojila izvršena od strane Republičkog zavoda za standardizaciju i metrologiju kao nadležne institucije, a kojom je nesumnjivo utvrđena greška u mjerenju električne energije, odnosno da je trofazno brojilo broj 48120 mjerilo električnu energiju samo na jednoj fazi. Podnosilac zahtjeva osporava sačinjenu korekciju obračuna električne energije, navodeći i da on nije mogao uticati na neispravnost u mjerenju električne energije. Međutim, korekcija obračuna električne energije zbog greške u mjerenju, kako to propisuje član 79. stav 2. Opštih uslova, se između ostalog vrši i kada se utvrdi da je električna energija djelimično mjerena, a što je utvrđeno na osnovu priloženih dokaza, tako da za korekciju obračuna nije odlučna okolnost kako je prouzrokovana greška u mjerenju. Dakle, korekcija obračuna električne energije se uvijek vrši kada za to postoje razlozi propisani odredbom člana 79. Opštih uslova, a koje je u ovom slučaju utvrdio Republički zavod za standardizaciju i metrologiju kao nadležna institucija.
Takođe, potrebno je ukazati i da nisu dostavljeni dokazi da se podnosilac zahtjeva obratio protivnoj strani i ukazao na nelogičnu potrošnju električne energije, niti je tražio vanrednu kontrolu brojila, iako je na to imao pravo na osnovu odredbe člana 76. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 90/12) - u daljem tekstu: Opšti uslovi. S obzirom na ovako utvrđeno stanje brojila i konstatovanu grešku u mjerenju električne energije, u ovom slučaju je postojao osnov za korekciju obračuna električne enegrije, zbog greške u mjerenju iz člana 79. stav 2. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 90/12) - u daljem tekstu: Opšti uslovi, kojim je propisano da ukoliko se baždarenjem utvrdi da je mjerni uređaj imao grešku dva puta veću od klase tačnosti ili zbog kvara izvjesno vrijeme nije mjerio električnu energiju i snagu, odnosno da je mjerenje bilo djelimično, isporučena električna energija, odnosno snaga se utvrđuje proračunom ako je moguće, ili procjenom. Postupajući po navedenom članu Opštih uslova, a imajući u vidu da je utvrđeno da je mjerenje električne energije na mjernom mjestu podnosioca bilo djelimično, protivna strana je primjenjujući metodu proračuna, dana 31.10.2015. godine izvršila korekciju obračuna električne energije. Korekcija obračuna utrošene električne energije je fakturisana uz račun za oktobar 2015. godine, zajedno sa tekućom potrošnjom električne energije u oktobru 2015. godine od 901 kWh i to u ukupnom iznosu od 3.918,91 KM, a korekcija je vršena na način da je podnosiocu zahtjeva za period korekcija obračuna dofakturisano 20.636 kWh, odnosno još 2/3 električne energije, s obzirom da je u periodu korekcije obračuna na brojilu izmjereno ukupno 10.318 kWh. Dakle, s obzirom na navedene činjenice i navedeni pravni osnov, protivna strana je imala pravo da za mjerno mjesto podnosioca zahtjeva izvrši korekciju obračuna utrošene električne enegrije, zbog greške u mjerenju, pa je odlučeno kao u tački 1. dispozitiva ovog rješenja.
Iz dostavljene dokumentacije je utvrđeno i da je protivna strana korekciju obračuna električne energije izvršila za period od dvije godine od dana otklanjanja greške u mjerenju, pozivajući se na odredbu člana 79. stav 7. tačka a) Opštih uslova, kojim je propisano da se korekcija obračuna zbog greške u mjerenju utvrđuje od dana otklanjanja do dana nastanka greške u mjerenju, ako se datum nastanka greške u mjerenju može utvrditi, s tim da period ne može biti duži od dvije godine. Međutim, u ovom slučaju protivna strana nije mogla da primjeni navedenu odredbu Opštih uslova, s obzirom da nije utvrdila tačan datum nastanka greške u mjerenju. Kako se za utvrđivanje perioda korekcije obračuna električne energije nije mogla primijeniti odredba člana 79. stav 7. tačka a) Opštih uslova, te kako je kontrola mjernog mjesta podnosioca izvršena dana 13.11.2012. godine, kada je utvrđeno da je „mjerno mjesto uredno“ i dana 24.01.2013. godine kada je konstatovano da mjerno mjesto nije dostupno za detaljniju kontrolu, te kako nije bilo baždarenja mjernog uređaja u poslednje dvije godine u smislu odredbe člana 79. stav 2. tačka b) Opštih uslova, to je u ovom slučaju potrebno za korekciju obračuna električne energije uzeti period od godinu dana od dana otklanjanja greške u mjerenju, a na osnovu odredbe člana 79. stav 7. tačka v) Opštih uslova. Imajući u vidu naprijed navedene činjenice i odredbe Opštih uslova kojima se uređuje način utvrđivanja perioda za koji se vrši korekcija obračuna električne energije, zbog greške u mjerenju, odlučeno je kao u tački 2. dispozitiva ovog rješenja.
Kako se ovaj spor rješava u skraćenom postupku i kako su troškovi postupka bili neznatni, te kako nijedna stranka u postupku nije podnijela zahtjev za naknadu troškova, Regulatorna komisija je tačkom 3. dispozitiva ovog rješenja odlučila da svaka stranka snosi svoje troškove, koje je eventualno imala u ovom postupku, a na osnovu člana 27. stav 2. Zakona o električnoj energiji.
Pravna pouka se zasniva na odredbi člana 25. Zakona o energetici ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 49/09), te članu 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 109/05 i 63/11).


Pravna pouka:
Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe pred Okružnim sudom u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja.
 

Predsjednik

Vladislav Vladičić