Zaključak o odbacivanju Zahtjeva za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana - "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje
Postavljeno u
Broj:01-493-6/18/R-106-43
Datum: 20.03.2019. godine
Na osnovu člana 208. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 13/02, 87/07, 50/10 i 66/18) i člana 33. stav 1. tačka d. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10), odlučujući o zahtjevima za izdavanje dozvola za izgradnju vjetroelektrana, privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske je, na 106. redovnoj sjednici, održanoj 20.03.2019. godine, u Trebinju, donijela
Z A К LJ U Č A К
ODBACUJU SE zahtjevi za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana i to:
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Rupari" broj 81/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-493-2/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Džinov Do" broj 83/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-494-1/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Кučajnica" broj 75/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-495-1/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Dubac" broj 79/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-496-1/18 i
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Cvjetov kuk" broj 77/2018 od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-497-1/18,
privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, kao nepotpuni.
O b r a z l o ž e nj e
Dana 25.12.2018. godine, privredno društvo "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva) je Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) podnijelo slijedeće zahtjeve za izdavanje dozvole za izgradnju vjetroelektrana:
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Rupari" broj 81/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-493-2/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Džinov Do" broj 83/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-494-1/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Кučajnica" broj 75/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-495-1/18,
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Dubac" broj 79/2018, od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-496-1/18 i
- Zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju Vjetroelektrane "Cvjetov kuk" broj 77/2018 od 24.12.2018. godine, zaveden u Regulatonoj komisiji pod brojem 01-497-1/18.
U ovom slučaju je utvrđeno da su svi zahtjevi podneseni od strane istog podnosioca, odnosno privrednog društva "EOL PRVI" d.o.o. Nevesinje, te da se podneseni zahtjevi zasnivaju na istom ili sličnom činjeničnom stanju i istom pravnom osnovu. Na osnovu člana 51. stav 1. i člana 67. stav 1. Zakona o električnoj energiji, Regulatorna komisija je nadležna da odlučuje o svih pet podnesenih zahtjeva za izgradnju vjetroelektrana. S obzirom na navedene okolnosti, utvrđeno je da su se u cjelosti ispunili uslovi da se podneseni zahtevi razmatraju i rješavaju u jednom postupku u smislu odredbe člana 115. Zakona o opštem upravnom postupku, te je, na 106. redovnoj sjednici, održanoj 20.03.2019. godine, donesen zaključak broj 01-493-5/18/R-106-42 da se ovi zahtjevi riješe u jednom postupku.
Pregledom dostavljenih zahtjeva i priložene dokumentacije, utvrđeno je da je podnosilac zahtjeva uz zahtjeve priložio Studiju o procjeni uticaja na životnu sredinu za projekat izgradnje „Vjetropark Trusina“ instalisane snage 51 MW u opštini Nevesinje urađene od strane „Instituta zaštite, ekologije i informatike“ Banja Luka od jula 2013. godine i Rješenje o odobravanju Studije uticaja na životnu sredinu broj 15.04-96-29/13 od 09.07.2013. godine donijeto od strane Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Banja Luka. Navedeno rješenje o odobravanju Studije uticaja na životnu sredinu podliježe reviziji nakon pet godina od dana donošenja. Pregledom je utvrđeno da podnosilac, s obzirom da je rok za reviziju Rješenja o odobravanju Studije uticaja na životnu sredinu, čiji je sastavni dio i sama studija, istekao 09.07.2018. godine, nije uz zahtjeve dostavio dokaz o reviziji navedenog rješenja.
Takođe, podnosilac je uz zahtjeve dostavio i Ugovor o koncesiji za izgradnju i korišćenje parka vjetrenjača na lokaciji Trusina, opština Nevesinje od 19.10.2012. godine, kao i Aneks I od 04.09.2014. godine, Aneks II od 17.12.2014. godine i Aneks III od 07.11.2016. godine. Uvidom u Aneks III Ugovora o koncesiji za izgradnju i korišćenje parka vjetrenjača na lokaciji Trusina, opština Nevesinje utvrđeno je da je određen rok za izgradnju, priključenje, uključujući i probni rad i isitivanje vjetroparka Trusina do 31.12.2017. godine. Podnosilac uz zahtjeve nije dostavio dokaz o produženju navedenog roka za izgradnju, priključenje, uključujući i probni rad i isitivanje vjetroparka Trusina.
Odredbom člana 32. Pravilnika o izdavanju dozvola – u daljem tekstu: Pravilnik ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 7/19) propisano je koji se dokumenti prilažu uz zahtjev za izdavanje dozvole za izgradnju, a tačkom e) ovoga člana je propisano da se uz zahtjev obavezno prilaže i ovjerena studija o procjeni uticaja na životnu sredinu, u skladu propisima. Tačkom k) ovoga člana je, takođe, propisano da se uz zahtjev obavezno prilaže i ugovor o koncesiji u skladu sa propisima o dodjeli koncesije.
Imajući u vidu naprijed navedeno, utvrđeno je da svi zahtjevi podnosioca sadrže nedostatke da bi se po njima dalje moglo postupati, te je od podnosioca zahtjeva, aktima od 23.01.2019. godine, zatraženo da otkloni navedene nedostatke, odnosno da, između ostalog, dostavi Rješenje o odobravanju Studije uticaja na životnu sredinu i dokaz o regulisanju koncesije u pogledu roka izgradnje. Istim aktima, podnosiocu je ostavljen rok od 30 dana za upotpunjavanje zahtjeva, kako bi se dalje moglo postupiti po zahtjevima, te je podnosilac zahtjeva, u smislu odredbe člana 56. stav 2. Zakona o opštem upravnom postupku i člana 10. stav 2. Pravilnika, upozoren na posljedice propuštanja ostavljenog roka, odnosno upozoren je da će se u tom slučaju zahtjevi odbaciti kao nepotpuni.
Regulatorna komisije je, dana 20.02.2019. godine, zaprimila dopunu navednih zahtjeva od 19.02.2019. godine. Navedenim dopunama podnosilac je, kako navodi dostavio dio dokumentacije tražene aktima Regulatorne komisije od 23.01.2019. godine, te je iznio prijedlog da mu se odobri rok od 45 dana u kome bi se trebalo riješiti prethodno pitanje s obzirom da je došlo do zastoja u proceduri izdavanja Aneksa IV Ugovora o koncesiji. Ovaj prijedlog se nije mogao prihvatiti iz razloga što se ne radi o prethodnom pitanju kao pravnom pitanju koje se pojavilo u postupku, već o činjeničnoj i dokaznoj podlozi koju je stranka trebala priložiti uz zahtjev na osnovu naprijed navedenih odredbi Pravilnika. Pored toga, podnosilac zahtjeva ni u dopuni zahtjeva nije dostavio tražene dokumente - Rješenje o odobravanju Studije uticaja na životnu sredinu i dokaz o regulisanju koncesije u pogledu roka izgradnje.
S obzirom na naprijed navedeno, nesumnjivo je utvrđeno da podnosilac uz zahtjeve nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju, koju je bio dužan dostaviti na osnovu odredbe člana 32. tačke e) i k) Pravilnika, zbog čega su zahtjevi podnosioca nepotpuni, te je zahtjeve trebalo odbaciti.
S obzirom na navedeni činjenični i pravni osnov, na 106. redovnoj sjednici Regulatorne komisije, održanoj 20. marta 2019. godine, odlučeno je kao u dispozitivu ovoga zaključka.
Pravna pouka zasniva se na odredbi člana 25. Zakona o energetici ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 49/09) i odredbama člana 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 109/05 i 63/11).
Pravna pouka: Ovaj zaključak je konačan. Protiv ovog zaključka može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema ovog zaključka.
Predsjednik
Vladislav Vladičić