Skip to Content

Rješenje spora: Miličić Branislav

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-371-11/16/R-33-348 
Datum: 08.12.2016. godine 


Na osnovu odredbi člana 28. stav 1. alineja 4. Zakona o električnoj energiji ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 8/08, 34/09, 92/09 i 1/11), člana 10. stav 1. tačka 9. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske - Prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 6/10), člana 33. stav 1. tačka g. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 59/10) i člana 74. Pravilnika o javnim raspravama i rješavanju sporova i žalbi ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 70/10), u skraćenom postupku rješavanja spora po zahtjevu Miličić Branislava iz Pelagićeva, zastupanog po punomoćniku Lukić Blagiši, advokatu iz Bijeljine, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina'' a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bijeljina, u vezi sa tarifama po kojima se isporučuje električna energija, odnosno u vezi sa osporavanjem obračuna neovlašćeno utrošene električne energije, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 33. redovnoj sjednici, održanoj 08.12.2016. godine, u Trebinju, donijela je

 

R J E Š E NЈ E
 

1. ODBIJA SE zahtjev Miličić Branislava iz Pelagićeva od 13.06.2016. godine, kojim osporava Obračun neovlašćene potrošnje broj 9000043789 od 14.04.2016. godine u iznosu od 3.707,55 KM za mjerno mjesto broj 0041950000007100 na adresi Centar II u Pelagićevu.
2. Svaka stranka snosi svoje troškove koje je imala u ovom postupku.
 

O b r a z l o ž e nj e
 

Dana 13.06.2016. godine, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija) primila je zahtjev za rješavanje spora Miličić Branislava iz Pelagićeva (u daljem tekstu: podnosilac zahtjeva), zastupanog po punomoćniku Lukić Blagiši, advokatu iz Bijeljine, kao i dopunu ovog podneska od 18.07.2016. godine, protiv MH "ERS" - MP a.d. Trebinje - ZEDP "Elektro-Bijeljina'' a.d. Bijeljina, RJ ''Elektrodistribucija'' Bijeljina (u daljem tekstu: protivna strana) u vezi sa tarifama po kojima se električna energija isporučuje, odnosno u vezi sa obračunom neovlašćene potrošnje električne energije. U podnesku je prigovoreno na osnov za obračun neovlašćene potrošnje, odnosno na zapisnike na osnovu kojih je sačinjen obračun u iznosu od 3.707,55 KM, a koji je protivna strana obračunala, jer je kontrolom ispravnosti brojila utvrdila njegovu neispravnost. Podnosilac zahtjeva osporava nalaz o ispitivanju spornog brojila, da je brojilo imalo grešku u mjerenju od 100%, jer je do mjeseca februara 2016. godine mjerilo električnu energiju u normalnim količinama. Pored toga što dovodi u sumnju kontrolu ispravnosti brojila, podnosilac ističe da se ne može utvrditi da li je kontrolisano brojilo bilo baždareno. S obzirom da smatra da je obračun neovlašćene potrošnje pogrešan i nezakonit, podnosilac traži da se isti stavi van snage, a da se umjesto njega izvrši korekcija obračuna utrošene električne energije na ovom mjernom mjestu.
Dana 02.11.2016. godine protivna strana je, na zahtjev Regulatorne komisije, dostavila izjašnjenje o zahtjevu podnosioca, u kome je navedeno da je podnosilac zahtjeva u evidencijama protivne strane evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje „domaćinstvo“, 1. tarifna grupa, na mjernom mjestu broj 0041950000007100, koje se nalazi u objektu na adresi Centar II, u Pelagićevu. U izjašnjenju je ukazano da se mjerno mjesto nalazi sa spoljne strane objekta, te je kao takvo dostupno za redovno očitanje, redovno se vrši očitanje i ispostavljaju računi za utrošenu električnu energiju. Protivna strana navodi da je dana 10.03.2016. godine izvršena zamjena brojila na ovom mjernom mjestu, zbog sumnje u ispravnost brojila broj 3199042 tipa T26CD, proizvođača „Iskra“, kojom prilikom su na brojilu primijećena oštećenja državnih plombi. Iz navedenih razloga istog dana je izvršen kontrolni pregled mjernog mjesta podnosica i sačinjen zapisnik o utvrđivanju neovlašćene potrošnje broj 10/03/16, jer su ovlaštena lica utvrdila da su oštećene državne plombe. Nakon toga, demontirano brojilo broj 3199042 je poslato na vanrednu kontrolu ispravnosti, a mjerno mjesto nije isključeno sa elektrodistributivne mreže. Protivna strana navodi da je dana 24.03.2016. godine od strane ovlaštenog kontrolora Republičkog zavoda za standardizaciju i metrologiju, izvršena kontrola brojila broj 3199042, kojom je utvrđeno da je državni žig oštećen, tako da je bila vidljiva samo prva cifra godine baždarenja-„2“. Pored toga, u napomeni je navedeno da je, nakon otvaranja brojila, konstatovano da je zaglavljen brojčanik (segmenti brojčanika pomjerani) i da je slomljen lim (uška) ispod šarafa kroz koji se provlači žica za plombiranje gdje se nalazi državni žig. Podnosilac zahtjeva nije prisustvovao vanrednoj kontroli i baždarenju brojila. Protivna strana ukazuje da je s obzirom na ovako utvrđeno stanje, zaključeno da se radi o neovlaštenoj potrošnji iz odredbe člana 89. stav 1. tačka b) Opštih uslova za isporuku i snabdijevanju električnom energijom – Prečišćeni tekst (''Službeni glasnik Republike Srpske'' broj 90/12) – daljem tekstu: Opšti uslovi, pa je primjenom Opštih uslova za ovaj vid neovlaštene potrošnje sačinjen obračun neovlašćene potrošnje u iznosu od 3.707,55 KM, po kom osnovu je podnosiocu zahtjeva izdata Poreska faktura broj 9000043789 od 14.04.2016. godine. Protivna strana je ukazala da je dana 13.05.2016. godine odbila, kao neosnovan, prigovor podnosioca zahtjeva od 19.04.2016. godine u vezi sa obračunatom neovlašćenom potrošnjom, te predlaže da i Regulatorna komisija nakon provedenog postupka, odbije navedeni zahtjev podnosioca u vezi sa neovlašćenom potrošnjom, kao neosnovan.
Regulatorna komisija je ocijenila da su stranke pribavile dovoljno dokaza na osnovu kojih se može pravilno i potpuno utvrditi činjenično stanje i donijeti pravedna odluka i bez posebnog saslušanja stranaka i dodatnog prikupljanja i izvođenja dokaza, te je na 31. redovnoj sjednici, održanoj 17.11.2016. godine, donijela zaključak da se u ovom sporu donese odluka u skraćenom postupku. Na istoj redovnoj sjednici, Regulatorna komisija je utvrdila i nacrt rješenja u ovom postupku. Zaključak i nacrt rješenja su dostavljeni strankama, te je ostavljena mogućnost da stranke u roku od osam dana dostave komentara na navedene akte. Na internet stranici i oglasnoj tabli Regulatorne komisije objavljeno je obavještenje za javnost o rješavanju spora u skraćenom postupku, sa mogućnošću podnošenja komentara. U ostavljenom roku podnosilac zahtjeva je dostavio komentare na nacrt rješenja u kojima je ponovio navode iz zahtjeva tako da se, u osnovi, u komentarima ne iznose nove činjenice i dokazi na kojima bi se zasnivala drugačija odluka u ovom sporu. Naime, podnosilac smatra da se pretežni dio obrazloženja ne zasniva na potpuno i pravilno utvrđenom činjeničnom stanju, da nisu uvaženi argumenti podnosioca zahtjeva, već samo protivne strane, te osporava da je redovno baždarenje brojila broj 3199042 izvršeno u 2013. godini. Podnosilac smatra da dokaz o verifikaciji može biti samo zapisnik o baždarenju ili sertifikat o baždarenju. Ovi dokazi nisu izvedeni u ovom postupku, već je izvršen samo uvid u "izvod iz knjige evidencije sa protokolima...". Podnosilac je, takođe, u komentarima naveo, da je ovo brojilo bilo predmet vanredne kontrole, izvršene u martu 2016. godine od strane ovlaštenog lica Republičkog zavoda za standardizaciju i metrologiju, kojom je utvrđeno da je državni žig oštećen i da je brojilo imalo grešku u mjerenju od -100%, odnosno da nije uopšte mjerilo potrošnju. Zbog toga podnosilac postavlja pitanje kako je kod ovakvog nalaza moguće da je brojilo u prethodnom periodu registrovalo utrošenu električnu energiju u vrijednosti od 250 – 350 KM mjesečno, te smatra da se početak neovlašćene potrošnje mogao utvrditi na osnovu podataka o prethodnoj potrošnji. Podnosilac u komentarima zahtijeva da se donese konačno rješenje uz uvažavanje komentara podnosioca, da se usvoji zahtjev za rješavanje spora, te stavi van snage sačinjeni obračun neovlašćene potrošnje električne enegije i sačini korekcija obračuna utrošene električne energije na osnovu odredbi člana 79. stav 2. i 3. i stav 7. tačka a. Opštih uslova. Podneseni komentari su u cjelosti neovnovani i nisu se mogli prihvatiti prilikom konačnog odlučivanja.
U postupku rješavanja ovog spora izvršen je uvid u sljedeću dokumentaciju, koju su stranke priložile: Zahtjev za rješavanje spora od 13.06.2016. godine, Dopunu zahtjeva za rješavanje spora od 18.07.2016. godine, Punomoć od 19.04.2016. godine, Izjašnjenje protivne strane o zahtjevu podnosioca broj 1906-4/16 od 28.10.2016. godine, Izvod iz Knjige evidencije sa protokolima ispitivanja mjerila, Potvrdu o zamjeni brojila od 11.04.2013. godine, Račune za isporučenu električnu energiju na ime Babić Dragan za mjesec decembar 2012. godine, te januar i februar 2013. godine, Račun za isporučenu električnu energiju na ime podnosioca zahtjeva za mjesec april 2013. godine, Zapisnik o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 75312/16 od 10.03.2016. godine, Zapisnik o utvrđivanju neovlašćene potrošnje električne energije broj 1003/16 od 10.03.2016. godine, Zapisnik o pregledu mjerila broj 05/3.12-393-23-88/16 od 24.03.2016. godine, Obračun neregistrovane električne energije broj 2802 od 11.04.2016. godine, Račun – fakturu broj 9000043789 od 14.04.2016. godine, Dostavu fakture za naknadu neovlaštene potrošnje električne energije broj 1906/16 od 14.04.2016. godine, Prigovor na obračun neovlašćene potrošnje od 21.04.2016. godine, Odgovor na prigovor broj 1906-2/16 od 13.05.2016. godine, Račune za isporučenu električnu energiju za tekuću godinu, Karticu kupca (energetska kartica), Finansijsku karticu za mjerno mjesto broj 0041950000007100 i komentare podnosioca zahtjeva.
Nakon razmatranja zahtjeva podnosioca, izjašnjenja protivne strane i uvida u priloženu dokumentaciju stranaka, utvrđene su sljedeće činjenice: 
• Podnosilac zahtjeva je u evidencijama protivne strane evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''domaćinstvo'', 1. tarifna grupa, na mjernom mjestu broj 0041950000007100, koje se nalazi u objektu na adresi Centar II, u Pelagićevu;
• Dana 11.04.2013. godine na ovom mjernom mjestu je postavljeno brojilo broj 3199042, koje je bilo baždareno dana 15.02.2013. godine, sa rokom važnosti baždarnog žiga od 10 godina;
• Dana 10.03.2016. godine, ovlašteni radnici protivna strane su izvršili kontrolu mjernog mjesta podnosioca zahtjeva, kojom prilikom su utvrdili da su oštećeni državni žigovi, što je konstatovano, Zapisnikom o kontroli mjernog mjesta po nalogu broj 75312/16 i Zapisnikom o utvrđivanju neovlaštene potrošnje električne energije broj 1003/16, koje je potpisao i podnosilac zahtjeva;
• Dana 10.03.20016. godine, izvršena je zamjena brojila broj 3199042, te je postavljeno brojila broj 7208058, što je konstovano Zapisnikom od 10.03.2016. godine, a skinuto brojilo je bez odlaganja poslato na vanrednu kontrolu ispravnosti;
• Ovlašteno lice Republičkog zavod za standardizaciju i metrologiju je 24.03.2016. godine izvršilo pregled i kontrolu brojila broj 3199042, kojom prilikom je utvrđeno da je državni žig oštećen i da je zbog toga vidljiva samo prva cifra godine baždarenja -„2“, te je utvrđeno da ispitivano brojilo ne radi u granicama dozvoljene greške po svim ispitnim tačakama, te da brojčanik utrošenu energiju ne registruje u dozvoljenim granicama greške; 
• Nakon otvaranja brojila ovlašteno lice zavoda konstatovalo je da je zaglavljen brojčanik (segmenti brojčanika pomjerani) i da je slomljen lim (uška) ispod vijka kroz koji se provlači žica za plombiranje gdje se nalazi državni žig, o čemu je sačinjen Zapisnik o pregledu mjerila broj 05/3.12-393-23-88/16 od 24.03.2016. godine; 
• Protivna strana je, dana 11.04.2016. godine, sačinila Obračun neovlaštene potrošnje broj 2802 u iznosu od 3.707,55 KM i po tom osnovu podnosiocu zahtjeva je izdat Račun - faktura broj 9000043789, koji je podnosiocu dostavljen uz dopis broj 1906/16 od 14.04.2016. godine;
• Protivna strana je dana 13.05.2016. godine podnosiocu zahtjeva dostavila Odgovor na njegov prigovor na obračun neovlaštene potrošnje, koji je podnijet dana 21.04.2016. godine, a u kome je obrazloženo da se isti ne može prihvatiti, te je poučen da se može obratiti Regulatornoj komisiji;
• Podnosilac zahtjeva nije izvršio plaćanje iznosa koji mu je fakturisan po osnovu neovlašćene potrošnje;
• Na mjernom mjestu podnosioca zahtjeva nije vršena obustava isporuke električne energije.
Na osnovu navedenih činjenica i priložene dokumentacije, utvrđeno je da je podnosilac zahtjeva evidentiran kao krajnji kupac u kategoriji potrošnje ''domaćinstvo'', 1. tarifna grupa, na mjernom mjestu broj 0041950000007100, koje se nalazi u objektu na adresi Centar II, u Pelagićevu. Na osnovu zapisnika o kontroli mjernog mjesta, zapisnika o kontrolnom pregledu mjernog mjesta i zapisnika o utvrđivanju neovlašćene potrošnje električne energije od 10.03.2016. godine utvrđeno je da su na ovom mjernom mjestu ovlašteni radnici protivne strane su dana 10.03.2016. godine utvrdili da su oštećeni državni žigovi na brojilu broj 3199042. Zbog toga je ovo brojilo istoga dana zamijenjeno i bez odlaganja upućeno na vanrednu kontrolu ispravnosti u Republički zavoda za standardizaciju i metrologiju. Navedeno brojilo broj 3199042 je kontrolisano i baždareno od strane ovlaštenih lica Republičkog zavoda za standardizaciju i metrologiju, kao nadležne institucije za kontrolu ispravnosti brojila. Kontrolom ovog brojila je utvrđeno da je oštećen državni žig na brojilu, te da brojilo ne radi u granicama dozvoljene greške po svim ispitnim tačakama, te da brojčanik utrošenu energiju ne registruje u dozvoljenim granicama greške. Republički zavod za standardizaciju i metrologiju je, na osnovu člana 10. Zakona o metrologiji u Republici Srpskoj („Službeni glasnik Republike Srpske“ broj 33/16), kao nadležna institucija, jedini nadležan da vrši verifikaciju brojila, koja uključuju i vanredni pregled brojila, tako da je nalaz ovog zavoda nakon obavljenog pregleda brojila, jedini relevantan dokaz o ispravnosti, odnosno neispravnosti brojila. Dakle, kontrolom brojila broj 3199042 od strane nadležne institucije je utvrđena neispravnost brojila i oštećenje državnog žiga, što je konstatovano Zapisnikom o pregledu mjerila broj 05/3.12-393-23-88/16 od 24.03.2016. godine. Skidanjem i oštećenjem žigova koji su postavljeni na brojilu omogućen je neovlašteni pristup u unutrašnjost brojila i preduzimanje neovlaštenih radnji na brojilu, odnosno neovlašteno manipulisanje potrošnjom električne energije i mijenjanje stanja na licu mjesta, a što je, nakon otvaranja brojila i potvrđeno, budući da je konstatovano da je zaglavljen brojčanik, odnosno da su segmenti brojčanika pomjerani i da je slomljen lim ispod vijka kroz koji se provlači žica za plombiranje gdje se nalazi državni žig. Kod ovakvog činjeničnog stanja nikakvu relevantnost nema pitanje podnosioca zahtjeva u komentaraima, kako je moguće ako je utvrđeno da je brojčanik zaglavljen i da brojilo nije uopšte registrovalo potrošnju, da je u prethodnom periodu brojilo registrovalo potrošnju, te da su izdavani računi za utrošenu električnu energiju u vrijednosti od 250 – 350 KM mjesečno. Dakle, upravo navedeno činjenično stanje potvrđuje postojanje neovlašćene potronje, te da je skidanjem i oštećenjem žiga omogućen neovlašćen uticaj na brojilo, odnosno omogućen je neovlašćeni uticaj na pravilno registrovanje utrošene električne energije. 
Na osnovu izvedenih dokaza nesumnjivo je utvrđeno da se u ovom slučaju radi o neovlaštenoj potrošnji iz odredbe člana 89. stav 1. tačka b) Opštih uslova, odnosno o neovlašćenoj potrošnji kada krajnji kupac onemogućava pravilno registrovanje preuzete električne energije i snage koja je preduzimana sa elektrodistributivne mreže. Protivna strana je, na osnovu odredbe člana 92. stav 5. Opštih uslova, dana 11.04.2016. godine, sačinila Obračun neovlašćene potrošnje broj 2802 u iznosu od 3.707,55 KM i po tom osnovu podnosiocu zahtjeva izdala račun, koji mu je uredno dostavljen. Obračun neovlaštene potrošnje je sačinjen za period od godinu dana od dana utvrđivanja neovlaštene potrošnje, s obzirom da se nije mogao utvrditi tačan početak neovlaštene potrošnje, a na osnovu odredbi člana 90. stav 3. Opštih uslova. Imajući u vidu činjenicu da je skidanjem i oštećenjem žiga omogućen neovlašćen uticaj na brojilo i pravilno registrovanje utrošene električne energije, nije se mogao prihvatiti komentar podnosioca da je trebalo početak perioda neovlašćene potrošnje utvrditi prema periodu kada brojilo uopšte nije registrovalo potrošnju, jer je i prije toga perioda bilo moguće uticati na pravilno mjerenje. 
Prilikom sačinjavanja obračuna za izračun obračunske snage uzeto je dozvoljeno strujno opterećenje provodnika od 56 A, kao manja vrijednost u odnosu na dozvoljeno strujno opterećenje glavnih osigurača od 63A, a na osnovu odredbe člana 91. stav 2. tačka a) podtačka 2. Opštih uslova. Količina neovlašteno utrošene električne energije je dobijena kao proizvod utvrđene obračunske snage i broja časova dnevno, odnosno četiri časa dnevno i za ljetni i za zimski sezonski period, a osnovu odredbe člana 91. stav 2. tačka v) podtačka 1. i 2. Opštih uslova.
Na osnovu uvida u "izvod iz knjige evidencije sa protokolima ispitivanja mjerila" i potvrdu o zamjeni brojila od 11.04.2013. godine, utvrđeno je da je ovo brojilo bilo baždareno 2013. godine, tako da je period važenja baždarnog žiga do 2023. godine, budući da je njegov rok važenja 10 godina. Važno je istaći da je ovo baždarenje vršeno u redovnoj proceduri, odnosno radi se o periodičnom pregledu brojila, a imajući u vidu da se radi o većem broju brojila o takvim pregledima se vodi evidencija, te je "izvod iz knjige evidencije sa protokolima ispitivanja mjerila" validan dokaz o izvršenom preiodičnom pregledu. Uvjerenje o izspravnosti mjerila se izdaje samo ako za to postoje posebni i opravdani razlozi, ili na izričit zahtjev u smislu odredbe tačke 14. Pravilnika o vrstama i oblicima verifikacionih žigova za mjerila i etalona ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 8/01), koji je bio na snazi u vrijeme vršenja periodičnog pregleda 2013. godine i odredbe člana 4. stav 6. važećeg Pravilnika o verifikaciji mjerila ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 61/14). Zbog toga su u cjelosti neosnovani komentari podnosioca u kojem osporava validnost "izvod iz knjige evidencije sa protokolima ispitivanja mjerila" kao dokaza o vremenu vršenja periodičnog pregleda, neosnovano tvrdeći da su jedino validni dokazi o periodičnom pregledu zapisnik o baždarenju ili sertifikat o baždarenju. Pored ostalog i verifikacioni žig na samom brojilu je dokaz o vremenu baždarenja, ali je taj dokaz u ovom slučaju uništen, tako da podnosilac zahtjeva nije dostavio dokaze za tvrdnje kojima osporava vrijeme baždarenja, koje je u ovom slučaju nepobitno utvrđeno.
Baždarni rok je utvrđen Naredbom o ispitivanju tipa i periodičnim pregledima etalona i mjerila ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 8/01), kojom je propisano da se periodični pregled indukcionih i elektronskih brojila električne energije za direktno priključenje vrši u roku od 10 godina. I nakon donošenja Pravilnika o vrstama mjerila za koja je obavezna verifikacija i vremenski intervali njihove periodične verifikacije ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 61/14), važnost prethodno izvršenih verifikacija brojila je i dalje ostala na snazi do isteka tih rokova, a na osnovu odredbe člana 4. ovoga Pravilnika. Ovom odredbom je propisano da "mjerila koja su verifikovana do dana stupanja na snagu ovog pravilnika smatraju se verifikovanim do dana isteka važenja žiga ili uvjerenja o verifikaciji".
Nakon otkrivanja neovlašćene potrošnje protivna strana je zahtijevala vanrednu kontrolu ispravnosti brojila od ovlaštene institucije, a u takvim slučajevima ovlaštena institucija sačinjava poseban izvještaj, sa rezultarima ispitivanja po svim ispitnim tačkama, koji je u ovom slučaju na nesumnjiv način utvrdio stanje zaštitnog žiga i stanje ispravnosti brojila. 
Nisu se mogli prihvatiti, kao relevantne okolnosti za odlučivanje, navodi podnosioca da su mu stizali računi za utrošenu električnu energiju u periodu neovlašćene potrošnje, da je utvrđena greška u mjerenju od 100%, niti navodi da je podnosilac prijavio kvar, budući da je nesumnjivo utvrđeno da su bili oštećeni žigovi na brojilu, što predstavlja neovlašćene radnje, kojima su omogućene neovlašćene manipulacije i uticaji na brojilo. Upravo u ovom slučaju, kada je neovlašćena potrošnja izvršena na mjernom uređaju, odredbom člana 92. stav 8. Opštih uslova, jasno je propisano da se iznos naknade za neovlašćenu potrošnju umanjuje za količine električne energije registrovane na mjernom mjestu za period za koji se vrši obračun neovlašćene potrošnje, a što je protivna strana i uradila. 
Imajući u vidu naprijed navedeni činjenični i pravni osnov, zahtjev i komentari podnosioca su u cjelosti neosnovani, te je odlučeno kao u tački 1. dispozitiva ovog rješenja.
Kako se ovaj spor rješava u skraćenom postupku i kako su troškovi postupka bili neznatni, te s obzirom da nijedna stranka u postupku nije podnijela zahtjev za naknadu troškova, Regulatorna komisija je, tačkom 2. dispozitiva ovog rješenja, odlučila da svaka stranka snosi svoje troškove, koje je eventualno imala u ovom postupku, a na osnovu člana 27. stav 2. Zakona o električnoj energiji.
Pravna pouka zasniva se na odredbi člana 25. stav 2. Zakona o energetici (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 49/09) i odredbama člana 5. i 15. Zakona o upravnim sporovima (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 109/05 i 63/11).

Pravna pouka: 
Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. 


 

Predsjednik

Vladislav Vladičić