Skip to Content

Rješenje o preduzimanju mjera nakon redovne nadzorne provjere - ZP "Elektro-Hercegovina" a.d. Trebinje

Postavljeno u
Verzija prilagođena za štampanje

Broj: 01-437-6/13/R-74-244
Datum:12.12.2013.

Na osnovu člana 23. alineja 1, a u vezi sa članom 24. Zakona o električnoj energiji (''Službeni glasnik Republike Srpske'', 8/08, 34/09, 92/09 i 01/11), člana 190. stav 1. i 2. Zakona o opštem upravnom postupku (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 13/02, 87/07 i 50/10), člana 10. tačka 1. i člana 18. stav 1. Statuta Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske - Prečišćeni tekst (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 6/10), člana 33. stav 1. tačka g. Poslovnika o radu Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 59/10) i člana 73. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola (''Službeni glasnik Republike Srpske'', broj 39/10 i 65/13), nakon izvršene redovne nadzorne provjere u Mješovitom holdingu "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektro-Hercegovina" a.d. Trebinje, Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske na 74. redovnoj sjednici održanoj 12.12.2013. godine u Trebinju, donijela je
 

R J E Š E NJ E
o preduzimanju mjera nakon obavljene redovne nadzorne provjere
 

I NALAŽE SE Mješovitom holdingu "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektro-Hercegovina" a.d. Trebinje, korisniku dozvole za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije i dozvole za obavljanje djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom, preduzimanje sljedećih mjera i aktivnosti u cilju ispunjenja uslova iz izdatih dozvola, po tačkama kako slijedi:

a) Dozvola za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije
Tačka 6.2. Obaveza javne usluge
Mjere i preporuke: Izvještavati Regulatornu komisiju o elektrifikaciji sela Rapti, Bodežišta i Ćesin na pougodišnjem nivou, počev od 01.01.2014. godine.
Tačka 6.4. Mjerenje električne energije
Mjere i preporuke: Dostaviti godišnji i trogodišnji plan baždarenja, ugradnje novih mjernih uređaja uključujući zamjenu postojećih mjernih uređaja novim i izmještanja mjernih mjesta po svim kategorijama potrošnje, bez odlaganja, i ovu aktivnost nadalje provoditi u skladu sa tačkom 6.4.3. uslova dozvole za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije.
Tačka 6.5. Gubici električne energije u distributivnoj mreži
Mjere i preporuke:
• U kontinuitetu preduzimati aktivnosti na smanjenju tehničkih i komercijalnih gubitaka električne energije u distributivnoj mreži, trajna aktivnost.
• Dostaviti godišnji i trogodišnji plan mjera za smanjenje gubitaka, bez odlaganja.
• Pridržavati se odredbi Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom prilikom obračuna neovlašćene potrošnje i preispitati obračun neovlašćene potrošnje električne energije za sve utvrđene slučajeve neovlašćene potrošnje u 2013. godini i o tome dostaviti izvještaj Regulatornoj komisiji, do 28. februara 2014. godine.
Tačka 6.7. Kvalitet snabdijevanja
Mjere i preporuke:
• Preduzimati sve potrebne mjere (izgradnja i rekonstrukcija distributivne mreže) kojima bi se obezbijedilo pouzdanije i kvalitetnije snabdijevanje električnom energijom na distributivnom području.
• Izvještavati o komercijalnom kvalitetu usluge distribucije električne energije i snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom na propisanim obrascima, trajna aktivnost.
• Izrađivati redovne godišnje izvještaje o kvalitetu snabdijevanja krajnjih kupaca električnom energijom i učiniti ih dostupnim javnosti putem vlastite internet stranice i u uslužnom centru, trajna aktivnost
Tačka 6.12. Priključenje na distributivnu mrežu
Mjere i preporuke:
• Sistemski pristupiti uređenju mjernih mjesta postojećih krajnjih kupaca i u ovom postupku izdavati odgovarajuće deklaracije o priključku/mjernom mjestu u skladu sa odredbama Opštih uslova, bez odlaganja.
• Objaviti novi cjenovnik usluga u uslužnom centru i na internet stranici preduzeća, bez odlaganja.
Tačka 6.15. Rad uslužnog centra
Mjere i preporuke:
• Preduzeti aktivnosti na punoj funkcionalnosti uslužnog centra, uredno arhivirati i voditi zbirnu evidenciju prigovora i žalbi (broj, vrsta i datum odgovora) na nivou preduzeća, bez odlaganja;
• Objaviti na svojoj internet stranici prečišćeni tekst - Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom, bez odlaganja;
• Uspostaviti besplatnu telefonsku liniju za pozive krajnjih kupaca, bez odlaganja.
Tačka 6.23. Finansijska stabilnost i finansijske garancije za poslovanje
Mjere i preporuke: Privredno društvo je dužno da redovno analizira i ocjenjuje svoj finansijski položaj radi obezbjeđenja finansijske stabilnosti poslovanja, što predstavlja trajnu aktivnost.
Tačka 6.24. Razdvajanje djelatnosti i računovodstvene evidencije
Mjere i preporuke:
• Izvršiti računovodstveno razdvajanje po djelatnostima kao bitan uslov za kontrolu unakrsnog subvencionisanja, bez odlaganja.
• Izvršiti funkcionalno razdvajanje djelatnosti distribucije električne energije od djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom, bez odlaganja.
• Nastaviti sa aktivnostima na izvještavanju po segmentima i pripremiti računovodstvene izvještaje sa računovodstveno razdvojenim segmentima distribucije i snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom, u skladu sa Odlukom o jedinstvenom regulatornom kontnom planu i Uputstvom o primjeni jedinstvenog regulatornog kontnog plana, kao trajnu aktivnost.
• Voditi urednu starosnu strukturu potraživanja, analizirati vjerovatnoću naplate, sa razumnom preciznošću procijeniti iznos nenaplativih potraživanja i na odgovarajući način objelodaniti u svojim finansijskim izvještajima, što predstavlja trajnu aktivnost.
• Potraživanja od kupaca za isporučenu i fakturisanu električnu energiju odvojeno evidentirati od potraživanja za obračunate kamate u finansijskom izvještaju i uskladiti nelogična salda analitičke evidencije energije i kamate, bez odlaganja.
• Priključak u finansijskim izvještajima evidentirati bez odlaganja kao:
1. Stavku nekretnine, postrojenja i opreme u iznosu istorijskog troška pribavljenog sredstva koji je njegova fer vrijednost na dan prenosa,
2. Komponente prihoda u skladu sa IAS 18 (MRS 18 - prihodi):
 prihod od izgradnje priključka (NIP),
 prihod od obezbeđenja uslova za priključenje (NOP),
 prihod od aktiviranja učinaka: kada koristi vlastitu radnu snagu, transportno vozilo, odobrenu amortizaciju za to vozilo i nabavljeno gorivo.
Vrijednost priključka kao nekretnine, postrojenja i opreme u aktivi odgovara Prihodu od izgradnje priključka (NIP) + Prihod od aktiviranja učinaka u pasivi bilansa.
Tačka 6.27. Primjena i održavanje sistema kvaliteta
Mjere i preporuke: Nakon resertifikacije integrisanog sistema kvaliteta dostaviti kopiju sertifikata sistema upravljanja kvalitetom u skladu sa zahtjevima standarda ISO 9001:2008 i sistema upravljanja zaštitom životne sredine ISO 14001.
Tačka 6.31. Izvještavanje Regulatorne komisije
Mjere i preporuke: Redovno popunjavati i dostavljati Regulatornoj komisiji sve propisane obrasce i ostalu dokumentaciju u skladu sa odredbama Pravilnika o izvještavanju i uslovima dozvole - trajna aktivnost.

b) Dozvola za obavljanje djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom

Tačka 6.5. Sigurnost i kvalitet snabdijevanja
Mjere i preporuke: Izvještavati Regulatornu komisiju o komercijalnom kvalitetu usluge snabdijevanja električnom energijom na propisanim obrascima Pravilnika o izvještavanju, trajna aktivnost.
Tačka 6.15. Izvještavanje
Mjere i preporuke: Redovno popunjavati i dostavljati Regulatornoj komisiji sve propisane obrasce i ostalu dokumentaciju u skladu sa odredbama Pravilnika o izvještavanju i uslovima dozvole - trajna aktivnost.

II Ovo rješenje je konačno i stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se na oglasnoj tabli i internet stranici Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske.

O b r a z l o ž e nj e

Mješoviti holding "ERS"- MP a.d. Trebinje - ZP "Elektro-Hercegovina" a.d. Trebinje je korisnik dozvole za obavljanje djelatnosti distribucije električne energije i dozvole za obavljanje djelatnosti snabdijevanja tarifnih kupaca električnom energijom, koje su izdate rješenjima Regulatorne komisije za energetiku Republike Srpske (u daljem tekstu: Regulatorna komisija), broj 01-450-12/12 od 14.12.2012. godine i broj 01-534-11/11 od 22.12.2011.godine.
U skladu sa članom 23. stav 1. Zakona o električnoj energiji i članom 73. stav 1. Pravilnika o izdavanju dozvola, u navedenom preduzeću je dana 25. i 26. septembra 2013. godine obavljena redovna nadzorna provjera od strane članova tima za nadzornu provjeru koji je imenovan Rješenjem Regulatorne komisije broj 01-437-2/13 od 13.09.2013. godine. U toku sprovođenja nadzora, članovi tima za nadzornu provjeru su pregledom dokumentacije i njenim izuzimanjem, te uzimanjem izjava od odgovornih lica korisnika dozvole vršili provjeru usaglašenosti stvarnog stanja sa uslovima izdatih dozvola.
Utvrđeno stanje nakon sprovedene nadzorne provjere je konstatovano u Izvještaju sa redovne nadzorne provjere koji je 02.12.2013. godine dostavljen korisniku dozvole na davanje komentara. U ostavljenom roku, koji je istekao dana 10.12.2013. godine, korisnik dozvole nije dostavio komentare na Izvještaj sa redovne nadzorne provjere.
Nakon razmatranja Izvještaja sa redovne nadzorne provjere sa prijedlogom mjera Regulatorna komisija je na 74. redovnoj sjednici održanoj 12.12.2013. godine, donijela rješenje o preduzimanju mjera kao u dispozitivu ovog rješenja.
Brojčane oznake navedene u dispozitivu ovog rješenja identične su brojčanim oznakama uslova izdate dozvole.
Pouka o pravnom lijeku: Ovo rješenje je konačno. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Okružnom sudu u Trebinju u roku od 30 dana od dana prijema rješenja.
 

Predsjednik
Milenko Čokorilo