Skip to Content

Рјешење: Славко Крсмановић, Бјелошевац, Бијељина

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-124-9/14/Р-86-171
Датум: 26.06.2014.


На основу члана 28. став 1. алинеја 4. Закона о електричној енергији ("Службени гласник Републике Српске", број 8/08, 34/09, 92/09 и 01/11), члана 10. став 1. алинеја 9. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 6/10), члана 33. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске ("Службени гласник Републике Српске", број 59/10) и члана 74. Правилника о јавним расправама и рјешавању спорова и жалби ("Службени гласник Републике Српске", број 70/10), у скраћеном поступку рјешавања спора по захтјеву Крсмановић Славка из мјеста Бјелошевац, Град Бијељина, против Мјешовитог Холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње, ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ "Електродистрибуција" Бијељина, у вези са тарифама по којима се енергија испоручује, односно у вези са оспоравањем обрачуна неовлашћене потрошње електричне енергије, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 86. редовној сједници одржаноj 26.06.2014. године у Требињу, донијела је
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е

1. ОДБИЈА СЕ захтјев Крсмановић Славка из мјеста Бјелошевац, Град Бијељина од 05.03.2014. године којим оспорава обрачун неовлашћено утрошене електричне енергије на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 у износу од 664,59 КМ, као неоснован.
2. ОДБИЈА СЕ захтјев Крсмановић Славка из мјеста Бјелошевац, Град Бијељина од 05.03.2014. године којим оспорава обрачун неовлашћено утрошене електричне енергије на мјерном мјесту ИД број 0041037500200003 у износу од 1.118,10 КМ, као неоснован.
3. Свака странка сноси своје трошкове које је имала у овом поступку.

О б р а з л о ж е њ е

Крсмановић Славко из мјеста Бјелошевац, Град Бијељина (у даљем тексту: подносилац захтјева) покренуо је поступак рјешавања спора код Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), против Мјешовитог Холдинга "ЕРС" - МП а.д. Требиње, ЗЕДП "Електро-Бијељина" а.д. Бијељина, РЈ "Електродистрибуција" Бијељина (у даљем тексту: противна страна), у вези са обрачуном неовлаштено утрошене електричне енергије на мјерним мјестима ИД број 0041037400069007 и 0041037500200003. Наиме, подносилац захтјева оспорава обрачуне нерегистроване електричне енергије који су сачињени и издати по основу накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију на овим мјерним мјестима. Обрачун број 14922/13 од 30.12.2013. године у износу од 664,59 КМ, подносилац оспорава наводећи да није било неовлашћене потрошње јер је електрична енергија трошена преко бројила, рачуни су редовно плаћани и није повријеђена ниједна одредба уговора о снабдијевању. Што се тиче обрачуна број 14923/13 од 31.12.2013. године у износу од 1.118,10 КМ, подносилац наводи да нема његове грешке јер су спорне утичнице прикључене по пројекту, а пројекат је урадила противна страна. Подносилац захтјева даље наводи да је за изграђену трафостаницу добио употребну дозволу и да су више пута обављани редовни и ванредни технички прегледи. Дана 27.12.2013. године, уз асистенцију полиције и крим техничара, обустављена је испорука електричне енергије, а поновно укључење је извршено 30.12.2013. године, уз претходну изнуду чиме су му нанијели велику штету како наводи подносилац. Због напријед наведеног подносилац сматра да га је противна страна неосновано задужила за обрачун неовлаштено утрошене електричне енергије на овом мјерном мјесту.
Дана 02.04.2014. године, Регулаторна комисија је захтјев подносиоца доставила на одговор противној страни, ради изјашњења и достављања доказа којима располаже. У изјашњењу од 25.04.2014. године, које је у Регулаторној комисији примљено 06.05.2014. године, противна страна је навела да је подносилац захтјева регистрован као крајњи купац на два мјерна мјеста и то: на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 које се налази у мјесту Бјелошевац, Град Бијељина у категорији потрошње ''Домаћинства'', 1. тарифна група и на мјерном мјесту ИД број 0041037500200003, платац број:41068540 које се, такође, налази у мјесту Бјелошевац и на коме је подносилац регистрован у категорији потрошње ''Остала потрошња на ниском напону, 1. тарифна група''. На мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 у категорији потрошње ''Домаћинства'' као датум укључења води се 28.04.2004. године када су вршене одређене промјене на мјерном мјесту као што је замјена мјерног уређаја и промјена тарифне групе. На мјерном мјесту подносиоца је постављен мјерни уређај број: 5990171, типа Т27ЦД, произвођача ''Искра'' са предвиђеним баждарењем у току 2014. године. Наведени мјерни уређај је, имајући у виду да је лоциран у унутрашњости објекта, редовно очитаван те су му редовно испостављани рачуни за испоручену електричну енергију које није оспоравао путем приговора. Контролом обављеном дана 27.12.2013. године чланови контролног тима противне стране открили су постојање неовлашћене потрошње електричне енергије на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 у категорији потрошње ''Домаћинства'', 1. тарифна група, о чему је сачињен Записник број 005494. У Записнику број 000475 о утврђивању неовлашћене потрошње констатовано је да је са кућне инсталације, преко самоносивог кабловског снопа 4x16 mm2 електричном енергијом напојио дио пословног простора, односно машину за производњу брикета-пелета. Наведене записнике су потписали и подносилац захтјева и поступајући радници противне стране. Након обављене контроле мјерно мјесто подносиоца је искључено са дистрибутивне мреже у складу са одредбом члана 97. став 1. тачка з) Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом - Пречишћени текст ("Службени гласник Републике Српске", број 90/12) - у даљем тексту: Општи услови. С обзиром да је након искључења мјерног мјеста са дистрибутивне мреже подносилац захтјева поступио у складу са одредбама члана 103. Општих услова, противна страна је извршила поновно прикључење овог мјерног мјеста на дистрибутивну мрежу. Противна страна даље наводи да је утврђено чињенично стање представљало основ за обрачун накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију примјеном одредбе члана 89. став 1. тачка д) Општих услова којим је прописано да се под неовлашћеном потрошњом електричне енергије подразумијева потрошња у случају када крајњи купац троши електричну енергију за категорију потрошње која му није одобрена електроенергетском сагласношћу. Сходно наведеном, а користећи се овлашћењем из члана 92. став 5. Општих услова подносиоцу је фактурисана разлика цијена електричне енергије између категорија потрошње ''Остала потрошња на ниском напону'' и то већи дневни тарифни став, и категорији потрошње ''Домаћинства'', као и разлика цијене обрачунске снаге за ове двије категорије потрошње, у складу са одредбом члана 91. став 5. Општих услова. Период за обрачун ове накнаде одређен је примјеном одредбе члана 90. став 3. Општих услова односно за годину дана. Овако обрачуната обавеза подносиоца за неовлашћено утрошену електричну енергију утврђена је у износу од 664,59 КМ на који износ је гласила и Пореска фактура број 05000392 од 31. 12.2013. године.
Истог дана тј. 27.12.2013. године обављена је и контрола на мјерном мјесту ИД број 0041037500200003, на коме је подносилац регистрован у категорији потрошње ''Остала потрошња на ниском напону, 1. тарифна група''. На овом мјерном мјесту подносилац је први пут регистрован као крајњи купац дана 21.10.2013. године. Ово мјерно мјесто лоцирано је на жељезно-решеткастој трафо станици која се налази у посједу подносиоца и смјештено је у главном разводном ормару, те је као такво доступно за очитавање као и друге мјере и радње. У складу са наведеним мјерни уређај на овом мјерном мјесту је уредно очитаван и редовно испостављани рачуни за испоручену електричну енергију на које подносилац није подносио приговоре. Приликом контроле овог мјерног мјеста чланови контролног тима противне стране су утврдили постојање неовлашћене потрошње електричне енергије. Наиме, контролом је утврђено да је на дијелу прикључка прије струјних мјерних трансформатора прикључен кабал Р 2x2,5 mm.2 Спорни кабал је потом проведен по конструкцији трафо станице те је кориштен за напајање електричном енергијом једног сијаличног мјеста на самој трафо станици. Дакле, подносилац је на описани начин омогућио потрошњу електричне енергије без њеног евидентирања на мјерном уређају постављеном у ГРО трафо станице. По утврђивању чињеничног стања исто је констатовано записнички и то сачињавањем Записника број 005495 о контролном прегледу мјерног мјеста и Записника број 00476 о утврђивању неовлашћене потрошње. Наведене записнике су потписали и подносилац захтјева и поступајући радници противне стране. Након обављене контроле мјерно мјесто подносиоца је искључено са дистрибутивне мреже у складу са одредбом члана 97. став 1. тачка з) Општих услова. Противна страна даље наводи да је утврђено чињенично стање представљало основ за обрачун накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију примјеном одредбе члана 89. став 1. тачка в) Општих услова којом је прописано да се под неовлашћеном потрошњом електричне енергије подразумијева потрошња без мјерних уређаја или мимо њих. Код утврђивања износа обрачунске снаге примијењене су одредбе члана 91. став 2. тачка а) подтачка 1. Општих услова па је иста добијена као производ називног дозвољеног струјног оптерећења проводника преко кога извршена неовлашћена потрошња са номиналним напоном, с обзиром да је неовлашћена потрошња извршена испред главног осигурача. Укупна количина неовлашћено утрошене електричне енергије је, у складу са одредбом члана 91. став 2 тачка б) подтачка 1. Општих услова, добијена множењем наведене обрачунске снаге са осам часова дневно за период од 65 дана. Наиме, приликом утврђивања периода за обрачун у обзир је узета чињеница да је посљедњи преглед мјерног мјеста подносиоца извршен дана 04.10.2013. године, када је констатовано да на мјерном мјесту нема недостатака. На тако утврђену количину неовлашћено утрошене електричне енергије су примијењене цијене прописане одредбом члана 92. став 2. тачка б) Општих услова те је на тај начин подносилац задужен за укупан износ од 1.118,10 КМ на који износ је сачињена пореска фактура број Q 05000391 од 31.12.2013. године. На наведене фактуре о обрачуну неовлашћено утрошене електричне енергије подносилац је дана 15.01.2014. године поднио приговоре којима оспорава постојање неовлашћене потрошње. Анализом навода из приговора утврђено је да је подносилац признао да је спорним каблом напојио машину за производњу брикета-пелета, а не пословни објекат што у крајњем случају значи да је електрична енергија из домаћинства кориштена за обављање привредне дјелатности. Такође, приликом контроле мјерног мјеста подносиоца је само констатовано чињенично стање односно потрошња електричне енергије за категорију потрошње која није одобрена електроенергетском сагласношћу, без намјере о утврђивању субјективне кривице за предузимање тих радњи. Параметри за обрачун неовлаштено преузете електричне енергије преузети су из записника у којима је констатовано чињенично стање утврђено на лицу мјеста и уз примјену одредби Општих услова извршен је обрачун накнаде за неовлашћено преузету електричну енергију.
Регулаторна комисија је оцијенила да су странке прибавиле довољно доказа на основу којих се може правилно и потпуно утврдити чињенично стање и донијети праведна одлука и без посебног саслушања странака на формалној расправи и додатног прикупљања и извођења доказа, те је на 85. редовној сједници одржаној 05. јуна 2014. године, донијела закључак да се у овом спору донесе одлука у скраћеном поступку. На истој редовној сједници Регулаторна комисија је утврдила и Нацрт рјешења у овом поступку. Закључак и нацрт рјешења су достављени странкама и остављен им је рок од осам дана за достављање коменатара на наведене акте. На интернет страници и огласној табли Регулаторне комисије објављено је обавјештење за јавност о рјешавању спора у скраћеном поступку. У остављеном року подносилац захтева је благовремено доставио коментаре на наведене акте. У коментарима подносилац уопштено наводи да контрола мјерног мјеста од радника противне стране није обављена у складу са Општим условима и Правилником о откривању неовлаштене потрошње, наводи као и у поднесеном захтјеву да није било неовлаштене потрошње електричне енергије на овом мјерном мјесту, те да ће се та околност утврдити у кривичном поступку.
Увидом у захтјев подносиоца од 05.03.2014, изјашњење противне стране, записнике о контролном прегледу мјерног мјеста од 27.12.2013. године, записнике о утврђивању неовлашћене потрошње од 27.12.2013. године, обрачуне неовлаштено утрошене електричне енергије број: 14922/13 и 14923/13 од 30.12.2013. године, пореске фактуре број Q 05000391 од 31.12.2013. године и Q 05000392 од 31.12.2013, приговоре на обрачун неовлашћено утрошене електричне од 15.01.2014. године, одговор на приговор број 7186-1/13 од 29.01.2014. године, енергетску и финансијску картицу, финансијску картицу са раздвојеним салдом енергије и камате, копије обавјештења и налога за рад, те копије дописа о комуникацији са подносиоцем захтјева, утврђене су сљедеће чињенице:
- подносилац захтјева је евидентиран као крајњи купац на два мјерна мјеста и то: на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 које се налази у мјесту Бјелошевац, Град Бијељина у категорији потрошње ''Домаћинства'', 1. тарифна група и на мјерном мјесту ИД број 0041037500200003, платац број: 41068540 које се, такође, налази у мјесту Бјелошевац и на коме је подносилац регистрован у категорији потрошње ''Остала потрошња на ниском напону, 1. тарифна група'';
- мјерно мјесто је лоцирано у унутрашњости објекта, али је и као такво уредно и редовно очитавано, те су редовно испостављани рачуни за утрошену електричну енергију;
- дана 27.12.2013. године чланови контролног тима противне стране открили су постојање неовлашћене потрошње електричне енергије на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 у категорији потрошње ''Домаћинства'', о чему је сачињен Записник број 005494. У Записнику број 000475 о утврђивању неовлашћене потрошње констатовано је да је са кућне инсталације, преко самоносивог кабловског снопа 4x16 mm2 електричном енергијом напојио дио пословног простора, односно машину за производњу брикета-пелета;
- дана 30.12.2013. године противна страна је сачинила обрачун накнаде за неовлаштено утрошену електричну енергију број: 14922/13,
- на основу обрачуна подносиоцу захтјева је достављена пореска фактура број Q 05000392 која је сачињена дана 31.12.2013 године на износ од 664,58 КМ;
- подносилац захтјева је противној страни доставио приговор на пореску фактуру, односно на испостављени обрачун накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију;
- одговором број 7186-1/13 од 29.01.2014. године противна страна је одбила приговор подносиоца захтјева као неоснован;
- дана 27.12.2013. године чланови контролног тима противне стране открили су постојање неовлашћене потрошње електричне енергије на мјерном мјесту ИД број 0041037500200003, на коме је подносилац регистрован у категорији потрошње ''Остала потрошња на ниском напону'', подносилац је први пут регистрован као крајњи купац дана 21.10.2013. године;
- ово мјерно мјесто лоцирано је на жељезно-решеткастој трафо станици која се налази у посједу подносиоца и смјештено је у главном разводном ормару;
- контролом је утврђено да је на дијелу прикључка прије струјних мјерних трансформатора прикључен кабал Р 2x2,5 mm.2 Спорни кабал је потом проведен по конструкцији трафо станице те је кориштен за напајање електричном енергијом једног сијаличног мјеста на самој трафо станици;
- дана 30.12.2013. године противна страна је сачинила обрачун накнаде за неовлаштено утрошену електричну енергију број: 14923/13,
- на основу обрачуна подносиоцу захтјева је достављена пореска фактура број Q 05000391 која је сачињена дана 31.12.2013 године на износ од 1.118,10 КМ;
- подносилац захтјева је противној страни доставио приговор на пореску фактуру, односно на испостављени обрачун накнаде за неовлашћено утрошену електричну енергију;
- одговором број 7186-1/13 од 29.01.2014. године противна страна је одбила приговор подносиоца захтјева као неоснован;
- с обзиром да је након искључења мјерног мјеста са дистрибутивне мреже подносилац захтјева поступио у складу са одредбама члана 103. Општих услова, противна страна је извршила поновно прикључење наведених мјерних мјеста на дистрибутивну мрежу.
На основу увида у достављену документацију у овом поступку, утврђено је да је на мјерном мјесту ИД број 0041037400069007 у категорији потрошње ''Домаћинства'', 1. тарифна група, које се налази у мјесту Бјелошевац, Град Бијељина, на коме се подносилац води као крајњи купац, неовлаштено преузимана електрична енергија, јер је крајњи купац трошио електричну енергију за категорију потрошње која му није одобрена електроенергетском сагласношћу у смислу одредбе члана 89. став 1. тачка д) Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом – Пречишћени текст, у даљем тексту: Општи услови ("Службени гласник Републике Српске'', број 90/12). Наиме, на основу Записника о утврђивању неовлашћене потрошње, утврђено је да је на овом мјерном мјесту са кућне инсталације, преко самоносивог кабловског снопа 4x16 mm2 електричном енергијом напојио дио пословног простора, односно машину за производњу брикета-пелета, чиме је омогућена потрошња електричне енергије која није одобрена електроенергетском сагласношћу. Сходно наведеном, а користећи се овлашћењем из члана 92. став 5. Општих услова подносиоцу је фактурисана разлика цијена електричне енергије између категорија потрошње ''Остала потрошња на ниском напону'' и то већи дневни тарифни став, и категорији потрошње ''Домаћинства'', као и разлика цијене обрачунске снаге за ове двије категорије потрошње, у складу са одредбом члана 91. став 5. Општих услова. Период за обрачун ове накнаде одређен је примјеном одредбе члана 90. став 3. Општих услова односно за годину дана уназад.
На мјерном мјесту ИД број 0041037500200003, на коме је подносилац регистрован у категорији потрошње ''Остала потрошња на ниском напону'' такође је неовлаштено преузимана електрична енергија, на начин да је електрична енергија трошена мимо мјерног уређаја, што представља неовлаштену потрошњу електричне енергије у смислу одредбе члана 89. став 1. тачка в) Општих услова. На основу Записника о утврђивању неовлашћене потрошње, утврђено је да је на дијелу прикључка прије струјних мјерних трансформатора прикључен кабал Р 2x2,5 mm2. Спорни кабал је потом проведен по конструкцији трафо станице те је кориштен за напајање електричном енергијом једног сијаличног мјеста на самој трафо станици. Дакле, подносилац је на овај начин омогућио потрошњу електричне енергије без евидентирања на мјерном уређају постављеном у ГРО трафостанице.
На основу утврђеног чињеничног стања противна страна је, примјеном одредби члана 91. и 92. Општих услова, сачинила обрачун неовлаштене потрошње на овом мјерном мјесту на начин да је:
• обрачунску снагу утврдила у складу са чланом 91. став 2. тачка а) подтачка 1) Општих услова односно као производ дозвољеног струјног оптерећења проводника преко кога је извршена неовлашћена потрошња и номиналног напона,
• количину неовлашћено утрошене активне енергије утврдила примјеном члана 91. став (2) тачка б) подтачка 1) као производ обрачунске снаге, броја дана у периоду неовлашћене потрошње - 65 дана и броја часова - 8 часа дневно.
Противна страна је период неовлашћене потрошње од 65 дана правилно утврдила на основу одредбе члана 90. став (2) и (3) Општих услова, јер је посљедњи преглед мјерног мјеста подносиоца извршен дана 04.10.2013. године, када је констатовано да на мјерном мјесту нема недостатака. Наиме одредбом става (2) овог члана је прописано да уколико се не може утврдити почетак једне или више неовлашћених радњи, сматра се да је неовлашћена потрошња трајала од дана последњег прегледа дијела прикључка, односно мјерног мјеста на којем је извршена радња којом је омогућена неовлашћена потрошња електричне енергије, а одредбом става (3) да период за обрачун неовлашћене потрошње не може бити дужи од годину дана.
Подносилац свој захтјев темељи на наводима да он није одговоран за утврђено чињенично стање јер је приликом изградње трафо станице постављена утичница за евентуалне потребе као и сијалица за освјетљење пута према трафо станици, а он није предузимао радње на овом мјерном мјесту. Међутим, за одлучивање о захтјеву подносиоца није релевантна чињеница, које лице је одговорно за предузимање неовлашћених радњи на мјерном мјесту, нити се та одговорност утврђује у овом поступку. Утврђивање одговорности за предузимање неовлашћених радњи на мјерном мјесту се утврђује у кривичном поступку пред надлежним судом, будући да се онемогућавањем правилног регистровања електричне енергије које је вршено мимо мјерног уређаја стичу обиљежја посебних кривичних дјела, која се гоне по службеној дужности. У овом случају је утврђено да је са кућне инсталације, преко самоносивог кабловског снопа 4x16 mm2 електричном енергијом напојен дио пословног простора, односно машина за производњу брикета-пелета, те да је прије мјерног уређаја, преко спорног проводника напојено једно сијалично мјесто на самој трафо станици, чиме је омогућена потрошња електричне енергије без њеног регистровања путем мјерног уређаја. Због тога се није могао прихватити навод подносиоца да га је противна страна неосновано задужила за обрачуне накнаде неовлашћено утрошене електричне енергије из разлога што се наведени обрачуни не врше по основу субјективне, индивидуалне одговорности, већ на основу чињеничног стања утврђеног контролним прегледом мјерног мјеста. Наиме, обрачун накнаде за неовлаштено утрошену електричну енергију се сачињава у складу са напријед наведеним одредбама Општих услова, а Општи услови су донесени на основу члана 23. алинеја 6. и одредбе члана 74. Закона о електричној енергији. Између осталог, наведеном одредбом Закона о електричној енергији јасно је прописано да се Општим условима уређује начин утврђивања количине и снаге неовлаштено утрошене електричне енергије, као и начин обрачуна и наплате накнаде за неовлаштено утрошену електричну енергију. Oбрачуном неовлаштено преузете електричне енергије, се у ствари утврђује колична електричне енергије у складу са прописима, будући да електрична енергија није измјерена усљед предузимања неовлаштених радњи на мјерном мјесту. Све наведене чињенице јасно указују да је на мјерним мјестима, подносиоца захтјева неовлаштено преузимана електрична енергија, јер је са кућне инсталације, преко самоносивог кабловског снопа 4x16 mm2 електричном енергијом напојен дио пословног простора, односно машина за производњу брикета-пелета, као и да је прије мјерног уређаја, преко спорног проводника напојено једно сијалично мјесто на самој трафо станици, чиме је омогућена потрошња електричне енергије без њеног регистровања путем мјерног уређаја у смислу одредбе члана 89. став (1) тачка д) и в) Општих услова. Како у овом случају преузета електрична енергија није правилно измјерена усљед предузимања неовлаштених радњи на мјерном мјесту, количина преузете електричне енергије је утврђена у складу са прописима, односно на основу одредбе члана 91. и 92. Општих услова у форми обрачуна неовлаштено преузете електричне енергије. Имајући у виду утврђено чињенично стање, те наведене одредбе Закона о електричној енергији и Општих услова, нису релевантини за одлучивање у овом поступку наводи подносиоца изнесени у коментарима на нацрт рјешења, да он није предузимао неовлаштене радње на мјерном мјесту, а наводи у коментарима да у овом случају није неовлаштено преузимана електрична енергија са електродистрибутивне мреже су у цјелости неосновани, што је непобитно утврђено на основу изведених доказа.
На основу напријед наведених чињеница и наведених одредби Општих услова утврђено је да су захтјеви подносиоца, којим оспорава постојање новлаштене потрошње и обрачуне неовлашћено утрошене електричне енергије на овим мјерним мјестима, у цјелости неоснован, те је одлучено као у тачки 1. и 2. диспозитива овог рјешења.
С обзиром да су трошкови поступка били незнатни, те да ниједна странка у поступку није поднијела захтјев за накнаду трошкова, тачком 3. диспозитива рјешења одлучено је да свака странка сноси своје трошкове, које је евентуално имала у овом поступку на основу члана 27. став 2. Закона о електричној енергији, а у вези са чланом 103. став 1. Закона о општем управном поступку ("Службени гласник Републике Српске'', број 13/02, 87/07 и 50/10).
Правна поука се заснива на одредби члана 25. Закона о енергетици ("Службени гласник Републике Српске", број 49/09), те члану 5. и 15. Закона о управним споровима (''Службени гласник Републике Српске'', број 109/05 и 63/11).

Правна поука:
Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном судом у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило