Skip to Content

Рјешење о предузимању мјера након редовне надзорне провјере - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње

Постављено у
Верзија прилагођена за штампање

Број: 01-437-6/13/Р-74-244
Датум:12.12.2013.

На основу члана 23. алинеја 1, а у вези са чланом 24. Закона о електричној енергији (''Службени гласник Републике Српске'', 8/08, 34/09, 92/09 и 01/11), члана 190. став 1. и 2. Закона о општем управном поступку (''Службени гласник Републике Српске'', број 13/02, 87/07 и 50/10), члана 10. тачка 1. и члана 18. став 1. Статута Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске - Пречишћени текст (''Службени гласник Републике Српске'', број 6/10), члана 33. став 1. тачка г. Пословника о раду Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (''Службени гласник Републике Српске'', број 59/10) и члана 73. став 1. Правилника о издавању дозвола (''Службени гласник Републике Српске'', број 39/10 и 65/13), након извршене редовне надзорне провјере у Мјешовитом холдингу "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње, Регулаторна комисија за енергетику Републике Српске на 74. редовној сједници одржаној 12.12.2013. године у Требињу, донијела је
 

Р Ј Е Ш Е Њ Е
о предузимању мјера након обављене редовне надзорне провјере

I НАЛАЖЕ СЕ Мјешовитом холдингу "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње, кориснику дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, предузимање сљедећих мјера и активности у циљу испуњења услова из издатих дозвола, по тачкама како слиједи:

a) Дозволa за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије
Тачка 6.2. Обавеза јавне услуге
Мјере и препоруке: Извјештавати Регулаторну комисију о електрификацији села Рапти, Бодежишта и Ћесин на поугодишњем нивоу, почев од 01.01.2014. године.
Тачка 6.4. Мјерење електричне енергије
Мјере и препоруке: Доставити годишњи и трогодишњи план баждарења, уградње нових мјерних уређаја укључујући замјену постојећих мјерних уређаја новим и измјештања мјерних мјеста по свим категоријама потрошње, без одлагања, и ову активност надаље проводити у складу са тачком 6.4.3. услова дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије.
Тачка 6.5. Губици електричне енергије у дистрибутивној мрежи
Мјере и препоруке:
• У континуитету предузимати активности на смањењу техничких и комерцијалних губитака електричне енергије у дистрибутивној мрежи, трајна активност.
• Доставити годишњи и трогодишњи план мјера за смањење губитака, без одлагања.
• Придржавати се одредби Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом приликом обрачуна неовлашћене потрошње и преиспитати обрачун неовлашћене потрошње електричне енергије за све утврђене случајеве неовлашћене потрошње у 2013. години и о томе доставити извјештај Регулаторној комисији, до 28. фебруара 2014. године.
Тачка 6.7. Квалитет снабдијевања
Мјере и препоруке:
• Предузимати све потребне мјере (изградња и реконструкција дистрибутивне мреже) којима би се обезбиједило поузданије и квалитетније снабдијевање електричном енергијом на дистрибутивном подручју.
• Извјештавати о комерцијалном квалитету услуге дистрибуције електричне енергије и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом на прописаним обрасцима, трајна активност.
• Израђивати редовне годишње извјештаје о квалитету снабдијевања крајњих купаца електричном енергијом и учинити их доступним јавности путем властите интернет странице и у услужном центру, трајна активност
Тачка 6.12. Прикључење на дистрибутивну мрежу
Мјере и препоруке:
• Системски приступити уређењу мјерних мјеста постојећих крајњих купаца и у овом поступку издавати одговарајуће декларације о прикључку/мјерном мјесту у складу са одредбама Општих услова, без одлагања.
• Објавити нови цјеновник услуга у услужном центру и на интернет страници предузећа, без одлагања.
Тачка 6.15. Рад услужног центра
Мјере и препоруке:
• Предузети активности на пуној функционалности услужног центра, уредно архивирати и водити збирну евиденцију приговора и жалби (број, врста и датум одговора) на нивоу предузећа, без одлагања;
• Објавити на својој интернет страници пречишћени текст - Општих услова за испоруку и снабдијевање електричном енергијом, без одлагања;
• Успоставити бесплатну телефонску линију за позиве крајњих купаца, без одлагања.
Тачка 6.23. Финансијска стабилност и финансијске гаранције за пословање
Мјере и препоруке: Привредно друштво је дужно да редовно анализира и оцјењује свој финансијски положај ради обезбјеђења финансијске стабилности пословања, што представља трајну активност.
Тачка 6.24. Раздвајање дјелатности и рачуноводствене евиденције
Мјере и препоруке:
• Извршити рачуноводствено раздвајање по дјелатностима као битан услов за контролу унакрсног субвенционисања, без одлагања.
• Извршити функционално раздвајање дјелатности дистрибуције електричне енергије од дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, без одлагања.
• Наставити са активностима на извјештавању по сегментима и припремити рачуноводствене извјештаје са рачуноводствено раздвојеним сегментима дистрибуције и снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, у складу са Одлуком о јединственом регулаторном контном плану и Упутством о примјени јединственог регулаторног контног плана, као трајну активност.
• Водити уредну старосну структуру потраживања, анализирати вјероватноћу наплате, са разумном прецизношћу процијенити износ ненаплативих потраживања и на одговарајући начин објелоданити у својим финансијским извјештајима, што представља трајну активност.
• Потраживања од купаца за испоручену и фактурисану електричну енергију одвојено евидентирати од потраживања за обрачунате камате у финансијском извјештају и ускладити нелогична салда аналитичке евиденције енергије и камате, без одлагања.
• Прикључак у финансијским извјештајима евидентирати без одлагања као:
1. Ставку некретнине, постројења и опреме у износу историјског трошка прибављеног средства који је његова фер вриједност на дан преноса,
2. Компоненте прихода у складу са IAS 18 (МРС 18 - приходи):
 приход од изградње прикључка (НИП),
 приход од обезбеђења услова за прикључење (НОП),
 приход од активирања учинака: када користи властиту радну снагу, транспортно возило, одобрену амортизацију за то возило и набављено гориво.
Вриједност прикључка као некретнине, постројења и опреме у активи одговара Приходу од изградње прикључка (НИП) + Приход од активирања учинака у пасиви биланса.
Тачка 6.27. Примјена и одржавање система квалитета
Мјере и препоруке: Након ресертификације интегрисаног система квалитета доставити копију сертификата система управљања квалитетом у складу са захтјевима стандарда ISO 9001:2008 и система управљања заштитом животне средине ISO 14001.
Тачка 6.31. Извјештавање Регулаторне комисије
Мјере и препоруке: Редовно попуњавати и достављати Регулаторној комисији све прописане обрасце и осталу документацију у складу са одредбама Правилника о извјештавању и условима дозволе - трајна активност.

б) Дозвола за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом

Тачка 6.5. Сигурност и квалитет снабдијевања
Мјере и препоруке: Извјештавати Регулаторну комисију о комерцијалном квалитету услуге снабдијевања електричном енергијом на прописаним обрасцима Правилника о извјештавању, трајна активност.
Тачка 6.15. Извјештавање
Мјере и препоруке: Редовно попуњавати и достављати Регулаторној комисији све прописане обрасце и осталу документацију у складу са одредбама Правилника о извјештавању и условима дозволе - трајна активност.

II Ово рјешење је коначно и ступа на снагу даном доношења, а објављује се на огласној табли и интернет страници Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске.

О б р а з л о ж е њ е

Мјешовити холдинг "ЕРС"- МП а.д. Требиње - ЗП "Електро-Херцеговина" а.д. Требиње је корисник дозволе за обављање дјелатности дистрибуције електричне енергије и дозволе за обављање дјелатности снабдијевања тарифних купаца електричном енергијом, које су издате рјешењима Регулаторне комисије за енергетику Републике Српске (у даљем тексту: Регулаторна комисија), број 01-450-12/12 од 14.12.2012. године и број 01-534-11/11 од 22.12.2011.године.
У складу са чланом 23. став 1. Закона о електричној енергији и чланом 73. став 1. Правилника о издавању дозвола, у наведеном предузећу је дана 25. и 26. септембра 2013. године обављена редовна надзорна провјера од стране чланова тима за надзорну провјеру који је именован Рјешењем Регулаторне комисије број 01-437-2/13 од 13.09.2013. године. У току спровођења надзора, чланови тима за надзорну провјеру су прегледом документације и њеним изузимањем, те узимањем изјава од одговорних лица корисника дозволе вршили провјеру усаглашености стварног стања са условима издатих дозвола.
Утврђено стање након спроведене надзорне провјере је констатовано у Извјештају са редовне надзорне провјере који је 02.12.2013. године достављен кориснику дозволе на давање коментара. У остављеном року, који је истекао дана 10.12.2013. године, корисник дозволе није доставио коментаре на Извјештај са редовне надзорне провјере.
Након разматрања Извјештаја са редовне надзорне провјере са приједлогом мјера Регулаторна комисија је на 74. редовној сједници одржаној 12.12.2013. године, донијела рјешење о предузимању мјера као у диспозитиву овог рјешења.
Бројчане ознаке наведене у диспозитиву овог рјешења идентичне су бројчаним ознакама услова издате дозволе.
Поука о правном лијеку: Ово рјешење је коначно. Против овог рјешења може се покренути управни спор подношењем тужбе Окружном суду у Требињу у року од 30 дана од дана пријема рјешења.
 

Предсједник
Миленко Чокорило